همین چند روز پیش بود که اخباری درباره عدم نهایی شدن برنامههای تولید شاسیبلند بزرگ و جدید جگوار منتشر شد اما امروز به لطف خبری که توسط اتوکار منتشر شده میتوانیم به جزئیات بیشتری از این خودرو دست یابیم. این رسانه بریتانیایی ادعا میکند جی پیس (نام هنوز تأیید نشده) در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و به جنگ پورشه کاین خواهد رفت.
جگوار با الهام از موفقیت کراس اوور اف پیس که موفقترین محصول این خودروساز در چند دهه اخیر بوده میخواهد شاسیبلند پرچمدار جدیدی برای جذب مشتریان پولدار مخصوصاً در چین عرضه کند. این خودرو بر پایه لندروور رنجروور ساخته خواهد شد بنابراین دارای معماری تمام آلومینیومی خواهد بود. البته تناسبات کلی خودروی مورد بحث متفاوت بوده و جی پیس خودرویی طویلتر و کمی پهنتر خواهد بود و فضای بیشتری در کابین خواهد داشت. این خودرو به خاطر اینکه رفتار بهتری در جاده داشته باشد نزدیکتر به جاده خواهد بود.
جی پیس از قوای محرکه رنجروور از جمله سیستم پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد اما این سیستم پس از عرضه نسخههای استاندارد در دسترس خواهد بود. شاسیبلند بزرگ جگوار اولین محصول این خودروساز با زبان طراحی جدید کمپانی خواهد بود.
مدیر ارشد جگوار در استرالیا میگوید:
تمامی گزینهها روی میز است. آیا این خودرو همان پرفورمنس قول داده شده توسط جگوار را ارائه خواهد کرد؟ اگر اینچنین باشد حتماً ساخت آن بررسی خواهد شد.
بریتانیاییها همچنین در حال برنامهریزی برای فیس لیفت اف پیس بوده و این خودرو سال آینده عرضه خواهد شد. نسل جدید این خودرو که سال پیش فروش بیش از ۷۰ هزار دلاری داشته در سال ۲۰۲۲ معرفی میشود.
جگوار هماکنون فروش سالانه حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار دستگاهی داشته درحالیکه لندروور فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاهی دارد. این آمار فروش قابلتوجهی است چراکه جگوار لندروور در زمان بحران مالی چند سال پیش با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد اما مدیران برند مادر یعنی تاتا در تلاشاند تا فروش کلی این گروه خودروسازی را به بیش از ۱ میلیون دستگاه برسانند.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۷شرکتهای انگلیسی در این چند سال اَخیر چه جونی گرفتن .
البته بخاطر اینکه گردانندگانشون از شرکتهای غیر بومی و شناخته شده جهان هست.
تنها راه مونده برای نجات و جون تازه در خودروسازی ملی ایران فقط و فقط واگذاری ۴۹% سهام به یه خودروساز معتبره .
البته با این فُضولی و دخالت اشخاص پشت پرده در تمام زمینه ها ، بعید میدونم کسی پا جلو بزاره و کِشتی به گل نشسته که میشه میلیاردها دلار درآمد در منطقه داشته باشه را نجات بده.
ولی خُب آدم به اُمید زندست.
ایران پتانسیل زیادی برای خودروسازی منطقه داره بخصوص ژاپنیها که میتونند صادرات ارزانتری از ایران به کشورهای عربی و قاره آفریقا و همجوار داشته باشه.
فقط مدریت باسواد میخواهد که هست ولی از ترس کسی پیش قدم نمیشه.
محمد
۲۱ فروردین ۱۳۹۷هرکسی سهام رو بخره واسه تولید ارزان (بخاطر ارزانی ریال نسبت به سایر ارزها و محاسبه دستمزد کارگر با ریال)
اولین کاری که باید انجام بده، سبک کردن کادر شاغلین صنعت خودروسازیه ما الان واسه تولید پیچ خودرو هم سمت سازمانی تعریف کردیم و اکثر رده ها هم مشالا مدیریته
و جالبه که با این وجود هم راندمان کیفی پایینتر از محصولات بروز دنیا داریم
این کار (تعدیل نیرو) هم ۱۰۰٪ با مخالفت عزیزان بخاطر بیکاری افرادی که اضافه بر سازمان از راههای مختلف و با توصیههای مختلف جذب شدند همراهه
پس علاوه بر مواردی که فرمودید، مثل ریسک سرمایهگذاری و قوانین ۱ شبه و فشارهای بیرونی و…بخاطر این دلایل با وجود ارزانتر بودن تولید(در تئوری نه در عمل البته)،
شرکتهای خارجی خودروساز، سرشون رو حاضر نیستند دستمال ببندند
F۲۲RAPTOR
۲۱ فروردین ۱۳۹۷درین باره که فرمودید,فقط فولوکس و رنو هستند که میتونن از پس این کار بر بیان
البته به قول شما نمیذارن،الان هم اینقدر سنگ میندازن جلو پای رنو که نتونه ماشین تولید کنه
محمد
۲۱ فروردین ۱۳۹۷و حیف چون ایران با همین قیمت برابری دلار و ریال میتونست بهشت تولید کارخانههای مختلف دنیا باشه
کاری که الان چین میکنه و حتی خیلی وقتها بهش معترض میشن که نرخ برابری پولشو با دلار عمدا پایین نگه میداره بخاطر صادرات کارخانهها و نیروی کار ارزانتر
و در نتیجه تولید باصرفهتر واسه سرمایهگذارانی که از خود چینیها رو شامل میشه تا بامو و اَپل و…
Fk
۲۲ فروردین ۱۳۹۷بزرگترین مشکل ما خود تحریمیه
در واقع ما خودمون بزرگترین مصیبت این کسور خود ما هستیم
هیچ وقت نفهمیدیم مهم نگاه دیگران ب خود ماس
هزاز سال دیگه هم که بگذره چیزی عِوَض نخواهد شد
تغییر از خودمون باید بوجود بیاد