این روزها با وضع قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی و همینطور تسریع الکتریکیسازی، استفاده از پیشرانههای V8 سوپرشارژ بسیار کمتر شده است تا جایی که دوج چلنجر هلکت و جگوار F تایپ R از معدود کوپههای V8 سوپرشارژ بازمانده در بازار محسوب میشوند. حال این دو کوپهٔ اسپرت قدرتمند برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم صفآرایی کردهاند. همانطور که اشاره شد، هردوی این خودروها از موتورهای V8 سوپرشارژ استفاده میکنند که به گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل هستند اما شباهتها بین هلکت و F تایپ R در همینجا به پایان میرسد.
هرچند چلنجر هلکتی که در اینجا حضور دارد از انواع بالا ردهٔ ردآی یا سوپر استوک نیست ولی با برخورداری از ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور هنوز هم خودروی بسیار قدرتمندی است. البته تمام این نیروی عظیم فقط به چرخهای عقب منتقل میشود که لانچ کردن با هلکت را برای رانندگان غیرحرفهای بسیار دشوار میکند. همچنین این ماسل کار آمریکایی با وزنی بیش از ۲ تن، خودروی بسیار سنگینی است. بااینحال، هلکت ظرف حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
از سوی دیگر، جگوار را داریم که هرچند از نوع SVR نیست ولی همین F تایپ R هم چه در خط مستقیم و چه در جادههای پیچدرپیچ خودروی بسیار سریعی است. در سینهٔ این خودرو یک موتور ۵ لیتری قرار گرفته که آن را در بسیاری از محصولات جگوار-لندروور میبینیم. این موتور در اینجا ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی جگوار بسیار از رقیب آمریکایی ضعیفتر است اما از سوی دیگر، وزن کمتری هم دارد که برابر با ۱۷۷۸ کیلوگرم است. برتری مهمتر این خودرو نیز برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است که در آغاز حرکت بسیار به کمک آن میآید. به همین دلیل، F تایپ R هم با وجود قدرت کمتر مثل هلکت ظرف ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتری آن کمی از رقیب کمتر است.
با آغاز درگ از حالت سکون، جگوار به لطف کشش چهارچرخ محرک سریعاً جلو میافتد و با اختلاف زیادی پیروز میشود. پس از این، درگ دیگری برگزار میشود که هرچند این بار اختلاف کاهش پیدا میکند اما بازهم کوپهٔ بریتانیایی به پیروزی راحتی دست مییابد. در مسابقات رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت اما شرایط کاملاً متفاوت است و چلنجر که حالا از مشکل کشش آغاز حرکت رها شده، به لطف قدرت بیشتر خود بهراحتی از جگوار فاصله میگیرد.
مقایسه مشخصات فنی
چلنجر هلکت | جگوار F تایپ R | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۱۷ اسب بخار | ۵۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۱۲ کیلوگرم | ۱۷۷۸ کیلوگرم |
قیمت | ۶۸,۱۲۵ دلار | ۱۰۹,۷۷۵ دلار |
Reza Waffen SS
۱۶ تیر ۱۴۰۱جگوار F تایپ R انتخابم
viper2
۱۶ تیر ۱۴۰۱چلنجر رو انتخاب میکنم با این که ماشین های جگوار رو با توجه به نسخه های کلاسیکی که دیدم خیلی دوست دارم . مخصوصا اگر جگوار f باشه . با اون صدای خیلی خفن و کلفتش که به ماشینهای امریکایی پوشراد شباهت داره . اما چلنجر انتخابم هست چون موتورش تقویت پذیر تر هست همچنین عضلانی تر هست و همچنین مهمتر از همه امریکاییه اما چیزی از اسب مسابقه ای بریتانیا کم نمیشه .
JDM lover
۱۶ تیر ۱۴۰۱ابهت و خفن بودن از چلنجر میباره واقعا
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۱چلنجر رو انتخاب می کنم چون فنی بهتری داره شتاب که برابره ولی قدرت موتور چلنجر بیشتره حداکثر سرعتش هم بیشتره
Aboalfazl demon
۱۶ تیر ۱۴۰۱تو این کلاس فقط GT500
حتی M4 و zl1 هم در حد GT500 نیستن
( یه مطلب بگم . نمیخوابگم چلنجر خداس . اما پدال جان خیلی درگ وجود داره . چلنجر خیلیا رو زده . اونارو هم بزاری بد نیست . چند وقت دیگه درگ چلنجر و پراید هم میزاری میبینیم پراید برده
viper2
۱۶ تیر ۱۴۰۱دقیقا منم میخواستم بگم
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۶ تیر ۱۴۰۱کاملا موافقم
حضرت گنگ فورد موستانگ gt500
هنلینگش خوبه
سرعتم که اصن عالی
قدرت عالی
ابهت و گنگ بودن، همه خم شن به احترامش
مهندسی
به روز و با کیفیت
صوای موتور زیبا
دیگه چی میخوای😐
از یه ماشین چی میخوای
viper2
۱۶ تیر ۱۴۰۱تعداد درگ هایی که چلنجر توش برده به اونایی که باخته ۱۰۰ هزار به یکه فکر کنم پدال میگرده که اون یکی رو پیدا کنه . پدال واقعا میخوای چی بگی ها؟ میخوای بگی چلنجر ضعیفه . شما برین باخت پورشه از بیوک رو جمع کنید نمیخواد به فکر ضعیف نشون دادن سلطان اصالت و صلابت و مردونگی و …. چلنجر باشید
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۶ تیر ۱۴۰۱پدال دیگه گندش رو در آورده.حالا به حرف من رسیدید که مسئولین پدال در راستای دژمنی با آمریکا هستن.دوستان من حالا برید بگردید و از این درگهای مخصوص اخمقها پیدا کنید واقعیت عوض میشه.یعنی الان تایم 9.8 چلنجر ردای یا تایم 9.6 چلنجر دیمون به عنوان سریعترین ماشین تولید بالای تاریخ عوض میشه.یادتون باشه اسمش درگه باید تو پیست مخصوص باشه.احتمالا دست اندر کاران پدال چند باری به درگهایی که تو ایران برگزار شده اومدن و از نزدیک دیدن که چطور یه بیوک اسکای لارک مونتاژ ایران فقط با اضافه کردن کاربراتور ادلبروک و هدرز آبروی انواع پورشه رو برد.حالا میخوان اینجا که اختیار دارن واقعیت رو عوض کنن.راستی پدال عزیز شنیدیم از قدرت 1900 اسبی تواتارا سریعترین خودروی تاریخ ناراحتی و فکر میکنی که اگر مطلب رو نزاری قدرت تواتارا کاهش پیدا میکنه.
TML BN
۱۶ تیر ۱۴۰۱درگ جالبی بود و نشون میداد که چهار چرخ بودن و وزن کمتر چقدر مهمه
ارش
۱۶ تیر ۱۴۰۱انتخابم جاگواره اونم به خاطر زیبایی ولی بعید میدونم سریعتر باشه .
RezaRs
۱۶ تیر ۱۴۰۱نتیجه رو نمیتونم باور کنم 😕 غیر منطقیه
AMIN (M.A.S)
۱۶ تیر ۱۴۰۱دعوای گربه ها
جگوار ماشین جالبیه هرچند من نسخه قبل فیس لیفتشو بیشتر دوس داشتم
توی درگای قبلی هلکت این راننده خوب نشون داده بود بعضی وقتا انگار حسش نیست هرچند لانچای خوبش و برد هاش معمولا اینجا تو پدال پوشش داده نمیشه :(
ولی درکل توی مسیر مستقیم با لانچ خوب جگوار رقیب خوبی واسه هلکت نیست
تراتل هوس یه مسابقه بین هلکت جیل بریک و کادیلاک CT5 بلک وینگ و لکسوس IS500 گذاشته که برخلاف سایر ویدیوهاش خیلی جالبه
کریس هریس پشت فرمون هلکت میشینه!!
موتور ترندم یه بررسی با سوپراستوک انجام داده و بعد از تست جاده ای و گفتن نکات تکراری و جدید رفته مدرسه مسابقه ای رادفورد و در کنار اموزش دیدن و تست درگ سوپراستوک شاهد تایمای خیییلی جالبی با دیمن توسط بقیه حاضرین بوده که فک کنم ارزش پوشش دادن داشته باشه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۶ تیر ۱۴۰۱متاسفانه پدال از قدرت نماییه آمریکاییها خوشش نمیاد و حاضر نیستن پیروزیهای آمریکاییها رو کار کنن.البته تحقیر شدن پی در پی اروپاییها در مقابل آمریکاییها باعث درد و رنج مسئولین پدال شده و کمر بسان تا این تحقیر رو تسکین بدن.ولی پدال عزیز به خدا دست ما نیست این قدرت بی پایان آمریکاست که باید پذیرفت حالا ما هم بگیم پدال درست میگه چیزی عوض میشه.
viper2
۱۶ تیر ۱۴۰۱دقیقا درسته . اینو میشه از تعداد ماشین های امریکایی ای که در هفته ی اخیر به صورت گذر موقت اومدن و تقریبا اینقدر زیادن که هر وقت پاتو میذاری بیرون یکی دوتاش رو میبینی فهمید و همچنین از کم بودن ماشین های المانی . ماشین المانی به درد خلیج فارس نمیخوره . تمام .
viper2
۱۶ تیر ۱۴۰۱پدال شما نمیتونید محبوبیت ماشین های امریکایی قدرتشون رو با این پست های بی خاصیتتون کم کنید . هیچ وقت نمیتونید . چون همه حتی همون المانی فن ها هم توی دلشون میدونن که ماشین های امریکایی حرف اول و اخر توی کارایی و قدرت و قلدری و ابهت و دوام و …. میزنن
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۶ تیر ۱۴۰۱ناراضی هستید؟ لطفا برید
ما رو هم راحت کنید از دست مزخرفایی که هر روز میگین
Porsche 911
۱۶ تیر ۱۴۰۱تا کی میخواید این حرفارو به خورد خودتونو بقیه بدید
اولا که از یه درگ ارزش ماشینی کم یا زیاد نمیشه
درگ های الان هم که مشخصه
حدفشون جذب بازدید هست و خیلی فنی نیست بجز موارد محدود
نه چلنجر ماشین بدیه و نه جگوار F تایپ
اگه بخوایم از دید فنی نگاه کنیم خب وزن کمتر و AWD بودن له کمک جگوار اومد
البته یه جایی خوندم که توی یک سری ماشین ها هدر رفت قدرت زیاده و چلنجر هم جزو اون لیست بود
Porsche 911
۱۶ تیر ۱۴۰۱{ماشین المانی به درد خلیج فارس نمیخوره . تمام .}
تا وقتی معیارتون بازار خلیج فارس باشه که جزو نادان ترین بازار هاست
حرفی نمیشه بزنیم
آرمان
۲۵ تیر ۱۴۰۱بنظرم همش فقط به راننده بستگی داره و چلنجر میتونست ببره اگه راننده خوب بود البته که این در مورد ماشین های دندهای بیشتر صدق میکند اما تو ماشین های اتوماتیک هم تاثیر به سزایی داره