جگوار پیش از نمایش عمومی پیشآهنگ جدید سری اف تایپ خود در نمایشگاه ژنو، این ماشین را بهصورت رسمی معرفی نمود.
پسوند SVR میتواند نشان دهد که با اسپرتترین خودروی ممکن در این خانواده گربهسان مواجه خواهیم شد. درواقع این نخستین خودروی جگوار با نشان SVR است. موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری درست مانند نسخه S و R بوده اما به لطف تغییرات کالیبراسیون و بهینهسازی سوپرشارژر قادر است ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. علاوه بر این، نسخه SVR بهواسطه استفاده از یک سیستم اگزوز سبکوزن، اندکی کاهش وزن نیز داشته است. این سیستم اگزوز از تیتانیوم و اینکونل ساخته شده که در اگزوز خودروهای فرمول وان استفاده میشود. بدین ترتیب ۱۶ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شده است. بعلاوه استفاده از مواد سبکوزن دیگر نیز باعث کاهش وزن ۲۵ کیلوگرمی درمجموع شده است. تازه اگر ترمزهای کربن سرامیکی و سقف فیبرکربنی را هم سفارش دهید، وزن خودرو ۵۰ کیلوگرم کاهش خواهد یافت. همانند سابق انتقال قدرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته خودکار کوئیک شیفت صورت میگیرد. البته در نسخه SVR تنظیمات گیربکس و تعویض، کمی تغییر کرده تا سرعت تعویض بازهم بیشتر شود. نیرو هم به هر دو محور و چهار چرخ عظیم ۲۰ اینچی خودرو منتقل میشود. جگوار اف-تایپ SVR برای شتابگیری صفر تا ۹۶ به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. نکته جالبتر، بیشینه سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت آن برای نسخه کوپه و ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت برای مدل کانورتیبل است.برای ترمزگیری از دیسکهای ۳۸۰ میلیمتری در جلو و ۳۷۶ میلی متری در عقب استفاده شده است اما میتوان دیسکهای کربن سرامیکی مسابقهای را با قطر ۳۹۸ میلیمتر در جلو و ۳۸۰ میلیمتر در عقب سفارش داد که با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب ارائه میشوند. از دیگر تغییرات این مدل باید به قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب اکتیو اشاره نمود. این سیستم باعث بهترین توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب میشود. بعلاوه سیستم کنترل پایداری دینامیکی هم بهترین عملکرد را در همه شرایط به همراه میآورد. فراتر از تغییرات مکانیکی در زیر پوسته، مهندسان جگوار بهطور ویژهای روی آئرودینامیک خودرو تمرکز کردهاند. سپر جلو کاملاً از نو طراحی شده تا میزان هوای بیشتری را ببلعد. یک سینی جدید در زیر اجزای سیستم تعلیق برای سرعت بخشیدن به جریان هوا و کاهش نیروی بالابرنده طراحی شده است. دیفیوزر عقب نیز به خروج جریان هوا از زیر خودرو کمک میکند. باله عقب جدیدی هم به صورت فعال تدارک دیده شده که در مدل کوپه در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت و در مدل کانورتیبل در سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت عمل میکند. در داخل کابین نسخه SVR شاهد تمامی امکانات و تجهیزات مدلهای پایینتر هستیم. بهعنوان مثال سیستم تنظیم الکتریکی صندلیهای اسپرت در ۱۴ جهت و وضعیت، سیستم سرگرمی لمسی و سیستم صوتی ۳۸۰ وات یا ۷۷۰ وات Meridian با صدای فراگیر را باید نام ببریم.
amg
۲۸ بهمن ۱۳۹۴اگه یه همچین پولی داشتم ترجیح میدادم بنز s class بگیرم. اما گذشته از این از صدای اگزوز جگوار خیلی خوشم میاد آدمو دیونه میکنه…
Pooya_SK
۲۸ بهمن ۱۳۹۴اف تایپ ماشین خوبیه ولی زیادی سر و صدا داره و بعد مدتی هم صدای موتورش رو مخت راه میره ( البته من اینجوریم شما رو نمی دونم. ) و همینطور بنظرم صداش طبیعی نیست.
و آئودی ار۸ یا کوروت z06 می تونن گزینه های خوبی برای جایگزین این ماشین باشن. ( نمی دونم اینایی که نام بردم با این جگوار تو یک کلاس هستن یا نه و همینطور اصلا مقایسه نکردم و نمی کنم. )
CORVETTE Z06
۲۸ بهمن ۱۳۹۴من اگه این پول رو داشتم ترجیح میدادم کوروت z06 قرمز یا زردش رو بخرم.
Hamid
۲۸ بهمن ۱۳۹۴تو همه ی کلاسها یه رقیب پرقدرت و جذاب برای ماشینهای اروپایی و ژاپنی هست که با توجه به قیمت پایینتر، انتخاب بهتریه
مهران
۲۸ بهمن ۱۳۹۴جذاب و دوست داشتنیه
ولی یه چیز مردونه تر مثل کوروت یا گودزیلا تو این رنج قیمت ترجیح میدم
البته لازم به یادآوریه که پولشو ندارم. نه این که فکر کنید دارم و اینارو ترجیح میدم
مجید
۲۸ بهمن ۱۳۹۴زیبا و وحشی و قلدر و سرکش و اصیل!!من نمونه پایه اش رو تو تبریز دیدم و باید بگم تا از نزدیک نبینید نمیتونید به زیبایی و شکوهش پی ببرید!!!!!!!!!حالا فکر کنید مدل کوپه دو دیفرانسیل چه کارا نمیشه کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Shayan
۲۸ بهمن ۱۳۹۴همه اینا که گفتن من اونو به این ترجیح میدم اینو به اون میدم اصلا از نزدیک جگوار دیدن؟؟؟!! عمراااا
مهدی 911
۲۸ بهمن ۱۳۹۴با اینپول یه 911 gt3 یا gts amg میشه خرید که بهترن البته کمی گرونترن 130000 دلار
احمد باقری
۲۸ بهمن ۱۳۹۴عجب چیزی شده. غولی شده واسه خودش، از لحاظ طراحی هم که محشره.
great britain
۲۸ بهمن ۱۳۹۴فوق العاده زیبا مخصوصا طراحیه خارجی.نمای جلو و عقب هم حرف نداره.
طراحیه داخلی هم قابل قبوله ولی فوق العاده نیست.
جگوار هر روز داره وحشی تر میشه یکی نیست اینو رام کنه؟!!!!
moein
۲۸ بهمن ۱۳۹۴اصلا از جگوار خیلی خوشم میاد شاید برا لگوش باشه
Archi KHAN
۲۸ بهمن ۱۳۹۴خدایش تو این کلاس F – type یکی از خوشگل ترین هاست …
به قولی پرچم دارِ جگوارِ
کلا جگوار ماشین های با پرستیژی میسازه ( صرف نظر از تعصب ! )
Danial
۲۹ بهمن ۱۳۹۴به نظر من که عالیه…
دوستانی که میگن من اگه پول اینو داشتم s کلاس میگیرفتم یا میرفتم کوروت میخریدم داداشای گلم توجه کنید اونی که پول اینو داره یا همه این ماشین های شمارو تست کرده یا الان این ماشینا تو پارکینگش هست توجه کنید که این مقدار پول تو تمام دنیا زیاده و هر کسی توان پرداختش رو نداره.
Wolfsadegh
۵ تیر ۱۳۹۵زیبا..
سریع…
خشن..!!
به این مدل جگوار فقط میشه این سه کلمه رو گفت درسته از این مدلش رو نروندم ولی جگوار مدل xj دارم خودم واقعا ماشین خوبیه و میشه گفت یه گوشی کاملا هوشمنده همه جای ماشین سنسور وجود داره تنظیم باد و…
توصیه ی من به کسایی که میگن با این پول میشه چیز دیگ ای خرید
جگوار واس کسایی خوبه که میخان با همه متفاوت باشن و علی بنز که همه جا هست جگوار ماشین خیلی کم پیدایی هس واس همین ابهت زیادی داره