کوپهی SVR جگوار سبکتر، محکمتر، سریعتر، پر صداتر و گرانتر از هر اف تایپ دیگری است. این خودرو ۱۱۰ هزار پوند قیمت داشته و جگوار ادعا میکند که “سوپرکاری برای تمام فصول با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت” ساخته است.
این خودرو از نسخهی بهبودیافتهی پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری و سوپرشارژدار جگوار با ۵۶۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور سود میبرد. تنها ۳.۵ ثانیه طول میکشد تا اف تایپ SVR از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بنابراین حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها یک کار منحصر به افزودن رکاب و اسپویلر نبوده است. بجای این مورد، مهندسان جگوار در بحث مهندسی کار را از ابتدا شروع کرده و سپس در اکثر نقاط همین کار را از نو انجام دادهاند. شاسی تمام چرخ محرک SVR دوباره تنظیم شده و فنرها و دامپرهای نرمتر در جلو (به منظور بهبود پاسخها در سر پیچها) و فنرهای کمی سفتتر در بخش عقب بکار رفتهاند. میلههای ضد لغزش بزرگتر در جلو و عقب کار گذاشته شده و رینگهای آلیاژی بزرگتر و ۲۰ اینچی را لاستیکهای پیرلی پی زیرو در برگرفتهاند. تمامی این بهینهسازیها به خاطر افزایش چابکی و اعتمادبهنفس در سرعتهای بالا و پایین صورت گرفتهاند. ترمزهای استاندارد از جنس فولاد هستند اما برای نسخهی SVR، به علتهای خصایص مربوط به پیست این خودرو، جگوار ترمزهای کربن سرامیک سفارشی را توسعه داده است. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با تعویضهای سریع نیز دوباره تنظیم شده و تعویضهای نرمتری را به نمایش میگذارد.
از نظر بصری، اف تایپ SVR به سادگی از مدلهای پایینتر تشخیص داده میشود. جزئیات کربنی متنوعی در بیرون خودرو به منظور افزایش نیروی رو به پایین بکار رفته که از آنها میتوان به بال عقبی “زنده” اشاره کرد. داخل کابین نیز ترکیب دلچسبی از صندلیهای جلویی چرمی وجود دارد که در هر سرعتی بدن را دربرمی گیرند.
همچنین سیستم اگزوز تیتانیومی جدیدی وجود دارد که صدای خشنتری را نسبت به هر جگوار دیگری تولید میکند. این سیستم به تنهایی ۱۶ کیلوگرم از ۵۰ کیلوگرم صرفهجویی وزنی خودرو را به خود اختصاص داده و ترمزهای سرامیک کربنی نیز ۲۱ کیلوگرم سبکتر از نمونههای فولادی هستند.
خب سواری و رانندگی خودرو شبیه چیست؟ برای اکثر بخشها اشتباهی وجود ندارد و عاشق این خودرو شدن بسیار آسان است. جگوار ادعا میکند که SVR بهصورت اعتیادآوری دینامیک است. این خودرو بسیار سریع بوده و صدای آن قطعاً دلپذیر است. کابین بازبینی شدهی آن نشاندهندهی یک کوپهی لوکس واقعی بوده و سواری، هندلینگ و سیستم فرمان نیز همگی بهطور قابلتوجهی نسبت به اف تایپ R های معمولی بهبود یافتهاند.
کیفیت دینامیکی برجستهی این خودرو به سواری آن مربوط میشود. شما هنوز میتوانید لطافت بیشتری را در پاسخهای سیستم تعلیق آن بیابید و هر چه بیشتر با خودرو رانندگی کنید، بیشتر تحت تأثیر جذابیتهای سواریاش قرار میگیرید.
این مورد تا زمانی است که شما در یک نقطهی واضح و مشخصشدهای رانندگی میکنید که معمولاً دربردارندهی جادههای موجدار سریع است، جایی که محدودیت بخش عقبی سفت شدهی سیستم تعلیق، خود را به شکل فقدان کنترل عمودی و اندکی پیچوتاب خوردن در سرعتهای بسیار بالا نشان میدهد.SVR یک پورشه ۹۱۱ توربو نیست، مخصوصاً در خط مستقیم و قطعاً زمان عبور از پیچها نیز همین مورد برقرار است.
اما از طرف دیگر، جگوار بیشک مخصوصاً داخل کابین جادوی بیشتری نسبت به ۹۱۱ توربو نشان میدهد. شاید به جز گیربکس که کمی شبیه نسخههای رنجروور نشان میدهد و برای یک خودروی اسپورت نیست؛ و دوباره،SVR از عالی نبودن گیربکس در مقایسه با رقبا رنج میبرد. گیربکس دوباره تنظیمشدهی این خودرو برای استفاده مشکلی ندارد اما چیزی بیش از این هم ارائه نمیدهد.
هرچند، به عنوان یک پرچمدار برای دستهی وسیعی از خودروها، اف تایپ SVR کار خود را به خوبی انجام داده است. قیمت ۱۱۰ هزار پوندی (۱۱۵ هزار پوند برای نسخهی کانورتیبل) این خودرو ارزش قابلتوجهی را در برابر کارایی بالای خود نشان میدهد.
اما ما این خودرو را تنها به خاطر قیمت نمیخواهیم بلکه صدا، ظاهر و جذابیتهایش را دوست داریم.
این کوپهی گرانقیمت اولین خودروی جگوار است که نشان SVR را حمل میکند و این کار را با افتخار زیادی انجام میدهد. اف تایپ SVR بهطور وحشتناکی سریع بوده و شنیدن صدای آن شگفتانگیز است و سواری آن به اندازهی امیدهایمان خوب است. شاید این خودرو به دندانهای نیش بزرگتری برای مقابله با خودروهایی چون ۹۱۱ GT3 و نیسان GT-R نیاز داشته باشد اما به عنوان یک جی تی لوکس بسیار سریع برخیها را شکست میدهد.
مشخصات جگوار اف تایپ SVR کوپه
قیمت: ۱۱۰ هزار پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژر
قدرت/گشتاور: ۵۶۸ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۲۲ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
reza
۳۰ خرداد ۱۳۹۵کوروت z06با پکیج c7r که کرون ترین پکیجشه از این ارزون تره..amg gt هم همینطور..جگوار صدای جالبی نداره..انکار اگزوزو پاره کرده..ولی بزرگ ترین مشکلش به نظرم اینه که معلوم نیس چه شخصیتی داره..مثلا کوروت یه بعد شخصیتی نشون می ده بنز یه بعد رولزرویس و…ولی نمیشه فهمید جگوار چجوره…
REZA
۳۰ خرداد ۱۳۹۵شخصیت جلوش با عقبش متفاوته. خخخخخ
moein
۳۰ خرداد ۱۳۹۵شما چه شخصیتی داری
طراحیش اعم از داخلی و بیرون فوق العاده زیباس و مصرف سوخت 9 واقعا عالیه برای این ماشین شما بگو کوروت صدی چند می سوزونه
Nima
۳۰ خرداد ۱۳۹۵کوروت 13.7 مصرف ترکیبیش هست، این 9.4 اماااا این کجاى کوروت رو میتونه بگیره؟ قیمت؟ شتاب؟ تاپ اسپید؟ هندلینگ؟ رکورد هاى پیست مثل نور برگ رینگ؟ توان؟ گشتاور؟ کدومشو داره؟ اگر میگید جگوار لوکستره قبول. کادیلاک CTS-V کوپه در خدمت شما بازم با قیمت کمتر. فکر نمیکنم از نظر اصالت و ظاهر هم کوروت چیزى از جگوار کم داشته باشه. تازه خیلى ها بهتر هم میدوننش و میدونید که کوروت قدیمیتر هم هست. تازه این نسخه Z06 هست. ZR1 که بیاد با قیمت ۱۰۰ هزار اون موقع رقباش بالاى 250.000 قیمت دارن.
REZA
۳۰ خرداد ۱۳۹۵داداش در مقایسه ی خودروهایی مثل اف تایپ و کوروت مقایسه ی مصرف سوخت واقعا خنده داره و سطح فکر طرف رو میرسونه
فرامرز
۳۰ خرداد ۱۳۹۵کوروت رو کاغذ ممکنه کم بسوزونه ولی در عمل خیلی بیشتر میسوزونه. یادمه تو یه بررسی اتواکسپرس طرف گفت شورلت ادعا کرده که کامارو صدی 11 میسوزونه ولی ما تو تست (شهر و جاده) کمتر از این عدد نرسیدیم و عددی که کامپیوتر ماشین نشون میداد این بود: ۲۱
Nima
۳۰ خرداد ۱۳۹۵جناب فرامرز آخرین تست توى سایت پدال گذاشته شد و مقایسه کوروت و پورشه و وایپر بود و مصرف اینارو تست کرده بودن(نه اعلامى کارخونه) و اون عدد 13.7 بود. براى مصرف کامارو هم موتور ترند مقایسه کامارو ss و M4 رو گذاشته بود که اونجا هم 13.2 کامارو مصرفش بود توى تست(و باز هم نه اعلامى کارخونه) بعد الان شما کم مصرف ترین ماشینم تخته کنى(البته اینى که دارم میگم مربوط به اطلاعات پایین و عامیانه هست) همچین برات میسوزونه که کیف کنى اعلامى کارخونش ۷ هست ولى توى اون شرایط ۱۴ هم ممکنه بسوزونه.
moein
۳۰ خرداد ۱۳۹۵دوستان عزیز ما داریم در مورد این ماشین نظر شخصی خودموننو می دیم
درضمن لطفا یاد بگیریم که همیشه لازم نیست با مقایسه کردن برتری وسیله ایی رو ثابت کرد
Elemento
۳۰ خرداد ۱۳۹۵911 توربو اس با شتاب 2.7 و عملکرد دیوانه کننده و هندلینگ خیلی بهتر فقط ده هزار دلار ازین گرون تره.
فقط انگلستان
۳۰ خرداد ۱۳۹۵کوروت ممکنه چند دهم ثانیه سریعتر باشه ولی ایا کیفیت اینو داره ادم وقتی کابین کروت رو می بینه زشتیش که هیچی کیفیت بدش اعصبو ادمو خراب می کنه ایا کوروت امکانات مصرف سوخت هندلینگ سیستم تعلیق چسبندگی و همه ویژگی هاش به گرد پای این می رسه تازه فرمان پذیری هم هیچی که تمام ماشین های امریکایی فرمان پذیریشون صفره
مهراب
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ظاهرش واقعا قشنگه
فنی هم چیزی کم نذاشته
مصرفشم کمه اگه درست گفته باشه
king 918
۳۰ خرداد ۱۳۹۵وای خدایا اف تایپ بیشتر از هر ماشین انگلیسی دوست داشتنیه
فکر نمیکردم روزی یه ماشینو به اندازه 911 دوست داشته باشم اما این اف تایپ بد جوری دلبری میکنه بدکردار خییییییییییییلی میخوامش ……
8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژ 700 نیوتن متر گشتاور ظاهر فوق العاده زیبا کابین کم نظیر و عریض فرمان با پایه وسط کوتاه و خمیده شده رو به راننده کیلومتر شمار برجسته اسپرت طرح قوس دار داشبرد که واقعا دل فریبه دیگه یه ادم از ماشین چی میخواد فقط بزن d گاز بده ………
Archi KHAN
۳۰ خرداد ۱۳۹۵دمت گرم king 918 جان
منم مثل تو عشق 911 هستم ، ولی تا حالا نتونستم از اف تایپ دل بکنم
البته در صدر همشون آقای کالیفرنیا تی را آرزوش را دارم …
فِراری کالیفرنیا تی + جگوار اِف تایپ + پورشه 911 = MY Love
king 918
۳۰ خرداد ۱۳۹۵دقیق زدی وسط خال ازش هم رد شدی …..
یو اس اس اینترپرایز
۳۰ خرداد ۱۳۹۵قیمت 110000 پوند میشه 539000000 تومن
مشخصات فنی خوبی داره
ferrari
۳۰ خرداد ۱۳۹۵درود
خیلی خوب و زییا شده از هر نظر.پرقدرت زیبا کم مصرف. در کل عالی
علي
۳۰ خرداد ۱۳۹۵با درود و تشکر از کشور هندوستان بابت تولید جگوار و نجات این کارخانه از ورشکستگی کامل و مدیریت خوبشون . ولی پورشه ۹۱۱ ی چیز دیگست و ذاتا اینکارست و ساخته شده برای رانندگی با انعطاف بالا چه در سر پیچها چه دریفت و ی جورایی مثل ی کشتی گیر میمونه و خودشو با تمام شرایط اسپورت وفق میده.
بنتلی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵زیبا مثه همیشه! ای کاش جگوار ب فکر ی کوپه ارزون تر هم باشه!یا حداقل کوپه مدلای سدانشو تولید کنه!
نت
۳۰ خرداد ۱۳۹۵طراحی داخلش.فرمان . رینگ .داشبورد و جایی که ال سی دی قرار داره زیبا نیست کلا جگوار تو طراحی داخلی ماشیناش مثل برندهای دیگر انگلیسی از تکنولوژی روز استفاده نمیکنه و سنتی عمل میکنه
نت
۳۰ خرداد ۱۳۹۵بال پشتش زشته جگوار.دوره این بالها دیگه گذشته.رو ی هر ماشینی هم که میزارن قیافه اون ماشین زشت میشه تو تمام برندها منظورمه
بنتلی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵علی تو نمیخوای دس برداری ؟!جم کن این مسخره بازیارو! ، نمیفهمی با این کارات داری اعصابمو بهم میریزی؟!
احمد باقری
۳۰ خرداد ۱۳۹۵خیلی ماشین باحالی شده.
خسته شده
۳۱ خرداد ۱۳۹۵انگلیسی جماعت چون دروغگوئه و متقلب خیلی راحت مصرف سوخت و غیره و دروغ میگه 911 و amg رسما از این بهترن و حتی کوروت اینا میخوان این لگناشونو و جا بندازن ولی همیشه آلمانی ها به وقت میزنن دمارشونو و درمیارن
fara2001
۳۱ خرداد ۱۳۹۵برخی از ماها وقتی از یه چیزی خوشمون نمیاد دنبال هر بهونه ای میگردیم که ازش یه ایرادی بگیریم حتی اگر یه ایرادبچه گونه باشه.
به نظرم جگوار اف تایپ svr همه چی داره .زیبایی قدرت ،کیفیت، صدای محشر اکزوز (که بد جوری آدمو تحریک میکنه داد بزنه لعنتی لعنتی لعنتی)