پس از بیش از ۳ هزار ساعت کار سخت و دقیق، جگوار سرانجام تولید اولین نمونه از خودروی Continuation C-Type را به پایان رساند؛ و البته تکمیل این خودرو با یک اتفاق ویژهای همراه بوده است. تأییدیه نهایی تولید خودروی موردبحث در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ و دقیقاً ۷۰ سال پس از پیروزی سر استرلینگ موس در گرندپری ریمز صادر شده است. مسابقه ۳۶۰ کیلومتری و ۵۰ لپ ریمز تنها چیزی بیشتر از لحظات افتخار انگیز برای جگوار محسوب میشود زیرا این پیروزی آغاز انقلاب موتور اسپرت بود.
گرندپری ریمز اولین رقابت بینالمللی بود که C-Type با ترمزهای دیسکی در آن برنده شد. استرلینگ موس در آن زمان از تیم خواسته بود تا روی به استفاده از تکنولوژیهای پیشرو بیاورند. خودرویی که در دهه ۵۰ میلادی حرف اول را در مسابقات میزد برای تکمیل کارهای خودروی موردبحث ما در نظر گرفته شده است. اولین خودروی Continuation C-Type دارای رنگ بدنه سبز پاستل بوده و از صندلیهای چرم و جیر سبز رنگ سود میبرد. این خودرو پس از تستهای ۴۰۲ کیلومتری آماده تحویل به مالک خوششانس خود میشود.
دیوید فاستر مدیر بخش مهندسی جگوار کلاسیک میگوید:
خودروی Continuation C-Type منحصربهفرد ما از خلاقیتهای فنی و مشخصات خودروی پیروز در لمانز ۱۹۵۳ از جمله ترمزهای دیسکی دانلوپ سود میبرد. هر مدل C-Type تجربه سواری لذت بخشی را برای مصرفکنندگان به ارمغان میآورد
خودروی موردبحث بهصورت دستساز در مرکز کلاسیک جگوار در کاونتری تولید میشود و تیم مهندسی این برند از مدلسازی CAD پیشرفته برای تولید خودرو به همراه روشهای سنتی استفاده میکنند. این خودرو کاملاً انحصاری بوده و مشتریان میتوانند از بین ۱۲ رنگ بدنه، ۸ طرح چرم و آپشن های بیشتر موارد باب میل خود را انتخاب کنند. مدلهای Continuation تأییدیه فیا را به همراه دارند و به همین خاطر میتوان با آنها در مسابقات و رویدادهای خودروهای تاریخی شرکت کرد. از جمله این مسابقات میتوان چالش کلاسیک جگوار را نام برد که در پیستهای متنوع از جمله لمانز و سیلورستون برگزار میشود.
Reza Waffen SS
۱۲ تیر ۱۴۰۱من نمیدونم هدف خودروسازان از تجدید ساخت نسخه های قدیمی چیه
محمد رستمی نژاد
۱۲ تیر ۱۴۰۱چاپیدن
Reza Waffen SS
۱۲ تیر ۱۴۰۱فکر نکنم منطقی باشه چون خودروسازان نیازی به اینچنین مبالغ چندرغاز ندارند
Nima
۱۲ تیر ۱۴۰۱فکر میکنم برای جلب نظر وفادار های برند باشه.
عرفان
۱۲ تیر ۱۴۰۱بنظرم که اتفاق جذابیه !
Phonix
۱۲ تیر ۱۴۰۱حرکت خوبیه خیلی ها دوست دارن یه ماشین زیبا و قدیمی رو صفر کیلومتر سوار شن حس فوقالعاده داره
TML BN
۱۲ تیر ۱۴۰۱نه شاید یکی از اهداف این باشه که مثلا به رخ بکشن که ما ۷۰ ۸۰ سال پیش اینو میساختیم و هم برای نسل جدید که زیاد از تاریخ خودرو شاید چیزی ندونه جالب باشه و هم یک امتیاز مثبت برای کارخونه حساب بشه
NAVID۰۰۹۸
۱۲ تیر ۱۴۰۱اینکه خیلی عالیه .
من که اگر توان خریدش را داشتم ، به تمام خودروهای جدید ترجیهش میدادم !
البته موضوعی که پیش میاره اینه که آیا خودروهای کلاسیکشون بیارزش میشود یا نه !