جگوار تا پایان امسال به تولید تمام محصولات خود پایان خواهد داد تا برای آغاز استراتژی تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۵ آماده شود.
بیش از سه سال از زمانی که جگوار استراتژی بازسازی خود را برای حرکت به سمت الکتریکیسازی مطرح کرد میگذرد. طبق این طرح، قرار است جگوار تا سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و سخنگوی JLR حالا خبر از پایان شش خودروی کنونی جگوار تا پایان سال جاری داده است. به گفتهٔ وی، مدلهای XE، XF سدان و استیشن، F تایپ، E-Pace و I-Pace همگی از روی خط تولید کنار خواهند رفت. جگوار در ابتدا گفته بود که کراساوور الکتریکی I-Pace در کنار موج جدید خودروهای الکتریکی جدید این شرکت تولید خواهد شد اما بعداً خودروساز بریتانیایی نظر خود را تغییر داد و اعلام کرد که I-Pace هم همراه با خودروهای درونسوز شرکت کنار گذاشته خواهد شد.
اما جگوار چرا با این عجله خودروهای درونسوز خود را کنار میگذارد؟ «آدریان ماردل» مدیرعامل شرکت گفته است این شش مدل درآمدی چندانی برای جگوار ندارند و سودآوری آنها نزدیک به صفر است. وی هنگام صحبت با سهامداران اظهار داشته است که هیچکدام از این خودروها سودی را نصیب شرکت نمیکنند. تنها محصول جگوار که نامش در بین این شش مدل دیده نمیشود، F-Pace است که شرکت بریتانیایی چندی پیش با معرفی دو نسخۀ ویژه، خبر از خاتمۀ تولید آن تا پایان سال جاری داد. جگوار برای پیشنمایش عصر خودروهای الکتریکی خود، اواخر امسال گرن تورر کانسپتی را معرفی خواهد کرد که در نسخهٔ تولیدی بیش از ۱۰۰ هزار پوند قیمت خواهد داشت. طبق گزارشها، یک شاسیبلند بزرگ هم در دست توسعه است.
JLR با تمرکز روی خودروهای تیراژ پایین اما با سود بالاتر، قصد دارد جایگاه جگوار را در حد بنتلی ارتقاء دهد. بااینحال، تفاوت بزرگ اینجا است که بنتلی تا دههٔ آینده همچنان به عرضهٔ خودروهای بنزینی ادامه خواهد داد. برنامهٔ اولیه این بود که بنتلی تا سال ۲۰۳۰ تمام الکتریکی شود اما اخیراً این تاریخ سه سال به تعویق افتاده است. JLR در نظر دارد فروش سالانهٔ جگوار را در دوران جدیدش زیر ۵۰ هزار دستگاه نگه دارد. تمام خودروهای آیندهٔ این شرکت بریتانیایی روی پلتفرم کشیدهٔ JEA ساخته میشوند که بهطور خاص برای این برند روبهزوال توسعه پیدا کرده است. انتظار میرود خودروهای الکتریکی جدید جگوار به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب، سامانهٔ چهارچرخ محرک و قابلیت شارژ سریع مجهز باشند.
برای این شرکت زبان طراحی جدیدی با تمرکز بر مینیمالیسم در نظر گرفته شده است و خودروهای آیندهٔ جگوار هیچ شباهتی به مدلهای درونسوز کنونی نخواهند داشت. همچنین نشان نمادین گربهٔ در حال پرش شرکت هم کنار گذاشته میشود و بجای آن از نوشتهٔ JAGUAR استفاده خواهد شد. بهطورکلی، جگوار با قرار دادن تمام تخممرغهای خود در سبد الکتریکی، ریسک بسیار بزرگی خواهد کرد آنهم زمانی که دیگر شرکتها استراتژی الکتریکی خود را تعدیل کردهاند. علاوه بر این، با افزایش قیمت قابلتوجه محصولات آیندهٔ جگوار، فروش این شرکت هم کاهش پیدا خواهد کرد. زمان نشان خواهد داد که آیا این استراتژی با تغییرات بنیادین در جگوار جواب خواهد داد یا نه.
mosafer
۲۶ تیر ۱۴۰۳به نظر به پایان داستان این برند زیبا داریم میرسیم
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۳دقیقاً با شما موافقم.
جگوار آخرای عمرشه و برقی بودن هم تیریست در تاریکی!!!
اگر توجه کنید ، شرکتهایی که در تمام عمرشون در بحث فنی و درونسوز مشکل داشتند و به استهلاک بالا معروف هستند ، تلاش بیشتری میکنند تا شاید با برقی شدن جان سالم به در ببرند در صورتی که خود اروپا هم ضربالعجلش را از سال ۲۰۳۰ کرده ۲۰۳۵ و اِلا آخر😂!!!
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳اولا اینقدر کامنت اول رو ریپلای نکن و طومار گلشعر ننویس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دوما قبل طومار نویسی با همون اینترنت یه سرچی بزن ببین اروپا از اول همون ۲۰۳۵ بود اون عنگلیس بود من میخواست تا ۲۰۳۰ ممنوع کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ممد ژانگولر
۲۶ تیر ۱۴۰۳خیلی بتونه بفروشه روزی یدونه اونم با شرایط ویژه و هدایای نفیس .
دیا
۲۶ تیر ۱۴۰۳این ره که می روند به ترکستان است.
آرمان
۱۲ آبان ۱۴۰۳این خودرو سازهای اروپایی که دارن ورشکسته میشن و مشتری هاشون کم شدن،تنها با یک روش نجات پیدا میکنن،اینکه ایران تحریم نباشه و شرایط واردات هم مثل بقیه کشورها باشه،اونوقت فروش قابل توجهی تو ایران پیدا میکنن،اینا اگه میدونستن ماشین های چینی مونتاژی که با دلار ۴۴تومنی وارد میشن،به قیمت بالای ۲۰ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار،اونم به قیمت دلار بالای ۶۵هزار تومن،اینقدر راحت تو ایران فروش میرن
خودشون آتیش میزدن
علیرضا
۲۶ تیر ۱۴۰۳به احتمال بسیار زیاد شرکت برشکست میشه ، محصولات چگوار ماشین های متنوع بودن از اسپرت های جذاب تا سدان های باکلاس و اسپورت اما امروزه شرکت چیزی برای گقتن نداره وقتی بزرگان مثل مرسدس و تویوتا تولید خودرو های الکتریکی پایان دادن جگوار هم همین داستان باید دنبال کنه
AMANTE
۲۶ تیر ۱۴۰۳جگوار در طول تاریخ اش همیشه یک جای کار اش مشکل داشت و راه درست کردن اش رو هم همیشه با ریسک کردن میدید.
ولی این یکی ریسک شون دیگه خیلی بزرگه و امکان داره کلا جگوار نابود بشه.
بهتر بود محصولات هیبرید و الکتریکی در کنار هم تولید میکرد.
محمد
۲۶ تیر ۱۴۰۳آینده دنیای خودرو الکتریکی ها هستن و ده سال دیگه قانونا نمیتونید خودرو احتراقی صفر کیلومتر بفروشید جگوار هم دید توانایی مالی و فنی نداره همزمان روی خودرو های احتراقی و برقی کار کنه تصمیم گرفت درونسوز هارو کنار بذاره ، فروش شرکت هم به طور وحشتناکی پایین اومده سبد محصولاتش واقعا قدیمی شدن همه رقبا نسل عوض کردن ولی جگوار همون محصولات 2017 رو میفروشه
Mehdi TuRbO
۲۷ تیر ۱۴۰۳زیبایی که تو همین محصولات جگوار هست مثل عکس اول تو محصولات بی ام و و بنز کنونی نیست
مهران
۲۶ تیر ۱۴۰۳خداروشکر
زیزیگولو
۲۶ تیر ۱۴۰۳حیف از این برند
هدف جهانی
۲۷ تیر ۱۴۰۳جگوار به همان سرنوشت کرایسلر رسیده
Sina_carshow
۲۶ تیر ۱۴۰۳با اینکه ماشیناش قدیمی هستن همین الانش خودرو هایی فوق العاده هستن جذاب و تو دل برو و زیبا
به نظرم f pace بگیم بهترین suv سایز کوچیک دنیاس الکی نگفتیم
مشکل جگ بازاریابی ضعیفشه
با اینکه ریسک خیلی بزرگی هس و با الکتریکی شدن دیگه قرار نیس صدای جذاب سوپرشارژ ماشیناش رو بشنویم اما وارد یک دنیای دیگه میشه جگ
دنیایی که پتانسیل خیلی زیادی داره که یه تهدید برا بزرگان این صنعت مثل تسلا و لوسید حتی پورشه بشه باید دید چه محصولاتی با چه پرفورمنس و قیمتی تو چنته داره
Elmiraj
۲۶ تیر ۱۴۰۳تمام الکتریکی شدن یک برند سنتی در حال حاضر علاوه بر توسعه پلتفرم های بسیار پر بازده به بستر نرم افزاری و زیر ساخت و پشتیبانی قوی هم نیاز داره…
یعنی صرف حداقل ۲۰ میلیارد دلار هزینه اولیه بدون سوددهی آنچنانی…
امیدوارم تجدید نظر کنند .
Cert
۲۶ تیر ۱۴۰۳گفته می خواهد یک برند سطح بالا باشد
قطعا در الکتریک موفق خواهد شد
اما مشکلات جگوار از زمانی که فورد هدایت آن را گرفت ،درست شد
آن ها محصولات بسیار بی ساخت
را تولید کردند که در کنار یک طراحی سُست اطمینان به جگوار
از بین رفت
چون فورد بلد نبود خودرو ی لوکس بسازد
تاتا هم کمی به جگوار سامان داد
اما بیشتر توجه آن به لندرور بود
Ali
۲۶ تیر ۱۴۰۳الان جگوار واقعا ماشیناش خوشگلن ولی فروش خوبی نداره ولی بیمر به کارشناسی مخاطبان پدال بسیار زشت شده محصولاتش و کسی نمیخوادش و اصالتش رفته ولی تو مارکت جهانی پرفروشه ودلیل این تناقض چی میتونه باشه ؟ 🤔
Mehdi TuRbO
۲۷ تیر ۱۴۰۳دقیقا
از لحاظ زیبایی سرتر خیلی
ولی خب کهنه شدند درست کابین تبلتی بنز بی ام و هیچ جذابیتی نداره ولی مدرن شده ادما حاضرند به یه چیز جدید پول بدند ولی زیبا و قدیمی نه
الان جگوار تو بیرون خیلی زیبا تر ولی کابین که قدیمی بشه میل از بین میره بعضی محصولاتش کابیناشون با اینکه لوکس مثل طرح های ۲۰۰۸
کابین کیا هیوندای ۲۰۱۲ از کابین ۲۰۲۲ جگوار به روزتر اسپورت ترند چون همون سالها هم قدیمی شده بودند ولی خب به شدت جذابند
مثل پاترول که قدیمی شده ولی به شدت جذاب و حقیقتا خود من اون پاترول قدیمی را به پرادو و لنکروز جدید ترجیح میدم ابهت بیشتری داره
یا همین جگوار خیلی مردانه تر بنز بی ام و است و شخصیت داره بنز بی ام و شخصیتش از بین رفته ولی خب مدرن شدند و ادما دنبال مدرنی جدیدند واسه همین با وجود زشت تر شدن میشند پرفروش تر طراحی کلا جدید رنگ های جدید و جذاب ولی خب طراحی نسبت به قبل صفر شده
علیزاده
۲۶ تیر ۱۴۰۳سلام بر ورشکستگی کامل
Taha Ayoobi
۲۶ تیر ۱۴۰۳عه من جگوار XE رو دوست داشتم.
علی Shelby
۲۶ تیر ۱۴۰۳اخه چرا باید این اتفاق بیوفته
مهدی
۲۶ تیر ۱۴۰۳به نظرم راه فرار برای شرکت هایی مثل جگوار یا کادیلاک و امثال اینها که پیشینه قویی دارن برگشت یه سری محصولات به المانهای قدیمی و طراحی های رترو و البته قابلیت اطمینان بیشتر هست . کادیلاک تا حدی داره برمیگرده اما جگوار واقعا سردرگم عمل میکنه به هر حال باعث تاسفه پایان همچین برندی
bayerischemotorenwerkeag
۲۶ تیر ۱۴۰۳حیف شد
Mr Tiger
۲۶ تیر ۱۴۰۳تمام این شرکتایی که در آستانه ورشکستگی هستن اگه شرایط مهیا بود میومدن ایران بدون استثنا موفق میشدن… بخصوص جگوار و مازراتی و گروه لند روور
۲۶ تیر ۱۴۰۳خوب چیکار کنیم؟
ما که نمیتوانستیم بخریم
امیر ماهان جمشیدی
۲۶ تیر ۱۴۰۳مرحوم جگوار
علت مرگ : خودرو های تمام الکتریکی
حسن
۲۶ تیر ۱۴۰۳مدیران جگوار تو ایران دوره دیدن
راهبرد طولانی مدت چیه معنی نداره ادم عمرش را تلف راهبرد کنه
میگن
اینا ولش کن فایده نداره از این راه برو تا برسیم به مقصد عه نه ببخشید بن بسته
اینم ولش کن من بهتر میدونم از اینطرف میریم که غوغا کنیم وای نه اینجا پرتگاهه
LAND CRUISER 70
۲۶ تیر ۱۴۰۳حیف شد من عاشق E PACE و F PACE و F TYPE
بودم 💔💔
🖤S—H🖤
۲۶ تیر ۱۴۰۳باید قبول کنیم. اینده رباتیکی خواهیم داشت
واسه من تمام خودرو ساز ها مُردن
قدر هین سال ها رو باید بدونیم
دیگه 10 سال بعد تیتر با موضوع موتور های پرحجم وی نمیبینیم.
ولی من ب جگوار های قدیمی وفادارم
تا قبل از این جگوار برندی بود ک عاشق طراحی و صداش و اصالتش بودم.اون جگوار مشکی زیر پای جرمی. هعیی..
کی میدونست اخرت بنز و بی ام و هم میشه 6رنگ شدن مارکت کمپانی و حمایت از ال جی بی تی.
سلام دنیا مصنوعی
M power
۲۷ تیر ۱۴۰۳هیییی روزگار
aaaaaaaa
۲۷ تیر ۱۴۰۳خب، ظاهرا این حرکت بیشتر به سوی ورشکستگی ست.
LRJ
۲۷ تیر ۱۴۰۳جگوار…..
یه مدل زیبا و بی نظیر به اسم XE SV project 8 که سریعترین ماشین سدان در نوربرینگ بود و هنوزم هس که نزدیک 5 6 سال ازش گذشته هنوز کسی به رکوردشم نزدیک نشده حتی شرکتای مثل بی ام و مرسدس و آئودی که میشه گفت بهترین تجربه رو تو ساخت خودرو های سدان دارن و جز بهترینان
حق جگوارم واقعا این نبود