جگوار لندروور در حال حاضر فقط یک خودروی الکتریکی یعنی جگوار آی پیس را عرضه میکند. این خودروساز میخواهد تا سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و قدم بعدی این شرکت نیز الکتریکی کردن نسل جدید رنجروور در سال ۲۰۲۴ میباشد؛ اما جگوار لندروور تا آن زمان فاقد خودروهای کممصرف کافی برای برآورده کردن استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا خواهد بود. خب پس باید چهکار کرد؟ درخواست کمک از تسلا!
بر پایه دادههای منتشر شده، جگوار لندروور به دنبال دریافت اعتبار دیاکسید کربن تسلا برای سال ۲۰۲۱ میباشد. هوندا نیز سال پیش بخشی از برنامه ذخیره دیاکسید کربن تسلا بوده است. البته در خبرها به میزان دخیل بودن جگوار لندروور در برنامه دیاکسید کربن امسال اشارهای نشده است. سال پیش این شرکت مجبور شد حدود ۵۰ میلیون دلار را بپردازد اما تسلا تا به اینجای سال بیش از ۱ میلیارد دلار را از بابت اعتبار رگلاتوری به جیب زده است. این خودروساز آمریکایی سالهاست که اعتبار آلایندگی خود را به خودروسازان رقیب میفروشد و در واقع معاملهای برد-برد شکل میگیرد.
تسلا به خاطر این دلیل ساده که تنها خودروساز الکتریکی بوده و رقبا به خاطر جلوگیری از جریمههای سنگین مجبور به خرید اعتبار آلایندگی هستند سرمایه زیادی را به دست آورده است. دیگر نمونه این معامله موفقیتآمیز فیات-کرایسلر است که در سال ۲۰۱۹ قراردادی ۲ میلیارد دلاری با تسلا بست تا از اعتبار آلایندگی آن استفاده کند.
هوندا هم سال پیش اقدام مشابهی را انجام داد. تصمیم جگوار لندروور برای استفاده از اعتبار آلایندگی تسلا در تضاد با بیانیههای بیشتری برای همخوانی با اهداف آلایندگی امسال است. این شرکت جدای از آی پیس الکتریکی نسخههای پلاگین هیبریدی چندین محصول خود را عرضه میکند پس چه چیزی نسبت به قبل عوض شده است؟ حدس میزنیم موضوع به بحران کمبود چیپ ها مربوط باشد که بهطور قابلتوجهی به تولید این کمپانی آسیب زده است. تسلا تنها خودروسازی نیست که چنین توافقهایی را با رقبا امضا میکند. فورد و ولوو نیز سال پیش برای استفاده از اعتبار آلایندگی خود بهمنظور عدم جریمه شدن توسط اتحادیه اروپا به توافق رسیدند.
حسین دهمرد
۹ آبان ۱۴۰۰قانون احمقانه ایه.
ARAZ
۹ آبان ۱۴۰۰این قانون برای سرازیر کردن سرمایه به بخش الکتریکی ها هستش
در صورتی که این قانون وجود نداشته باشه
کمپانی ها باید جریمه بپردازند و این پول رو دولت دوباره باید برگردونه به چرخه الکتریکی سازی
یه جورایی راه میان بر ایجاد کردن فقط
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰و بازگشت همه به سوی تسلا و تکنولوژی آمریکایی است
Reza Waffen SS
۹ آبان ۱۴۰۰الکتریکی رو اره ولی تکنولوژی آمریکایی یکم گنده نیست؟
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰تکنولوژی آمریکایی یعنی کروت قوی ترین اتمسفر جهان رو با قیمت ۶۰ هزار دلار بهت میده تو الکتریکیا و بنزینیا اروپاییا خار و حقیر شدن
Reza Waffen SS
۹ آبان ۱۴۰۰تو خوب بودن کوروت شکی نیست ولی چند سال دیگه که فولکس و شاخای آلمانی با الکتریکی هاشون کل دنیا رو تسخیر کردن میبینیم، دوما هیچ ارزونی بی دلیل نیست، سوما فکر نکنم موتور کوروت حرفی در قبال تنفس طبیعی های ایتالیایی داشته باشه
taha malek
۹ آبان ۱۴۰۰قوی ترین v8 آتمفسر جهان
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰کروت قوی ترین تنفس طبیعی عه به پای ایتالیایا نمیرسه؟ برعکس گفتی دوست من
hssn
۹ آبان ۱۴۰۰اون کوروت استینگری و پایه هستش که 60 هزاردلاره
شماهایی که آمریکایی فنی بهتر باید بدونی
و مدل ZO6 حدود 100 هزار دلاره اگه اشتباه نکنم
ممد ژانگولر
۹ آبان ۱۴۰۰بیشترین بازده خروجی موتورها ، موتور پورشست
که تو حداقل جا بیشترین قدرتو تحویل میده
اگر دقت کرده باشین تو تمام درگهای دنیا و رکورد زدن پیستها پورشه مثل همیشه برنده میشه و چشم حسودها از تعجب مثل خرچنگ میزنه بیرون و اون موقعست باید عکس طرفو بگیری بذاری تو اینستاگرام همه دنیا ببینن پورشه چه ها نمیکنه 😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ آبان ۱۴۰۰همچنان ۹۹ درصد رکورد دارای تمام پیستا اروپایین پس اگر من جات بودم این حرفو نمیزدم
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰صنعت انگلیس هم مثل همیشه وابسته مثل استون مارتین که دو تا موتور فورد به هم چسبوند گذاشت تو ماشینش
مهردادکمال
۹ آبان ۱۴۰۰احسنت
مهردادکمال
۹ آبان ۱۴۰۰واقعا دارن چه کار میکنن هزینه هاشونو هند میده تازگیام قراره موتور بی ام و استفاده کنه برا رنجرور حالا هم که دست به دامن تسلا شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ آبان ۱۴۰۰بابا چرا این دوتا انقد خار و ذلیل شدن ؟ دیگه چینیها هم دارن خودشونو جمع میکنن ، برا خودشون یه فکری میکنن این دوتا هنوز نه
دانیال_Surrey،England
۹ آبان ۱۴۰۰کامنتا رو با توجه به مقاله میخونم،پی میبرم که چقدر افراد با ضریب هوشی پایین داشتیمو خبر نداشتیم!!!
مازیار
۹ آبان ۱۴۰۰دانیال عزیز
شما در اینجا از من باسابقه تر هستی و در همه جای دیگه قطعا از من دانا تر ، پس لطفا این جسارت رو بر من ببخش
بحث با کسی که کاث ورث رو زیر سوال میبره …
نمی دونم چطوری ادامه بدم😀
کاث ورث ، جایی که حتی یانکی عزیز هم کوتاه اومد
یانکی جون این نقطه عطف رو فراموش نمی کنم😉
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰موتور هایی که فورد به کازورث انگلیس داد نباید فراموش بشه همه موتورای کازورث بر پایه فورد بوده ولی انگلیسیای کثیف و دغل کار به نام خودشون زدن
porsche 919 hybrid evo
۹ آبان ۱۴۰۰اونکه انگلیس حیله گره شکی درش نیست
ولی نه موتورای کازورث بر اساس فورد بوده و نه هیچی
خوبه بدونی رتبه همین قوی ترین اتمسفر دنیا با اختلاف مال مرسدس بنز sls بود
برات بگم تسلا نصف بیشتر تکنولوژی هاش برمیگرده به تامین کننده باتری و از این دست مسائله و دیگه نمیشه گفت تکنولوژی آمریکایی
تکنولوژی شورلت نوا قدیمی رو به همراه قیافش بیشتر دوست دارم تا تسلا چون اون یه آمریکایی اصیله و این یه شتر گاو پلنگ
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰موتورها برای فورد بوده کازورث فقط میل لنگ تخت گذشته تو موتور
یانکی
۹ آبان ۱۴۰۰انقدر هم راحت نبوده.کاثورث انصافا بهترین انجین ساز دور بالای دنیا بوده و هست.هر وقت ارادا کنه مثل والکری دو غول ایتالیا رو در هم میکوبه.اون اتحاد و همکاری بزرگ فورد و کاثورث خیلی خوب بود.هنوز سومین انجین تاریخ فرمول تو قهرمانی فورد کاقورث هست.
دانیال_Surrey،England
۹ آبان ۱۴۰۰این دوستمون نمیدونم با اون فردی که تو گپه نسبتی داره یا نه،ولی با شناختی که دوستان از ایشون دارن حداقل یک روز تمام وقت میبره،توجیه کردن ایشون.
بعضی چیزا رو هم بهت نمیگم شایان چون واقعا افسرده میشی هم اینکه به طرفدارای بعضی خودروسازا برمیخوره.((با لینک و دلیل))
پس این بحث بچگونه زیر 10 سالو تموم کن.
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰من نه با شما شوخی دارم
نه شمارو میشناسم
نه علاقه ای دارم که بحث کنم باهات.
احترام خودتو نگه دار تا بیشتر از این درباره عینگلیس نگفتم
مانی
۱۰ آبان ۱۴۰۰واقعا برام قابل هضم نیست که یه ایرانی چطور میتونه عشق انگلیس باشه
shayan demon
۹ آبان ۱۴۰۰این مک لارن چقدر از آمریکا موتور گرفت برای ماشینای ریسش و کلی پودیوم آورد
از موتور فرمول یک فورد بگم تا موتور ۳۵۰ شوی برای ماشینای ریس دیگه اش
SF90 STRADALE
۹ آبان ۱۴۰۰خوش شانس ترین خودروساز دنیا تسلا هست
از یک پیمان بین المللی به نام کیوتو هم داره سود میبره
البته خودِ آمریکا که بزرگ ترین تولید کننده دی اکسید کربن در دنیاست هنوز این پیمان رو به رسمیت نشناخته !!!!
نوش جون ایلان ماسک و سهام داران تسلا که همیشه از چپ و راست خبرهای خوشحال کننده بهشون میرسه
یوسف
۹ آبان ۱۴۰۰لندرور خیلی دیر به فکر ارتقا و موتور سازی افتاد…. اون از گند موتور بی او که قرض کرده… حالا هم از این…. ☹️
Sina10
۹ آبان ۱۴۰۰جگوار لندروور در حال حاضر فقط یک خودروی الکتریکی یعنی جگوار آی پیس را عرضه میکند. این خودروساز میخواهد تا سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود
تناقض محض در اقدامات جگوار لندروور در چند جمله
کلا یه دونه ماشین برقی ساختن ولی میخوان تا ۴ سال دیگه تمام برقی بشن!!
بامو که کلی ماشین پلاگین هیبرید ساخته و i3 و i4 و iX3 و iX رو داره نمیخواد اینقدر عجله کنه اما جگوار لندروور ورشکسته میخواد توی همین ۴ سال کل سبدشو تغییر بده!
این گروه اینده روشنی نداره ، مخصوصا جگوار که وضعش خیلی خرابه ، حالا لندروور افتاده رو دور داره پیشرفت میکنه و وضعش خوبه و مشکلی نداره ، ولی جگوار …..
بعد از کلی سال از اون موتور ۵ لیتری فسیل دست کشیدن ، اما میخوان تو همین ۴ سال تمام برقی بشن!!
و میان یکی از قدیمی ترین نام های تاریخشون (جگوار XJ) رو به بهانه ساخت خودرو های اصیل تر ، توسعه نسل جدیدش رو متوقف میکنن!! (بلوره معتقد است که جگوار با سابقه درخشانش باید خودروهایی متفاوت، با فلسفه طراحی خاص خود و نه صرفاً برای رقابت روانه بازار کند.) جگوار XJ یکی از مهم ترین خودرو های تاریخ جگواره و از اجزای فلسفه این شرکت ، اما نادیده گرفته شد
جگوار اف تایپ هم بجز قیافه زیباش ، عملا هیچ چیزی برای رقابت با بقیه نداره
نمیدونم چرا جگوار داره هنوز داره فعالیت میکنه ، وضعش از خراب یه چیزی اونور تره ، حیف که این شرکت وضعیت خوبی نداره ، تو یه دوره ای چند سال پیش ، کل سبدشون رو بروز کرده بودن و همه میگفتن المانیا کارشون تمومه اما سرنوشت جگوار ابن جوری شد ، این خرید امتیاز از تسلا هم اقدام خیلی عجیبی نیست ، بقیه هم کارای مشابهی کردن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ آبان ۱۴۰۰هی مگه چیزی از این دوتا مونده که حالا بخوان کمک بگیرن،البته از طرفی چون انگلیسیه خوشم میاد کلا اینجوری باشه😂🙂