به نظر میرسد جگوار در مورد نسل آیندهٔ F تایپ بر سر دوراهی قرار گرفته است. اولین گزینه این است که همچنان ترکیب موتور جلو-وسط حفظ گردد اما گزینهٔ دوم، این خودروی اسپرت را کاملاً تغییر خواهد داد زیرا پیشرانه را در پشت سر سرنشینان قرار میدهد. البته فعلاً اطلاعات در مورد نسل آیندهٔ F تایپ بسیار اجمالی است اما به گزارش اتوکار، مهندسین جگوار طرحهایی را ارائه کردهاند که میتواند این خودرو را به نمونهای هیبریدی یا حتی تمام الکتریکی تبدیل کند.
مدیر طراحی پیشین جگوار «یان کالوم» هرچند اوایل امسال این شرکت را ترک کرد اما قبلاً گفته بود که در کنار جانشین خود در جگوار یعنی «جولیان تامسون» به طراحی نسل آیندهٔ F تایپ کمک کرده است. به گفتهٔ کالوم، این خودرو میتواند الهاماتی از مدل C-X75 بگیرد. وی دراینباره گفته است:
ما میتوانیم کاملاً به C-X75 نزدیک شویم. البته هنوز در جگوار فرمولی برای یک خودروی موتور جلو-وسط وجود دارد ولی من خودروی موتور وسط را ترجیح میدهم و مطمئناً این چیزی است که من میخواهم ببینم. در یک خودروی اسپرت الکتریکی میتوان مثل C-X75، باطریها را به شکل T یا H در وسط قرار داد یا پیشرانهٔ درونسوز را بهصورت طولی در میانهٔ آن نصب کرد
جگوار هنوز مشخص نکرده است که در نسل بعدی F تایپ از چه پلتفرمی استفاده خواهد کرد و با توجه به مشکلات مالی، منطقی نیست که پلتفرم کاملاً جدیدی را از ابتدا برای این خودرو توسعه دهد. یک راهحل ممکن است همکاری با بامو برای توسعهٔ یک پلتفرم اسپرت الکتریکی جدید باشد که میتواند پایهای برای ساخت نسل آیندهٔ F تایپ و جانشین بامو i8 باشد و در هزینهها هم صرفهجویی کند. از سوی دیگر، جگوار ممکن است بتواند پلتفرم الکتریکی I-Pace را تغییر دهد. درهرصورت، تولید نسل کنونی F تایپ با فیسلیفتی که آنرا تا زمان معرفی نسل جدید همچنان بروز نگه میدارد، تا سه سال دیگر ادامه خواهد داشت.
فريد
۴ مهر ۱۳۹۸موتور وسط به هر ماشینی نمیاد بابا بی خیال
Farzad
۵ مهر ۱۳۹۸احتمالا…