جگوار لندروور جدیدترین خودروسازی است که اقدام به توقف تولید خود پس از برگزیت خواهد کرد.
این خودروساز که قبلاً شاهد توقف تولید موقتی در کارخانههای کسل برومویچ و سولیهال بوده اقدام به تعطیلی یک هفتهای خط تولید خود خواهد کرد که دلیل آن نیز جریانات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا میباشد. هوندا و تویوتا هم پیش از این بیانیههای مشابهی منتشر کرده بودند.
تعطیلی خط تولید جگوار لندروور هر سه سایت تولیدی این خودروساز و همچنین تأسیسات تولید پیشرانه در ولورهمپتون را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این شرکت همچنین در کشورهای برزیل، چین و هند نیز مشغول تولید خودروست که البته آنها تعطیل نخواهند شد.
در بیانیهی این خودروساز بریتانیایی آمده است:
از هشتم تا دوازدهم آوریل و به دلیل عوارض احتمالی برگزیت شاهد توقف تولید خواهیم بود.
این خودروساز تحت مالکیت هندیها قبلاً ناامیدی خود از نتایج مربوط به گفتوگوهای برگزیت را اعلام کرده است. البته دولت دیدگاههای جگوار لندروور را رد کرده است.
جگوار لندروور در ادامه گفته است:
ما از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ناامید هستیم و پیامدهای آن را در نظر میگیریم. ما هماکنون خواهان بهبود اوضاع و رد کردن برگزیت به عنوان تنها گزینهای هستیم که اکثریت پارلمان از آن حمایت میکنند.
برگزیت تنها مشکل و چالشی نیست که جگوار لندروور با آن دست و پنجه نرم میکند. به دلیل کاهش تقاضای خودروهای دیزلی، این شرکت سال پیش هزاران نفر را از کار اخراج کرده است.
کارخانهی کسل برومویچ درست قبل از کریسمس حدود سه هفته تعطیل شد و تأسیسات سولیهال نیز در ماه اکتبر با توقف تولید دو هفتهای روبرو شد. جگوار لندروور در ماههای آوریل و دسامبر نیز ۱۵۰۰ نفر را تعدیل کرده بود.
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۷خداوکیلی خودروسازهای بریتانیایی همیشه نسبت به سایر کشورهای مطرح مثل آلمان و ژاپن و آمریکا عقب تر بودند حالا هم که با بوجود اومدن قضیه برگزیت وضعیتشون ممکنه بتر از قبل بشه.
محمد حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۷متأسفانه خودروسازهای انگلیسی درحالیکه از نظر مهندسی بسیار قابل هستند ولی در زمینه مدیریت صنعتی چندان موفق عمل نمی کنن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ بهمن ۱۳۹۷البته مدیریتشون آلمانی هست.
برای مثال استون مارتین با مدیریت انگلیسی پالمر،بعد از سال ها ضرر دهی به سود دهی رسید-رویه 12 سیلندر جدید کار کردن-مدل موفق db11 رو ساختن-با عرضه سهامش در بورس به تنها برند انگلیسی تبدیلش کرد-ارزش استون مارتین رو به 6.4میلیادر دلار رسوند-برند مرده ی لاگوندا رو احیا کرد و کلی برنامه ی دیگه از جمله توسعه ی موتور 6 سیلندر((البته بحث شده بود ولی هنوز تایید نشده)) ساخت مدل های متنوع از جمله: والک یری و رقیب برای 488 و 720 و………
مک لارن هم هست.
..
ولی این رالف اسپث که من فکرشو میکن میبینم هیچ کاره به خصوصی نکرد جز اینکه هر سال این دو برند رو به ته جدول قابلیت اطمینان و نارضایتی مشتریان رسوند.
در واقع اگرم تا یه حدی موفق هستن به خاطر پشتوانشونه نه مدیریتی که حتی اینقدر درک نداره که اتفاقات رو پیش بینی کنه.
من گوسن رو حتی تویه زندان به این رالف ترجیح میدم که حاضر نیست قبول کنه گند زده.
..
البته نمیخوام بگم مدیریت آلمانی بده و مدیریت انگلیسی خوبه.
ولی مالکین هندی تو انتخاب مدیریت اشتباه کردن.
جی کلاس مرسدس
۱۵ بهمن ۱۳۹۷البته نمیخوام بگم مدیریت انگلیسی خوبه آلمانی بده!
جناب اگر همین مدیریت آلمانی نبود که اسمی از هیچ یک از برندهای انگلیسی نبود مدیریت انگلیسی! تقریبا همه برندها و شرکتهای ماشین سازی انگلیس و با خاک یکسان کردن بهتره اینقدر تنفر نداشته باشی از کشوری که برندهای انگلیسی رونجات داد اینکه انگلیسی ها از روی نداشتن سیاست و خرد جمعی یه کاری کردن که همش دارن ضرر میکنن دلیلش به آلمانی ها ربطی نداره
mehran911
۱۵ بهمن ۱۳۹۷اینم از اوووووون حرفا بود
مدیریت آلمانی مرسدس رو مرسدس و bmw رو bmw کرد
همین مدیریت آلمانی پورشه رو به اینجا رسوند
همین مدیریت آلمانی باعث موفقیت رولزرویس و بنتلی و مینی شده
.
اما کلا با این نگاه ملیتی در مدیریت خیلی موافق نیستم الان هندی ها ژاپنی ها و حتی ایرانی ها مدیر های موفقی در دنیا دارن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ بهمن ۱۳۹۷جی کلاس((جناب اگر همین مدیریت آلمانی نبود که اسمی از هیچ یک از برندهای انگلیسی نبود مدیریت انگلیسی!))
الان رولز رویس و مینی و بنتلی شدن همه؟؟؟
رولز رویس و بنتلی و مخصوصا رولز رویس فوق لوکس ساز هستن و غیر ممکنه بدون پشتوانه ی مالی مناسب بتونن به حیاتشون ادامه بدن.
این ثابت شده هست.
..
مهران جان من نگفتم مدیریت آلمانی بده گفتم این مدیر آلمانی مدیریتش بده.
من از اولم گفتم این مدیر باید اون مهندسا و سر مهندسا که بابت کوتاهی تو ساخت ماشینی که از نظر قابلیت اطمینان رتبه بندی پایینی میاره اخراج کنن یا اخطار جدی بدن که دیگه تکرار نشه.
این وظیفه ی یک مدیره.
برامم فرقی نمیکنه از کجا و چه کشوری مهندس یا مدیر انتخاب بشه مهم موفقیت کمپانی هستش.
خوب میدونی که قبل از اینکه وضعیت برگزیت تا این حد جدی باشه این مشکل رو داشتن و جلوی اکثر رقبا کم میاوردن.
مزدا
۱۵ بهمن ۱۳۹۷مردم انگلیس هم بیکار بودنا به خروج از اتحادیه اروپا رای دادن.کشورها ارزوشونه تو اتحادیه اروپا باشن انگلیسی ها هم خارج میشن!!
درست خروج از اتحادیه یه سری منافع ای داره برا انگلیس ولی این منافع در دراز مدت میتونه اشکار بشه تا اون موقع هم اگه بتونن از خروج صنعت گران جلوگیری کنن.
نیسان هم علام کرده میخواد از انگلیس خارج بشه
Mآsكvيch
۱۵ بهمن ۱۳۹۷چه سودی داره این برگزیت اصلا!
emad1990
۱۵ بهمن ۱۳۹۷برگزیت بحث مورد علاقه دانیال
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ بهمن ۱۳۹۷خداییش حق بدین به من که دفاع کنم.
خب خودروسازای مورده علاقه ی من هستن و بهبود اقتصاد بریتانیا و صنعتشون به نفع این خودروسازان هستش.
خلاصش اینه که من صنعت انگلستان رو دوست دارم و کلا کشورش،یکی آلمان رو دوست داره یکی ایتالیا و ……((حاضرم شرط ببندم باهاتون من از همتون ایرانی تر هستم،مخصوصا اونایی که ادعای الکی دارن))
نمیدونم شما اون اوایلش بودین یا نه ولی بابت همین دیدگاه یکی میگفت داری از اونجا خط میگیری،یکی دیگه میگفت حقوق میگیری و…….
آخه بنده های خدا اگرم من حقوق بگیر اونجا باشم الان مثلا توجیحش چیه که بیام از مک لارن استون و…..دفاع کنم؟؟
الان مثلا منو نفوذی تصور کردین؟؟?
نفوذ به چی مثلا؟؟؟
بدبختی چیز درست و حسابیم نمونده که نفوذ کنیم.
((اینا رو بیشتر به دوستمون adak گفتم که خودش میدونه))
emad1990
۱۵ بهمن ۱۳۹۷به کامنتا و دیس لایکا توجه نکن.کسایی که نظرت رو لایک یا دیسلایک میکنن یا جوابتو میدن الزاما از نظر سطح درک و شعور و اطلاعات بالاتر از تو نیستن(شاید بعضیا بالاتر باشن که تو پدال کمن خیلی کم)
در نتیجه دلیلی واسه ناراحت شدن و شک کردن به تواناییها و گفته هات وجود نداره
تو و مهران911 و فراری از معدود بچه های پدال هستید که کامنتاتون رو همیشه میخونم(البته چند نفر دیگه هم هستن که زیاد پیام نمیدن)
پیامای net م میخونم البته(ایموجی خنده)!!!
جی کلاس مرسدس
۱۵ بهمن ۱۳۹۷emad اشتباه شما هم همینه مثبت و منفی همون دموکراسی حداقلیه( آزادی یه بحث دیگست) اینکه توجهی نشه هم اشتباهه چون اگر متعصب باشه هیچوقت دست از تعصب برنمیداره و فکر میکنه درست میگه
Mآsكvيch
۱۵ بهمن ۱۳۹۷من نمیدونم چه اجباریه که یکی صنعت خودروسازی یه کشور رو دوست داره حتما باید دولت اون کشور رو هم دوست داشته باشه! چه ربطی به هم دارن! حالا خوبه اونجا شرکت ها خصوصی هست اصلا ربطی به دولت نداره!