جگوار

جگوار ساخت اولین نسخه Continuation C-Type را تکمیل کرد

پس از بیش از ۳ هزار ساعت کار سخت و دقیق، جگوار سرانجام تولید اولین نمونه از خودروی Continuation C-Type را به پایان رساند؛ و البته تکمیل این خودرو با یک اتفاق ویژه‌ای همراه بوده است. تأییدیه نهایی تولید خودروی موردبحث در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ و دقیقاً ۷۰ سال پس از پیروزی سر استرلینگ موس در گرندپری ریمز صادر شده است. مسابقه ۳۶۰ کیلومتری و ۵۰ لپ ریمز تنها چیزی بیشتر از لحظات افتخار انگیز برای جگوار محسوب می‌شود زیرا این پیروزی آغاز انقلاب موتور اسپرت بود.

گرندپری ریمز اولین رقابت بین‌المللی بود که C-Type با ترمزهای دیسکی در آن برنده شد. استرلینگ موس در آن زمان از تیم خواسته بود تا روی به استفاده از تکنولوژی‌های پیشرو بیاورند. خودرویی که در دهه ۵۰ میلادی حرف اول را در مسابقات می‌زد برای تکمیل کارهای خودروی موردبحث ما در نظر گرفته شده است. اولین خودروی Continuation C-Type دارای رنگ بدنه سبز پاستل بوده و از صندلی‌های چرم و جیر سبز رنگ سود می‌برد. این خودرو پس از تست‌های ۴۰۲ کیلومتری آماده تحویل به مالک خوش‌شانس خود می‌شود.

دیوید فاستر مدیر بخش مهندسی جگوار کلاسیک می‌گوید:

خودروی Continuation C-Type منحصربه‌فرد ما از خلاقیت‌های فنی و مشخصات خودروی پیروز در لمانز ۱۹۵۳ از جمله ترمزهای دیسکی دانلوپ سود می‌برد. هر مدل C-Type تجربه سواری لذت بخشی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد

خودروی موردبحث به‌صورت دست‌ساز در مرکز کلاسیک جگوار در کاونتری تولید می‌شود و تیم مهندسی این برند از مدل‌سازی CAD پیشرفته برای تولید خودرو به همراه روش‌های سنتی استفاده می‌کنند. این خودرو کاملاً انحصاری بوده و مشتریان می‌توانند از بین ۱۲ رنگ بدنه، ۸ طرح چرم و آپشن های بیشتر موارد باب میل خود را انتخاب کنند. مدل‌های Continuation تأییدیه فیا را به همراه دارند و به همین خاطر می‌توان با آن‌ها در مسابقات و رویدادهای خودروهای تاریخی شرکت کرد. از جمله این مسابقات می‌توان چالش کلاسیک جگوار را نام برد که در پیست‌های متنوع از جمله لمانز و سیلورستون برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    من نمیدونم هدف خودروسازان از تجدید ساخت نسخه های قدیمی چیه

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      چاپیدن

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. Reza Waffen SS

        ۱۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        فکر نکنم منطقی باشه چون خودروسازان نیازی به اینچنین مبالغ چندرغاز ندارند

        موافقم 11
        1. Nima

          ۱۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          فکر میکنم برای جلب نظر وفادار های برند باشه.

          موافقم 10
    2. عرفان

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (229 ديدگاه)

      بنظرم که اتفاق جذابیه !

    3. Phonix

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      حرکت خوبیه خیلی ها دوست دارن یه ماشین زیبا و قدیمی رو صفر کیلومتر سوار شن حس فوق‌العاده داره

      موافقم 11
    4. TML BN

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      نه شاید یکی از اهداف این باشه که مثلا به رخ بکشن که ما ۷۰ ۸۰ سال پیش اینو می‌ساختیم و هم برای نسل جدید که زیاد از تاریخ خودرو شاید چیزی ندونه جالب باشه و هم یک امتیاز مثبت برای کارخونه حساب بشه

    5. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اینکه خیلی عالیه .

      من که اگر توان خریدش را داشتم ، به تمام خودروهای جدید ترجیهش میدادم !

      البته موضوعی که پیش میاره اینه که آیا خودروهای کلاسیکشون بی‌ارزش میشود یا نه !

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا