جگوار در نمایشگاه لسآنجلس در نوامبر ۲۰۱۶ برای اولین بار کانسپتی بنام I-Pace را رونمایی کرد. این خودرو که یک SUV تمام الکتریکی است، رقیب مستقیم تسلا مدل X خواهد بود. پسازاین جگوار بار دیگر این کانسپت را این بار با لباسی قرمزرنگ در نمایشگاه ژنو برای اروپاییان نیز به نمایش درآورد. حال پیش از معرفی نسخهٔ تولیدی I-Pace که برای پایان سال جاری برنامهریزی شده است و اولین کراساوور تمام الکتریکی جگوار خواهد بود، سازندهٔ بریتانیایی برای ارائهٔ قسمتی کوچک از آینده، با I-Pace در خیابانهای لندن به رانندگی پرداخته و تصاویر جدیدی هم از آن منتشر نموده است.
البته برای اینکه بتوانید پشت فرمان یک I-Pace قرار بگیرید باید تا نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ صبر کنید اما این انتظار کاملاً ارزشش را دارد. همانطور که مشخص است، اولین خودروی تمام الکتریکی جگوار به شکل یک کراساوور شیک و با طراحی بیرونی جذاب است که امیدواریم با همین ظاهر جذاب و گیرا راهی خط تولید شود. در داخل نیز شاهد طراحی سادهگرایانه و با تکنولوژی بالایی هستیم که تا حدودی به رنجروور ولار که تازه رونمایی شده است شباهت دارد.
اما مشخصات فنی I-Pace نیز با ظاهر برجستهٔ آن هماهنگ است بهگونهای که در زیر این پوستهٔ زیبا دو موتور الکتریکی هر یک در هر محور نصب شده است که مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. گشتاوری که فوراً از لحظهٔ شروع حرکت بهطور کاملاً در اختیار راننده بوده و موجب میشود که کراساوور الکتریکی چهارچرخ محرک جگوار در ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. جگوار وعدهٔ تولید I-Pace را با همین مشخصات داده است.
این خودرو مجهز به یک پکیج باطری لیتیوم یون با ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت شده است که آنرا قادر میسازد در سیکل رانندگی جدید اروپا بیش از ۵۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ بپیماید. هرچند این بُردی قابلتوجه و مؤثر است اما بهصورت دقیق و در دنیای واقعی I-Pace نخواهد توانست به ۵۰۰ کیلومتر دست پیدا کند. بااینحال این کراساوور الکتریکی هنوز هم آنقدر بُرد خواهد داشت که اضطراب بسیاری از خریداران در مورد اتمام شارژ را از بین ببرد؛ اما حتی اگر این را هم کافی نمیدانید، جگوار گفته است که میتوان با شارژرهای ۵۰ کیلوواتی DC در تنها ۹۰ دقیقه ۸۰ درصد از باطریهای I-Pace را شارژ نمود.
در همین ارتباط، طراح ارشد جگوار، آقای «یان کالوم» گفته است که احتمالاً I-Pace مهمترین ساختهٔ جگوار از زمان معرفی مدل افسانهای E تایپ در اوایل دههٔ ۶۰ میلادی خواهد بود؛ بنابراین بهسادگی میتوان درک کرد که چرا این روزها کراساوورهای تمام الکتریکی توجهات زیادی را به خود جلب کردهاند.
noble
۲۸ اسفند ۱۳۹۵.
چه قیافه و استایل جالبی داره ???
جگوار از اون خودروسازائیه که خاطرش رو خیلی می خوام.
peyman
۲۸ اسفند ۱۳۹۵از لحاظ ظاهری که زیباست ولی طراحی داخلی و صندلی ها و کابینش واقعا بی نظریه??
خسرو
۲۸ اسفند ۱۳۹۵چقدر شبیه شورلت کامارو هست ..
حمید
۲۹ اسفند ۱۳۹۵اره هیچ شباهتی نداره???
Parsa
۲۸ اسفند ۱۳۹۵E tye هیچوقت تکرار نخواهد شد…
جگوار اگه دو سه مدل نزدیک به E type از نظر تأثیر گذاری داشته باشه خیلی فروشش بیشتر میشه
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۲۹ اسفند ۱۳۹۵موافقم .
E type زیباترین خودروی تاریخه به نظر من.
فرید
۲۸ اسفند ۱۳۹۵فک کنم با اومدن نسل جدید طراحی کابینها که تو پورشه پانامرا و جگوار آی پیس و رنجروور ولار و … دیدیم دیگه یواش یواش مرسدس اون دست بالاشو داره تو طراحی کابین از دست میده…مگه اینکه مرسدس دوباره دست به کار بشه و …..