شاید نه گفتن به نسل جدید پورشه ۹۱۱ کار بسیار سختی باشد اما اگر خودرویی وجود داشته باشد که بتواند توجه شما را به خود جلب کند، مخصوصاً اگر به طراحی ظاهری اهمیت زیادی بدهید، آن خودرو جگوار اف تایپ خواهد بود.
حتی پس از گذشت این همه سال، اف تایپ ظاهر بسیار خوبی داشته و از نظر پرفورمنس مخصوصاً نسخه پرچمدار کنونی یعنی اف تایپ R نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این مدل تنها در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی دارد. در دل این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار آشنای جگوار جا خوش کرده است.
این پیشرانه قدرت ۵۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته و بنابراین قویتر از خودرویی همچون لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا میباشد. این خودرو سریعتر از گالاردو سوپرلگرا بوده اما این را به دوستداران لامبورگینی نگویید زیرا آنها به حرف شما اعتنایی نخواهند کرد.
پیشرانه اف تایپ R با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند. این خودرو همچنین از سیستم تعلیق تنظیم شده و حالت سواری ویژه سود میبرد اما در واقعیت به اندازه سایر بخشهای خودرو احساسبرانگیز نیست.
حالا به نظر میرسد اف تایپ R در روی کاغذ تواناییهای زیادی دارد. شما قدرت بیشتری نسبت به برخی سوپرکارهای دیروزی داشته و سیستم چهار چرخ محرک نیز کشش زیادی ایجاد میکند؛ اما این پرفورمنس در دنیای واقعی هم دیده خواهد شد؟ مجله موتور اسپورت تصمیم گرفته این خودرو را در تست صفر تا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت شرکت دهد. بهتر است خودتان این ویدئوی کوتاه را تماشا کنید تا شتاب گیری اف تایپ R را ببینید.
[دانلود ویدئو]
(Saeed(peugeot
۱۲ اسفند ۱۳۹۸دیووووونه ی این گربه وحشی ام
آریا ماشین
۱۲ اسفند ۱۳۹۸باید ببینیم در برابر پورشه ۹۱۱ توربو چی کار میکنه…
و اینکه فکر کنم اف تایپ یه نسخه svr هم داره که پرچمداره . درسته؟
ایمان
۱۲ اسفند ۱۳۹۸در بحث طراحی پیروز و در بحث پرفورمنس بازنده
پورشه رو باید پرستید مخصوصاً اگه ۹۱۱ باشه
این جگوار با این رنگ نظیر نداره
پارسا
۱۲ اسفند ۱۳۹۸به نظرم تنها ماشینی که میتونه ۹۱۱ رو به چالش بکشه نسل جدید کوروته
Babak
۱۲ اسفند ۱۳۹۸یک درصد هم فکر نکن حریف 911 توربو باشه
نسل جدید 911 کاررا در درگ موتورترند به آن شکل رقبای با چند صد اسب بیشتر از خودش رو تحقیر کرد، 911 توربو رقیب سوپراسپرت ها و توربو اس رقیب هایپرکار ها خواهد بود
بی طرف
۱۳ اسفند ۱۳۹۸گودزیلای جدید یادتون رفت!!!(وای ۲۰۲۱ چه سالی بشه واسه ماشین بازا به خصوص اسپرت بازا!)
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۸خیلی زیبا
fr
۱۲ اسفند ۱۳۹۸جگوار خوبه ولی اصلا رقیب 911 نیست چون این موتور جلو و پورشه موتور عقبه که تو همه چیز باعث برتری پورشه میشه از لحاظ پرستیژ برند هم که کاملا مشخصه ولی انصافا طراحی جگوار زیباست
رضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۸پرستیژ؟پورشه از جگوار! دوست عزیز کاملا سلیقه ای هست جگوار جز برند های فوق العاده خاص هست چه راحت نتیجه گیری سطحی میکنین.
جالب بود به هر حال کامنت های جالبی از کاربر های جدید میبینیم در نوع خودش مرز های تعصب رو جا به جا میکنه
fr
۱۲ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز تعداد کامنت نشان گر سابقه نیست
1_ درسته جگوار خودروساز قدیمی تری هست و مدل های بسیار معروفی مثل e_type داره که اتفاقا ارزش کلکسیونی بالایی دارن اما از لحاظ پرستیژ برند که ربط مستقیم به قهرمانی مسابقات (لمانز)سطح بالای مهندسی (918 , carrera gt) مدل های کلکسیونی و تیراژ محدود بودن اون برند داره قابل مقایسه نیست
لطفا اگر مخالف هستید با منطق و دلیل مدرک پاسخ دهید
با تشکر
رضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز
قرار نیست هر کسی برندی رو انتخاب میکنه بیاد باهاش تو پیست شرکت کنه یا ریس کنه از نظر امکانات و زیبایی و اشرافیت و خاص بودن جگوار هیچی از پورش کم نداره از نظر فنی هم من ایرادی براش نمیبینم برای استفاده روزانه هم مناسب هست.
همه چیز توی شتاب و سرعت نیست یا رکورد توی پیست.
علیرضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۸به شخصه اعتقاد دارم پورشه از نظر مهندسی بین سه تای اوله اما بعضی شرکتها هستن که واقعا خاصن . نمیدونم چرا انگلیسیا این خاص بودن رو خوب معنی میکنن بنتلی آستون جگوار رولزرویس .
(Saeed(peugeot
۱۲ اسفند ۱۳۹۸برند جگوار در بین برندهای دیگه ….. مثل مدل s500 تو مابقی مدل های بنزه….
واقعا باید تاج خاص بودن …تک بودن …با پرستیژ بودن و روی سر جگوار گذاشت ….
شاید تو یک سری چیزا از رقبا عقب باشه….ولی یه سری آدم سوارش میشن که نگاه برندی دیگه نکنن.
Hadi
۱۲ اسفند ۱۳۹۸درسته در خوب بودن جگوار شکی نیست،ولی هیچ ماشینی تو این کلاس ارزش اینو نداره که به خاطرش به ۹۱۱ نه بگی ،مخصوصا مدل توربو که که بحثش جداست…(نظر شخصی)
فقط انگلستان
۱۳ اسفند ۱۳۹۸مجید جان
آخه قورباغه رو چه به مقایسه با پلنگ.