مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسیبلندهای کامپکت پرفورمنس، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین بیامو X3 M و آلفارومئو استلویو کوادریفولیو
مجموع آراء: ۱۰۸۲
آراء بیامو: ۶۸۱
آراء آلفارومئو: ۴۰۱
پیروز دوئل: بیامو X3 M با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
آلفارومئو استلویو QV | بیامو X3 M |
بیامو X3 M | |
مازراتی گریکاله تروفئو | جگوار F-Pace SVR |
؟ | |
مرسدس GLC63 AMG | پورشه ماکان GTS |
؟ |
مازراتی گریکاله تروفئو
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۲
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین سطح بالا، پیشرانهٔ V6 قدرتمند، هندلینگ متعادل
نقاط منفی: فرمان خیلی سبک، ترمزهای نهچندان عالی، سواری خشک
چکیده: گریکاله تروفئو ظاهر زیبایی دارد و از تجهیزات مطلوبی هم بهره میبرد اما رقبای اصلی آن رانندگی منسجمتر و بهتری ارائه میکنند
جگوار F-Pace SVR
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵
پلتفرم: D7a جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شاسی متعادل، پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ قدرتمند، کابین جادار و راحت با تکنولوژیهای مدرن
نقاط منفی: فقدان سرعت وحشیانهٔ برخی رقبا، مصرف سوخت بالا، فرمان بهتر بود تیزتر باشد
چکیده: F-Pace SVR با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ۵۵۰ اسب بخاری، کابین شیک و ظاهر جذاب، یکی از انتخابهای چشمگیر در این کلاس محسوب میشود اما در پرفورمنس حریف ژرمنها نخواهد شد
مقایسهٔ مشخصات فنی
مازراتی گریکاله تروفئو | جگوار F-Pace SVR | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 | ۵.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۶ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۴ لیتر | ۸۲ لیتر |
تولید آلایندگی | ۲۵۴ گرم/کیلومتر | ۲۷۵ گرم/کیلومتر |
وزن | ۲۰۵۰ کیلوگرم | ۲۱۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۵۹ میلیمتر | ۴,۷۶۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۰۰ میلیمتر | ۲,۸۷۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۷۰ لیتر | ۷۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت آمریکا | ۸۵,۰۰۰ دلار | ۸۷,۷۵۰ دلار |
قیمت بریتانیا | ۷۵,۰۰۰ پوند | ۷۷,۵۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ممد ژانگولر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خداییش مازراتی عشقه لاکردار
نه نمیشه بهش گفت
از نکات جالب تو مشخصات مازراتی با موتور شش سیلندر سه لیتری تویین توربو خروجی بیشتری نصیبش میشه تا موتور هشت سیلندر ۵ لیتری با سوپر شارژر (نسبت به حجم موتور )!!!!
محمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱توی این کلاس کسی در برابر آلمانی ها حرفی برای گفتن نداره.
این جا مازراتی مهندسیه پیشرفته تری داره وفاصله محوریه بیشتر.
جگوار صندوق بزرگ تری داره.که تو این کلاس مهم نیست.و۷ سال پیر تره.
حامد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان تصور کنید به صد سال آینده رفتید و به خیابان میرید و از همه برند ها یه خودرو میبینید ولی هیچکدوم ارم و اسم ندارن بنظرتون کدوماشون رو میتونید از سبک طراحیش تشخیص بدید که از کدوم برند هست؟ من خودم بنتلی و رولزرویس شما چی؟
مازیار
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تعدادشون کم نیست
علاوه بر بنتلی و رولزرویس
پورشه فراری لامبورگینی داج رنجروور کوروت ماستنگ استون مارتین جیپ برانکو و مک لارن اگه همین زبان طراحی رو ادامه بده
به عبارت دیگه اتومبیلهایی که از نظر طراحی به اصالت پایبند هستن برای شناسایی نیازی به لوگو ندارن
Humer
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کیا و آلفارومئو
وین فست
TML BN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آلفا آره ولی کیا نه
Hamid
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱محصولات ایران خودرو و سایپا به راحتی تا هزار سال دیگه هم از فاصله ۲۰ کیلومتری شناخته میشن …
Reza Waffen SS
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جگوار F-Pace 👍👍👍
GMA
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط ناله پیشرانه سوپرشارژ جگوار برای من کافیه ❤️
ٍEngland
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی داخلی مازراتی منو همیشه یاد ماشین های چینی میندازه از یه ایتالیایی انتظار بیشتری میره.
Taha Malek
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱داش کجاش شبیه ماشین چینه اون ساعت نگا اون فرمون خیلی طراحی داخلی زیبایی داره
Taha Malek
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا خیلی رقابت نززدیکه بین این دوتا
مجبور شدم بر اساس قیمت و مصرف سوخت و حس اسپورتی بیشتر به مازراتی رای بدم
Jdm باز
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی یه v8 سوپرشارژر هست دیگه نمیتونم سراغ گریکاله برم
ماکسیمیلیان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام و درود!
دلیلی برای انتخاب جگوار کپی شده نمیبینم.
شاهزاده، همیشه شاهزاده است؛ جگوار👑
یا علی🌷
TML BN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پرچم بریتانیا بالاست قطعا جگوار
طرفدار های مازارتی ناراحت نشن❤
🇮🇹🤝🏻🇬🇧
AMG GT R
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جگوار زیباتره
کاربردی تره
مدرن تره
خوش صدا تره
و شبیه هاچبک بلند شده نیست
مازراتی هنوز جای کار داره
KSH
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مازراتی پشتش خیلی زیباست ولی به بلوغ تو suvنرسیده و بنظرم چراغای جلوش شبیه نیسان جوک برآمده و زشته ولی جگوار اون بلوغ طراحیشو داره و کامله
جناب ایکس
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی داخلی جگوار، خیییییلی زیباس
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱تمام کارشناسای دنیا ، آلفا استلویو را برتر از x3 میدونن ، بجز آلمان فن های وطنی !!! اگه هم بهشون بگی موتور استلویو تحت لیسانس برترین انجین ساز دنیاست ( فراری ) براشون مهم نیست !!! چون عشق آلمانن و فکر میکنن با ژرمن ها همنژادن! یعنی برای آلمان فن ها مهم نیست که اگه مثلاً آلمان درشکه هم بده بیرون اونو از هر ماشینی برتر میدونن!!! و به اون رای میدن
Mamad
۳ خرداد ۱۴۰۱ظاهر مازراتی خیلی شیک و با تناسب طراحی شده از اونطرف جگوار طراحی اسپرت تری داره ولی توی طراحی داخلی از نظر من جگوار با اینکه قدیمی تر هست ولی حس بهتری به آدم میده ساده و در عین حال لوکس و اسپرت
ولی اگه جگوار یه موتور با حجم کمتر و تکنولوژی بیشتر بندازه روش که مصرف سوخت کمتر بشه انتخاب خوبی میشه