جگوار

جگوار XK120 1952 با قوای محرکه الکتریکی و کابینی بازیافتی

شرکت لوناز از جدیدترین پروژه احیا شده که بر اساس جگوار XK120 بنا می‌شود رونمایی کرد. این گربه وحشی دهه ۵۰ میلادی توسط این شرکت بریتانیایی تغییر یافته و هم‌اکنون از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند. برای شکل‌گیری این پروژه از جگوار XK120 1952 استفاده شده است. بدنه خودرو پذیرای رنگ زیبای آبی اوبسیدیان شده و در بخش‌هایی همچون سپرها، جلوپنجره، اطراف شیشه‌ها و آینه‌ها می‌توانیم تریم کروم را مشاهده کنیم. رینگ‌های سیمی نیز همانند روزهای خوش آن دوران می‌درخشند.

داخل کابین جادوی واقعی لوناز دیده می‌شود. تریم چوب گردوی زیبا روی داشبورد و درب‌ها دیده می‌شود و بر جذابیت این بخش‌ها می‌افزاید. همانند کانسپت های الکتریکی مدرن، این خودروی کلاسیک از کف‌پوش‌های جدید ساخته شده از تورهای ماهیگیری بازیافتی سود می‌برد. همچنین از متریال بازیافتی دیگری برای کابین استفاده شده است.

صندلی‌ها با پارچه با کیفیت آبی پوشانده شده‌اند و فریم آلومینیومی بازیافتی دارند. همین پارچه برای تولید یک جفت کفش توسط شرکت آرتور اسلیپ بکار رفته است. کفش‌های موردبحث به مالک XK120 تحویل داده خواهند شد. سرانجام باید گفت لوناز یک نمایشگر مدرن را در زیر نمایشگرهای آنالوگ کنسول مرکزی در نظر گرفته است که با اپل کارپلی همکاری می‌کند.

این خودروی اسپرت با پیشرانه ۳.۴ لیتری اولیه خود وداع کرده تا جا برای قوای محرکه الکتریکی ماژولار باز شود. این کمپانی فعلاً جزئیات پرفورمنس، شعاع حرکتی و قدرت پیشرانه این خودرو را اعلام نکرده است. قیمت جگوار XK120 لوناز از ۳۵۰ هزار پوند معادل ۴۲۳۸۳۸ دلار شروع می‌شود و پیش سفارش آن ‌هم‌اکنون قابل انجام است. اولین نمونه این خودرو قبلاً به دست مشتری خود در لندن رسیده و در نظر داشته باشید لوناز نسخه الکتریکی محصولات کلاسیک دیگر همچون استون مارتین DB6 و بنتلی S3 کانتیننتال فلایینگ اسپور را نیز عرضه می کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Aran+Milan

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    واقعا الکتریکی کردن این خودروهای کلاسیک کار درستیه? چرا آخه?

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. محمد رستمی نژاد

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      خریدنش حماقت هست

      موافقم 6
      مخالفم 12
    2. heshmat021

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (414 ديدگاه)

      خریدار رازیه
      فروشنده رازیه
      قانونگذار رازیه

      از همه نظر خوبه ، فقط اون ارزش کلکسیونی و اصالت اینا است که نیست،

      من ترجیح میدم الکتریکی بشن و کاربردی و بشه تو شهر دیدشون تا اینکه با اصالت ته گاراز ها خاک بخورن

      موافقم 23
      مخالفم 1
    3. Nima

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      کار بسیار درستیه
      چون شما یک خودرو کلاسیک رو بدون دردسر هاى کلاسیک سوار میشى!
      و از چند سال دیگه هم که ممنوعیت تردد دارن. درنتیجه بازم میتونى تردد کنى.
      که این خیلى خوبه.

      موافقم 14
      مخالفم 1
  2. Radmehr

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    پدال جان لوطفا تو مقالات عکس بیشتر بذار

  3. امیرشایان فرازی

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    این ماشین واقعا عشقه

  4. Porsche 911

    ۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    قبلا گفتم اسن کار دوتا حنبه داره که یکیش خوبه یکیش بد
    جنبه خوبش اینه که پاک میشن و مجوز تردد مجدد میگیرن و میتونیم ببینیمشون البته نه داخل ایران چون خر نداریم که براش بخوایم پالون بخریم!
    این یه جنبه جنبه دیگه هم اینکه
    اون روح و خالص بودن ماشین از بین میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا