جگوارچریلندروور-رنجروور

جگوار لندرور از پلتفرم‌های چری در محصولات جدید خود استفاده می‌کند

رئیس شرکت چری با تائید شایعات پیشین اظهار داشت جگوار لندرور از پلتفرم‌های این خودروساز چینی استفاده خواهد کرد.


خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی جگوار لندرور بر اساس پلتفرم‌های ماژولار M3X و E0X که در خودروهایی همچون اکسلانتیکس ET، ES، لاکسید ۷، R7، اکسید RX، چری تیگو ۹ و… بکار رفته‌اند ساخته خواهند شد. چری و جگوار لندرور سابقه ۱۲ سال شراکت و همکاری در بازار چین دارند. در سال ۲۰۱۲ بود که این خودروسازان یک جوینت ونچر مشترک را برای تولید محصولات جگوار لندرور در چین شکل دادند.

کارخانه مشترک این برندها در سال ۲۰۱۴ کار تولید خودرو را آغاز نمود و همچنان نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. مهندسان جگوار لندرور به چری کمک‌های شایانی در جهت توسعه سیستم‌های تعلیق داشته‌اند و خودروهای لندرور نیز تأثیر زیادی روی طراحی محصولات چری گذاشته‌اند. هم‌اکنون نوبت چری است تا به جگوار لندرور کمک نماید. برند سطح بالای چری اکسید اخیراً اظهار داشته یک توافق همکاری استراتژیک را با جگوار لندرور نهایی کرده است. با این توافق بریتانیایی‌ها خواهند توانست از پلتفرم‌های اکسید برای تولید محصولات آتی خود استفاده کنند. در حقیقت این توافق بین جگوار لندرور و اکسید شکل گرفته اما برند اکسید کاملاً در کنترل گروه چری قرار دارد و بنابراین می‌توانیم در حالت کلی آن را توافقی بین تاتا موتورز هند و گروه چری چین بدانیم.

همان‌طور که گفته شد جگوار لندرور از دو پلتفرم اصلی طراحی شده توسط مهندسان چری سود خواهد برد. اولین پلتفرم از نوع ماژولار و با نام M3X است و نسل دومش با نام T2X نیز شناخته می‌شود. این معماری با کمک شرکت بنتلر آلمان توسعه یافته است و مخصوص خودروهای درون‌سوز و پلاگین هیبریدی خواهد بود. البته جگوار لندرور بیشتر به استفاده از پلتفرم موردبحث در خودروهای پلاگین هیبریدی علاقه دارد چراکه در زمینه تولید محصولات بدون آلایندگی از رقبا عقب افتاده است. پلتفرم M3X می‌تواند با قوای محرکه چری موسوم به سوپر هیبرید همراه شود. این مجموعه از پیشرانه‌ای بنزینی، دو موتور برقی و گیربکس 3DHT165 تشکیل می‌شود. چند سال قبل گیربکس یاد شده اولین گیربکسی بود که از دو موتور برقی در یک بدنه سود می‌برد و مزیت اصلی قوای محرکه نیز به ۹ حالت عملکردی، ۱۱ ترکیب دنده، شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر و راندمان گرمایی ۴۴.۵ درصدی مربوط می‌شود. پلتفرم یاد شده در خودروهایی همچون اکسید RX پلاگین هیبریدی، چری فالوین T9 و… بکار رفته است.

دومین پلتفرم ماژولار چری که روی خودروهای جگوار لندرور دیده خواهد شد E0X نام دارد. این پلتفرم به‌صورت مشترک توسط چری و هواوی توسعه یافته و هم‌اکنون در چهار خودروی اکسلانتیکس ES، ET، لاکسید S7 و R7 استفاده شده است. معماری یاد شده می‌تواند برای اشکال مختلف خودروها مورد استفاده قرار گیرد و از قوای محرکه برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده توان پیمایش پشتیبانی می‌کند. سیستم ولتاژ بالای ۸۰۰ ولتی، مصرف انرژی ۱۲ کیلووات ساعت در صد کیلومتر و تکنولوژی خودران پیشرفته جزو ویژگی‌های این پلتفرم هستند. E0X همچنین می‌تواند به سیستم تعلیق بادی مجهز شود.

باید دانست شرکت جگوار لندرور که در تملک تاتا موتورز هند است از نظر برقی سازی محصولاتش از رقبا عقب افتاده و تنها محصول بدون آلایندگی‌اش جگوار آی پیس است که شش سال قبل راهی بازار شد. فروش این خودروساز بریتانیایی نیز در سال‌های اخیر کاهش یافته و این مشکل به ویژه در چین پررنگ‌تر است جایی که تقاضای زیادی برای خودروهای برقی وجود دارد. به همین خاطر است که بریتانیایی‌ها به دنبال استفاده از پلتفرم‌های چری هستند. شایان ذکر است جگوار لندرور تنها شرکتی نیست که از پلتفرم‌های چینی برای ساخت خودروهای برقی استفاده می‌کند. برای مثال میتسوبیشی ایرترک از پلتفرم گک، اسمارت، لوتوس و رنو از پلتفرم جیلی، فولکس‌واگن از پلتفرم ژیپنگ و آئودی از پلتفرم سایک استفاده کرده یا در آینده استفاده خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    وقتی چین بهترین پلت فرم هارو می سازه و با بزرگان آفرود و لوکس همکاری میکه حرفی نمی مونه .‌‌

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. نشناسی بهتره

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (506 ديدگاه)

      حرفی نمیمونه چون فقط آشغالاشونو میرزن تو این کشور…

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. علی

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        قدرت آینده خودرو سازی جهان با اختلاف تمام شرکتهای سنتی میشن مونتاژ کننده چینی ها 🇨🇳

        موافقم 6
        مخالفم 17
    2. PROJECTONE

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      در آینده ای نه چندان دور : در رفتن اکسل لندروور دیفندر 😂

      موافقم 14
      مخالفم 9
    3. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5004 ديدگاه)

      یه زمانی چری از لندرور اسکی می‌رفت
      مثلا تیگو ۵ و x33s از لندرور اسکی رفتن …

      موافقم 14
      مخالفم 2
    4. کرگدن باواریا

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (776 ديدگاه)

      ایرانی عشق کوییک معتقده سمند و کوییک با پلتفرم ۴۰ سال پیش از چری بهتره

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. Avan

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        حرفت به شدت حقه

        موافقم 8
        مخالفم 1
    5. Taha Ayoobi

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      بزرگان آفرود: فورد، جیپ، دوج، شورلت، جی ام سی، هامر، تویوتا.

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. HKS

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (238 ديدگاه)

        میشه راجع به آفرود دوج و GMC و سوابقشون توضیح بدی ؟
        مثلا چه مدل های افرودری دارن یا مثلا تو رالی یا مسابقات افرود مقامی داشتند یا نه

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          من درمورد مسابقات آفرود و رالی های بیابان و اینا اطلاعاتی ندارم، ولی مدل هاشون رو اگه میخوای، برای دوج رم 1500 TRX هستش که توی آفرود دست خالی نیست و برای جی ام سی هم سیرا HD AT4X و کانیون AT4X هست.

          موافقم 10
          مخالفم 4
      2. JaMsHiD-R1988

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2983 ديدگاه)

        بیا از بقیه بگذریم طاها جان . از چیزایی که گفتی یکی تویوتا یکی جیپ درست درمونه که باید میتسوبیشی هم بهش اضافه کنی چون بیشترین برد رو توی رالی داکار داشته

        موافقم 5
        مخالفم 1
      3. علی

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        سلطان آفرود اشرافی Gکلاس.

        موافقم 2
        مخالفم 7
      4. Arad

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اینی که شما فرمودید خلاصش امریکا در کنارش یه تویوتا . در حالی که برند رنجرور مخصوص خودرو های افرودی لوکس بود و دیفندر واقعا بی نظیره تو افرود و شرکت بنز با جی کلاس بی نظیر و ارمادا نیسان و کلی خودرو دیگر که برای آمریکا نیست.

        1. Taha Ayoobi

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          بله جمشید من میتسوبیشی رو نمیدونستم.

          علی لندکروز هم آفرود اشرافیه.

          آراد جان اگه آرمادا نیسان رو حساب کنیم، پس اس یو وی های آمریکایی هم میان وسط، نظیر : تاهو، سابربن، اکسپدیشن، یوکان.

          البته، من منکر آفرود لندرور نیستم.

    6. سوشیانت

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3614 ديدگاه)

      فعلا که پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ۱۰۰ ها لول بهتر از پلتفرم چینی هاست

      موافقم 12
      مخالفم 4
    7. Arad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      به زودی…
      رنجروری که در جاده منچستر اکسلش کنده شد تیتر خبر خودرویی تاپ انگلیس .
      از طوطئه رقبای رنجرور نبوده؟

      موافقم 8
      مخالفم 6
    8. Mohammad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      الان دیگه خودرو سازی هنر نیست ، صنعته ، استفاده از پلتفرم مشترک باعث کاهش هزینه ها میشه همین ، نه اینکه چین با بزرگان نشست و برخاست کنه ،یا شرکت های بزرگ محتاج چین باشن ، فقط برای سود بیشتر از پلتفرم در دسترس و ارزون تر استفاده میکنن
      اگه چین انقد تو ساخت پلتفرم خوب بود kmc t8 و کلوت جای فورد سری f و لندروور و جیپ بودن

      موافقم 18
      مخالفم 1
  2. faster

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    واقعاً تعصب چشم بعضیارو کور کرده

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. علی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      نه عزیزم ربطی به تعصب نداره خودروی برقی باید ارزون باشه. بخاطر همین پلتفرم چینی واسه برقی بسیار ارزانتر خواهد بود. لندرور اگه با پلتفرم برقی چینی تولید بشه نهایتاً به قیمت زیر ۵۰ هزار دلار خواهد بود
      ولی اگه همین ماشین توی کارخونه لندرور توی انگلستان بخواهد از اول یه پلتفرم جدا واسه خودروهای برقی خود طراحی کنه هزینه تحقیق و توسعه و ساخت بقدری بالا خواهد بود که محصول نهایی بالای ۱۰۰ هزار دلار واسه لندرور هزینه خواهد داشت
      پس بهترین راه واسه ارزان سازی. استفاده از پلتفرم خودروهای ارزان خواهد بود

      موافقم 2
      مخالفم 6
  3. KAIZEN

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    چری تو ۱۸ سال از چری QQ یا MVM110 به کجا رسید
    سرعت رشدشان خیره کننده‌ست

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. علی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      این سرعت پیشرفت نیس این سرعت سیاست دزدی از غربی هاست چین بخاطر فروش خودروهای غربی توی چین تعرفه رو صفر کرد بحاش انتقال تکنولوژی رو انتخاب کرد و به غربی گفت اگه بخواهید توی بازار پر جمعیت چین خودرو بفروشید باید قرار داد انتقال تکنولوژی رو امضا کنید تا بتونید میلیونها خودرو براحتی توی چین تولید و بفروشید

      موافقم 9
      مخالفم 5
  4. Lancer Evo

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    این ماشینا برای خود بازار چین خواهند بود یا بازار جهانی ؟

    1. Arad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      بازار کشورای جهان سومی

      موافقم 8
      مخالفم 3
  5. تاتا 🤝 چری

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    کاربر یوسف میتونی با خرید چری سوار ماشین محبوبت بشی . ترکیب قابلیت اطمینان لندرور با کیفیت مونتاژ بالای چری میتونه تا سالهای سال راضی نگهت داره 😂
    خود لندرور کم مشکل داشت حالا سلطان اکسل هم Joined the group

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. یوسف

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      فعلا که در حد شایعه هست…..
      بعدشم نگران من نباش من 2 تا رنجرور دارم که کفاف عمر منو میدن……
      اگر هم استفاده کنه…..شاید برای بازار چین باشه…… واگر هم جهانی باشه. بازم نگران من نباش چون هردو تا رنجرور من 8 سیلندر بنزین سوز هستن…… و اینا برقی…..
      ولی جدا از این حرفها…. لندرور پلت فرم LMA رو داره که کاملا بین درون سوز و هیبرید و برقی ماژولار هست. نمیدونم چرا باید از چینی کمک بگیرن…..

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2862 ديدگاه)

        یوسف جان تایید شده این دوتا پلتفرم فقط برای بازاره چینه،برای جبران عقب موندگی تو بخش برقیا تو چین و….
        چندین خودروساز هم همین کارو کردن.
        البته من دیگه خیلی فن لندروور نخواهم بود با چندتا موضوعی که دربارش خوندم.
        مثل استعفا دادن((در واقع کاری کردن استعفا بده)) مدیر عامل اسبق که از قابلیت اطمینان انتقاد کرده بود.
        در کل به نظر میرسه قابل اطمینان نبودن لندروور برای شرکت سود بیشتری داره،که من شخصه از این سیاست خوشم نمیاد.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. پیام۲

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (278 ديدگاه)

          این هندیا دیگه دارن پر رو میشن…

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. يوسف

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1062 ديدگاه)

          به هر حال نظر شما محترمه…..
          امیدوارم که انتخاب بعدی شما هر چی باشه طراحی خوبی داشته باشه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. Dariush

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (177 ديدگاه)

        یوسف جان ….بخر

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. يوسف

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1062 ديدگاه)

          عرض کردم خدمتتون….. من 2 تا 8 سیلندرشو دارم….. نیازی به برقی ندارم…
          با همین ها راحتم…..

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. تاتا 🤝 چری

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (226 ديدگاه)

          حالا چرا ۲ تا ؟
          آها فهمیدم که یکیش خراب شد با اون یکی بری

  6. مجتبی .

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    اینکه اون پلتفرمها واقعا باکیفیت باشن هم قطعا به جایگاه برند لطمه میزنه وبخشی ازبازارشو ازدست خواهد داد. حداقل دریک بازه زمانی چندساله اینطوری خواهد بود

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5004 ديدگاه)

    بعدا محصولات چری تو ایرانو می‌خوان بفروشن میگن پلتفرم لندرور داره

    موافقم 11
  8. زیزیگولو

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    این اصلاً خوب نیست …………

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    خاک بر اروپا کنن.ار لجشون حداقل نمیرن سمت آمریکا تا حداقل یه ارزشی بهشون اضافه بشه.آخه چین.این ننگه نکبته

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Arad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      دوست عزیز خود آمریکا بسیاری از قطعاتش رو داره از اروپا میگیره مثل همین شرکت بوش آلمان اروپا عملا نیازی به آمریکا نداره

      موافقم 7
      مخالفم 3
        1. Arad

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          این خودرو های ذکر شده اکثرا در زمانی بودند که آمریکا با موتور ها حجیم و قدرتمند توجه خیلی از جوانان رو به خود جذب کرده بود و برند های استفاده کردن از موتور های آمریکایی که یا بیشتر طراح خودرو بودن یا شرکت های بودن که وضعیت اقتصادی شرکت نیاز به موتور جدید داشتن که عملکرد مناسبی داشت و هزینه طراحی که باعث ورشکستگیشون میشد جلوگیری کند ولی در این لیست خودروسازی هایی که صنایع قوی داشتن وجود نداشت و در کل اروپا و آمریکا و ژاپن تبادلاتی داشتن در زمینه هایی و نمی‌شود منکرش شد

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Arad

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          و حرف من این نبود که اروپا از قطعات آمریکایی استفاده ای نکرده بلکه منظورم این بودن اروپا نیازی به قطعات آمریکا نداره و همه قطعاتش رو در بالاترین کیفیت تولید میکنه شاید برند هایی به دلیل هزینه کمتر و دلایل دیگر از قطعات آمریکایی هم بعضا استفاده کنن

  10. گاس فرینگ

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (395 ديدگاه)

    همین کم مونده بود از فردا مدیران رپرتاژ میزنه رنج روور چینی اکستریم وی ایکس فقط و فقط ۵ میلیارد

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Arad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      چینیا فقط دنبال یه اسم برای اعتبار خودشون هستن فقط همین فولکس واگن بسه که چسبوندن اسمشو به چینی

      موافقم 5
      مخالفم 4
  11. عمو مایک

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    پلت فرم اگر خوب و کار آمد باشه و بتونه یه محصول خیلی خوب ازش بیرون بیاد موردی نداره ، این که ساخت کدوم کمپانی باشه مهم نیست ، مگه اینکه عقب مونده تعصب باشی

    ( در مورد ماشین های شهری و استفاده روزمره منظورمه )

    موافقم 5
    مخالفم 6
  12. Taha Ayoobi

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    گل بگیرن در جگوار لندرور رو ایشالا.

    موافقم 8
    مخالفم 7
  13. اشکان

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    این خبرو گمونم ۳ باری گذاشتی…
    برا تبلیغات از چرندیات جدید استفاده کن…

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. علیرضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    هیچ کدوم از پلتفرم خودرو های چری مناسب برا این کار نیستن نه ایمنن نه مناسب برای خودرو های افرودن نه مهندسی دارن کلاس این دوتا شرکت خیلی بالا تر از این حرفاست که از پلتفرم اشغال ترین خودرو ساز دنیا استفاده کنن

    موافقم 7
    مخالفم 6
  15. Arad

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    آخه چجوری میشه پلت‌فرم چری که موتوری بالای ۲.۵ نداشته بیاد برای خودرویی ۸ سیلندر و افرودی که از از تپه ها و کوه ها باید بالا بره پلتفرم بسازه هیچ

    موافقم 4
    مخالفم 5
  16. مهردادکمال

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    دنیا دیگه ارزش نداره
    یه زمانی جگوار با دایملر همکاری میکرد الان با چری و تاتا موتورز… لندرور هم که بماند
    باز درود بر استون مارتین که مستقل داره عمل میکنه و اگر هم نیاز به تزریق دانش فنی داشته باشه با مرسدس همکاری میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  17. amirboss

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    مهمترین چیز برای یه شرکت حفظ بقاست.
    سودآوری یکی از اصل های تولیدات همه شرکتهای خودروسازی که شرکت رو مجبور به مشتری مداری و تعیین کیفیت خودرو و طراحی و قیمت گذاری و. . . .
    می‌کنه.
    حالا لندرور تشخیص داده از پلت فرم شریکش که یه خودروساز چینیه تو محصولاتش استفاده کنه چیز بدی نیست.

  18. Puya

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دقیقا کلید پیشرفت همینه: پذیرش، کنار گذاشتن تعصبات
    پذیرش اینکه کشوری مثل چین الان توی خودروسازی چیزی برای گفتن داره و تصورات قدیمی رو باید دور ریخت.
    پیدا کردن راه منفعت به دور از ملیت گرایی.
    یعنی مثلا اگه ببینی کشوری مثل چین اون حداقل هارو داره و از لحاظ هزینه هم مقرون به صرفه‌س دلیلی برای همکاری نکردن نبینی.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. E350

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      با توجه به وضعیت جگوار لندرور ،‌ تنها یک مورد میتونه همچین شراکتی رو توجیه کنه اونم فقط و فقط صرفه جویی در هزینه هاست
      بخاطر همین هم هست که این نسل جدید ماشینای جگ‌رور با پلتفرم چری‌ ، فقط تو چین عرضه میشن . چون برای بازار جهانی مناسب نیست و استانداردای خود جگ‌رور رو نداره
      چری یه برند اقتصادیه و دانش و تجربه ای از دنیای لاکچری نداره . دقیقا نقطه مقابل جگ‌رور . غیر ممکنه پلتفرم چری بتونه حس و حال جگ‌رور رو برای خریدار تداعی کنه . اونم کمپانی که به آفرود و کیفیت سواری خودروهاش اهمیت زیادی میده و برگ برنده خودش رو همین میدونه
      وگرنه شک نکن اگه این پلتفرم به درد بخور بود ، برای بازار جهانی هم عرضه ش میکردن . اما میدونن کیفیت لازم رو نداره و بویی از آفرود ، هندلینگ و کیفیت سواری نبرده . در نتیجه به همون چینیا میفروشنش تا هم یکم سود کنن و پول دربیارن ازین بازار بزرگ هم تو مخارجشون صرفه جویی کنن

      موافقم 3
      مخالفم 3
  19. علی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    اگه یادتون باشه شرکت سونی غول فناوری دنیا واسه فروش بیشتر اول سراغ مالزی رفت بعدش هم سراغ چین بعداز اون تمام شرکت های دنیا پاناسونیک و اپل و سامسونگ و ال جی و اچ پی و دل و ایسوس و سنایزر آلمان الان دیگه تمام شرکت های الکترونیکی همگی medin China هستن ولی اورجینال نگران نباشید حالا نوبت به خودروسازی رسیده قدیما به این تولید های مشترک. میگفتن تولید بازار مشترک

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. مومنی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    تا چندسال آینده حکایت خودرو میشه مثل میلیونها وسایل دیگه.
    الان تقریبا ساخت تمام لپ تاپ‌های دنیا،کنسولهای بازی دنیا، تلویزیون های دنیا، گوشیهای هوشمند دنیا، گدجتهای دنیا و . . . . دست چین هست.. شما از هر برندی لپ تاپ و گوشی و غیره بخری ، ساخت چین هست. بزودی همین اتفاق برای خودرو می‌افته . البته با برند اصلی.
    مثلا فراری و لامبورگینی ساخت چین . مرسدس بنز ساخت چین.
    این پیامو یادت باشه . گرچه الان داری بامن مخالفت میکنید.

    1. سوشیانت

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3614 ديدگاه)

      دوست عزیز راز موفقیتتون رو میشه بدونم که چطوری تونستی در زمان سفر کنی و چجوری تونستی از استفاده دو تا شرکت از پلتفرم چری به این نتیجه برسی که همه چینی میشن؟! اگه فقط بحث مونتاژ باشه که همین الانش هم خیلی ها از شرکت ها تو چین خط مونتاژ دارن ولی این به این معنا نیست که همه خودرو ها تمام چینی میشه و فقط لوگو فرق داره

      1. مومنی

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (67 ديدگاه)

        از پست من و پاسخ خودت اسکرین شات بگیر.
        الان نمی‌فهمی چی گفتم . چون حواست به دورت نیست.بردندها سفارش میدن و چین همشونو میسازه . برند فقط باید بگه چی ، چجوری و چه زمانی میخواد . بعد از چند ماه محل تحویل رو مشخص می‌کنه و از چین تحویل میگیره.
        الان بهش میگی سفر در آینده. بعداً میگی واقعیت .
        زمان همه چیز رو به ما نشون میده.

  21. amirmohammadja79

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (121 ديدگاه)

    چین تا 20 سال پیش اصلا نمیدونست صنعت خودرو چیه
    بعد الان🚬

  22. امیر

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    والا چری پسرفت کرده برادرم MVM530 داره تا حالا نه خرابی جدی داشته نه اکسلش در رفته و یک بار هم تصادف داشته تو اتوبان اگر پراید ۲۰۶ و… بود چپ میکرد میرفت کوچه علی چپ

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا