جگوارمازراتی

دوئل مازراتی گریکاله تروفئو و جگوار F-Pace SVR

مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسی‌بلندهای کامپکت پرفورمنس، دوئل دوم

نتایج دوئل قبلی بین بی‌ام‌و X3 M و آلفارومئو استلویو کوادریفولیو

مجموع آراء: ۱۰۸۲

آراء بی‌ام‌و: ۶۸۱

آراء آلفارومئو: ۴۰۱

پیروز دوئل: بی‌ام‌و X3 M با کسب ۶۳ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

آلفارومئو استلویو QV

بی‌ام‌و X3 M

بی‌ام‌و X3 M

مازراتی گریکاله تروفئو

جگوار F-Pace SVR

؟

مرسدس GLC63 AMG

پورشه ماکان GTS

؟

مازراتی گریکاله تروفئو

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۲

پلت‌فرم: جورجیو فیات-کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین سطح بالا، پیشرانهٔ V6 قدرتمند، هندلینگ متعادل

نقاط منفی: فرمان خیلی سبک، ترمزهای نه‌چندان عالی، سواری خشک

چکیده: گریکاله تروفئو ظاهر زیبایی دارد و از تجهیزات مطلوبی هم بهره می‌برد اما رقبای اصلی آن رانندگی منسجم‌تر و بهتری ارائه می‌کنند

جگوار F-Pace SVR

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

پلت‌فرم: D7a جگوار-لندروور

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شاسی متعادل، پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ قدرتمند، کابین جادار و راحت با تکنولوژی‌های مدرن

نقاط منفی: فقدان سرعت وحشیانهٔ برخی رقبا، مصرف سوخت بالا، فرمان بهتر بود تیزتر باشد

چکیده: F-Pace SVR با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ۵۵۰ اسب بخاری، کابین شیک و ظاهر جذاب، یکی از انتخاب‌های چشمگیر در این کلاس محسوب می‌شود اما در پرفورمنس حریف ژرمن‌ها نخواهد شد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مازراتی گریکاله تروفئو

جگوار F-Pace SVR

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 ۵.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو سوپرشارژ
قدرت ۵۳۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۶ ثانیه ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۶ ثانیه ۱۲.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر/ساعت ۲۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۴ لیتر ۸۲ لیتر
تولید آلایندگی ۲۵۴ گرم/کیلومتر ۲۷۵ گرم/کیلومتر
وزن ۲۰۵۰ کیلوگرم ۲۱۸۰ کیلوگرم
طول ۴,۸۵۹ میلی‌متر ۴,۷۶۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر ۲,۸۷۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۷۰ لیتر ۷۹۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت آمریکا ۸۵,۰۰۰ دلار ۸۷,۷۵۰ دلار
قیمت بریتانیا ۷۵,۰۰۰ پوند ۷۷,۵۹۵ پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    خداییش مازراتی عشقه لاکردار
    نه نمیشه بهش گفت

    از نکات جالب تو مشخصات مازراتی با موتور شش سیلندر سه لیتری تویین توربو ‌خروجی بیشتری نصیبش میشه تا موتور هشت سیلندر ۵ لیتری با سوپر شارژر (نسبت به حجم موتور )!!!!

    موافقم 16
    مخالفم 26
  2. محمدرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    توی این کلاس کسی در برابر آلمانی ها حرفی برای گفتن نداره.
    این جا مازراتی مهندسیه پیشرفته تری داره وفاصله محوریه بیشتر.
    جگوار صندوق بزرگ تری داره.که تو این کلاس مهم نیست.و۷ سال پیر تره.

    موافقم 15
    مخالفم 22
  3. حامد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دوستان تصور کنید به صد سال آینده رفتید و به خیابان میرید و از همه برند ها یه خودرو میبینید ولی هیچکدوم ارم و اسم ندارن بنظرتون کدوماشون رو میتونید از سبک طراحیش تشخیص بدید که از کدوم برند هست؟ من خودم بنتلی و رولزرویس شما چی؟

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      تعدادشون کم نیست
      علاوه بر بنتلی و رولزرویس
      پورشه فراری لامبورگینی داج رنجروور کوروت ماستنگ استون مارتین جیپ برانکو و مک لارن اگه همین زبان طراحی رو ادامه بده
      به عبارت دیگه اتومبیلهایی که از نظر طراحی به اصالت پایبند هستن برای شناسایی نیازی به لوگو ندارن

      موافقم 25
      مخالفم 2
    2. Humer

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      کیا و آلفارومئو
      وین فست

      موافقم 2
      مخالفم 14
      1. TML BN

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        آلفا آره ولی کیا نه

        موافقم 11
        مخالفم 1
    3. Hamid

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      محصولات ایران خودرو و سایپا به راحتی تا هزار سال دیگه هم از فاصله ۲۰ کیلومتری شناخته میشن …

      موافقم 27
      مخالفم 1
    4. Reza Waffen SS

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      جگوار F-Pace 👍👍👍

      موافقم 16
      مخالفم 2
  4. GMA

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    فقط ناله پیشرانه سوپرشارژ جگوار برای من کافیه ❤️

    موافقم 10
    مخالفم 5
  5. ٍEngland

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    طراحی داخلی مازراتی منو همیشه یاد ماشین های چینی میندازه از یه ایتالیایی انتظار بیشتری میره.

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. Taha Malek

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      داش کجاش شبیه ماشین چینه اون ساعت نگا اون فرمون خیلی طراحی داخلی زیبایی داره

      موافقم 7
      مخالفم 3
  6. Taha Malek

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    واقعا خیلی رقابت نززدیکه بین این دوتا
    مجبور شدم بر اساس قیمت و مصرف سوخت و حس اسپورتی بیشتر به مازراتی رای بدم

    موافقم 6
    مخالفم 3
  7. Jdm باز

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    وقتی یه v8 سوپرشارژر هست دیگه نمیتونم سراغ گریکاله برم

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. ماکسیمیلیان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    دلیلی برای انتخاب جگوار کپی شده نمیبینم.
    شاهزاده، همیشه شاهزاده است؛ جگوار👑
    یا علی🌷

    موافقم 5
    مخالفم 8
  9. TML BN

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    پرچم بریتانیا بالاست قطعا جگوار
    طرفدار های مازارتی ناراحت نشن❤
    🇮🇹🤝🏻🇬🇧

    موافقم 11
    مخالفم 4
  10. AMG GT R

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    جگوار زیباتره
    کاربردی تره
    مدرن تره
    خوش صدا تره
    و شبیه هاچبک بلند شده نیست
    مازراتی هنوز جای کار داره

    موافقم 10
    مخالفم 3
  11. KSH

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    مازراتی پشتش خیلی زیباست ولی به بلوغ تو suvنرسیده و بنظرم چراغای جلوش شبیه نیسان جوک برآمده و زشته ولی جگوار اون بلوغ طراحیشو داره و کامله

    موافقم 3
    مخالفم 3
  12. جناب ایکس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    طراحی داخلی جگوار، خیییییلی زیباس

  13. علی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    تمام کارشناسای دنیا ، آلفا استلویو را برتر از x3 میدونن ، بجز آلمان فن های وطنی !!! اگه هم بهشون بگی موتور استلویو تحت لیسانس برترین انجین ساز دنیاست ( فراری ) براشون مهم نیست !!! چون عشق آلمانن و فکر میکنن با ژرمن ها همنژادن! یعنی برای آلمان فن ها مهم نیست که اگه مثلاً آلمان درشکه هم بده بیرون اونو از هر ماشینی برتر میدونن!!! و به اون رای میدن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. Mamad

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ظاهر مازراتی خیلی شیک و با تناسب طراحی شده از اونطرف جگوار طراحی اسپرت تری داره ولی توی طراحی داخلی از نظر من جگوار با اینکه قدیمی تر هست ولی حس بهتری به آدم میده ساده و در عین حال لوکس و اسپرت
    ولی اگه جگوار یه موتور با حجم کمتر و تکنولوژی بیشتر بندازه روش که مصرف سوخت کمتر بشه انتخاب خوبی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا