تاتا موتورز میگوید هماکنون از یافتن شریک جدید برای جگوار لندروور استقبال میکند اما علاقهای به فروش این خودروساز بریتانیایی ندارند.
ما جگوار لندروور را نخواهیم فروخت. صنعت خودرو بخش کلیدی تجارت ما را تشکیل داده و از نظر درآمدی هم بزرگترین بخش کمپانی ما را تشکیل میدهد.
تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ جگوار لندروور را از فورد خریداری کرد و آن را به خودروسازی موفق از نظر فروش در کشورهایی همچون چین و روسیه تبدیل نمود؛ اما عملکرد این خودروساز بهطور قابلتوجهی افت داشته و مجبور شده برنامهی ۲.۵ میلیارد پوندی برای صرفهجویی در هزینهها و تعدیل نیروی چند هزارنفری را عملیاتی کند.
تجارت خودروی تاتا هم با سختیهایی مواجه بوده و در کشور خود یعنی هند و همچنین در چین با افت فروش مواجه شده است. به این موارد باید نگرانیهای زیاد دربارهی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را هم اضافه کرد. به همین خاطر نباید از تلاش تاتا برای پیدا کردن شریکی مطمئن برای همکاری با جگوار لندروور تعجب نمود.
مدیر تاتا میگوید فروش در چین افت ۵۰ درصدی را ثبت کرده و عملکرد امسال شرکت نیز تنها بهبود حداقلی را نشان میدهد. او اذعان داشته برخی از مشکلات جگوار لندروور به خود شرکت مربوط میشود که از جملهی آنها میتوان به کیفیت خودروها و شبکههای نمایندگیها اشاره کرد. مدیر این خودروساز هندی همچنین گفته کل صنعت خودرو نیز زمان سختی را سپری میکند.
مشکلات جگوار لندروور گروه تاتا را هم تحت تأثیر قرار داده زیرا آنها مجبور هستند میزان سرمایهگذاری در این شرکت را محدود بکنند. گفته میشود بریتانیاییها چالشهای بسیار مهمی دارند و تاتا میتواند با ب ام و به عنوان خریدار جگوار لندروور صحبت کند زیرا باواریایی ها سرمایهی زیادی دارند. تاتا قبلاً این خبرها را رد کرده و گفته که جگوار لندروور را نخواهد فروخت.
مدیر تاتا گفته این شرکت همیشه از همکاریها استقبال کرده اما علاقهای به فروش سهام این شرکت ندارد. او گفته است:
ما سرمایهگذاران مالی نیستیم بلکه کمپانیهای مختلفی داریم.
هدف تاتا به ثبات رساندن جگوار لندروور و توقف ضرر این شرکت تا سال ۲۰۲۱ است. مدیر شرکت میگوید: “زمانی که این کار را انجام دادیم مردم گفتهی من را باور خواهند کرد: من فرار نمیکنم.”
MehdiTurbo
۲۶ مهر ۱۳۹۸به نظرم جگوار داره عقب میمونه و طراحیاش جذابیت این دوره از زمان نداره و به روز رسانیاش ضعیف باز لندرور بهتر عمل کرده حیف که از نظر مالی مشکل پیدا کردند و فروخته شدند اون زمان که مستقل بودند طراحیاشون بی نظیر بود نسبت به زمان خودشون و واسم عجیب که چرا دچار مشکلات مالی و فروش شدند،امیدوارم برگردند،امیدوارم ایرانم یه روزی خودروی بین المللی و حتی مشهور از نظر کیفیت در سطح جهانی تولید کنه چرا که نه.بعید نیست تو یه اینده دور.
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸تحلیلگران صنعت خودرو پیشنهاد داده بودن که BMW شرکت جگوار لندروور رو خریداری کنه!!!
خبر کاملش هم اینطور بود که: تحلیل گران موسسه سنفورد سی برنشتاین معتقد هستن که ب ام و تنها راهکار کمک به جگوار لندروور هستش!!
وهمینطور به گزارش اتوموتیو نیوز تنها راه حل کمک به جگوار لندروور این است که BMW این شرکت را از تاتا موتور خریداری کند!!
وهمینطور مکس واربرتون تحلیلگر این موسسه در یاداشتی گفته::چون ب ام و بیش از حد سرمایه دار است وحجم عظیمی از پول نقدر را در اختیار دارد!!!!!
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۸حیف ماشینهای زیبای جاگوار و لندرور که با بحران مالی روبرو باشند.
نوید جهرمی
۲۶ مهر ۱۳۹۸یه سرچ راجب تاریخچه تاتا موتورز و پارسیان زرتشتی هندوستان بزنید. اطلاعات جالبی گیرتون میاد.
————–
همونجور که خودشون هم گفتند بخشی از مشکلات به کیفیت و شبکه نمایندگی برمیگرده که بهتره این مشکل دیرینه رو حل کنند. از خیلی مکانیک های اونوری شنیدم که میگن ماشیناش پرخرج و پر استهلاکه یعنی یه مشکل قدیمی کمپانیه که کمتر شده اما حل نشده.
یه چن تا مدیر از تویوتا بیارن در آینده نزدیک دیگه نه نیازی به شریک دارن و نه ترس از افت سودآوری.
شاید استفاده از تجربیات هم وطنشون، مکلارن، در بهبود وضعیتشون راهگشا باشه.