مجموعه خودروهای کلاسیک جگوار برای گرامیداشت پیروزی این خودروساز در رقابتهای ۲۴ ساعتی لمان سال ۱۹۵۳ از یک جفت C تایپ کانتینیوشن رونمایی کرده است. جگوار در این رقابت موفق شد تا به رتبههای اول، دوم، چهارم و نهم دست پیدا کند.
جگوار این دو خودروی جدید را با پسوند «۷۰ ادیشن» رونمایی کرده و اولی را به رنگ «نقرهای وِربیِر» با تودوزی چرم «سرخ کِرِنبری» مزین کرده است. به گفته جگوار این ترکیب هیچگاه تکرار نخواهد شد. خودروی دوم نیز ادای احترامی به پیروز این رقابت است که با رنگ اصلی خودروی مسابقهای یعنی «سبز مسابقاتی انگلیسی» مزین شده و از کابینی به رنگ «سبز سود» سود میبرد.
جگوارهای ۷۰ ادیشن در بیشتر بخشهای اصلی با نسخههای اصلی C تایپ کانتینیوشن یکساناند اما از دوخت و پلاک ۷۰ ادیشن و نشانهای مخصوص نیز سود میبرند.
زیر بدنه زییای این دو خودروی خاص یک موتور ۳.۴ لیتری تنفسطبیعی ۶ سیلندر خطی جای گرفته است که به کاربراتورهای «وبر 40DC03» مجهز شده است و توان تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت را دارد. ساخت هر یک از این C تایپها در «جگوار کلاسیم ورکس» ۳ هزار ساعت به درازا کشیده است.
نخستین مدلها بهتازگی به دست مشتریان رسیدهاند. مدیر استراتژی و توستعه کسبوکار جگوار-لندروور کلاسیک، «متیو بیلی»، میگوید:
هر C تایپ کانتینیوشن خودرویی کمیاب و ویژه محسوب میشود که هر مجموعهای را زیباتر میکند اما خرسندیم که این دو نمونه خاص را برای گرامیداشت جگوار و موتوراسپرت رونمایی کردهایم.
در سال ۱۹۵۳، طراحی زیرکانه C تایپ با ترمزهای دیسکی ترکیب شد و به این خودرو اجازه داد تا پیروز رقابت ۲۴ ساعتی لمان باشد. C تایپ از جهت استفاده از فناوری ترمزهای دیسکی در هفتاد سال گذشته بهعنوان خودرویی مهم شناخته میشود. خوشحالیم که امروزه این فناوری بهصورت عمده در صنعت مورداستفاده قرار میگیرد.
مهردادکمال
۱۶ آبان ۱۴۰۱اگر بودجه کل کشور رو بدن سایپا و ایران خودرو و بدون کمک نیروی خارجی بخوان یک موتور یا هر چقدر حجم که دلشون بخواد با هر سوختی که بخوان استفاده کنن در ساخت چنین موتوری عاجز خواهند ماند.
حالا این کوچولو ۷۰سال قبل این چنین موتوری داشته
D:
۱۶ آبان ۱۴۰۱موتور رو بسازن اونم فردا صبح
آلیاژ برای گیربکس رو ندارن شاید باورت نشه ولی حتی چینی ها هم ندارن اگر ایرانخودرو یا سایپا گیربکس رو بسازن توی درور بالا خرد میشه
خودروسازی به این سادگی نیست
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱اسم جگوار میشنوم یاد معلم زبان انگلیسی دوران راهنمایی میفتم
آقای فردوست
یادش بخیر
عاشق برند جگوار بود
اصلا توی کلاس که اسمش میومد پاهاش سست میشد
datsun
۱۶ آبان ۱۴۰۱مطمئنا افراد و مهندس های ایرانی هستند که میتونن انجین تولید کنن ولی خوب یه سری نمیزارن یا نمیخان یا به ضررشونه یا یه مرگشون هست بلاخره هر طوری هست مانع میشن
کرگدن باواریا
۱۶ آبان ۱۴۰۱ایران ۲۰۰ میلیون سال نوری هم به پای ۲۰ سال پیش خودروساز های دنیا نمیرسه چه برسه الان! خدا پدر پژو رو بیامرزه اومد ایرانخودرو رو آدم حساب کرد پلتفورم یکی از لگن هاش رو داد بهش ؛ حالا کجاش دردناکه ؟!؟ شنیدی میگن پژو عه ۲۰ سال پیش شرف داره به پارس و دنای ۱۴۰۰ و.. ؟ ما پسرفت نکردیم ، پسرفت مارو …=؟
حمید
۱۶ آبان ۱۴۰۱معمولا طراحی خودروهای کلاسیک رو دوست دارم ولی از فرم این خوشم نیومد
OM.01
۱۶ آبان ۱۴۰۱(وقتی قدرت النترا N را میبینم متوجه میشوم که جگوار اندر خم یک کوچه است)
2مدل سبک بازسازی داریم.
1= بازسازی فابربک
2=بازسازی رستوماد
این جگوار به صورت فابریک بازسازی شده و این 220 اسب بخار قدرت رو به صورت انجین فابریک خودش بدست اومده. این موتور این قدرت رو70سال پیش داشت.70سال پیش هیوندای اصلا وجود نداشت خواهشا اینقدر___نگو واقعا سرمون درد گرفت.هر پستی رو باز میکنم کامنت های فوق سمی شما را میبینم اقایM.
ادمین نداره این سایت؟ کامنت هارو برسی نمیکنه؟کامنت سمی میزارید منتشر بشه مهم نیست ولی خواهشا کامنت های اسیدی رو نزارید منتشر بشه.
Royal Driver UK 70
۱۶ آبان ۱۴۰۱این ماشین افتخار بزرگ جگواره، واقعا حرف کم میاد برای وصف چنین ماشینایی.
مازیار
۱۶ آبان ۱۴۰۱1953 که این مدل قهرمان لمان شد یه برند اسپرت دیگه تازه شروع بکار کرد که فن هاش با اصالت اصالت کردن براش روزگار واسمون نزاشتن
عاشق پدال
۱۷ آبان ۱۴۰۱قشنگه. فرم بدنش زیباس