XKSS حاصل تصمیم جگوار برای خروج از مسابقات خودرویی پس از فصل ۱۹۵۶ است و البته که خودروی شاخصی محسوب میشود. احتمال دارد یکی از مدلهای شاخص XKSS در حراجی پیش روی مونتری با قیمت هنگفت ۱۲ میلیون دلار فروخته شود.
پس از تصمیم جنجالی جگوار، سر ویلیام لیونز تصمیم گرفت مدلهای مسابقهای دی تایپ باقی مانده را به خودروهای اسپرت و پرفورمنس تبدیل کند. حاصل این کار XKSS بود که تنها ۱۶ دستگاه از آنها ساخته شد و مدل موردبحث ما با نام ۷۰۷ یکی از همین ۱۶ دستگاه به شمار میرود. در خلال هفته خودرویی مونتری، حراجی RM Sotheby’s این خودرو را عرضه خواهد کرد.
رنگ اصلی خودروی یاد شده کرمی با پوشش کابین قرمز بوده است. آقای لو بررو این خودرو را خریداری کرد اما قبل از آنکه پشت فرمان بنشیند در یک تصادف جان خود را از دست داد. جگوار XKSS مدل ۱۹۵۷ به فرد دیگری با نام سامی ویس که مالک آکسفورد موتورز در کالیفرنیاست فروخته شد و او نیز خودرو را به سیدنی کلبرگ فروخت. خودرو تا سال ۱۹۷۵ و زمانی که به لورد آنتونی بامفورد فروخته شود در کلکسیون کلبرگ قرار داشت.
بامفورد که رئیس شرکت سازنده تجهیزات سنگین بریتانیایی است به مدت کوتاهی این جگوار را در اختیار داشت و آن را به جفری مارش فروخت و نهایتاً خودرو به دست کمپل مک لارن رسید. او رنگ XKSS را به آبی متالیک تغییر داد و شماره پلاک JAG 1 قابلمشاهده را انتخاب کرد. جگوار مورد اشاره تا سالها در اختیار مک لارن بود و در مراسم ویژهای همچون کلاسیک لمان حضور مییافت. در سال ۱۹۹۲ آلن لیوید خودرو را خریداری کرد و او فهمید که خودرو فاقد بلوک پیشرانه اصلی است. با پیگیریهای فراوان لیوید توانست بلوک پیشرانه اصلی را پیدا کرده و روی خودرو نصب کند. او ۱۹ سال از این جگوار با ارزش مراقبت کرد.
XKSS 707 شاید بهترین نمونه از نظر حفظ اسناد و تاریخچه خود باشد. کارکرد این خودرو به حدود ۴۱ هزار کیلومتر میرسد و شماره پلاک اصلی، شماره شاسی، پیشرانه و گیربکس خود را حفظ کرده است. انتظار میرود محصول تولید محدود جگوار در حراجی پیش رو با قیمت فراتر از ۱۲ میلیون دلار فروخته شود. شایان ذکر است XKSS و دی تایپ بر پایه سوپرکارهای پیشرفته زمان خود شکل گرفتند و در واقع آنها را میتوان مک لارن سولوس GT و استون مارتین والکری عصر خود دانست.
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۲الماس
فقط چین
۲۹ تیر ۱۴۰۲اگه پلاک ملیبود 12 میلیون تومن خریدار بودم اونم برای طرح اوراقی با ی ماشین درست حسابی جایگزین کنم
امیر
۲۹ تیر ۱۴۰۲تو حداکثر بتونی اسباب بازی بخری 🤣 ( البته اسباب بازی فن هم هستی اونم نه اسباب باری معمولی بلکه از نوع یکبار مصرف ) 🤣🤣🧸🧸🇨🇳
GMA
۲۹ تیر ۱۴۰۲فقط چین، خلایق هرچه لایق.
مازیار
۲۹ تیر ۱۴۰۲به عشق چین جگوار کلاسیک نمی فروشن
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۲وقتی بیمارم ولی از مراجعه به پزشک خودداری می کنم !!!!!!!
مهدی عبدالله پور
۳۰ تیر ۱۴۰۲اگر داخل ایران به همین سالمی بود که ۲۰ ۳۰ ملیارد قیمتش بود
M/D
۳۰ تیر ۱۴۰۲چیی؟
الان با این قیمت بهت کوروت ۲۰۱۴ میدن این ماشین میشد بین هزار تا ۲ هزار میلیارد تومن که برابر با هزینه خیلی از پروژه هایی که تو کشور انجام میشه
Roham
۳۰ تیر ۱۴۰۲خدایی فقط طراحی ظاهرش کل صنعت مدرن چین رو میارزه
Rerace777
۲۹ تیر ۱۴۰۲چرا الان دیگه هیچ ماشینی حس و حال ماشین های قدیمی تر رو نداره
حتی ۲۰ سال پیش جذابتر بودن چه برسه به قبل ترش…
حسین دهمرد
۲۹ تیر ۱۴۰۲درود ژاپنی بازای عزیز راجب رادیاتورهای عقب لکسوس lfa اطلاعاتی دارین؟
با اینکه موتورش جلو هست پشت راننده چی جانمایی شده که حتی اندازه ی پورشه کیمن هم صندوقش جا نداره؟
علی جردن
۲۹ تیر ۱۴۰۲با ۱۲ میلیون دلار می شه :
یک دستگاه بوگاتی ویرون + شیرون + پاگانی هویرا با بوی چوب چرم فلز صفر کیلومتر خشک خرید لایک👍🏻
یا
یک دستگاه XKSS سال۱۹۵۷ خرید متعلق به ۶۶ سال پیش پر از مو و پوست و بوی صاحبان قبلی (حتی قدمت ۱۰۰ ساله نداره که قیمتش رو توجیح کنه) دیس لایک👎🏻
فرشاد
۲۹ تیر ۱۴۰۲کسی که اینو میخره یا همه جدای اینک این پولا براش چیزی نی احتمالا یا همه اونایی که گفتی رو داشته یا داره و یا کلا اینجور ماشینای کلکسیونی رو میخره
البته چیزی که گفتی انتخاب عقلانیه
مازيار
۲۹ تیر ۱۴۰۲هنوزم هستن کسانی که اینطوری مقایسه کنن؟!!
GMA
۲۹ تیر ۱۴۰۲خوشبختانه رو به انقراض هستن، این یکی از تنها نمونه های باقی مونده از این گونه هست.
Roham
۳۰ تیر ۱۴۰۲😂😂😂😂
مجتبی .
۳۰ تیر ۱۴۰۲خدا بیامرز رامین چانگان روحش قلیان یافت. بااین حساب وکتاب.
Saeed
۲۹ تیر ۱۴۰۲قدیما ماشین ها چه طراحی نابی داشتن
مجتبی .
۳۰ تیر ۱۴۰۲دم آقای آلن لیوید گرم. حیفه این موتوره که جای اصلیش نباشه. ازاون مدلاست که جون میده کپی بشه و تولید بشه برا کساییکه عاشق دور دور باماشینای قدیمی هستن.