همانند همه شما عزیزان، ما هم مسابقات درگ را دوست داریم. این بار دو کوپه لوکس با شباهتهای بیشتر نسبت به تفاوتهای خود سرشاخ شدهاند اما خب خود محیط برگزاری مسابقه تفاوتهایی با محیطهای معمول این درگ ها دارد. اول اینکه طول مسیر مسابقه بسیار کوتاه بوده و بنابراین شاهد درگ ۴۰۰ متر کاملی نیستیم. همچنین این مسابقه درگ در فضای سینمایی غروب آفتاب برگزار شده است.
در سمت راست رینگ لکسس LC 500 با جلوپنجرهای برجسته و طراحی زیبا و البته نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است. در سمت چپ هم جگوار اف تایپ را داریم هرچند این خودرو از نوع R فول و با پیشرانه ۸ سیلندر نیست. در واقع جگوار اف تایپ حاضر در درگ یاد شده از نوع P380 بوده و بنابراین از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار سود میبرد. بهاینترتیب جگوار بهطور قابلتوجهی ضعیفتر بوده و قدرت ۳۷۵ اسبی آن در برابر خروجی ۴۷۰ اسبی لکسس رنگ میبازد.
این درگ خیلی منصفانه به نظر نمیرسد اما خب نکته مهم دیگر به وزن مربوط میشود و خب لکسس اینجا سنگینتر است. وزن ۱۹۳۰ کیلوگرمی LC 500 بهطور قابلتوجهی بیشتر از وزن ۱۵۷۲ کیلویی اف تایپ میباشد. انجام یک محاسبه ساده نشان میدهد که هر دو خودرو نسبت قدرت به وزن مشابهی دارند. جدای از اختلاف ناچیز مربوط به گیربکس، اعداد نشان دهندهی رقابتی نزدیک هستند.
جگوار سبکتر در استارت عملکرد خوبی نشان داده و در نهایت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای را ثبت میکند درحالیکه شتاب لکسس برابر با ۵.۱ ثانیه است. این به معنی پیشتازی نسبی از خط استارت است اما آیا نتیجه نهایی نیز همانند استارت مسابقه خواهد بود؟ برای دانستن پاسخ این سؤال بهتر است ویدئو را تماشا کنید.
اما بد نیست به غروب آفتاب هم اشاره کنیم. برخی افراد آن را به عنوان داستانی بیپایان در نظر میگیرند درحالیکه برخی هم از غروب آفتاب به عنوان تولدی دوباره نام میبرند. در آینده آیا چنین مسابقات درگی را دوباره خواهیم دید؟ کوپههای ظریف با کاپوتهای طویل، پیشرانههای درونسوز، پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب شاید در آینده بهندرت وجود داشته باشند.
[دانلود ویدئو]
ARAZ
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰یه نجیب زاده اصیل
زیبای با اصل و نسب
یه جنتلمن واقعی
گربه وحشی بریتانیا
با صدایی که مو به تن سیخ میکنه
جگوار ?
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰راستی آقا شاهین شما نمیدونید چرا دیگه آقا میلاد نیستن
یا دیگه مقاله نمینویسند
هر چند سوالم کمی عجیب هست
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰البته گفتین که دیگه ارتباطتون کم رنگ شده
ولی ایشون یهو غیب شدن با اون همه سوابق و دیدگاه
علی turbo s
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چون ایشون جز افراد فنی بود و وقتی دید سایت پر شده از کسایی که میگن
یک کیلو پلاستیک و یک کیلو طلا هردو یک کیلو هستن اما چرا طلا گرونتره ؟!
بنده خدا ترجیح داد نیاد توسایت.
خدا کنه مهران 911و2646 بازهم ازاون کامنت های فوق العاده شون بزارن.
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا علی ما هم دوست داریم مطالب علمیو با بار فنی زیاد بنویسیم
ولی متاسفانه روزگار بهمون فرصت نمیده
این دیگه تهش است که بیام توی پدال مطالب رو بخونم تا وارد تر شم
و اِگرنه اگر وقت داشتم
تمام سایت های خارجی را در مورد ماسل کار ها میگشتم و میگشتم تا در خصوص ماسل کار ها بسیار وارد شوم
الان هم وارد هستم ولی بیشتر و فنی تر
اینقدر درس و کار و سایر فعالیت ها دارم که دیگه وقت انجام دادن چنین کار هایی ندارم
البته الان هم وارد هستم و میتوانم در باره ماشین صحبت کنم تا ۱ روز کامل هم برای هر چند نفر چون سر و زبان خوبی دارم (فن بیان خوبی دارم) بعضی اوقات برای خودم صحبت میکنم طوری که انگاری جمعیت رو به رویم است ??
و اگر حواسم نباشد میبینی که یک ساعت است دارم برای یک جمعیت خیالی صحبت میکنم پس چنین کاری را با حواس جمع انجام میدهم
خلاصه وقت بود خیلی کار ها میکردم)
ولی فرصت ندارم
چهبه اینکه بخواهم در پدال مطالب فنی بنویسم و کامنت های فنی و با اصطلاحات انگلیسی
دیگه در این حد وقت اجازه میده
از اطلاعات دوستان استفاده میکنم و درس پس میدیم
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰علی جان
در مورد صمیمیت که گفتی در کامنت هایم است در پست فولکس
من کلا آدمی نیستم که خیلی از اصطلاحات عجیب استفاده کنم
ترجیح میدم همین باشم که هستم .
و اِگرنه دوست داشتم اسمم رو بزارم MSAG
که نذاشتم چون احساس میکنم برای خواننده یه طوری است و حس خوبی ندارد
ولی اگه یک اسم باشد حس بهتری دارد
هر چند که این اسم واقعی خودم است
از این اسم الکی ها نیست ?
در سایر جاها که بودم همین نام را گذاشتم یعنی اسم واقعی خودم
یه چیز بگم یکی از دلایل اینکه عاشق لامبورگینی و ماسل کار ها هستم اسم های زیباشون هست
همونطور که میدونید کادیلاک اصلا سیستم نام گذاری درستی نداره
و خبرش هم بود که مشتری ها گیج شده بودند
یک جمله هست
یادم نیست از کدوم شخص بزرگواری بود که من هم دوستشون دارم
یا انزو فراری یا کارل شلبی که میگفت
یک اسم خوب باعث موفقیت خودرو میشود و یک اسم بد باعث موفق نشدن یک خودرو میشود (یک چنین چیزی بود )
دوستدار شما
محمد رستمی نژاد ❤
امیرحسین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام،خدمت همگی،نناز روزه هاتون مقبول،خسته نباشید جناب احمدزاده،تصاویر جدیدی از حضرت لندکروز منتشر شده،گفتم اگه کسی نمیدونه دیگه بدونه?نه شوخی کردم بره نگاه کنه
MAHDI
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰مجله MOTOR SPORT هم درگ نسخه جدید جگوار F TYPE رو انجام داده، البته نسخه پرفومنس یعنی F TYPE R که 580 اسب بخار قدرت داره در مقابل ب ام و M8 که در مسیر 1000 متر هستش. که M8 اونقدر از جگوار فاصله میگیره که از دوربین هردو ماشین رقیب فقط بصورت یه نقطه مشخصه.
SS
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰هردو عالین ولی در طولانی مدت فکر میکنم ال سی ماندگارتره و به یه کلاسیک با موتور تنفس طبیعی تبدیل میشه.
net
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چراغ باریک جلو و جلوپنجره جگوار اف تایپ قشنگه
BenzSLR
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰غروب آفتاب منو یاد اون کارتونای ژاپنی میندازه هر اتفاق و قراری تو این کارتونا بود نمیدونم چرا تو غروب اتفاق می افتاد??
RezaRs
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰موندن توپ رو هوا بعد شوت سوباسا و تا هفته بعد چقدر مزخرف بود البته واس زمان ما هفته بعد نمی شد فردا میذاشتش واسه قدیمی تر ها میرفت هفته بعد که اصلا تصورشم سخته
میثم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰دو عدد بچه خوشگل
mahan
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰هر دو عالی هستند و بی نظیر ولی انتخاب من lc500 هست لعنتی مثل یک اثر هنری هستش.
باید قبول کنیم بجز دنیای خودرو و رقابت ها توی زندگی واقعی حتی 1ثانیه شتاب بهتر هم تاثیری نداره چه برسه به چند دهم ثانیه.اصل کیفیت و لذت رانندگی هست که هر دو دارند بقیه بر میگرده به سلیقه و علاقه
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان قبول داری که موتور هایV6 خیلی عالی هستند
هم وزن کمتر دارن
هم قدرت عالی میشه ازشون گرفت
هم قابلیت تیون بالا دارن
هم قیمت مناسب
هم قابلیت نصب توئین توربو یا سوپر شارژ
به همین خاطر اینه که من از CAMARO RS خوشم میاد
mahan
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بله مخصوصا برای محصولات پرفورمنس و دقیق!ولی موتور 8 سیلندر هم لذت سواری خودش رو داره.خیلیا میگن این معایبشه ولی بنظر من جز مزایا هستش که وقتی تخت میکنی سر ماشین به سمت بالا میاد یا ترمز میکنی پایین میاد.صدای قشنگتر و طبیعی تری داره و یک حس اعتماد به نفسی کاذب میده که لذت بخشه.همچنین اکثرا نرم تر هستش و شتاب ثانویهش بیشتر زیاد میشه و افت قدرت کمتری داره!
در مورد کامارو ss و ltرو نشستم و دو تا lt اورده بودیم.تنها ss که تو گیلان هست مال یکی از دوستان هستش و زیاد نشستم راستش وقتی پشت ماسل کار میشینی خب لوکس بودن و کیفیت یک کوپه و کروک المانی رو نداره ولی مردانگی داره باور کن مهم نیست که مثلا فلان چرم و فلان اپشن رو داشته باشه موتورش مهمه و تمام.اگه ماشین های قدیمی رو نشسته باشی توی سرعت بالا ته ماشین یکم سنگینی می کنه و کنترلش به مهارت راننده برمیگرده و موتور سنتی و سنگینش گشتاور زیادی تولید میکنه که رانندگی رو مهارتی می کنه.دقیقا پشت یک ماسل کار اصیل تو نمی خوای تیز توی پیچ بپیچی می خوای با نرمی و سرعت پیچ رو بخوری!این تجربه توی 8 سیلندر خودشو نشون میده و توی 6 سیلندر کمتر نشون میده و از طرفی کوپه های متمدن میتونند پابه پای موتور 6 سیلندر بیان.موتور 6 سیلندر کنترلش راحت تره ولی اوج گیری و روحیه ماسل کارای قدیمی رو منتقل نمی کنه ولی برای یک راننده اماتور خوبه!در مورد توربو هم یک بنده خدایی بود ماستنگ چپ شده یکی از دوستان رو خرید و ساخت و روش توربو نصب کرد و واقعا ماشینش خیلی مدعی شده و ولی خب مصرفش وحشتناک شده و خیلی هزینه رو ماشینش کرده که بازم من نمی پسندم چون گرفتاریش توی ماسل کار زیاده.مثلا یکی از دوستان یک موستانگ اکوبوست داره با وجود کیفیت بنزین ایران کلی دردسر داره و فقط بعضی روز ها ماشین رو بیرون میاره چون حق داره قطعات مصرفیش نیست و توربوش زود خراب میشه ولی دوستان کامارو سوار و gtسوار به علت اینکه موتورشون تنفس طبیعی هست راحت به طور روزمره استفاده می کنند.تو که نمی خوای خرج خودرو های لوکس رو برای یک ماسل کار بکنی؟نظرم اینه که هر وقت خواستی بخری بنظرم به ss شک نکن یا rs رو دست نزنی بهتره
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آره
من هم صد تا V8 American رو با V6 عوض نمیکنم
اصلاV8 یه چیز دیگه هست
حتی در مقایسه باV12 یاV10
V8 شخصیت خاص خودشو داره
که زبان از گفتنش ناتوان است
محمد رستمی نژاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان
متاسفانه واردات همونطور که خودت میدونی
بسته که هیچ
سه قفله است
ولی اگر واردات باز بود یه ماشینی می آوردم
این هایی که اینجا هستند خودت بهتر از من میدونی خیلی داغون هستند مگر به تعداد انگشتان یک دست کمتر
که خودم یکی از ماسل کار های درجه یک منطقه رو میشناسم و دوست صمیمی بنده هستند
که چگونه ماشین شان را محافظت میکنند و بهش میرسن
پس فعلا صبر میکنیم ببینیم چه میشود
میثم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰2 خط آخر چقدر غم انگیز بود
Aryan kia
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰آخه چطور ممکنه یه ماشین اینقد خوشگل باشه واقعا لکسوس نازه
میثم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰جگوار زودتر راه نیافتاد؟؟؟؟؟
Amirreza
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰با تشکر از تلاش مهندسان لکسوس و طراحانی که یه ماشین بی نظیر رو طراحی کردن و همینطور کابین بی رقیب اون راستش من هر چقدر سعی میکنم یکیو انتخاب کنم نمیتونم چون یه طرف قضیه یه کابین بینهایت لوکس و اونور یه ماشین با پرفورمنس عالی داریم ، پس به نظرم کسی بیشتر دوست داره با ماشینش بره نوربرگرینگ و دریفت بکشه یا درگ برگزار کنه و اینجور چیزا یه جگوار گزینه بهتریه ولی اگر یکی بخواد از ماشینش استفاده ای مثل sl بکنه و یه کوپه فوق العاده لوکس و تشریفاتی بخواد که هر از چند گاهی باهاش یه حرکت بزنه ال سی بهتره ، چون به نظرم جگوار که کلا کابین و همه چیش یه ماشین اسپورته و المان های لوکس زیادی نداره و لکسوس هم ابهت کابینش نمیزاره که توش اون کارایی رو بکنی که توی جگوار میکردی
زیزیگولو
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰درگ همیشه هیجان خاص خودشو داره و حتی قدرت یک اسب بخارم میتونه این هیجان رو بوجود بیاره حالا میخاد درگ دوتا اره برقی چهار چرخ باشه!! یا دوچرخه های موتور دار ….. به نظر من درگ میتونه هر موجودی رو به پرواز در بیاره و محدوده ای نمیشناسه و حدودی نداره چون یه حتی بیتل هم میتونه ثبت نام کنه واسه درگ
ارش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰به به دو تا جواهر خوشگل .
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس جذابه و جگوار جذاب تر
و جذابیتش در طول زمان ماندگار تر
fara2001
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰از چهره جذاب و پر از خوف جگوار لذت میبرم بی همتاست .حیف که مدیریت این خودروساز دست یه تیم کاربلد نیست وگرنه میتونه تو دنیا بی رقیب باشه
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰هر دوتاشون عالی هستن اصلا نمیشه بینشون فرق گذاشت
porsche
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس پر تره
ae86
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا شاهین زیرنویس فارسی برای ویدئوها بزارید
ADAK
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا LC 500 کجا این F TYPE کجا