جگوار لندروور ۴ فراخوان مربوط به مسائل ایمنی را در ایالت متحده اعلام کرد. هیچکدام از این فراخوانها خودروهای زیادی را در برنمیگیرند اما خب طیف محصولات درگیر در این قضیه متنوع هستند.
بیشترین تعداد خودروهای تحت تأثیر شامل خودروهای رنجروور، رنجروور اسپورت و دیسکاوری اسپورت هستند. تعداد تخمینی ۱۳۵۰۰ دستگاه از این مدلها احتمالاً با پیش کشندهی کمربند ایمنی خراب و نقص دار تولید شدهاند. ۸۲۳۲ دستگاه از مدلهای جگوار XE و اف تایپ نیز به همین دلیل فراخوان شدهاند.
اما فراخوانهای دیگری نیز به خاطر کیسههای هوای جلو اعلام شده است. احتمال دارد این کیسههای هوا در زمان تصادف باز نشوند. این مسئله حدود ۵۵۰ دستگاه از ساختههای لندروور از جمله رنجروور، رنجروور اسپورت و اووک و ۱۶ دستگاه جگوار XJ را تحت تأثیر قرار میدهد.
علاوه بر این اخیراً تعداد ۸۱۹۱ دستگاه جگوار XF و ۸۷۶۹ دستگاه رنجروور نیز به خاطر کیسههای هوای تاکاتا فراخوان شدهاند.
تعویض این قطعات ایمنی برای حل مشکل ضروری به نظر میرسد. البته فرایند مربوط به حل مشکلات یاد شده در حال انجام بوده و خوشبختانه این فراخوانها خودروهای زیادی را تحت تأثیر قرار ندادهاند.
ویلیامز
۸ بهمن ۱۳۹۵یه سوالی ک درمورد فراخوان ها برام پیش اومده اینه ک چجوری ب این دقت تعداد خودروهای مشکل دارو میگن؟! درحالی ک این خودروها فروخته شدن و امکان بررسی اونا وجود نداره…البته فراخوانی مثه تاکاتا رو میشه تعدادشو فهمید…
Parker
۸ بهمن ۱۳۹۵خودروهایی که در کارخانه ی مشکوک تولید شدند یا قطعه ی مشکوک روشون نصب شده تعدادشون مشخصه دیگه.
ویلیامز
۸ بهمن ۱۳۹۵مجید جان خب اگه همون موقع تولید ب قطعه ای مشکوک بودن ک خرابه استفادش نمیکردن دیگه!…این دلیلش نمیتونه باشه
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۸ بهمن ۱۳۹۵بعدا میفهمن مشکل داشته.
علم غیب که ندارن.
بعد از مدتی مشتری پیام میده مثلا کولر روشن نمیشه
میگردن میفهمن سرکارگر خط مونتاژ مثلا لیورپول بی توجه بوده و دقت نمیکرده.
بعد فراخوان میدن.
.
.
اعتماد به نفست رو شکر !!
Bavaria
۸ بهمن ۱۳۹۵معمولا هر ماشین پلاک مخصوص به خط تولید داره،توسط اون پلاک محل و کارخانه تولید اون خودرو (ممکنه یک خودرو در چند کارخانه تولید بشه)و تاریخش و حتی برای ماشین های خاص، شخص تولید کننده هم مشخص میشه
و اینکه قطعه معیوب به چه تعداد و چه تاریخی وارد کمپانی (یا کدوم کمپانی) شده هم قابل ردیابی و مشخصه
.
کشف قطعه معیوب هم معمولا در تست های دوره ایی (بعد از تولید یک خودرو تست های کیفی به پایان نمیرسه) یا بعد از گزارش مالکین، یا به تشخیص متخصصین (گزارش تعمیرکار های نمایندگی در خصوص مشکوک بودن به هر قطعه ایی) و …… شرکت صورت میگیره
.
البته ممکنه راه های دیگه داشته باشه که بنده بی اطلاع هستم
mohammad_ boss429
۸ بهمن ۱۳۹۵یک بار هم ایرانخودرو فراخوان داده بود واسه ماشین ما… منم خوشحال شدم رفتم ببینم چیه.. رفتم قسمت فروشگاه نمیاندگی ایرانخودرو .. و سه تا دونه بَست پلاستیکی بهم داد و گفت فراخوانتون در مورد اینا بوده????
KING 918
۸ بهمن ۱۳۹۵خدایی به من یه جگوار اف تایپ بدن بدون موتور اگه من واسه فراخوان رفتم
علي طهران
۹ بهمن ۱۳۹۵حالم از کیسههای هوای تاکاتا بهم میخوره. این یه فاجعه ای غم انگیز و خطرناک محسوب میشه
احمد باقری
۱۲ بهمن ۱۳۹۵دیگه اینقدر فراخوان اومده، خیلی عادی شده.