رئیس شرکت چری با تائید شایعات پیشین اظهار داشت جگوار لندرور از پلتفرمهای این خودروساز چینی استفاده خواهد کرد.
خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی جگوار لندرور بر اساس پلتفرمهای ماژولار M3X و E0X که در خودروهایی همچون اکسلانتیکس ET، ES، لاکسید ۷، R7، اکسید RX، چری تیگو ۹ و… بکار رفتهاند ساخته خواهند شد. چری و جگوار لندرور سابقه ۱۲ سال شراکت و همکاری در بازار چین دارند. در سال ۲۰۱۲ بود که این خودروسازان یک جوینت ونچر مشترک را برای تولید محصولات جگوار لندرور در چین شکل دادند.
کارخانه مشترک این برندها در سال ۲۰۱۴ کار تولید خودرو را آغاز نمود و همچنان نیز به فعالیت خود ادامه میدهد. مهندسان جگوار لندرور به چری کمکهای شایانی در جهت توسعه سیستمهای تعلیق داشتهاند و خودروهای لندرور نیز تأثیر زیادی روی طراحی محصولات چری گذاشتهاند. هماکنون نوبت چری است تا به جگوار لندرور کمک نماید. برند سطح بالای چری اکسید اخیراً اظهار داشته یک توافق همکاری استراتژیک را با جگوار لندرور نهایی کرده است. با این توافق بریتانیاییها خواهند توانست از پلتفرمهای اکسید برای تولید محصولات آتی خود استفاده کنند. در حقیقت این توافق بین جگوار لندرور و اکسید شکل گرفته اما برند اکسید کاملاً در کنترل گروه چری قرار دارد و بنابراین میتوانیم در حالت کلی آن را توافقی بین تاتا موتورز هند و گروه چری چین بدانیم.
همانطور که گفته شد جگوار لندرور از دو پلتفرم اصلی طراحی شده توسط مهندسان چری سود خواهد برد. اولین پلتفرم از نوع ماژولار و با نام M3X است و نسل دومش با نام T2X نیز شناخته میشود. این معماری با کمک شرکت بنتلر آلمان توسعه یافته است و مخصوص خودروهای درونسوز و پلاگین هیبریدی خواهد بود. البته جگوار لندرور بیشتر به استفاده از پلتفرم موردبحث در خودروهای پلاگین هیبریدی علاقه دارد چراکه در زمینه تولید محصولات بدون آلایندگی از رقبا عقب افتاده است. پلتفرم M3X میتواند با قوای محرکه چری موسوم به سوپر هیبرید همراه شود. این مجموعه از پیشرانهای بنزینی، دو موتور برقی و گیربکس 3DHT165 تشکیل میشود. چند سال قبل گیربکس یاد شده اولین گیربکسی بود که از دو موتور برقی در یک بدنه سود میبرد و مزیت اصلی قوای محرکه نیز به ۹ حالت عملکردی، ۱۱ ترکیب دنده، شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر و راندمان گرمایی ۴۴.۵ درصدی مربوط میشود. پلتفرم یاد شده در خودروهایی همچون اکسید RX پلاگین هیبریدی، چری فالوین T9 و… بکار رفته است.
دومین پلتفرم ماژولار چری که روی خودروهای جگوار لندرور دیده خواهد شد E0X نام دارد. این پلتفرم بهصورت مشترک توسط چری و هواوی توسعه یافته و هماکنون در چهار خودروی اکسلانتیکس ES، ET، لاکسید S7 و R7 استفاده شده است. معماری یاد شده میتواند برای اشکال مختلف خودروها مورد استفاده قرار گیرد و از قوای محرکه برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده توان پیمایش پشتیبانی میکند. سیستم ولتاژ بالای ۸۰۰ ولتی، مصرف انرژی ۱۲ کیلووات ساعت در صد کیلومتر و تکنولوژی خودران پیشرفته جزو ویژگیهای این پلتفرم هستند. E0X همچنین میتواند به سیستم تعلیق بادی مجهز شود.
باید دانست شرکت جگوار لندرور که در تملک تاتا موتورز هند است از نظر برقی سازی محصولاتش از رقبا عقب افتاده و تنها محصول بدون آلایندگیاش جگوار آی پیس است که شش سال قبل راهی بازار شد. فروش این خودروساز بریتانیایی نیز در سالهای اخیر کاهش یافته و این مشکل به ویژه در چین پررنگتر است جایی که تقاضای زیادی برای خودروهای برقی وجود دارد. به همین خاطر است که بریتانیاییها به دنبال استفاده از پلتفرمهای چری هستند. شایان ذکر است جگوار لندرور تنها شرکتی نیست که از پلتفرمهای چینی برای ساخت خودروهای برقی استفاده میکند. برای مثال میتسوبیشی ایرترک از پلتفرم گک، اسمارت، لوتوس و رنو از پلتفرم جیلی، فولکسواگن از پلتفرم ژیپنگ و آئودی از پلتفرم سایک استفاده کرده یا در آینده استفاده خواهند کرد.
علی جردن
۲۴ خرداد ۱۴۰۳وقتی چین بهترین پلت فرم هارو می سازه و با بزرگان آفرود و لوکس همکاری میکه حرفی نمی مونه .
نشناسی بهتره
۲۴ خرداد ۱۴۰۳حرفی نمیمونه چون فقط آشغالاشونو میرزن تو این کشور…
علی
۲۴ خرداد ۱۴۰۳قدرت آینده خودرو سازی جهان با اختلاف تمام شرکتهای سنتی میشن مونتاژ کننده چینی ها 🇨🇳
PROJECTONE
۲۴ خرداد ۱۴۰۳در آینده ای نه چندان دور : در رفتن اکسل لندروور دیفندر 😂
۲۴ خرداد ۱۴۰۳یه زمانی چری از لندرور اسکی میرفت
مثلا تیگو ۵ و x33s از لندرور اسکی رفتن …
کرگدن باواریا
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ایرانی عشق کوییک معتقده سمند و کوییک با پلتفرم ۴۰ سال پیش از چری بهتره
Avan
۲۴ خرداد ۱۴۰۳حرفت به شدت حقه
Taha Ayoobi
۲۴ خرداد ۱۴۰۳بزرگان آفرود: فورد، جیپ، دوج، شورلت، جی ام سی، هامر، تویوتا.
HKS
۲۴ خرداد ۱۴۰۳میشه راجع به آفرود دوج و GMC و سوابقشون توضیح بدی ؟
مثلا چه مدل های افرودری دارن یا مثلا تو رالی یا مسابقات افرود مقامی داشتند یا نه
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۳من درمورد مسابقات آفرود و رالی های بیابان و اینا اطلاعاتی ندارم، ولی مدل هاشون رو اگه میخوای، برای دوج رم 1500 TRX هستش که توی آفرود دست خالی نیست و برای جی ام سی هم سیرا HD AT4X و کانیون AT4X هست.
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳بیا از بقیه بگذریم طاها جان . از چیزایی که گفتی یکی تویوتا یکی جیپ درست درمونه که باید میتسوبیشی هم بهش اضافه کنی چون بیشترین برد رو توی رالی داکار داشته
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سلطان آفرود اشرافی Gکلاس.
Arad
۲۵ خرداد ۱۴۰۳اینی که شما فرمودید خلاصش امریکا در کنارش یه تویوتا . در حالی که برند رنجرور مخصوص خودرو های افرودی لوکس بود و دیفندر واقعا بی نظیره تو افرود و شرکت بنز با جی کلاس بی نظیر و ارمادا نیسان و کلی خودرو دیگر که برای آمریکا نیست.
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۳بله جمشید من میتسوبیشی رو نمیدونستم.
علی لندکروز هم آفرود اشرافیه.
آراد جان اگه آرمادا نیسان رو حساب کنیم، پس اس یو وی های آمریکایی هم میان وسط، نظیر : تاهو، سابربن، اکسپدیشن، یوکان.
البته، من منکر آفرود لندرور نیستم.
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۳فعلا که پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ۱۰۰ ها لول بهتر از پلتفرم چینی هاست
Arad
۲۴ خرداد ۱۴۰۳به زودی…
رنجروری که در جاده منچستر اکسلش کنده شد تیتر خبر خودرویی تاپ انگلیس .
از طوطئه رقبای رنجرور نبوده؟
Mohammad
۲۴ خرداد ۱۴۰۳الان دیگه خودرو سازی هنر نیست ، صنعته ، استفاده از پلتفرم مشترک باعث کاهش هزینه ها میشه همین ، نه اینکه چین با بزرگان نشست و برخاست کنه ،یا شرکت های بزرگ محتاج چین باشن ، فقط برای سود بیشتر از پلتفرم در دسترس و ارزون تر استفاده میکنن
اگه چین انقد تو ساخت پلتفرم خوب بود kmc t8 و کلوت جای فورد سری f و لندروور و جیپ بودن
faster
۲۴ خرداد ۱۴۰۳واقعاً تعصب چشم بعضیارو کور کرده
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳نه عزیزم ربطی به تعصب نداره خودروی برقی باید ارزون باشه. بخاطر همین پلتفرم چینی واسه برقی بسیار ارزانتر خواهد بود. لندرور اگه با پلتفرم برقی چینی تولید بشه نهایتاً به قیمت زیر ۵۰ هزار دلار خواهد بود
ولی اگه همین ماشین توی کارخونه لندرور توی انگلستان بخواهد از اول یه پلتفرم جدا واسه خودروهای برقی خود طراحی کنه هزینه تحقیق و توسعه و ساخت بقدری بالا خواهد بود که محصول نهایی بالای ۱۰۰ هزار دلار واسه لندرور هزینه خواهد داشت
پس بهترین راه واسه ارزان سازی. استفاده از پلتفرم خودروهای ارزان خواهد بود
KAIZEN
۲۴ خرداد ۱۴۰۳چری تو ۱۸ سال از چری QQ یا MVM110 به کجا رسید
سرعت رشدشان خیره کنندهست
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳این سرعت پیشرفت نیس این سرعت سیاست دزدی از غربی هاست چین بخاطر فروش خودروهای غربی توی چین تعرفه رو صفر کرد بحاش انتقال تکنولوژی رو انتخاب کرد و به غربی گفت اگه بخواهید توی بازار پر جمعیت چین خودرو بفروشید باید قرار داد انتقال تکنولوژی رو امضا کنید تا بتونید میلیونها خودرو براحتی توی چین تولید و بفروشید
Lancer Evo
۲۴ خرداد ۱۴۰۳این ماشینا برای خود بازار چین خواهند بود یا بازار جهانی ؟
Arad
۲۴ خرداد ۱۴۰۳بازار کشورای جهان سومی
تاتا 🤝 چری
۲۴ خرداد ۱۴۰۳کاربر یوسف میتونی با خرید چری سوار ماشین محبوبت بشی . ترکیب قابلیت اطمینان لندرور با کیفیت مونتاژ بالای چری میتونه تا سالهای سال راضی نگهت داره 😂
خود لندرور کم مشکل داشت حالا سلطان اکسل هم Joined the group
یوسف
۲۴ خرداد ۱۴۰۳فعلا که در حد شایعه هست…..
بعدشم نگران من نباش من 2 تا رنجرور دارم که کفاف عمر منو میدن……
اگر هم استفاده کنه…..شاید برای بازار چین باشه…… واگر هم جهانی باشه. بازم نگران من نباش چون هردو تا رنجرور من 8 سیلندر بنزین سوز هستن…… و اینا برقی…..
ولی جدا از این حرفها…. لندرور پلت فرم LMA رو داره که کاملا بین درون سوز و هیبرید و برقی ماژولار هست. نمیدونم چرا باید از چینی کمک بگیرن…..
دانیال_Surrey،England
۲۴ خرداد ۱۴۰۳یوسف جان تایید شده این دوتا پلتفرم فقط برای بازاره چینه،برای جبران عقب موندگی تو بخش برقیا تو چین و….
چندین خودروساز هم همین کارو کردن.
البته من دیگه خیلی فن لندروور نخواهم بود با چندتا موضوعی که دربارش خوندم.
مثل استعفا دادن((در واقع کاری کردن استعفا بده)) مدیر عامل اسبق که از قابلیت اطمینان انتقاد کرده بود.
در کل به نظر میرسه قابل اطمینان نبودن لندروور برای شرکت سود بیشتری داره،که من شخصه از این سیاست خوشم نمیاد.
پیام۲
۲۴ خرداد ۱۴۰۳این هندیا دیگه دارن پر رو میشن…
يوسف
۲۵ خرداد ۱۴۰۳به هر حال نظر شما محترمه…..
امیدوارم که انتخاب بعدی شما هر چی باشه طراحی خوبی داشته باشه.
Dariush
۲۵ خرداد ۱۴۰۳یوسف جان ….بخر
يوسف
۲۵ خرداد ۱۴۰۳عرض کردم خدمتتون….. من 2 تا 8 سیلندرشو دارم….. نیازی به برقی ندارم…
با همین ها راحتم…..
تاتا 🤝 چری
۲۶ خرداد ۱۴۰۳حالا چرا ۲ تا ؟
آها فهمیدم که یکیش خراب شد با اون یکی بری
مجتبی .
۲۴ خرداد ۱۴۰۳اینکه اون پلتفرمها واقعا باکیفیت باشن هم قطعا به جایگاه برند لطمه میزنه وبخشی ازبازارشو ازدست خواهد داد. حداقل دریک بازه زمانی چندساله اینطوری خواهد بود
۲۴ خرداد ۱۴۰۳بعدا محصولات چری تو ایرانو میخوان بفروشن میگن پلتفرم لندرور داره
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۳این اصلاً خوب نیست …………
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۴ خرداد ۱۴۰۳خاک بر اروپا کنن.ار لجشون حداقل نمیرن سمت آمریکا تا حداقل یه ارزشی بهشون اضافه بشه.آخه چین.این ننگه نکبته
Arad
۲۴ خرداد ۱۴۰۳دوست عزیز خود آمریکا بسیاری از قطعاتش رو داره از اروپا میگیره مثل همین شرکت بوش آلمان اروپا عملا نیازی به آمریکا نداره
سوشیانت
۲۵ خرداد ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/vision/great-european-cars-featuring-american-engine/&ved=2ahUKEwiKxuudytqGAxVs_7sIHVTdBHwQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw1T-WkDnkjexqJ59JKAZgBy
اروپایی ها هم از موتور های آمریکایی ها استفاده میکنن
Arad
۲۵ خرداد ۱۴۰۳این خودرو های ذکر شده اکثرا در زمانی بودند که آمریکا با موتور ها حجیم و قدرتمند توجه خیلی از جوانان رو به خود جذب کرده بود و برند های استفاده کردن از موتور های آمریکایی که یا بیشتر طراح خودرو بودن یا شرکت های بودن که وضعیت اقتصادی شرکت نیاز به موتور جدید داشتن که عملکرد مناسبی داشت و هزینه طراحی که باعث ورشکستگیشون میشد جلوگیری کند ولی در این لیست خودروسازی هایی که صنایع قوی داشتن وجود نداشت و در کل اروپا و آمریکا و ژاپن تبادلاتی داشتن در زمینه هایی و نمیشود منکرش شد
Arad
۲۵ خرداد ۱۴۰۳و حرف من این نبود که اروپا از قطعات آمریکایی استفاده ای نکرده بلکه منظورم این بودن اروپا نیازی به قطعات آمریکا نداره و همه قطعاتش رو در بالاترین کیفیت تولید میکنه شاید برند هایی به دلیل هزینه کمتر و دلایل دیگر از قطعات آمریکایی هم بعضا استفاده کنن
گاس فرینگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۳همین کم مونده بود از فردا مدیران رپرتاژ میزنه رنج روور چینی اکستریم وی ایکس فقط و فقط ۵ میلیارد
Arad
۲۴ خرداد ۱۴۰۳چینیا فقط دنبال یه اسم برای اعتبار خودشون هستن فقط همین فولکس واگن بسه که چسبوندن اسمشو به چینی
عمو مایک
۲۴ خرداد ۱۴۰۳پلت فرم اگر خوب و کار آمد باشه و بتونه یه محصول خیلی خوب ازش بیرون بیاد موردی نداره ، این که ساخت کدوم کمپانی باشه مهم نیست ، مگه اینکه عقب مونده تعصب باشی
( در مورد ماشین های شهری و استفاده روزمره منظورمه )
Taha Ayoobi
۲۴ خرداد ۱۴۰۳گل بگیرن در جگوار لندرور رو ایشالا.
اشکان
۲۴ خرداد ۱۴۰۳این خبرو گمونم ۳ باری گذاشتی…
برا تبلیغات از چرندیات جدید استفاده کن…
علیرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۳هیچ کدوم از پلتفرم خودرو های چری مناسب برا این کار نیستن نه ایمنن نه مناسب برای خودرو های افرودن نه مهندسی دارن کلاس این دوتا شرکت خیلی بالا تر از این حرفاست که از پلتفرم اشغال ترین خودرو ساز دنیا استفاده کنن
Arad
۲۴ خرداد ۱۴۰۳آخه چجوری میشه پلتفرم چری که موتوری بالای ۲.۵ نداشته بیاد برای خودرویی ۸ سیلندر و افرودی که از از تپه ها و کوه ها باید بالا بره پلتفرم بسازه هیچ
مهردادکمال
۲۴ خرداد ۱۴۰۳دنیا دیگه ارزش نداره
یه زمانی جگوار با دایملر همکاری میکرد الان با چری و تاتا موتورز… لندرور هم که بماند
باز درود بر استون مارتین که مستقل داره عمل میکنه و اگر هم نیاز به تزریق دانش فنی داشته باشه با مرسدس همکاری میکنه
amirboss
۲۴ خرداد ۱۴۰۳مهمترین چیز برای یه شرکت حفظ بقاست.
سودآوری یکی از اصل های تولیدات همه شرکتهای خودروسازی که شرکت رو مجبور به مشتری مداری و تعیین کیفیت خودرو و طراحی و قیمت گذاری و. . . .
میکنه.
حالا لندرور تشخیص داده از پلت فرم شریکش که یه خودروساز چینیه تو محصولاتش استفاده کنه چیز بدی نیست.
Puya
۲۴ خرداد ۱۴۰۳دقیقا کلید پیشرفت همینه: پذیرش، کنار گذاشتن تعصبات
پذیرش اینکه کشوری مثل چین الان توی خودروسازی چیزی برای گفتن داره و تصورات قدیمی رو باید دور ریخت.
پیدا کردن راه منفعت به دور از ملیت گرایی.
یعنی مثلا اگه ببینی کشوری مثل چین اون حداقل هارو داره و از لحاظ هزینه هم مقرون به صرفهس دلیلی برای همکاری نکردن نبینی.
E350
۲۵ خرداد ۱۴۰۳با توجه به وضعیت جگوار لندرور ، تنها یک مورد میتونه همچین شراکتی رو توجیه کنه اونم فقط و فقط صرفه جویی در هزینه هاست
بخاطر همین هم هست که این نسل جدید ماشینای جگرور با پلتفرم چری ، فقط تو چین عرضه میشن . چون برای بازار جهانی مناسب نیست و استانداردای خود جگرور رو نداره
چری یه برند اقتصادیه و دانش و تجربه ای از دنیای لاکچری نداره . دقیقا نقطه مقابل جگرور . غیر ممکنه پلتفرم چری بتونه حس و حال جگرور رو برای خریدار تداعی کنه . اونم کمپانی که به آفرود و کیفیت سواری خودروهاش اهمیت زیادی میده و برگ برنده خودش رو همین میدونه
وگرنه شک نکن اگه این پلتفرم به درد بخور بود ، برای بازار جهانی هم عرضه ش میکردن . اما میدونن کیفیت لازم رو نداره و بویی از آفرود ، هندلینگ و کیفیت سواری نبرده . در نتیجه به همون چینیا میفروشنش تا هم یکم سود کنن و پول دربیارن ازین بازار بزرگ هم تو مخارجشون صرفه جویی کنن
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳اگه یادتون باشه شرکت سونی غول فناوری دنیا واسه فروش بیشتر اول سراغ مالزی رفت بعدش هم سراغ چین بعداز اون تمام شرکت های دنیا پاناسونیک و اپل و سامسونگ و ال جی و اچ پی و دل و ایسوس و سنایزر آلمان الان دیگه تمام شرکت های الکترونیکی همگی medin China هستن ولی اورجینال نگران نباشید حالا نوبت به خودروسازی رسیده قدیما به این تولید های مشترک. میگفتن تولید بازار مشترک
مومنی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳تا چندسال آینده حکایت خودرو میشه مثل میلیونها وسایل دیگه.
الان تقریبا ساخت تمام لپ تاپهای دنیا،کنسولهای بازی دنیا، تلویزیون های دنیا، گوشیهای هوشمند دنیا، گدجتهای دنیا و . . . . دست چین هست.. شما از هر برندی لپ تاپ و گوشی و غیره بخری ، ساخت چین هست. بزودی همین اتفاق برای خودرو میافته . البته با برند اصلی.
مثلا فراری و لامبورگینی ساخت چین . مرسدس بنز ساخت چین.
این پیامو یادت باشه . گرچه الان داری بامن مخالفت میکنید.
سوشیانت
۲۵ خرداد ۱۴۰۳دوست عزیز راز موفقیتتون رو میشه بدونم که چطوری تونستی در زمان سفر کنی و چجوری تونستی از استفاده دو تا شرکت از پلتفرم چری به این نتیجه برسی که همه چینی میشن؟! اگه فقط بحث مونتاژ باشه که همین الانش هم خیلی ها از شرکت ها تو چین خط مونتاژ دارن ولی این به این معنا نیست که همه خودرو ها تمام چینی میشه و فقط لوگو فرق داره
مومنی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳از پست من و پاسخ خودت اسکرین شات بگیر.
الان نمیفهمی چی گفتم . چون حواست به دورت نیست.بردندها سفارش میدن و چین همشونو میسازه . برند فقط باید بگه چی ، چجوری و چه زمانی میخواد . بعد از چند ماه محل تحویل رو مشخص میکنه و از چین تحویل میگیره.
الان بهش میگی سفر در آینده. بعداً میگی واقعیت .
زمان همه چیز رو به ما نشون میده.
amirmohammadja79
۲۵ خرداد ۱۴۰۳چین تا 20 سال پیش اصلا نمیدونست صنعت خودرو چیه
بعد الان🚬
امیر
۲۵ خرداد ۱۴۰۳والا چری پسرفت کرده برادرم MVM530 داره تا حالا نه خرابی جدی داشته نه اکسلش در رفته و یک بار هم تصادف داشته تو اتوبان اگر پراید ۲۰۶ و… بود چپ میکرد میرفت کوچه علی چپ