حتی با وجودی که تقاضای بازار خودرو به سمت شاسیبلندها حرکت کرده است اما جگوار هنوز هم حاضر نیست از سدانهای کمفروش XE و XF خود دست بردارد. استراتژی این شرکت بریتانیایی این است که قیمت سدانهای خود را به میزان قابلتوجهی کاهش دهد تا فروش آنها افزایش یابد. همچنین جگوار قصد سادهسازی خانوادهٔ این سدانها را هم دارد و به همین دلیل مدلهای مختلف XF از ۶۴ به ۲۸ و مدلهای XE از ۲۴ به تنها ۱۳ نمونه کاهش یافته است. به گفتهٔ جگوار، این کار بهمنظور کاهش پیچیدگی تولید و حفظ محبوبترین ویژگیهای موردعلاقهٔ خریداران صورت گرفته است.
رئیس فروش جگوار «اسکات دیکن» دراینباره میگوید:
این یکی از رقابتیترین سگمنتهای صنعت خودروسازی بهویژه در بخش لوکس است. رقابت با مرسدس و بامو در این سگمنتها واقعاً یک چالش بزرگ است
به همین دلیل، XE و XF برای مدل ۲۰۲۱ کاهش قیمت داشتهاند بهگونهای که در بریتانیا XF هماکنون ۱۸ درصد قیمت کمتری دارد و قیمت XE هم ۱۶ درصد کمتر شده است. همچنین هرچند هنوز قیمت این دو سدان بریتانیایی برای بازار ایالاتمتحده اعلام نشده اما احتمالاً جگوار در این کشور هم قیمت آنها را کاهش خواهد داد.
در حال حاضر بریتانیاییها میتوانند XF فیسلیفت شدهٔ مدل ۲۰۲۱ را با قیمت پایهٔ ۳۲,۵۸۵ پوند خریداری کنند که بیش از ۲ هزار پوند از قیمت پایهٔ ۳۴,۹۹۵ پوندی قبل کمتر است. همچنین قیمت پایهٔ XE هم با کاهش قابلتوجه بیش از ۵ هزار پوندی، از ۳۴,۶۰۰ پوند به ۲۹,۳۶۵ پوند رسیده است. برای مثال، قیمت بامو سری ۵ بهعنوان رقیب XF در بریتانیا از ۳۸,۶۰۰ پوند و بامو سری ۳ بهعنوان رقیب XE از ۳۱,۱۱۰ پوند شروع میشود.
به گفتهٔ دیکن، دلیل اینکه جگوار توانسته قیمت سدانهای خود را کاهش دهد تا حدودی به خاطر سادهسازی مدلهای آنها است. اما این استراتژی جدید قیمتگذاری منحصر به مدلهای XE و XF است زیرا به گفتهٔ مدیر فروش جگوار، دیگر مدلهای این شرکت، خصوصاً خانوادهٔ Pace قابلیت رقابت بیشتری دارند.
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹خدایا
ما کجای دنیا و با چه قوانینی زندگی میکنیم
و اونا کجا و با چه قوانینی……
خودت بهمون رحم کن……
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹اونا قیمت هارو میارن پایین که فروش بیشتر که سود بیشتر شه ما قیمت رو میبریم بالا و واردات خودرو رو ممنوع میکنیم که سود بیشتر شه خدایا چه گناهی کردیم که یه مشت خودخواه و یزید صفت باید بیان مارو اداره کنن
Ramiin
۲۱ مهر ۱۳۹۹انشالا که فروش خوبی داشته باشه و سال بعد با موتور پلاگین هیبریدی عرضه بشه انشالا
ممد ژانگولر
۲۱ مهر ۱۳۹۹قیمتشو میبینم کیف میکنم
واقعا مفته ?
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ مهر ۱۳۹۹واقعا هم حیف چنین خودروهای زیبایی حذف بشن و یه مشت کراس اوور بد قواره رو جایگزین اونها کنن.
ارشیاSVJ
۲۱ مهر ۱۳۹۹بین ماشین های جگوار فقط دوتا:
تایپ F
XE SV PROJECT 8
TOYOTA
۲۱ مهر ۱۳۹۹چرا داره ترقیب و توجه ها به سمت شاستی بلند ها (suv) بالاتر از مدل های دیگه میره
nikzad
۲۱ مهر ۱۳۹۹به دلیل بالاتر بودن ارتفاع راننده،به راننده حس قدرت میده.جادار و مطمعن،مصرف سوخت اکثرا شبیه سدان ها،اما حسی که توی سدان هست رو توی شاسی بلند پیدا نمیکنی.از معایب شاسی بلند اینکه هندلینگشون به پای سدان نمیرسه و مرکز ثقل بالاتری دارن و این بدرد پیچیدن نمیخوره.
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹والا ما سوپراسپرت دوستا هرچی کوتاه تر باشه بیشتر دوست داریم
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹واقعا ماشین های زیبایی داره انشالله فروشش بیشتر میشه و به رقبا میرسه انشالله
Ho3in
۲۱ مهر ۱۳۹۹جگوار دوست داشتنی ❤
TOYOTA
۲۱ مهر ۱۳۹۹nikzad ممنون بابت توضیحت
Hl>i
۲۱ مهر ۱۳۹۹شرکت جاگوار سالهاست که با مشکلات مالی و کمبود بودجه و عدم اطمینان و کیفیت محصولاتش دست به گریبانه و با وجود داشتن چندین مدل خودرو زیبا در سبد محصولاتش باز فروش سالیانه این شرکت در مجموع از فروش مدل C کلاس بنز کمتره
شاید اگر جاگوار در طول این سالها یک شریک تجاری بهتری میداشت شاید اوضاع و احوالی بهتر از این داشت. فروش سالی دویست-سیصدهزارتا اصلاً در شأن و جایگاه برند ۹۸ ساله جاگوار نیست
+|<i
رامتین
۲۱ مهر ۱۳۹۹واقعا خانم مرکل در چه سطحی از بینش فرهنگی و اقتصادی است که مدیرانش اینطور دارند دنیا را قبضه می کنند. بیشک بهترین رییس جمهور آلمان بعد از جنگ جهانی بودند.
محمد
۲۲ مهر ۱۳۹۹البته مرکل رییسجمهور آلمان نیست صدراعظمه
رامتین
۲۲ مهر ۱۳۹۹درسته. منظورم از رییس جمهور در واقع قدرت اول کشوره. خانم مرکل به عنوان صدراعظم (یا همان رهبر) آلمان و قویترین زن در کل قرن شناخته میشه و اگر 1 سال دیگه در این پست باشه، بیشترین مدت رهبری را در تاریخ آلمان بدست میاره، البته بعد از بناینگذار این کشور در قرن19ام.
AMG_73///
۲۱ مهر ۱۳۹۹بازم بدرد نخور و غیر قابل اعتماد و بی کیفیتن
2000 تا بیشتر بده بنز بی ام و بگیر چرا جگوار
مهرداد
۲۱ مهر ۱۳۹۹چون جگوار زیباتر و خاص تره و تو خیابون کمتر دیده میشه. یه نگاه به طراحی های اخیر مرسدس و ب ام و و مقایسه با همین عکس ها کنی جوابتو میگیری. علاوه بر این الان ارزانتر هم شده
داریوش
۲۲ مهر ۱۳۹۹این توهم هست اتفاقا اصلا اینطور نیست شما قطعا از مردم کشورهای آزاد بهتر نمیدونی که جگوار رو نگاه هم نمیکنن طوری که به این فلاکت افتاده خاص تر! واژه بزدلانه شکست هست
مهرداد
۲۲ مهر ۱۳۹۹من اصلا نگفتم بهتره ! شاید مردم “کشورهای آزاد” میخوان با پولشون مناسب ترین جنس رو بگیرن. اغلب در مقایسه هایی که مجلات می کنن میگن جگوار طراحی منحصربفرد و زیباتر داره ، کیفیت متریال داخلی در حد مرسدس نیست و سواریش آرامش بنز رو نداره و از لحاظ هندلینگ و سواری اسپورت اگرچه از بنز بهتر ولی معمولا به پای بی ام و نمیرسه. از لحاظ مصرف سوخت هم معمولا کمی از هر دوی اینها عقب می مونه. یه سر به یوتیوب بزنین و ویدیو از همون “مردم کشورهای آزاد” ببینین تا شاید این میزان تعصب کمتر شه.
من شخصا اگر از لحاظ قیمتی و بازار دست دوم (که جگوار از BMW در این مورد بهتره) خیالم جمع باشه جگوار رو به هر 2 ترجیح میدم. در سالهای اخیر هر 3 برند در قابلیت اطمینان از میانگین پایین تر هستن (هرچند بنز اوضاعش بهتره) پس فرقی هم ازین بابت نیست.
داریوش
۲۲ مهر ۱۳۹۹نخست اینکه هیچوقت تعصب ندارم مثل تو که داری از شکست مفتضحانه پیروزی می سازی چون حرفی نمیمونه وقتی خود شرکت میاد این حرف و کارو انجام میده بعدشم تو یوتوب مجلات هستن که پول میگیرن از شرکت ها خصوصا مجلات انگلیسی ها انتظار داری بیان بگن جگوار اشغاله بعدشم کی گفته طراحی منحصر به فرد داره اینا همه مزخرفه طراحی و زیبایی نسبی هست به نظر من هیچ خلاقیتی در طراحی جگوار نیست اتفاقا فاجعه و دموده هست خصوصا که انگلیسی ها عادت دارن بنده رو پفکی میکنن قطعا فروش یه کالا خوب و عالی میتونه اونو پرچمدار کنه چون ملت پولشونو از تو جوب پیدا نکردن در مورد اطمینان هم که جگوار همیشه انتهای جداول مختلف بوده و هست در آخر اشتباهی دستم خورد مثبت دادم بدبختانه نمیشه عوض کرد لایک و دیس هارو
Mf1
۲۲ مهر ۱۳۹۹اره بایستی حتما المانی باشه با کیفیت باشه وقتی صبحت از رقابت هست کیفیت میره بالا قربونت
داریوش
۲۲ مهر ۱۳۹۹حتما اینطور نیست ولی آلمانی آشغال تولید نمیکنه این یه حقیقت هست اگر از آلمانی بدت میاد بگو چون ما در مقایسه قطعا چندین برابر بیشتر از اون تعصب و نفرت شما بیزاریم پس زیاد جوش نزن