تعدادی از مالکین I-Pace به دلیل مشکلاتی مثل خاموش شدن ناگهانی خودرو حین رانندگی از جگوار شکایت کردهاند. دلیل این مشکلات میتواند باطریهای ساخت الجی باشد.
کراساوور الکتریکی جگوار از باطریهای ساخت الجی استفاده میکند یعنی همان سازندهای که باطریهای شورلت بولت و هیوندای کنا EV را هم تأمین میکند. پیشازاین، چندین آتشسوزی از این خودروها گزارش شد که سؤالاتی را در مورد پکیج باطری مطرح کرد. در نوامبر ۲۰۲۰، الجی ابتدا قبول نکرد که باطریها دلیل این آتشسوزیها بودهاند اما حدود یک سال بعد، این شرکت کرهای پذیرفت به خاطر فراخوانها، ۱.۹ میلیارد دلار به جنرال موتورز و ۶۲۶ میلیون دلار به هیوندای پرداخت کند.
جگوار I-Pace نیز که از باطریهای الجی استفاده میکند، در اوایل سال ۲۰۲۱ به دلیل آتشسوزی باطریها خبرساز شد و در تابستان ۲۰۲۲ نیز یک I-Pace مدل ۲۰۱۹ هنگام شارژ در خانهای در فلوریدا آتش گرفت. در می امسال، جگوار برای ۶,۳۶۷ دستگاه I-Pace فراخوان صادر کرد که شامل تمام مدلها از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ میشد. مشکل این خودروها داغ شدن بیشازحد پکیج باطری است که منجر به آتشسوزی میشود. به گفتهٔ جگوار، میتوان با یک بهروزرسانی نرمافزاری این مشکل را برطرف کرد اما این کار باید فقط در نمایندگیهای جگوار انجام شود. علاوه بر این، به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، در صورت لزوم، ماژولها یا کل باطریها بهصورت رایگان تعویض خواهند شد.
اما طرح یک دعوای حقوقی داستان را جدیتر کرده است. خانمی در کالیفرنیا میگوید I-Pace او که به پکیج باطری دوم مجهز بوده که در سال ۲۰۲۱ روی خودرو نصب شده، در آوریل امسال هنگام رانندگی ناگهان متوقف میشود:
از آوریل امسال خودرو دائماً دچار مشکل شده است و چند ماه پیش ناگهان خاموش شد. بله در حین رانندگی! این بسیار نگرانکننده است. خودرو را به نمایندگی بردم و حدود یک ماه طول کشید تا درست شود.
وی که از نحوهٔ برخورد جگوار با این موضوع اصلاً رضایت ندارد، شکایت کرده است. در این پرونده آمده است که خودروساز بریتانیایی قبل از صدور فراخوان از مشکلات باطری کراساوور خود آگاه بوده است. علاوه بر این، مالکان دیگری هم مشکلاتی در رابطه با باطری I-Pace گزارش کردهاند.
مالک دیگری تجربهٔ مشابهی داشته و گفته است:
در حال رانندگی با خودرو در سراشیبی بودم که چندین پیام اخطار روی نمایشگر ظاهر شد مثل “ایراد باطری”. سپس بهسرعت اخطار “توقف خودرو” به نمایش درآمد اما پیش از آنکه من فرصت این کار را داشته باشم، همهٔ سیستمهای خودرو از کار افتادند و ماشین خاموش شد. ترمز کار نمیکرد، فرمان کار نمیکرد و من هنوز در حال حرکت به سمت پایین شیب بودم و نمیتوانستم خودرو را متوقف کنم.
بااینحال، گفته شده مالکین I-ace باید پیش از بهروزرسانی نرمافزاری خودرو، باطریها را حداکثر ۷۵ درصد شارژ کنند تا نهایتاً مشخص شود دلیل مشکلات این کراساوور الکتریکی چیست.
بهزاد
۲۳ مرداد ۱۴۰۲خودروهای بی دردسر برقی کم کم تبدیل به دردسرهای عظیم میشوند.
نمیدونم کدوم متوهمی گفته بود که تویوتا سال ۲۰۱۶ گفته که ۵ سال دیگه باتری های جامد روانه بازار میشه و کار این شرکت دروغی بیش نیست اما شواهد نشان میده تولید انبوه بدون اطمینان از دوام و امنیت کار هر شرکتی نیست و حالا مشخص میشه چرا دیرتر از سایرین وارد گود شدن!
(Ali(chevynova
۲۳ مرداد ۱۴۰۲شکایت از جگوار نه
شکایت از تاتا که مالک جگوار و لندرووره
NAVID۰۰۹۸
۲۳ مرداد ۱۴۰۲😂😂😂
تمام محصولات کرهای قبل از عرضه به بازار یه شعاری دارن که میگن :
(((( من اَزین دنیا چی میخوام / دو بال آتیش برای پرواز ))))!
و با آتیش شعار دارن همه جارو خاکستر میکنند ، از هاوایی گرفته تا جنگلهای یونان و همین هیرکانی و ….!
amir-mr
۲۳ مرداد ۱۴۰۲به باتری زباله ی کره ای کار ندارم
ولی چه رخی داره جگوار 💯
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۲محصول باید ساخت آمریکا باشه تا درست حسابی در نظر بعضی بنظر بیاد
امیر
۲۳ مرداد ۱۴۰۲تا وقتی باتری های حالت جامد وارد بازار نشن ، این مشکلات هست !! مردم عادی که چیز زیادی از ماشین نمیدونن ، براشون فرقی نداره که چیزی که میخرن مجهز به چه نوع باتری باشه ! ولی اونایی که تو زمینه خودرو صاحب نظر هستن ( مثل جیمز می ) بر این باورند : برای خرید خودرو های الکتریکی باید حداقل تا ۴ سال دیگه صبر کرد ! چون این زمانی که به احتمال سر و کله باتری های حالت جامد پیدا شده و دیگه برقی ها به یه بلوغی رسیدن !
amir-mr
۲۳ مرداد ۱۴۰۲وارد شدن ناگهانی خودروسازان به بازار های خودرو های برقی یکی از عوامل همین مشکلات عجیب ماشین های برقی هستش
بنظرم تویوتا استراتژی درستی برای ورود کامل به بازار خودرو های برقی داره،دیر تر نسبت به رقبا وارد شدن ولی قطعا مثل همیشه اطمینان مشتری رو با کیفیت خودشون جلب میکنن
حسین
۲۳ مرداد ۱۴۰۲مسافت اعلامی که دروغ، زمان شارژ هم دروغ، آتیش هم می گیره. اینم از تکنولوژی کره مربا
پیام
۲۳ مرداد ۱۴۰۲تویوتا همینشم نمیتونه برنه و از چین باتری میگیره
بهنام
۲۳ مرداد ۱۴۰۲تویوتا اگه میخواست رو هوا یه چیزی بزنه که اسمش تویوتا نبود . تویوتا یعنی دوام ، آرامش چیزی که فکر نکنم شما متوجهش باشید. به هر شکل با همون محصولات کره ای خوش باشین .
حسین
۲۳ مرداد ۱۴۰۲تسلا هم از چین و ژاپن باتری می گیره خب حالا که چی😂 تو برو یه فکری به حال اون چیزی که اون روز بهت گفتم کن که هنوز نتونستی واسش جواب پیدا کنی. همون تحریم 2018 ژاپن بر علیه کره مربا که باعث شد کاسه چه کنم چه کنم دستشون بگیرن
کیان
۲۳ مرداد ۱۴۰۲هر جا سخن از اتش سوزی هست پای کره مربا در میان است !!!
دانیال_Surrey،England
۲۳ مرداد ۱۴۰۲خدا رو شکر تاتا تو بریتانیا برای ساخت باتری وارد شده.
و اینم یه ننگ دیگه برای آشغالای کره ای.
حقیقتش بدون تعارف کره ایا ابتدا خوب شروع کردن و قابل اطمینان بودن تو قطعات تا حدی،ولی الان چند ساله از عجله رقابت دست به دامان مجلات و موسسات و…شدن و چیزی جز آشغال نمیسازن.
کم کم مجبور میشن از خودروسازی خداحافظی کنن یا محصولاتشون رو به کشورهای در حال توسعه صادر کنن،ارزش برندینگ هم ندارن که کسی بخواد بخره اینا رو.
این روند احتمالا به بقیه محصولاتشون مثل گوشی و مانیتور و لوازم خونگی هم سرایت پیدا میکنه.
MILADZM
۲۳ مرداد ۱۴۰۲به به گل پسرمون باز هم با تحلیل های اقتصادی برگشت .
نمیدونم تو اگه یه قدرت یا مقام چیزی دستت داشتی میخواستی چیکار کنی .
دانیال_Surrey،England
۲۳ مرداد ۱۴۰۲اولین کاری که میکردم دسترسی ترول ها رو به اینترنت قطع میکردم حداقل برای 6 ماه.
Monster 765lt
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ایول دانیال
جواب دندان شکنی دادی :)) مرسی
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۳ مرداد ۱۴۰۲این جگوار که اتیش گرفته همون مدلی نیست که دوا لیپا باهاش عکس گرفته بود برا تبلیغات؟
samurai
۲۳ مرداد ۱۴۰۲از کشور درجه دو باطری بخری همینه نه کیفیتی نه امنیتی نه هیچی نه …:)
باز از چین میخریدی بهتر بود تا از کرره…:) بی هویت بی اصالت که فقط دنبال پوله خرید کنی ….
قاسم
۲۴ مرداد ۱۴۰۲چرا باطری هاشونا خودشون نمی سازن؟