جگوار

جانشین برقی جگوار XJ ساخته می‌شود، سدانی مجلل هم‌اندازه بنتلی مولسان

احتمالاً جگوار XJ بازخواهد گشت زیرا طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار روی یک سدان بزرگ و مجلل است که گفته می‌شود هم‌اندازهٔ بنتلی مولسان خواهد بود.

جگوار در سال ۲۰۱۹ ساخت XJ الکتریکی را اعلام کرد و یک سال بعد پروتوتایپ‌های آن در حال آزمایش دیده شدند اما این خودرو ابتدا به تعویق افتاد و نهایتاً به‌طور کامل لغو شد. سپس در سال ۲۰۲۱ جگوار استراتژی بازنگری خود را با تمرکز بر تجمل مدرن اعلام کرد. در این استراتژی، جگوار به برندی تمام الکتریکی با محصولات جدید بسیار زیبا با طراحی‌های هیجان‌انگیز و تکنولوژی‌های نسل بعدی تبدیل خواهد شد. این شرکت ساخت سه محصول کاملاً جدید را رسماً اعلام کرده است که پرچم‌دار آن‌ها یک GT چهاردر با برد ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود و در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.

گمان می‌رفت دو محصول جدید دیگر جگوار کراس‌اوور باشند اما یکی از افراد داخل این شرکت به اتوکار گفته است یکی از این خودروها لیموزین باشکوهی خواهد بود که به‌عنوان جانشین XJ طراحی شده است. بااین‌حال، ظاهراً قرار نیست این خودرو هیچ شباهتی به نسل‌های قبلی XJ داشته باشد زیرا طراحی آن مینیمالیستی با پروفیل جانبی کم ارتفاع، خطوط شارپ و تناسبات سخاوتمندانه توصیف شده است. همچنین گفته شده این ماشین کاپوتی کشیده، چراغ‌های باریک و جلوپنجرهٔ تزئینی غیرکاربردی خواهد داشت که به‌عنوان چهرهٔ جدید جگوار شناخته می‌شود.

رینگ‌های ۲۲ اینچی و طرح سقف شناور با ستون‌های مشکی هم از دیگر ویژگی‌هایی است که برای ظاهر این سدان مجلل بریتانیایی ذکر شده است. همچنین احتمالاً در XJ جدید خبری از شیشهٔ عقب نخواهد بود زیرا طبق گفته‌ها، جگوار مثل پولستار ۴ از آینهٔ عقب دیجیتالی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، ظاهراً قرار است در این ماشین لوگوی پلنگ در حال حمله با نوشتهٔ JAGUAR جایگزین شود. طبق گزارش‌ها، جانشین XJ تقریباً هم‌اندازهٔ بنتلی مولسان خواهد بود. برای مقایسه، این سدان فوق لوکس ۵,۵۷۵ میلی‌متر طول داشت درحالی‌که طول جگوار XJ L قبلی ۵,۲۵۵ میلی‌متر بود.

ظاهراً طراحی رادیکال این سدان جگوار در داخل هم ادامه پیدا خواهد کرد زیرا گفته می‌شود در اینجا به‌جز غربیلک فرمان، کنترل فیزیکی دیگری وجود نخواهد داشت و کابین XJ آینده تحت سلطهٔ نمایشگرها خواهد بود. این شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر کوچک‌تری روی کنسول میانی برای کنترل سیستم تهویه خواهد بود. علاوه بر این، برای عقب هم دو نمایشگر مجزا با سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده است. هرچند به همهٔ این‌ها باید با دیدهٔ تردید نگریست اما طبق گزارش‌ها، این ماشین روی معماری الکتریکی جدید جگوار ساخته می‌شود و به قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک با حداقل ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. برد سدان مجلل جگوار هم بین ۶۲۰ تا ۷۶۰ کیلومتر اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (588 ديدگاه)

    Xj حقیقتا باشکوه بود
    زمانیکه جزیره کیش زندگی میکردم،یه رنگ سفید صدفیش اونجا بود
    چه معرکه ای بود👍👌

    موافقم 55
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (974 ديدگاه)

      صفت باشکوه همیشه تو مشت جگوار بوده و هست
      و براحتی میتونه اونو تو مدلهاش اعمال کنه، مثل همین رندر

      موافقم 33
      مخالفم 2
      1. قاسم

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (53 ديدگاه)

        شما تا ماشینای انگلیسی میاد پیدا میشی!

        موافقم 2
        مخالفم 31
        1. مازیار

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (974 ديدگاه)

          خیلی باهوشی که متوجه شدی😆

          موافقم 16
          مخالفم 1
  2. (Ali(chevynova

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    Tata xj

    موافقم 7
    مخالفم 87
    1. فرشاد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (928 ديدگاه)

      تاتا +فشار+ اصالت +فشار +ماشالا +امریکن +فشار+ شعر =کاربری به اسم علی نوا

      موافقم 33
      مخالفم 1
    2. GMA

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (853 ديدگاه)

      علی نوا همچنان در جستجوی تشت آب یخ…

      موافقم 24
      مخالفم 1
    3. Royal Driver

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      بعضیا اصلا از رو نمیرن خیلی جالبه

      موافقم 18
      مخالفم 1
  3. آرش

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    عجب طراحی فوق العاده ای شبیه طراحی نسل طلایی xj هست امیدوارم به همین صورت تولید بشه.

    موافقم 35
    مخالفم 0
  4. Tesla

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (652 ديدگاه)

    واقعا هندی ها خوب پیشرفت کردن 🤣🤣🤣👎

    موافقم 7
    مخالفم 63
    1. Moein

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (912 ديدگاه)

      بزن آب یخ 😂

      موافقم 31
      مخالفم 1
  5. 18:45

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (703 ديدگاه)

    خدا رو شکر بالاخره دوباره جگ یه پرچم دار باشکوه واقعی پیدا میکنه…

    موافقم 12
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    واقعا لوکس مجلل از نظر من جگوار به هند ربطی ندارد تاتار موتور سهام دارشه برام مهم نیست
    برای من اصالت جگوار مهمه حالا بعضیا می گن
    هندی اشتباه می کنن لندرور هم همین طور

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. MehdiTurbo

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2399 ديدگاه)

      دقیقا،اصلا چه اهمیتی داره من این حرفای بچه گونه را نمیفهمم که ادما میچسبن به اسم کشورا ژاپن و المان و …
      اصلا گیریم هند باشه اصلا فکر کن صد در صد صفر تا صدش داره هند میزنه وقتی چیزی که داره تولید میشه خیلی با کیفیت و مجلله و کیفیتش همان جگوار سابق حتی بیشتر چه فرقی داره حالا هند باشه یا نه اصلا بگیر پاکستان بگیر افغانستان وقتی اونه چه اهمیتی داره

      موافقم 22
  7. Viper

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    جگوار باشکوه برمی‌گردد

    موافقم 12
  8. Dead man95

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    حالا طراحی و تکنولوژی یه برند اصیل توسط دست هندی ها اعمال شه یا انگلیسی ها چ فرقی داره؟منچستر سیتی م مالکش عربان تو لیگ عربستانه الان؟؟؟

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. aryan 25

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    !A real JAG
    با لحن جرمی کلارکسون بخونید

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. کرگدن باواریا

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (776 ديدگاه)

      آآ رِییلّ جاعگووآر :)))

      موافقم 3
      مخالفم 1
  10. parhamiof

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    جگواراهه

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا