پس از معرفی نصفه و نیمه در حدود یک ماه پیش، جگوار نسخه کشیدهتر از سدان XE را که مختص بازار چین است رونمایی کرد. XEL به همراه برادر بزرگتر خود یعنی XF کشیدهتر در بازار چین مشغول جذب خریدارانی خواهد بود که به فضای پای عقب اهمیت بالایی میدهند. خودروی مورد بحث هفته جاری در نمایشگاه خودروی گوانگ ژو حضور خواهد یافت. جگوار XEL باید به مصاف سهگانه آلمانی یعنی آئودی A4L، ب ام و 3Li و مرسدس بنز C کلاس L برود.
چیز زیادی درباره طراحی خارجی این خودرو وجود ندارد زیرا تقریباً همان استایل مدل استاندارد را داشته و تنها تغییر واضح آن دربهای عقب طویلتر به خاطر فاصله محوری بیشتر است. جگوار میگوید با اضافه کردن نشان XEL به بخش جانبی و ظاهر کرومی دستگیره دربها سعی در تمایز این خودرو داشته است.
فاصله بین محورهای XEL حدود ۱۰۰ میلیمتر افزایش یافته و هماکنون به ۲۹۳۵ میلیمتر میرسد. شایان ذکر است فاصله بین محوری نسخه استاندارد XF حدود ۲۵ میلیمتر بیشتر از برادر کوچکتر کشیده است.
نیروبخش جگوار XEL جدید پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی از سری خانواده انجینیوم است که خروجیهای ۲۰۰ یا ۲۵۰ اسب بخاری دارد. نسخه قویتر قادر به ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیهای است. قدرت تولیدی پیشرانهها از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب فرستاده میشود.
(Ali(Chevy Nova
۲۹ آبان ۱۳۹۶زیباست
علی
۲۹ آبان ۱۳۹۶مثل همیشه تکراری ولی امید به آینده .انشاالله طی ۴۰ سال آینده منتظر عوض شدن طرح فعلی خواهیم ماند.
با تچکر
Godfather
۲۹ آبان ۱۳۹۶کاش شما عوض میشدی علی جان.
یک سال پیش این کامنت های گوهر بار شما میدیدم همچنان میبینم ادامه داره جالب اینجاس دیگه هیچکس اهمیتی هم به کامنت هات نمیده..از بس که سرشار از اطلاعات ناب و ثابت شده هست هیچ پاسخی نمیشه داد :)))))
حمیدرضا
۲۹ آبان ۱۳۹۶طراحی جگوار در نسل های جدید خیلی چشم نوازه منتهی چراغای عقبشون یکم زیادی سعی داشته شبیه کادیلاک باشه منتهی خیلی نتونسته مثل کادیلاک چشم نواز باشه