جگوار-لندروور هنوز از جزئیات قدرت و مصرف سوخت موتورهای جدید «انجنیوم» چهار سیلندر توربوی خود حرفی نزده، ولی چیزی که مشخص است این موتورها هم میتوانند با گیربکس اتوماتیک همراه شوند و هم با یک گیربکس دستی. اهمیت این موضوع به این خاطر است که جگوار-لندروور در حال حاضر هیچ وسیلهنقلیه با گیربکس دستی در بازار آمریکا ندارد. در نتیجه با ارائه این قابلیت برای نسل جدید موتورهای این کمپانی، میتوان انتظار داشت که درآینده مدلهای جگوار یا لندروور با گیربکس دستی نیز عرضه شوند.
موتورهای انجنیوم اولین بار در مدل جدید جگوار XE استفاده خواهند شد؛ یک سدان کوچکتر که رقیب محصولاتی مانند آئودی A3، بامو سری ۳ و مرسدسبنز کلاس C خواهد بود. یک موتور ۲ لیتری توربوی بنزینی و یک موتور ۲ لیتری توربودیزل قطعاً از موتورهای ارائه شده برای این مدل خودروی جدید جگوار خواهند بود. خبر جدید در مورد موتورهای انجنیوم این امیدواری را به مشتریان جگوار میدهد که از یک خودرو با دسته دنده بهرهمند گردند. جگوار XE در سال ۲۰۱۶ برای فروش وارد بازار امریکا میشود. پس از این مدل، میتوان انتظار داشت که موتورهای انجنیوم به صورت گسترده در محصولات جگوار لندروور استفاده شوند؛ با توجه به اینکه جورج کاچر، رئیس بخش اروپایی کمپانی قبلاً اعلام کرده که مدلهای اولیه جگوار F تایپ از یک موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر استفاده خواهند کرد. بر اساس این اخبار جدید نیز، انتظار میرود که مدل F تایپ که در حال حاضر همگی از سیستم گیربکس اتوماتیک استفاده میکنند، دارای آپشن گیربکس دستی نیز باشند. کاچر همچنین خبر داده که جگوار قصد دارد تا قبل از سال ۲۰۲۰ یک خودروی کامپکت تیپ A ارائه کند. این مدل کوچک و بهینه در قالب یک کراساور چهار در به نظر میرسد گزینه مناسبی برای موتورهای انجنیوم باشد.
در موتورهای جدید جگوار لندروور که به صورت چهار سیلندر توربو هستند، مؤلفههای زیادی بین موتورهای بنزینی و دیزلی مشترک خواهد بود. حجم درنظر گرفته شده اولیه برای این موتورها ۲ لیتر است، ولی احتمال دارد که در حجمهای بالاتر یا پایینتر نیز ارائه شوند. اولین نمونه کابردی ۲ لیتری توربودیزل با نام AJ2000D در اوایل سال آینده در بریتانیا به خط تولید خواهد رفت.
از دیگر جزئیات موتورهای انجنیوم جگوار لندروو میتوان به قابلیت هماهنگ شدن با ویژگی «استاپ-استارت» اشاره کرد. همچنین آنها بر روی هماهنگی با دیفرانسیل عقب، چهارچرخ یا تمامچرخ متحرک کار میکنند. در مورد کار بر روی دیفرانسیل تمامچرخ این نکته به ذهن میآید که لندروور احتمالاً برنامهای مشابه برای مدلهای خارج از جادهاش دارد. موتورهای انجنیوم تمرکز زیادی بر روی بهرهوری دارند و در این راه از تکنیکهای مختلفی چون جریان روغن متغیر و پمپ خنککننده، استفاده از غلتک در میل سوپاپ برای کاهش اصطکاک، میللنگ متعادل و جت روغن خنککننده پیستون استفاده میکنند. همچنین موتورها به گونهای تنظیم میشوند که به راحتی بتوانند با سیستم هیبریدی هماهنگ شوند. جگوار لندروور اضافه میکند که موتورهای انجنیوم حدود ۸۰ کیلوگرم نسبت به موتورهای قبلی این کمپانی سبکترند.
PEUGEOT
۲۲ تیر ۱۳۹۳اکثر کمپانی های خودروسازی به خاطر کاهش آلاینگی ها دارن به سمت ساخت موتورهای با حجم کم وقدرت بالا میرن
مک میسل
۲۲ تیر ۱۳۹۳محمد جان جیمیلتو چک کن……ولی اگر اینطوری کنه جگوار لندروور خیلی معروف میشه…امتیاز ساخت موتور رو هم اگر به شرکت های دیگه ای بده خیلی سود میکنه…….اگرم مصرفش پایین باشه که دیگه میزنه رو دست ای ام جی
راستی محمد جان حرف شما هم کاملا متینه و باید اضافه کنم به حرفتون که موتور های کم حجم بیشتر به خاطر مصرف سوخت تولید میشن نه کاهش الایندگی ها.
چون الان مشتری ها یکی از مهمترین پارامتر هاشون همین مصرف سوخته….البته مقداری هم به الایندگی ربط داره. ولی به جرات میتونم بگم70% به خاطر مصرف سوخته و 20% به خاطر الایندگی و 10% اینه که میخوان تکنولوژی شرکتشونو نشون بدن…..کمپانی های پیشرفته ای مثل بنز و جگوار و……. اینکارارو میکنن
فواد
۲۲ تیر ۱۳۹۳هفتاد درصد چقدر؟؟؟؟
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۳فواد جان هفتاد درصد به خاطر اینه که مصرف سوخته.اخه پژو جان گفت که به خاطر الایندگیه
مک میسل
۲۲ تیر ۱۳۹۳راستی امشب بازی المان ارژانتینه………پیشاپیش6تایی شدن ارژانتین و قهرمانی المان مبارک..
PEUGEOT
۲۲ تیر ۱۳۹۳مک مسیل جان من طرفدار سرسخت آلمانم ولی دیگه زیاد نگو
چون حالا شانسی بیاد آرژانتین ببره شاهین پوست کلمونو می کنه
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۳سلام
محمد اینقدرها هم رو فوتبال حساس نیستم ولی دوس دارم آرژانتین ببره!
راستی پیغامم بهت رسید؟
مهدی ف
۲۲ تیر ۱۳۹۳این المان چیکار کرد یکدفعه به این شدت فوتبالش قوی شد
ژیار
۲۲ تیر ۱۳۹۳آلمان از اول هم قوی بود با8 حضور در فینال و12 نیمه نهایی رکورددار هست و با دو حضور کمتر در جام جهانی (به دلیل جنگ دوم جهانی) از نظر امتیاز از همه تیمها بالاتره جهت اطلاع عرض کردم
PEUGEOT
۲۲ تیر ۱۳۹۳آره داداش رسید
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۳نترس الان فعلا رفته بازی وقت اضافه
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۳گللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
ماریو گوتزه گل زدددددددددددددددددددددددددددددددددد
هوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورررررررررررررراااااااااااااااااااااااااااااااااا
PEUGEOT
۲۲ تیر ۱۳۹۳باید منتظر موند و دید مشخصات فنیش چی از آب درمیاد
ولی فکر کنم کارایی بالایی داشته باشه
Saeed
۲۲ تیر ۱۳۹۳موضوع مطلب درمورد ماشینهای انگلیسی یه ولی اون که تو مقدماتی حذف شد تا ببینیم جانشین خلف انگلستان چیکار میکنه ولی از یه طرف دوس دارم آرژانتین ببره واسه رنکینگ ایران
ahmad
۲۲ تیر ۱۳۹۳ایران خودش چه گلی به سرمون زد که رنکینگش بزنه.آقا اصلا ایران بالا برو نیست حالا هر چقدر دوست دارید بهش بها بدید.نمونش خودرو سازیش که باعث
شده سرمونو بالا بگیریم
Ahmad..F12
۲۲ تیر ۱۳۹۳حس میکنم هماهنگی جالبی در نمیاد، به نظر من!!
امید
۲۶ تیر ۱۳۹۳نظری نمیشه داد در موردش باید دیدش