طبق گزارشها، جگوار لندروور برای ساخت خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود و احیای برند جگوار، به پلتفرمهای چری متوسل خواهد شد.
به گزارش رسانههای چینی، جگوار لندروور از پلتفرمهای هیبریدی و الکتریکی برند اکسید چری استفاده خواهد کرد. استفاده از این پلتفرمهای چینی باعث میشود شرکت بریتانیایی بتواند سرعت توسعه و عرضهٔ خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود را افرایش دهد. به نقل از منابع آگاه، ابتدا جگوار از پلتفرم الکتریکی اکسید استفاده میکند و اولین محصول خود بر اساس این پلتفرم را در نیمهٔ دوم سال جاری معرفی خواهد کرد. هرچند سخنگوی چری انعقاد قرارداد با جگوار لندروور برای استفاده از پلتفرمهای شرکت چینی را تکذیب کرده اما رئیس این شرکت «یین تونگیو» بدون ذکر نام مشخصی گفته است دو برند لوکس اروپایی قصد استفاده از پلتفرمهای چری را دارند.
جگوار لندروور و چری روابط عمیقی باهم دارند و در سال ۲۰۱۲ جوینت ونچری ۵۰-۵۰ را باهم ایجاد کردند که خودروهایی مثل رنجروور اووک، لندروور دیسکاوری اسپرت و جگوار XF را در چین تولید میکند. جگوار لندروور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به شرکتی تمام الکتریکی تبدیل شود. این خودروساز بریتانیایی همچنین سال گذشته خود را به چهار برند مستقل شامل رنجروور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تقسیم کرد. فعلاً اما مشخص نیست خودروهای این شرکت بریتانیایی که بر اساس پلتفرمهای اکسید ساخته میشوند فقط برای بازار چین در نظر گرفته شدهاند یا در خارج از این کشور هم عرضه خواهند شد.
قرارداد اشتراک پلتفرم بین جگوار لندروور و چری اما اولین همکاری بین یک خودروساز اروپایی و یک شرکت چینی نیست زیرا فولکسواگن هم برای خرید ۵ درصد از سهام شرکت ژپنگ سرمایهگذاری ۷۰۰ میلیون دلاری انجام داده و قصد توسعهٔ دو خودروی الکتریکی را برای بازار چین از طریق همکاری با این شرکت دارد. علاوه بر این، استلانتیس هم با پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار، ۲۰ درصد از سهام شرکت لیپموتور را در اختیار گرفته است.
پیام
۲۹ فروردین ۱۴۰۳تموم این همکاری ها اشتباه هستن و باعث بزرگ شدن برندهای چینی میشن.
یکی از دیگه از احمقانه ترین کارها همکاری بنز و بی وای دی هست! بعد جالب اینجاست محصول نهایی خیلی شبیه موستانگ شده!!! این دو تا لینک رو ببینید!!! یعنی باید دو تا پسگردنی به رئیس مرسدس زد و گفت مردتیکه داری چیکار میکنی!!!!! اون از نمای جلوی مضحک EQS و اینم ازین کپی!!!!
https://www.wired.com/review/ford-mustang-mach-e/
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/byd-mercedes-benz-new-vehicle/#:~:text=%D8%AF%D9%86%D8%B2%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1,%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA%20%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86%20%D8%A2%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF.
وقتی هر بدندی میره با برندهای چینی کار میکنه، درسته که سود کوتاه مدتی قسمت جگوار و مرسدس و … میشه ولی در نهایت برند چینی طبق یه برنامه ای همشون رو می بلعه!
Avan
۲۹ فروردین ۱۴۰۳کاملا موافقم. غربی ها به دلیل سودجویی و کوته بینی به طمع بازار بزرگ چین با آنها مشارکت می کنند ولی چینی ها با زیرکی دارند تکنولوژی انها را تصاحب می کنند و به زودی معادله برعکس می شود و غربی ها تبدیل به بازار چین می شوند.البته در برخی وسایل هم شده اند.
پیام
۲۹ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری میگم اگه پدال یه مقاله ای در مورد کپی برداری برندهای مطرح کار کنه خیلی بازخورد خوبی میگیره. مثلا همین مرسدس و بی وای دی از موستانگ. کپی برداری کانسپت تویوتا از پورشه و … . به نظرم مقاله خوبی میشه.
Mr. gt c
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دیگه واقعاً برند های مطرح داره به مرور وجه تمایز خودشون رو از دست میدن اون از آرمیچر اُلمشترک بودن و اینم از شاسی مشترک با ماشین های چینی، فقط شاید تا چند دهه بعد الکتریکی سازی کامل همه برند ها دیگه کسی به برند های مطرح الان حاظر نباشه پول برند پرداخت کنه و ماشین بازی صرفاً قراره به خدمات پس از فروش و قیمت پایین و صفر صد معطوف بشه، البته واقعا نمیدونم برند های سطح بالا چطور میتونین در زمینه ارائه قیمت ارزون با چینی ها رقابت کنند، حس میکنم دارن تیشه به ریشه خودشون میزنن بزرگان خودروسازی، نهایت اگر واردات ماشین های چینی رو ممنون کنند که اون به دلیل بازار باز و رقابتی و قوانین مختص به خودش نشدنی بنظر میرسد، خلاصه که امیدوارم پیش بینی من اشتباه باشه و ما همچنان حتی اگر قراره ماشین برقی های بی روح ببینیم حداقل از چند تا برند های درست درمون باشه نه هرکی که یدونه آرمیچر رو به چارتار لاستیک وصل کنه و رو خودش اسم خودرو ساز زو بزاره
زیزیگولو
۲۹ فروردین ۱۴۰۳منم بارها گفتم که اگه یه روزی همه ماشینا برقی بشن دیگه این برند یا اون برن واسم هیچ فرقی نخواهد داشت
هومن
۲۹ فروردین ۱۴۰۳چقد جالب گفتی اینکه دارن وجه تمایز خودشونو از دست میدن، واقعا. به قول شما هر چی سمت برقی سازی و یدست شدن تکنولوژی داخل خودرو پیش میریم این کاستی وجه تمایز بیشترم میشه. و باز همونطور که گفتین چطور میخوان در آینده رقابت کنن!
علی جردن
۲۹ فروردین ۱۴۰۳رنجو شده چینی
چین شده ابر خودردساز
توضیح بدم ؟
زیزیگولو
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دیسلایک👎👎👎👎👎👎
AMG
۲۹ فروردین ۱۴۰۳هیچ ربطی به ابرقدرت شدن چین نداره چون اگه اینطور باشه الان کشور های اروپا شرقی مثل لهستان یا رومانی بیش تر از بیست سال هست که دارن ساختار های مهم خودرو مثل موتور یا حتی پلتفرم یا گیربکس برای خودروسازان مثل رنو یا پژو یا خیلی از موتور های شش سیلندر پورشه تو لهستان ساخته میشه پس آیا میشه لهستان رو به عنوان ابرقدرت دنیا صدا کرد چون به هر حال الان برای مدت زیادی هست که تامین کننده بقیه خودروسازان هست خیلی بیش تر از چینی ها تازه متولد شده یه کشور زمانی میشه ابرقدرت تو خودرو که بتونه یه چیز نمادین و مخصوص خودش بسازه مثل ماسل کار ها آمریکایی یا نسل افسانه ای اسپرت کار ها ژاپنی از جمله 2jz یا پورشه ۹۱۱ که همیشه مثالی از تکنولوژی پیشرفته و کیفیت ناب هست یا slr مکلارن بنز که هر سال داره با ارزش تر از سال پیش میشه در مجموع هیچوقت به آشغال سازی نشان افتخار نمیدن
علی جردن
۲۹ فروردین ۱۴۰۳منظور شما اینه لهستان یا چین از ایران پیشرفته ترن یعنی ؟
Avan
۲۹ فروردین ۱۴۰۳شرق اروپا صرفا نیروی کار و زمین را در اختیار شرکتهای غربی قرار داده ولی خودش صاحب تکنولوژی یا حتی خودروساز داخلی نیست و محصولات شرکتهای بزرگ مثل رنو را می سازد ولی چین رویاهای بزرگی برای ابرقدرت جهان بودن دارد.
(Ali(chevynova
۲۹ فروردین ۱۴۰۳چرا از پلتفرم تاتا استفاده نکردن؟
مگه کل سهامشون برا تاتا هندوستان نیست؟
یوسف
۲۹ فروردین ۱۴۰۳چون هندی ها از آمریکا و فرانسه میترسن
و رنو پژو در پیت رو مجبور مردن ماشین اشو با لگو جیپ به اروپایی ها غالب کنن…..
kawaki
۲۹ فروردین ۱۴۰۳چین
مرکز نابودی برند های مطرح 🥲
افشار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳آقای دهقان نظر کلی شما راجب تیگو۸ پرو مکس چی هست ؟ اگر آقایان احمدزاده و اشتری هم به همراه آقای دهقان جواب بدن متشکر خواهم بود
ممد ژانگولر
۲۹ فروردین ۱۴۰۳داداش افشار مگه میخوای تیم فوتبال بچینی از همه درخواست کردی .یسر برو نمایندگی شیرینی شکلات چایی هم میدن .ماشین هم برای تست دارن ی دوری بزن خودت دستت میاد.
افشار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳تشکر از جوابتون جناب دهقان 😂
یوسف
۲۹ فروردین ۱۴۰۳بعید میدونم که اون 2 شرکت جگوار و لندرور باشن….
چون جگوار لندور خودش پلت فرم MLA رو داره که سال 2018 توسعه داده و جگوار اولین ماشین تمام برقی اروپا رو تول سال 2018 به بازار فرستاده…..
دانیال_Surrey،England
۲۹ فروردین ۱۴۰۳خطاب به اون دوستانی که علاقه به دلقک بودن دارن،این پلتفرم که هنوز رسما تایید نشده بر میگرده به بازار داخلی خود چین.
جگوار که پلتفرم لوکس و اختصاصی خودش رو داره و توسعه داده تموم شده رفته،سال آینده هم به بازار میاد.
لندروور هم همینطور.
این بیشتر برمیگرده به فروش بیشتر تو بازار چین که فکر کنم آئودی هم یه همچین کاری کرد یا باقی خودروسازا.
البته بعید میدونم جگوار از این پلتفرم بهره ببره چون زیاد با هدف لوکس سازی که براش متصور شدن همخوانی نداره،احتمال زیاد همین لندروور استفاده کنه،ولی هنوز تایید نشده فعلا.
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۳دانیال عزیز دوستانی که علاقه به دلقک بودن دارن اهمیتی به اندازه یک پر کاه ندارن. خودشون و کامنت هاشون.
AMG
۲۹ فروردین ۱۴۰۳بعضی ها فقط دنبال حاشیه هستن الان بعض از اندیشمندان سایت میگن دیدی رنجرور هم چینی شد در صورتی که نمیدونن اگه قرار ملیت همه خودروساز ها با قرض گرفتن یه پلتفرم عوض بشه الان باید همه خودروسازان دنیا چینی باشن چون حتی بنز هم میخواد از باتری ها catl چین استفاده کنه یا آئودی با اون عظمت میخواد از پلتفرم BYD برای ساخت ماشین های بازار چین استفاده کنه
۲۹ فروردین ۱۴۰۳بله رابطه عمیقی دارند
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳آدم واقعا ناراحت میشه میبینه همه خودرو سازی ها برای سود دارن یه زیر مجموعه با یه شرکت چینی میدن که توی چین فروش داشته باشن.
همین شده چین داره شاخ میشه.
وقتی بهش محل میدن و کلی همکاری میکنن براچی نباید شاخ بشه.
ارمان
۲۹ فروردین ۱۴۰۳چیشد بریتانیا ی کبیر😂