جگوار لندروور تولید پیشرانههای جدید بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری انجینیوم خود را اعلام کرده و همچنین جزئیات جدیدی را دربارهی گیربکس اتوماتیک جدید خود اعلام نموده است.
پیشرانههای ۴ سیلندر جدید این شرکت به خانوادهی پیشرانههای انجینیوم مدولار اضافه میشوند و بهطورمعمول در هر سیلندر حجم نیم لیتری دارند که همین امر انعطاف و مقیاسپذیری آسانتر را میسر میسازد.
درحالیکه جگوار قدرت خروجی این پیشرانهها را اعلام نکرده اما میگوید که پیشرانههای ذکر شده مصرف سوخت را تا ۱۵ درصد کاهش داده و ۲۵ درصد قدرت بیشتری را نسبت به نمونههایی که این پیشرانهها جایگزینشان میشوند ارائه خواهند داد. مشتریان قادر خواهند بود تا از سال ۲۰۱۷ خودروهای خود را با این نوع پیشرانهها سفارش دهند.
علاوه بر پیشرانههای جدید، این خودروساز بریتانیایی گیربکس ۸ سرعته ی دوکلاچه و اتوماتیک پیشرفتهای را توسعه داده که دارای بازهی نسبت ۲۰:۱ بوده و بنا به گفتهی جگوار نسبت به گیربکسهای ۸ سرعته اتوماتیک موجود ۲۰ کیلوگرم سبکتر بوده و باعث بهبود ۱۰ درصدی مصرف سوخت شده است.
این گیربکس میتواند در خودروهای دیفرانسیل عقب و همچنین چهارچرخ محرک مورد استفاده قرار گیرد و طبق گفتههای جگوار در خودروهای آفرود نیز این گیربکس بسیار مفید خواهد بود.
رئیس بخش مهندسی شرکت آقای نیک راجرز میگوید:
خلاقیتهای محیطی در قلب استراتژی ما به منظور کاهش آلایندگیها تا سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن قرار دارند. با وجود خانوادهی پیشرانههای انجینیوم و پروژههای تحقیقاتی پیشرفته مثل TRANSCEND، خودروهای ساخت جگوار لندروور دی اکسید کربن کمتری تولید خواهند کرد. تا سال ۲۰۲۰، تکنولوژیهای جدید به ما کمک خواهند کرد تا میزان ۲۵ درصد آلایندگی دیاکسید کربن ساختههایمان را کم کنیم.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵بالاخره بعد از گذشت چندین سال خبر یک نوآوری از جگوار لندرور رو هم شنیدیم. خب خدا رو شکر.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵اخه مجید عزیز به نظرشما گیریبکس 8 سرعته چه کارایی اضافه و بالاتری داره نسبت به بقیه گیریبکس ها؟؟؟؟؟
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵بهنام جان خدا رو شکر آلایندگیش کمتر شده و CO2 کمتری تولید میکنه.
مسلما جگوار لندرور از نظر تکنولوژی اصلا و ابدا در حد جنرال موتورز ، فولکس واگن ، بنز و BMW و فراری نیست. باید نسبت به گذشته ی خودش بسنجی و میبینی که نسبت به قبل پیشرفت داشته.
این خیلی مهمه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ولی جگوار پیشرفت خیلی خوبی داره
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ شهریور ۱۳۹۵به uss zumwalt DDG-1000
داش بهنام خیلی موثر هست
به زبون ساده بگم هر چقدر تعداد دنده ها در یه گیربکس بالا تر باشه مصرف رو کمتر میکنه و فشار رو موتور به حد اقل میرسه
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵علی عزیز کاملا باهات موافقم
موثر که قطعا هست
Hamid
۲۴ شهریور ۱۳۹۵حجم استاندارد 0.5 لیتر برای هر سیلندر قبلن توسط بنز تثبیت شده…
بنتلی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵یو اس اس جان همه گیربکس های هشت سرعته شبیه هم نیستن ک،توی متن گفته سبک تره و دارای بازه نسبت 20:1 هست و 10درصد مصرف سوخت کمتری ب همراه داره!
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵مرسی
بنتلی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵مجید جان سال گذشته جگوار لندرور سیستم حس ششم رونمایی کرد،امسال هم ک سیستم خودرانشو معرفی کرده ک تکنولوژی آفرود خودران هم داره.
بنتلی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵و یا مثلا فناوری pothole alert ک مکان دقیق چاله های جلوی خودرو رو تشخیص میده و اطلاعاتی از میزان تکانها و شدت وارد شده ب راننده میده و بصورت هوشمند سیستم تعلیقو تنظیم میکنه تا خودرو آسیب نبینه!
مجید
۲۴ شهریور ۱۳۹۵من هر دو تا برند این مجموعه یعنی جگوار و لندروور-رنجروور شدیدا دوست دارم به نظر من این کمپانی باید این کار رو انجام میداد تا تو رقابت از حریفاش عقب نیفته در ضمن با توجه به ذهنیتی که در مورد محصولات این کمپانی به عنوان برند های سنتی وجود داه این کار میتونه به ارزش محصولات و در نتیجه فروش بیشتر کمک کنه.امیدوارم هر چه سریع تر وارد بازار بشه و موفق باشه
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵منم قبول دارم این دوبرند رو.
به نظرم موفق میشن
احمد باقری
۲۴ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا داره خیلی خوب کار می کنه.