مدیرعامل این برند انگلیسی، «رادون گلاور»، درباره مسیر متفاوت و زیبایی محصولات جگوار توضیح میدهد.
بسیاری از مردم خودروهای قبلی و سیاستهای کلاسیک این خودروساز بریتانیایی را میپسندیدند اما عشق این طرفداران هیچگاه روی درآمد جگوار تاثیرگذار نبوده است. این خودروساز با معرفی محصولاتی مانند XJ، کراساوور برقی آی-پیس و نسل دوم XK8 شجاعت بسیاری به خرج داد امام متاسفانه برای فروش آنها به مشکلات اساسی برخورد؛ تا اینکه حجم این چالشهای اقتصادی به حدی رسید که مقر جگوار-لندروور مملو از خودروهای برند شاسیبلندساز شده بود و خبری از جگوار نبود.
بسیاری امیدوار بودند که جگوار به موفقیت برسد اما از انجام تنها کاری که باعث موفقیت آن میشد خودداری کردند: خرید خودروهایش. در این راستا، این برند تصمیم گرفت تا با معرفی یک مدل مفهومی که به عقیده برخی به مدل توهمی نزدیکتر است، راهی تازه را در پیش بگیرد. مدیرعامل این شرکت، «رادون گلاور»، دراینبار میگوید:
ما با حدود هزار مشتری آینده خود در سراسر انگلستان، آمریکای شمالی، اروپا و چین صحبت کردهایم. ما درباره جزئیات برند خود با آنها همفکری کردهایم و سبد محصولات را به آنها ارائه کردهایم. (این کار) روشی مناسب برای برآورد خواسته مشتریان است.
ابتدا بدنه و سپس کابین خودروها را به نمایش گذاشتیم و در آخر درباره مشخصات با آنها صحبت کردهایم. (محصول بعدی) باید مدرن و باشد ارزش ۱۲۰ هزار پوندی خود را توجیه کند. با سایر رقبا هم مقایسهاش کردهایم. برخی به آن علاقهمندند و برخی دیگر آن را دوست ندارند.
مشتریان به ما گفتند که ما باید تمام تجربه خرید و دارایی این برند را تغییر دهیم.
به این ترتیب جگوار تمام ساختار درونی خود از بخش معرفی، نمایندگیها، فروش و… را دگرگون خواهد کرد.
آنها به جامعهای وارد میشوند که تنها مختص مالکان جگوار است… .
برنامه جگوار بر این است که خودروها، نیازهایش را به نمایندگی اطلاع دهد و دردسر بررسی نیاز به سرویس خودرو از مالک دور شود؛ نمایندگی هم در پاسخ به هشدار خودرو، مالک را از تاریخ برنامهریزی شده برای مراجعه به بخش سرویس دورهای آگاه میکند. این برند از این تاکتیکهای تازه استفاده میکند تا به رقبا برسد. پیش از این، جگوار بهخاطر محدودیتهای بسیارش از نظر فناوری و مهندسی عقب میماند.
امروزه حتی برندهایی مانند مرسدسبنز، بیامو و آئودی هم در بازار چین به مشکل خوردهاند؛ چون چینیها به خرید محصولات تکنولوژیکال خود علاقه زیادی پیدا کردهاند. جگوار هم میخواهد یکی از آنها باشد. گلاور سپس اشاره میکند که سهامداران جگوار در تاتاموتورز هند به ایده معرفی یک برند جدید مانند زیرشاخههای مختلف خودروسازان چینی رای منفی دادهاند؛ تنها چاره، بازسازی خود برند اصلی به شمار میرفته است.
او ایده ترکیب با لندروور را هم خندهدار میداند؛ چراکه شاسیبلندساز بریتانیایی خود مشغول جداکردن مدلهای رنجروور از دیفندر و دیسکاوری است. او با اشاره به اینکه پلتفرم تازه جگوار با مشخصات خودروهای لندروور همخوانی ندارد این ایده را ناممکن قلمداد میکند.
او با تشبیه شرکت خود به یک برند فشن و مد، اشاره میکند که مردم همیشه مدلهای بهیادماندنیاش مانند E تایپ، XK-SS و XJ-S را به خاطر خواهند داشت. چنین برندی هم میتواند هر گاه که لازم باشد به گذشته خود رجوع کند و از آن استفاده کند.
اگر خودروسازی جگوار، سدان تازه خود را با قیمت گزاف ۱۲۰ هزار پوند انگلیسی به فروش برساند، در جایگاهی بین مرسدسبنز EQE، لوسید ایر و برخی مدلهای چینی برخی مدلهای پایینرده رولزرویس و بنتلی قرار میگیرد. گلاور میگوید:
بسیاری از مدلهای BEV امروزه در بازار کابینی جلوآمده، چرخهای کوچک برای افزایش گستره قابلپیمایش، باتریهایی بالاآمده و آیرودینامیک حسابشده تری دارند. رعایت این اصل فیزیکی به این معنا است که همگی به شکل یک صابون دربیایند. نتیجه این مسیر رسیدن به خودروهایی است که بازتاب حسی ندارند. ما خلاف این عمل کردیم. کاملا متفاوت. (خودروی ما) حضور قدرتمندی در جاده خواهد داشت.
در نهایت، گلاور امید دارد که خودروهای عرضه شده در سال ۲۰۲۶ عمری ۸ تا ۹ ساله داشته باشند. او با اطمینان به این مسئله اشاره میکند که خریداران جگوار نه بهخاطر برقیبودن که برای طراحی خوب، زیبایی و حسی که به مشتریان القا میکند، محصولاتش را خریداری خواهند کرد. همانطور که برخی رسانهها به خوبی نوشتهاند، مسیر تازه این برند یکی از دو حالت زیر را نشان میدهد: یا جگوار با نقشهای غافلگیر کننده همه را شوکه خواهد کرد یا اینکه با ارائه این مسیر عجیب برای همیشه به فراموشی سپرده خواهد شد. نظر شما درباره بازسازی تازه این برند انگلیسی چیست؟!
یوسف
۳۰ آذر ۱۴۰۳به نظر من جگوار بهترین کار ممکن رو کرده…. جون چین تولید خودروی ارزان قیمت رو قبضه میکنه و تنها راه نجات برندهایی مثل جگوار تولید کمتر با قیمت بالاتر هست تا به سرنوشت فولکس واگن دچار نشه…..
MR.JD
۳۰ آذر ۱۴۰۳تایپ 00 چگونه جگوار را نجات خواهد داد؟
جواب : با اتانازی !
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۳خوب گفتی
هجوم اژدهای زرد تقریبا غیر قابل مهار هست اما تولیدات گرون و خاص حاشیه امنیت بیشتری دارن
Cehx
۱ دی ۱۴۰۳میشه لطفا نگی اژدهای زرد چینی مگه اساطیر هستن
مازیار
۱ دی ۱۴۰۳باشه
ممد ژانگولر
۳۰ آذر ۱۴۰۳خدایش طراحی خوشگل و ماندگاری داره ولی اگه همین ماشینو کمپانی جتور تولید میکرد بهتر نبود ؟ قشنگ از جلوی جتور داشینگ اسکی رفته و طراحیشو دزدیده کافیه خودتون مقایسه کنید و نتیجشو ببینید .
AMANTE
۳۰ آذر ۱۴۰۳جگوار داره داستان اش رو از سر می نویسه و این یک ریسک بزرگه چون قراره با اسم و تاریخ یک کمپانی به نام جگوار، داستانی درباره باربی بنویسه.
نام جگوار به این سبک طراحی اصلا نمیخوره و بهتر بود یک زیر مجموعه برقی معرفی میگرد.
کولول خودرو شناس
۳۰ آذر ۱۴۰۳فکر کنم طراحی این ماشین رو برای اینکه سه بعدی رسمش کنن به جا اینکه با گل رس رسم کرده باشن با مقوا و کارتون سه بعدی کردن
Titanium
۳۰ آذر ۱۴۰۳واقعا عجیبه که خودروسازی به این خوبی داره برشکست میشه…
SS
۳۰ آذر ۱۴۰۳ظاهرا هنوز رندرش کامل نشده و نیمه کاره منتشر کردن
لطفا هر وقت رندر کامل اومد بازنشرش کنید 😂😂
JaMsHiD-B
۳۰ آذر ۱۴۰۳صاحبان جگوار که هیچ … صاحبان تاتاموتورز هم حاضر به خریدن چنین آشغالی نیستن
hosen
۳۰ آذر ۱۴۰۳طراحی اینو مقایسه کنید با e type و xjs
واقعا صنعت خودروسازی داره به کجا میره
silent
۳۰ آذر ۱۴۰۳مدیرعامل فعلی انسانی جسور و شجاع هست و من این طراحی رو تحسین میکنم ،اونها با اینکارشون خودشون رو حداقل 10 سال از شرکت های مطرح این حوضه جلو انداختن ،اونهایی که بتونند طراحی ساختار شکن متناسب با آینده ای که ازآن برقی ها هست تولید کنند موفق خواهند بود ، اینکارو bmw با طراحی m3 2026 انجام داده و همچنین audi .
Amirsh
۳۰ آذر ۱۴۰۳دقیقا ، خیلی خوبه که امکان جسور بودن طراحا مهیا شده با همچین مدلی
و به نظر من دنیای طراحی خودرو به شدت به همچین طراحیای جسورانه و ساختار شکنانه ایی نیاز داره ، تا کی میخوان جلو پنجره رو کوچیک بزرگ کنن و فرم چراقارو تغییر بدن ، حداقل برا پولدارا از این طرحای ساختار شکننانه زیادبشه خیلی خوبه .
کلا انسان تمایل داره که نسبت به چیزای جدیدی که براش آشنا نیستن گارد منفی بگیره ، طراحا تا کی میخوان ملاحظه این مورد رو بکنن و چیزای جدید خلق نکنن؟
JaMsHiD-B
۱ دی ۱۴۰۳موندم چطوری از ماشینی با خط و خطوط کاملا هماهنگ و فوق العاده زیبا مانند E تایپ و F تایپ رسیدیم به این رادیاتور که هیچ چیزی جز تولید محدود و قیمت نجومی نخواهد داشت !
چه بر سر خودروسازی و ماشین باز ها اومده که یه آدم میاد همچین وقاحتی رو جسورانه و تحسینبرانگیز میدونه …
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳مگه برقی نیست؟
چرا رادیاتور رو عقب گذاشتن
سهیل
۳۰ آذر ۱۴۰۳اون رادیاتور نیست. دریچه کولره
مازیار
۳۰ آذر ۱۴۰۳واسه جوشوندن چشمه طنازی طنازان
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳😂
JaMsHiD-B
۱ دی ۱۴۰۳نه طاها جان یه نوع پورتاله !
شما به هرچی فکر کنی و وارد عقب این ماشین بشی میری همونجا که بهش فکر کردی !!!
البته موقعی ظاهر این ماشین رو نگاه کنی چیزی جز چاه دستشویی به ذهن انسان خطور نمیکنه پس خیلی پیشنهاد نمیکنم که با نگاه کردن به این ماشین وارد اون پورتال بشید😂
Taha Ayoobi
۱ دی ۱۴۰۳😂😂😂
ولی من برام عجیبه یه چیزی
این کانسپتی نیتس که نخواد تولدی شه،
قطعا تولید میشه.
برام جالبه ببینم نسخه تولیدی چی میشه
سهیل
۳۰ آذر ۱۴۰۳وقتی هندی بشه رییست، چینی بشه مشتریت، نباید طرحی بهتر از این دربیاد.
جرمی کلارکسون
۳۰ آذر ۱۴۰۳نجات؟؟🤣🤣🤣🤣
JaMsHiD-B
۱ دی ۱۴۰۳عملیات انتحاریه😂