جگوار در یک بهروزرسانی بزرگ برای مدلهای ۲۰۱۶ اف تایپ، ویژگیهای جدیدی درنظر گرفته است. در گام نخست شاهد انتقال نیرو توسط گیربکس دستی خواهیم بود. اما مورد جذابتر استفاده از انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا AWD میباشد.
رانش تمام چرخها یک گزینه مهم برای کوپه و رودستر R میباشد که از موتور ۵۵۰ اسب بخاری V8 سود میبرند. یک سیستم مدیریت هوشمند نیرو محرکه دینامیک IDD برای کنترل میزان گشتاور در چهار چرخ بکار گرفته شده است که در حالت عادی ۱۰۰ درصد گشتاور را به چرخهای عقب منتقل میکند مگر اینکه نیاز به کشش در چرخهای جلو احساس شود. سومین تغییر نیز سیستم فرمان جدید الکتریکی دندانه ای است که دقت بیشتری را نسبت به فرمان هیدرولیکی به همراه دارد و در عین حال نیاز به انرژی کمتری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد. اما احساس آن کمتر خواهد بود که برای یک رانندگی هیجانانگیز نکته ای منفی محسوب میگردد. با این وجود این تغییرات به همه مدلها تسری نمییابند. گیربکس دستی شش سرعته ساخت ZF تنها برای مدلهای پایه شش سیلندر سوپرشارژر با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و مدل S با ۳۸۰ اسب بخار و با انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب قابل انتخاب میباشند. انتقال نیرو به هر چهار چرخ هم در حال حاضر برای مدلهای V6S و V8 Rقابل انتخاب میباشند. دو سال پیش که اف تایپ تازه معرفی شده بود در سه نسخه به فروش میرسید و سال بعد این تعداد به شش نسخه افزایش یافت و اکنون با احتساب مدلهای کانورتیبل و AWD و گیربکس دستی، ۱۴ مدل مختلف از جگوار اف تایپ موجود میباشند. علاوه بر ارتقای فنی، تجهیزات استاندارد نیز بروز شدهاند و سیستم صوتی مریدین ۷۷۰ وات با صدای فراگیر که قبلاً اختیاری بود، اکنون بدون پرداخت وجه اضافی به صورت استاندارد نصب میگردد. سیستم تشخیص نزدیک شدن راننده به خودرو، صندلیهای الکتریکی ۱۴ وضعیته، رادیوی ماهواره ای و HD، سیستم ادغام با گوشیهای هوشمند اپل و اندرویدی که میتوان از طریق آنها خودرو را از راه دور روشن و خاموش کرد، سقف پانورامای شیشه ای در مدل کوپه، فرمان اسپرت با کف صاف، درب عقب مدل R الکتریکی بدون نیاز به دست، حالتهای قابل انتخاب اسپرت و پویا و سیستم فعال اگزوز با صدای دلنشین آن را در این خودرو خواهید یافت. قیمتگذاری اف تایپ ۲۰۱۶ برای مدل V6 با گیربکس دستی در انگلستان معادل ۵۱۲۵۰ پوند میباشد و گرانترین مدل کانورتیبل V8 R با انتقال نیرو به چهار چرخ ۹۷۱۳۵ پوند میباشد. گیربکس دستی نیز ۱۸۰۰ پوند ارزانتر از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است و انتقال نیرو به چهار چرخ نیز ۴۸۵۰ پوند هزینه بالاتری دارد.۳۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
مصطفی
۲۹ آبان ۱۳۹۳یه ماشین عالی و اسپرت.واقعا قشنگه!
علي
۲۹ آبان ۱۳۹۳طراحی جگوار با طراحی بقیه خودروهایی که تاحالا دیدم خیلی متفاوته !
کلا یه حس خوبیو القا میکنه !
سجاد
۲۹ آبان ۱۳۹۳یه ذره فک کن شاید یاد استون مارتین افتادی . . .
رضا.2272
۲۹ آبان ۱۳۹۳پلاک اروندش توی اهوازه
MAFIA
۳۰ آبان ۱۳۹۳ماشین ماشینی هست نه فقط 4 چرخ متحرک
MAFIA
۳۰ آبان ۱۳۹۳زیاد از خودروهای اسپرت خوشم نمیاد.از جگوار مدل XJ رو بیشتر دوست دارم تا این کوپه نقلی.ماشین باید برا همه چی ساخته بشه نه صرفا برا اینکه بری جنس مونث بلند کنی.
hadi
۲۹ آبان ۱۳۹۳این ماشین واقعا دارای یه طراحی تحسین برانگیزه. حتی تصور رانندگی باهاش تو یه جاده کوهستانی هم لذت بخشه.
اسی
۲۹ آبان ۱۳۹۳ماشینی که سوار میشم الان تیباس ماشینایی که در موردشون نظر میدم میباخ مرسدس جگوار بنتلی لکسوس فراری تازه بوگاتی رو هم به چالش میکشم خدا لعنت کنه بانیانشو که طی این سالها این خلا خودرویی که در جوون ها به وجود اورده داره با عقده هامون پر میشه
فرهاد
۲۹ آبان ۱۳۹۳همه چیزش عالیه به جز قیمتش که یه خورده بالاست
Archi KHAN
۲۹ آبان ۱۳۹۳97135 پوند همچین یه خورده هم بالا نیس !!!
97000پونده وا نه دلار
یه پسر
۲۹ آبان ۱۳۹۳عجب کنسولی داره اما ای کاش طراحی جلوش هم مثل عقب سنگین تر بود با این حال عالیه
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳کنسولش خیلی قشنگ شده،چهار چرخ محرک هم که عالیش کرده
ادوریس
۲۹ آبان ۱۳۹۳دوستان دهه شصتی حتما یادشون هست، وقتی اون موقع ها با کارتهای ماشین بازی میکردیم، اگر مسابقه میرفت توی سرعت و کسی کارت جگوار رو پیشش داشت از پیش برنده بود.
لاکی استریک
۲۹ آبان ۱۳۹۳جگوار ماشینه بدی نیس ولی فک نکنم بتونه به پای رقیباش برسه دیگه مثله قدیم بنظرم حالت کلاسیک نداره و بیشتر خوشکل شده در صورتیکه جگوار ارزشش به اصالتشه
عادل
۲۹ آبان ۱۳۹۳خیلی زیباست….مخصوصا عقب خودرو منحصر به فرد هست..
ولی بنظرم قیمتش خیلی بالاست با این قیمت انتخاب های بیشتر و بهتری میشه انجام داد.
نوید
۲۹ آبان ۱۳۹۳بچه ها ببخشید سوالم بی ربطه
کسی میدونه اگه کسی بخواد به کارخونه های ماشین ایده بفروشه مراحل دقیقی که باید طی کنه چیه
مثلا به جیپ (و تویوتا)
فریا
۲۹ آبان ۱۳۹۳http://www.jeep.com/webselfservice/jeep/index.html
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۹ آبان ۱۳۹۳خیلی زیباست.محشره!
تو ماشینای جگوار یکی اینو دوست دارم یکیم XF ولی شاسی بلندشم که میخواد ساخته بشه فکر کنم خیلی قشنگه.،
سعید
۲۹ آبان ۱۳۹۳اف تایپ صدای هیجان انگیزی داره
اگه از کنار قبرستون هم رد بشه مرده ها هم آدرنالین ترشح میکنن :)
>>پلنگ زیبا<<
سعید
۲۹ آبان ۱۳۹۳آره باربد جان واقعا زیباست ولی به عکس آواتارت نمیرسه
کامارو ZL1 عاشقشم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۰ آبان ۱۳۹۳آره سعید جان.
کامارو ZL1 ماهه.کامارو نماد ابهته به نظرم!
نیما
۲۹ آبان ۱۳۹۳اگه این کنار قبرستون رد بشه مرده تنش میلرزه دوست داره زودتر رد بشه حالش بدتر نشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ آبان ۱۳۹۳درود . نمیدونم چرا عقب این ماشین اینقدر زیباست …….
محشره .
فرید
۲۹ آبان ۱۳۹۳آره میلاد محشره عقبش….
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳درود
میلاد جان چی شده این پایین مایینا نظر میذاری یه خورده بیا بالا ببینیمت اقا جان!!!!!!!!!!
(ایران&المان)
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۲۹ آبان ۱۳۹۳تمام ویژگی های این کوپه جذاب به کنار صدای اگزوزش که همپون برندش به سان یک جگوار خشمگینه منو جذب خودش کرده واقعا که صدای پرابهتی رو به ادم القا میکنه..
شلبى
۲۹ آبان ۱۳۹۳واقعا یه ماشین خاص و زیباست،ادم از دیدنش لذت میبره
نوید
۲۹ آبان ۱۳۹۳خیلی ممنون فریا
اگه اطلاع بیشتری داری ممنون میشم اگه کمکم کنی
e36
۱ آذر ۱۳۹۳عقبش خیلی جذابه
parseh net30
۲ آذر ۱۳۹۳فقط جگوار XFR و بسسسسسسسسسسس