جگوار در حال تجربه یک رنسانس است. اف تایپ کوپه باورنکردنی، شاسیبلند اف پیس شگفتانگیز، مدل ساب کامپکت جدید ای پیس و شاسیبلند تمام الکتریکی آی پیس همگی مثالهایی از تپش قوی قلب این برند بریتانیایی هستند. البته XE را فراموش نکنید! سدان لوکس و اسپورتی که در کلاس خود توجهات زیادی را جلب کرده است.
اخیراً چند ساعتی را با XE S AWD 2018 همراه بودیم تا ببینیم این موشک جمعوجور چه چیزهایی با خود به همراه دارد. با قدرت ۳۸۰ اسب بخاری و هدایت آن به چهار گوشه خودرو، XE S همیشه آماده شلیک است؛ اما این خودرو تنها به قدرت و پرفورمنس محدود نمیشود. در ادامه ۱۰ نکته مهمی را که باید درباره XE S AWD بدانید با شما در میان میگذاریم. با ما همراه باشید.
- ظاهر فوقالعاده جذاب
بدون هیچگونه تعجبی، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب میکند زیبایی این خودرو است. جگوار از نظر بصری و طراحیهای بدنه چند سالی است که خود را از دیگران جدا کرده و حاصل کار آن را نیز تماشا میکنید. XE S AWD خودرویی فوقالعاده جذاب و گیرا بوده و با رنگ بدنه قرمز جذابتر نیز میشود.
- پیشرانهای هیولا!
جگوار XE S از قلب تپنده ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار با حداقل قدرت ۳۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری استفاده میکند. به لطف وجود سوپرشارژر، قدرت این خودرو سریعاً در دسترس است. به یاد داشته باشید که XE از نظر فنی خودرویی کامپکت همچون شورولت کروز یا نیسان سنترا است؛ بنابراین وجود این پیشرانه در ابعادی کوچک واقعاً باعث آتشبازی میشود!
- این خودرو قلب تپنده دارد
پیش از بیدار کردن خودرو باید گفت دکمه استارت/استاپ تمامی جگوارهای مدرن در هر دقیقه ۷۲ بار میزند که به اندازه ضربان قلب یک جگوار زنده است. فوقالعاده جذاب!
- اووه! پوشش داخلی کابین
شما میتوانید این خودرو را با پوشش چرم دو رنگ قرمز و عناصر مشکی سفارش دهید. این رنگبندی فوقالعاده هماهنگ بوده و زمانی که پشت فرمان نشسته و خودرو را شلیک کنید به همخوانی آن با ذات خودرو بیشتر پی خواهید برد. چنین خودرویی باید هم کابین هماهنگی داشته باشد.
- رینگهای مناسب
این رینگهای ۱۹ اینچی به خوبی با کابین قرمز و مشکی XE S AWD همخوانی دارند زیرا آنها هم دو رنگ هستند. شاید در نگاه اول این موضوع را متوجه نشوید اما رینگهای ۱۵ پره دارای ۵ پره با رنگ نقرهای روشن و ۱۰ پره مشکی هستند.
- پشت آمپرهای عصر دیجیتال
دیدن اینکه چنین برند کلاسیکی چگونه وارد عصر دیجیتال میشود کاملاً جالب بوده و البته مثال بارز آن نیز عدم وجود پشت آمپرهای آنالوگ در هیچیک از مدلهای XE S است. بجای پشت آمپرهای سنتی شاهد صفحهنمایش دیجیتال ۱۲ اینچی هستیم که اطلاعات کاملی را نشان میدهد. این پشت آمپرها در پکیج تکنولوژی ۳۲۶۵ دلاری قرار دارند.
- حالت اقتصادی
شوخی نمیکنیم. یکی از حالتهای رانندگی این خودرو اقتصادی یا اکو است که واقعاً هم کار میکند. علیرغم اینکه تمرکز پیشرانه کاملاً روی پرفورمنس است اما هنوز هم مصرف سوخت مناسبی در بزرگراه دارد. نتایج به دست آمده شاید متفاوت باشند زیرا در برابر وسوسه سریع رفتن به سختی میتوان ایستادگی کرد.
- چهار چرخ محرک، چهار چرخ محرک و چهار چرخ محرک
هیچ سیستمی همچون چهار چرخ محرک نمیتواند نیروی پیشرانه را به خوبی به سطح زمین برساند. جگوار این را میداند و برای عبور بهتر از پیچها سیستم هدایت گشتاوری را نیز به میان آورده است. این سیستم در پیچهای تند سرعت چرخهای داخلی را کم میکند تا از بیش فرمانی پیشگیری شود و همچنین گشتاور پیشرانه را به چرخی که بیشترین چسبندگی را دارد هدایت میکند.
- خروجیهای اگزوز واقعی
نخندید! خودروهای بسیاری وجود دارند که با خروجیهای اگزوز غیرواقعی تولید میشوند و جای خالی روی سپر کاملاً توی ذوق میزند اما XE S اینگونه نیست. این خودرو دارای یک جفت خروجی اگزوز کرومی است که به بهترین وجه ممکن غرشهای پیشرانه را به گوش میرسانند.
- اهرم تعویض دنده دیدنی
زمانی که خودرو را روشن میکنید وضعیت XE S دیدنی است. اهرم تعویض دنده از کنسول مرکزی بالا آمده و کاملاً جلبتوجه میکند. شاید برخیها آن را بپسندند و شاید هم برخی دیگر همان اهرم تعویض دنده سنتی را ترجیح دهند.
نکته قابلذکر: نسخهای با سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت
جگوار از XE به عنوان یک پروژه پرفورمنس بسیار جاهطلبانه استفاده کرده است: XE SV پروجکت ۸ که دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۹۲ اسب بخار بوده و میتواند در خط مستقیم به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودروی سریع یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۱.۲۳ ثانیه طی کرده که ۱۱ ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی جهنم سبز یعنی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو میباشد.
منبع: motor1
s.h
۳۱ خرداد ۱۳۹۷تا وقتی audi هست اینا باید برن جلو بوق بزنن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۳۱ خرداد ۱۳۹۷نکته جالب((و البته بی ربط)) اینه که جی دی پاور احمق جگوار لندروور که تو این دوسال خیلی کم فراخوان دادن((امسال که هنوز فراخوانی ندادن)) و فکر کنم جز ده تای برتر باشن تو این زمینه، گذاشتن دو تای آخر لیستشون.
اونوقت کیا هیوندای که خبر مشکلات متعددش و خود به خود آتش گرفتنش و فراخوان های عظیمش و مصدومیت ها و……باعث رسوایی شون شده گذاشتنش نُکه قلشون.
این چیزا رو آدم میخونه و میبینه اعصابش بهم میریزه.
نیما
۳۱ خرداد ۱۳۹۷طراحیش واقعا گیراست
اهرم تعویض دنده ش به دلم نشست((اهرم تعویض دنده از کنسول مرکزی بالا آمده و کاملاً جلبتوجه میکند)) قلب تپنده ش هم خیلی باحال بود (که هر دقیقه 72 بار چشمک میزنه دکمه استارتش) توجه به همین جزئیات کوچیک تو ماشین حس خیلی خوبی رو به آدم منتقل میکنه
و 380 سب بخارش که برا این ماشین عالیه
نمیتونم دوسش نداشته باشم …
مهدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۷جگوارشرکت جذابیه.مخصوصا f pace که خیلی ازکراس اورهای آلفا ومازراتی لوانته جذاب تره
مهدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۷انگلیس یکی ازبهترین خودروسازان جهان روداره.رولزرویس کبیر.بنتلی.مکلارن.استون.جگوار. رنجروور…ولی بیشتر عاشق دوفوق لوکس سازجهان رولزرویس وبنتلی ام که دنیایی متفاوت از لوکس سازان دیگه هستن
شایان
۱ تیر ۱۳۹۷هیچ کدومشون انگلیسی نیستن
اکثرا دیگه آلمانی شدن رولزرویس که زیر نظر بی ام وست بنتلی زیر مجموعه فولکس واگونه جگوار لندرور هم که تاتا موتور خریدش بقیشم چینی ها خریدن یک دونه از اینها تو انگلیس تولید نمیشه
فرا 2001
۳ تیر ۱۳۹۷به نظرم شما یه مقاله در باره شمول مالکیت بخونید بدنیست