گروه تاتا که مالک شرکت بریتانیایی جگوار-لندروور میباشد ظاهراً با جیلی و بامو تماس گرفته تا نظر آنها درباره همکاری احتمالی با این خودروساز بریتانیایی را جویا شود.
این خبر را بلومبرگ به نقل از منابع مطلع منتشر کرده است. تاتا مدتی است که به دنبال شرکا و همکارانی برای جگوار-لندروور بوده و گفتوگوهای صورت گرفته فعلاً در مراحل اولیه قرار داشته و هندیها هنوز با دیگر خودروسازان نیز برای همکاری احتمالی تماس گرفته یا خواهد گرفت.
همکاری جگوار-لندروور با یک خودروساز چینی میتواند مزیتهای بسیار زیادی برای این خودروساز بریتانیایی در کشور چین داشته باشد. فروش جگوار-لندروور سال پیش افت قابلتوجه ۵۰ درصدی در چین داشته و تاتا مجبور شد بازنگریهای وسیعی در برنامههای خود برای این کمپانی انجام دهد.
جگوار-لندروور قبلاً و در توسعه پیشرانهها و تکنولوژیهای الکتریکی سازی با بامو همکاری کرده و بنابراین عمیقتر شدن همکاری این دو شرکت سادهتر به نظر میرسد اما هارالد کروگر مدیرعامل اسبق این خودروساز هرگونه سرمایهگذاری مساوی با جگوار-لندروور را رد کرده بود.
ما هنوز نمیدانیم که جیلی و بامو چه پاسخی به پیشنهاد تاتا دادهاند اما جیلی هرگونه گفتوگو با تاتا دراینباره را رد کرده و بامو یا تاتا هم از اظهارنظر دراینباره خودداری کردهاند.
شاید بزرگترین مانع برای هرگونه همکاری با جگوار-لندروور مشکلات مالی این شرکت باشد. تاتا قبلاً به دنبال حل برخی از مشکلات بوده و تزریق سرمایه را برای آن در نظر گرفته است.
بریتانیاییها همچنین در کشور چین با کیفیت محصولات تولیدی و شبکه نمایندگان خود روبرو هستند. فروش این خودروساز در چین تقریباً به ثبات رسیده و تاتا توانسته ضرر سهماهه کمتر از حد پیشبینی را ارائه کند.
ارش
۲۳ آبان ۱۳۹۸امیدوارم بی ام و به کمک جاگوار و لندروور بیاد حیف از جاگوار از زیباترینهای تاریخ و حیف لندرور از اسطوره تهی آفرود
مهرداد كمال
۲۳ آبان ۱۳۹۸همیشه گفتم الانم میگم دیسلایکم در این باره زیاد داشتم کلا ماشینای انگلیسی الکی گرونن مخصوصا رنجرور اتوبیوگرافی
یکم دیگه تحمل کنه ورشکست نشه ۱۰ سال دیگه یه شرکت افغانستانی میاد میخرتش