مدیر طراحی جگوار آقای یان کالوم اخیراً گفته برنامهای برای جایگزینی اف تایپ در سریعترین زمان ممکن وجود ندارد اما مجله خودرو اخیراً گزارش داده این خودرو احتمالاً در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.
اگرچه شایعات فراوانی درباره نسل آتی اف تایپ وجود داشته اما جدیدترین خبرها نشان میدهند این خودرو همچنان پیشرانه جلو باقی خواهد ماند. اگرچه اخبار زیادی درباره استفاده از طراحی پیشرانه وسط اف تایپ جدید منتشر شده بود اما مجله خودرو میگوید این موضوع اصلاً به اف تایپ ربطی ندارد.
گفته میشود اف تایپ ۲۰۲۰ از ساختار آلومینیومی بهروز شدهای استفاده خواهد کرد که ظاهراً D7b اوولوشن نام دارد. جزئیات زیادی در دست نیست اما این پلتفرم میتواند سبکتر از معماری بکار رفته در نسل فعلی اف تایپ باشد.
این کاهش وزن میتواند احساسبرانگیز باشد زیرا اف تایپ ۲۰۲۰ ظاهراً ابعاد بزرگتری در مقایسه با نسل کنونی خواهد داشت. هنوز چیزی بهصورت رسمی تأیید نشده اما به گفتهی مجلهی خودرو، نسل بعدی اف تایپ خودرویی ۲+۲ خواهد بود و پورشه ۹۱۱ را هدف قرار خواهد داد. علیرغم وجود سقفی برای ۴ نفر، به نظر میرسد صندلیهای عقب نسبتاً کوچک خواهند بود و برای سفرهای کوتاه به کار خواهند آمد.
انتظار میرود قدرت نسخههای کوپه و کانورتیبل اف تایپ جدید از پیشرانههای گوناگونی از جمله یک نسخه ۴ سیلندر انجینیوم تأمین شود. شاید جالبترین خبر درباره اف تایپ جدید استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ساخت بامو باشد. ادعا شده این پیشرانه جایگزین نمونه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار میشود و ۵۶۰ اسب بخار قدرت دارد.
انتظار میرود پیشرانهی بامو نهایتاً به دیگر محصولات جگوار لندروور هم راه یابد. اشارهای به این خودروها نشده اما شاید قلب آهنین باواریایی ها در نسل بعدی رنجروور اسپورت و جگوار XJ بتپد.
شایعات منتشر شده دربارهی پیشرانهی بامو بسیار جالب هستند زیرا قبلاً گفته شده بود جگوار پیشرانههای ۸ سیلندر را بازنشسته خواهد کرد. البته این خبرها هم با اندکی اغراق منتشر شدهاند.
mehran911
۲۰ مهر ۱۳۹۷خیلی جالبه همین چند روز پیش بین دوستانم بحث سر تولید و عدم تولید اف تایپ بود
.
احتمال میدادم با وجود مشکلات جدی مثل کاهش شدید میزان سود جگوار و برگزیت و کاهش تولید خودرو در صنعت خودروسازی انگلستان نسل جدیدش تولید نشه اما خوشبختانه دوباره روی خط تولید رفت
استفاده از پیشرانه bmw خیلی به نفع جگوار خواهد بود چون در این برهه ی زمانی هزینه برای توسعه پیشرانه جدید با عملکرد بالا و خودروهای با فروش محدود خیلی توجیه پذیر نیست
البته به احتمال زیاد در آینده جگوار هم مثل همه ی اسپرت سازها به پیشرانه های V6 سطح بالا روی بیاره
Adak
۲۰ مهر ۱۳۹۷احتمالا اونا هم بعد از دیدن نظر مساعد شما ، تصمیم گرفتن به تولیدش ادامه بدن !
King918
۲۰ مهر ۱۳۹۷اف تایپ واقعا دوست داشتنیه ….
Omid
۲۰ مهر ۱۳۹۷صدای پیشرانه هشت سیلندر جگوار اف تایپ عجیب زیباست
مهدی
۲۰ مهر ۱۳۹۷خیلی تصمیم خوبی گرفتن.پیشرانه های bmw فوق العاده ان
Amiramini
۲۰ مهر ۱۳۹۷این خبر یکم مشکل نداره چون قبلا گفته شده بود به جز اف تایپ که 2 نفرس قرار نسل جدید xk رونمایی شه که 2+2 هستش و اون رقیب سری 8 و 911 و اس کلاس کوپه میشه این خبر همه اون خبرارو داره نقض میکنه فکر نکنم اف تایپ 2+2 بشه