کانسپت جدید کمپانی بریتانیایی جگوار با نام فیوچر تایپ معرفی شد. این خودرو که کاملاً خودران و قابل راندن بوده نشان دهنده دید بریتانیاییها به خودروی خودران سال ۲۰۴۰ است.
در کابین این کانسپت، Sayer قرار گرفته که اولین غربیلک فرمان هوشمند و ارتباطی دنیا بوده و چندین روز پیش معرفی شده است. Sayer اولین غربیلک فرمان هوش مصنوعی فعال شونده با صوت میباشد. قابلیتهایی چون پلی کردن موزیک، رزرو یک میز در رستوران و… را میتوان با این سیستم انجام داد.
به عبارت دیگر، این نوع از غربیلک فرمان شاید تنها بخشی از خودرو باشد که شما در آینده نیاز به خریدش داشته باشید.
یان کالوم مدیر طراحی جگوار میگوید:
فیوچر تایپ بینشی از رانندگی و مالکیت خودرو در آینده را ارائه میکند. این خودرو بخشی از دید ما برای برندی لوکس در عصر دیجیتال و خودران است.
کانسپت فیوچر تایپ ما یک پروژه تحقیقاتی پیشرفتهای بوده که به دنبال چگونگی جذابیت جگوار در سال ۲۰۴۰ است. خواه موضوع موردبحث رفتن به سر کار یا آوردن بچهها از مدرسه یا لذت بردن از رانندگی توسط راننده در آخر هفته باشد، ما باید از برآورده شدن نیازهای مصرفکنندگان در تمام طول شبانهروز مطمئن شویم.
با جهشی سریع به سال ۲۰۴۰ میتوان ناوگانی از خودروهای فیوچر تایپ کاملاً شارژ شده را تصور کرد که به انجام وظایف کاربران کمک میکنند. برای مثال، اگر شما کودک خود را از مدرسه بر خواهید گرداند و تنها نیازمند دو صندلی هستید میتوانید فیوچر تایپ با حالت صندلی ۲+۱ را انتخاب کنید که به شما اجازه میدهد با کودک خود صحبت کرده و خود خودرو به رانندگی بپردازد.
یک حقیقت جالب اینکه فیوچر تایپ یک خودروی نسبتاً کمعرض بوده و فضای کمی را در جاده و پارکینگها به خود اختصاص خواهد داد.
در عصر سرویسهای مبتنی بر تقاضا و اشتراک خودرو، تحقیق ما نشان میدهد که هنوز هم فضا برای تجارب لوکس و پریمیوم و لذت بردن از رانندگی وجود خواهد داشت. مردم هنوز هم میخواهند با راحتی و لذت به مسافرت بروند و رشد سرویسهای اشتراک خودرو یک فرصت مناسب برای افراد است تا پیشنهاد جگوار را تجربه کنند.
فرشاد
۱۷ شهریور ۱۳۹۶کابینش واقعا با شکوهه ❤ چندین سال از نسل فرمانهای چوبی و فلزی گذشته اما هنوزم که هنوزه، حس فوقالعادهای به دستان راننده منتقل میکنن.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۷ شهریور ۱۳۹۶این کانسپت رو فکر کنم چند روز دیگه نمایش عمومی هم بدن.
ولی نصف جذابیت جگوار به خاطر او حالت تهاجمی چراغاشه.یک نماد گربه سانه.ولی این اصلا اون حالت تهاجمی و با ابهت جگوار رو در جلو نداره.
از اونجایی که معمولا جگوار تو طراحی دست بالا رو داره تا اون موقع این مشکل حل میشه.
نیمرخشم که فوق العاده با شکوهه.
و طراحی داخلیش جالبه که از داخل شش تکه س ولی بیرون اصلا معلوم نیست.
ولی خداییش فکر نمیکردم فرمون ماشین در آینده تا این حد کاربردی بشه.
AMIR
۱۷ شهریور ۱۳۹۶داداش کامت رو دوبار خوندم باورم نمی شه که این رو به مکلارن ربط ندادی?
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۷ شهریور ۱۳۹۶گفته شده مک لارن تو ساخت این پروژه همکاری داشته.
الان خوب شد داداش??
Bilbo
۱۷ شهریور ۱۳۹۶یکم شبیه کانسپتی هست که بامو از رولزرویس های آینده تو جشن ۱۰۰ سالگیش در کنار کانسپت i next و مینی به نمایش گذاشت. خصوصا کلیت فرم جلویی این کانسپت
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۷ شهریور ۱۳۹۶کانسپتی ک بی ام و از رولزرویس های آینده ب نمایش گذاشت؟!!!! اونو رولزرویس طراحی کرده و در لندن رونماییش کرده،فقط زمان بندی معرفیش با جشن صدسالگی بی ام و هماهنگ شده.
Bilbo
۱۸ شهریور ۱۳۹۶باشه حاجی،شما درست میگی…
نمیدونستم معنای« مالکیت» تو دنیای امروز اینقدر تغییر کرده!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۸ شهریور ۱۳۹۶آخه مالکیت چ ربطی ب حرفی ک تو میزنی داره؟! الان ولوو هم کانسپت معرفی کنه باید بیای بگی کانسپی ک جیلی ب نمایش گذاشت؟!!! رولزرویس بخش طراحی و مهندسی خودشو داره، اگه درمورد کانسپت مایباخ این حرفو میزدی درست بود چون مایباخ با بنز ادغام شده و طراح کانسپتش هم گوردون واگنر هس.
Bilbo
۱۸ شهریور ۱۳۹۶د آخه عزیز من من اصلا حرفی مگه از اینکه کی این کانسپت رو طراحی کرده زدم؟ شما معلومه بد برداشت کردی.
من فقط بحث نمایش گذاشتن رو گفتم. اینکه هر سه کانسپت بامو، رولز رویس و مینی در کنار هم معرفی شدن، یعنی یه شرکت مادر داره ایناها رو کنار هم میذاره. حالا شما نظرت یه چیز دیگست به من ربطی نداره.
بعدشم من یه سوال از شما دارم، اگه الآن بامو بخواد تمام افرادی که دارن تو بخش طراحی و مهندسی رولز رویس کار میکنن رو اخراج کنه، میتونه این کار رو بکنه یا نه؟ لطفا اگه میخونی جواب منو بده تا ببینم اوضاع از چه قراره!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۷ شهریور ۱۳۹۶ب نظرم طراحی مدرن و زیبایی داره ،،تکنولوژی بکار رفته در کابینش هم خیلی تاثیر گذار و پیشرفته هس .چن وقت پیش ،فک کنم یه سال پیش جگوار یه طراحی با نور لیزر نشون داده بود ،با همون عکس میشد آینده طراحی جگوار رو درک کرد برا همین دیدن این کانسپت خیلی برام تازگی نداشت
Mercede kaviani
۱۸ شهریور ۱۳۹۶خوب تا سال 2040 فکر نکنم زنده باشم زندگی من وموتورهای احتراق داخلی باهم به پایان می رسد پس فرقی نمی کند برایم
Mercede kaviani
۱۸ شهریور ۱۳۹۶با سلام مجدد
کمپانی جاگوار لندرور جاگوار ای تایپ را بصورت الکتریک ساخت مجدد کرده است
باتشکر مرسده کاویانی
http://media.jaguar.com/news/2017/09/jaguar-e-type-zero-most-beautiful-electric-car-world?q=&start=0&brand=jaguar
نوید جهرمی
۱۸ شهریور ۱۳۹۶چ ترکیب جالبی. ولی یکی از جذابیت های جگوار به صدای اگزوزشه. موتورای 8 سیلندرش نعره های بینظیری دارن. تصور الکتریکی شدنش برام سخته.