توقف صادرات جگوار لندروور به آمریکا پس از تعرفه ۲۵ درصدی دولت ترامپ، تصمیمی حیاتی برای خودروسازی بریتانیایی که آمریکا را از دست نمیدهد!
در پی اعمال تعرفه وارداتی ۲۵ درصدیبر خودروها و قطعات خارجی توسط دولت آمریکا در ۲ آوریل، خودروسازها به سرعت در حال بازنگری استراتژیهای خود هستند. جگوار-لندروور (JLR) نیز یکی از قربانیان بزرگ این تصمیم است و اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی صادرات خودرو به ایالات متحده را متوقف میکند.
اهمیت بازار آمریکا برای JLR
طبق گزارش مالی اخیر JLR، تقریباً یکچهارم از فروش جهانی این شرکت بین مارس ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی بوده است. با توجه به افت ۱۷ درصدی سود در سهماهه پایانی سال گذشته، این توقف صادرات در بدترین زمان ممکن رخ داده است.
جگوار در میانه تغییر برند
جگوار اخیراً سعی کرده با فاصله گرفتن از رقبایی چون مرسدس و بیامو، خودش را به سطح برندهای فوقلوکس مثل بنتلی برساند. این بازتعریف برند با معرفی کانسپت Type 00 در دسامبر گذشته آغاز شد و قرار است مدل تولیدی آن در سال ۲۰۲۶ با قیمت پایه ۱۳۰ هزار دلار عرضه شود.
مدیران جگوار میدانند اگر این پروژه موفق شود، مشتریان لوکس با افزایش قیمت ناشی از تعرفه کنار میآیند. اما اگر این استراتژی شکست بخورد، برنامه جایگزینی ندارند.
لندروور؛ در مسیر سختتر
در حالی که مدلهای رنجروور لوکس شاید افزایش قیمت را تاب بیاورند، مدلهایی مثل دیفندر که مشتریان حساس به قیمت دارند، ممکن است به شدت آسیب ببینند. این یعنی لندروور در مقایسه با جگوار ممکن است فشار بیشتری را تجربه کند.
جمعبندی:
عامل | تأثیر بر JLR |
---|---|
تعرفه ۲۵ درصدی واردات به آمریکا | توقف صادرات بهطور موقت |
اهمیت بازار آمریکا | ۲۵٪ از فروش جهانی |
بازتعریف برند جگوار | حرکت به سمت بازار فوقلوکس |
ریسک اصلی | از دست دادن مشتریان سنتی و شکست در بازار آمریکا |
وضعیت لندروور | آسیبپذیرتر به دلیل مشتریان حساس به قیمت |
تصمیم JLR برای توقف صادرات شاید در کوتاهمدت به ضررشان باشد، اما این حرکت فرصت بازنگری و تدوین استراتژی بلندمدت را به آنها میدهد. با این حال، وقت برای جگوار لندروور خیلی تنگ است.
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ممنون از این سیاست صحیح ترامپ
این تعرفه ها موجب بهتر شدن اقتصاد اون کشور و تقویت بیشتر خودروسازی امریکا خواهد شد
ترامپ طرفدارهای خودروسازی امریکا رو خوشحال کرد
KOP
۱۹ فروردین ۱۴۰۴در ایران هم همین سیاست تعرفه بالا گذاشتند و در نهایت مصرف کننده نهایی هزینه افزایش قیمت متقبل میشه. به بهانه حمایت از تولید داخل مردم از دسترسی به کالای با کیفیت با قیمت مناسب محروم کردند. مردم باید همه چیز گرانتر از قبل بخرند.
شما ندیدی تجربه نداری و در دنیای بسته خودت هستی. از مواد غذایی تا لوازم معمولی زندگی باید گرونتر بخرند.
همین بلا در جایی که من زندگی میکنم داره سرمون میاد. علاوه بر تورم این 4 سال اخیر، الان باید افزایش قیمت ناشی از تعرفه نیز پرداخت کنیم.
دستمزدها مون زیاد نشده و نمیشه و حالا با درآمد تقریبا ثابت مون باید بیشتر هزینه کنم. از لباس بگیر تا یک لوازم ساده مصرفی.
ارسلان
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ایران ماشین های تولید داخل و که بیشتر میکنند تو پاچه ملت!!! این سیاست ترامپ باعث تولید در داخل آمریکا میشه ، شرکت های بین المللی ام مجبورند تولیداتشون و ببرند آمریکا…. آمریکا بزرگترین بازار مصرفی دنیاست!! لندروور کجا قراره بفروشه اگر بازار آمریکا نباشه ؟! جاگوار همینطوریش ورشکسته است و نخر ، لندروور ام بهش اضافه میشه بازار آمریکا نباشه!!!
منطق میگه اروپا باید کسری تجاریش و با آمریکا جبران کنه ، تعرفه آمریکا و اروپا صفر-صفر بشه ، خیلی از کشورها مثل ویتنام تعرفه آمریکارو صفر کردند. تعرفه چین افزایش پیدا کنه و کارخانجات آمریکایی برند سمت ویتنام و….که مواضع درستی داشتند!! جنس های با کیفیت تری ام میتونند تولید کنند ، ویتنام عالیه
net
۱۹ فروردین ۱۴۰۴عکس اخر اگر ستون عمود شیشه جلو و ستون عمود شیشه عقب متضاد مشکی نبود و سفید میبود قشنگتر میشد. رینگ خاکستری تیره و پره رینگ خوبه. اگر دو اگزوز دایره ای به جای ۴ اگزوز دایره داشت قشنگتر میشد. اگر نوار متصل مشکی وسط چراغ عقب نداشت قشکگتر میشد
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۴مقایسه وضعیت صنعت خودرو ایران با آمریکا کاملا اشتباه هست
مهران هستم
۱۹ فروردین ۱۴۰۴آمریکا را با ایران مقایسه کردن
نشان از فندقی بودنتون داره
دولت آمریکا با ایران یکیه
کدوم مملکت دزدپروری وخیانت به ملت شده همه دین وایمانش
پیام
۱۹ فروردین ۱۴۰۴وقتی که فلان کشور میاد میاد نیگه سایبرتراک برای عابر پیاده خطرناک هست و چرت و پرت می گن، باید آمریکا هم چنین کاری کنه. اروپا خیلی آب زیر کاه هست.
amir
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ببخشید خوده ماشین های آمریکایی با چراغ های پاپ آپ و سپر های کرومی رو خوده آمریکایی ها برای قوانین عابر پیاده اصلاح میکردن بعد سایبرتراک با اون زوایای تیر بدنه برای عابر پیاده ایمنه؟ کاش اینقدر الکی حرف نمیزدن ملت
۱۹ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/04/range-rover.webp
ععع
چه خشگله
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴همه جوره حق با آمریکاست
به هر قیمتی باید خودروسازی آمریکا حفظ بشه حتی اگه بودجه ناسا هم قطع کنن و بدن به خودروسازی امریکا کارشون درست بود
ناسا نباشه اتفاقی نمیوفته ولی سازنده بلر ۶۲ ، دویل ۵۹ ، دارت ۶۶ و… باید باشن و ماشین بسازن
آدولف هیتلر
۱۹ فروردین ۱۴۰۴واقعا تعصب کم عقلی میاره از دین گرفته تا ماشین…
nima.jdm
۲۰ فروردین ۱۴۰۴دین رو قاطی ماجرا نکنید الان چه ربطی داشت واقعا؟
علیرضا۷۷۱۴
۲۲ فروردین ۱۴۰۴بنام خدا. متاسفم. اصلا نمیدونی ناسا چی هست و چقدر درراستای پیشرفت علم و فناوری نه فقط برای امریکا بلکه برای دنیا مفید بوده است.امثال بیشعور هایی مثل ترامپ اگر تاحالا رییس جمهور امریکا بودن فاتحه امریکا خونده شده بود.
میثمی
۲۰ فروردین ۱۴۰۴رقابت در صنعت خودرو جهانیه و اگر ترامپ زیر رقابت جهانی بزنه باعث کاهش سرعت پیشرفت میشه
احمقانه ترین حرف اینه اینه که بگی من طرفدار خودروهای آمریکایی
این هم شده مثل حکایت طرفدارهای متعصب بعضی از تیمهای فوتبال
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴یجوری اعلام کرده در بازار امریکا دیگه حضور پیدا نمیکنم که انگار اون زمانی که بود خیلی مهم بود
بودن و نبودن همچین شرکتهای تو امریکا که خودشون ۱۰۰ برابر بهترش رو دارن براشون ذره ای اهمیت نداره
فقط انگلستان
۱۹ فروردین ۱۴۰۴آمریکا اگه خودرو لوکس درست درمونی داشت سالی ۱میلیون خودرو فقط از شرکت های بنز و بی ام و و آئودی وارد نمیکرد
و پولدار های آمریکا دو سال تو صف خرید رولزرویس و فراری نمیموندن.
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴درست و درمون منظورت رولزرویس آلمانیه که در طول تاریخش دست به دست میشد و آخر رسید به دست دشمن قدیمی عنگلیس یعنی آلمان؟
اون تو صف منتظر موندن هم براش چون تولید محدوده وگرنه اگه تولید انبوه بود همه مدلهاش تو نمایندگی خاک میخورد
راستی کادیلاک سلستیک ۴۰۰ هزاردلاری از دور برات چشمک میزنه
فقط انگلستان
۱۹ فروردین ۱۴۰۴شرکت های فسیل شده پونتیاک و مرکوری و … سلام دارن خدمت علی آقا
شرکت کرایسلر هم داره بهشون ملحق میشه
خودروسازهای وامریکایی به لطف وام های دولتی زنده موندن
سلستیک هم عاقبتش معلومه میشه مثل میباخ.
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴فسیل یعنی لنچستر موتور عنگلیس
یعنی تریومف موتور
یعنی روور
یعنی بریتیش لیلاند
یعنی روتز
یعنی هیلمن
یعنی هامبر
بازم برات از فسیل سازان عنگلیسی نام ببرم؟
راستی گفتی کرایسلر یاد روزگار سیاه جگوار افتادم
در ضمن اسپکتر شاید عاقبتش مثل میباخ بشه ولی سلستیک نه
فقط انگلستان
۱۹ فروردین ۱۴۰۴علی نوا اصلا دوس ندارم در مورد از بین رفتن شرکتای خودروسازی یا محصولاتشون حرف بزنم ولی قبول کن خودروسازی آمریکا اصلا تو اوج نیست مثلا در اسپورت سازی کلا تعدادی محدود خودرو اسپورت داشت که از اون تعداد کامارو هم تولیدش متوقف شده.
Cadillac-V
۱۹ فروردین ۱۴۰۴شرکت لوکس درست درمون آمرکیایی کادیلاک، اگه درست درمون نبود بیش از ۱۲۰ سال قدمت نداشت
شرکتی که اولین خودرو لوکس دنیا رو ساخت و اولین موتور V8 رو تولید کرد و اون همه اختراعات داره تو صنعت خودروسازی
همین الانشم کادیلاک اسکالید V رو برو با رقباش یعنی GLS600 و X7 مقایسه کن، از نظر فناوری، از نظر مشخصات فنی و حتی شتاب بهتر از اوناست بهترین شاسی بلند فول سایز دنیا، برای رولزرویس و بنتلی هم کادیلاک سلستیک و سولی هستند
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اسم کادیلاک میارزه به رولزرویس و بنتلی و بنز، لااقل طی ۱۲۰ سال گذشته همچنان آمریکایی مونده و زیر مجموعه هند و چین و بحرین نشده
اصالت ۱۲۰ ساله کادیلاک با اون حجم از اختراع کجا و رولزرویسی که اوج هنرش کاسه و بشقاب کریستالی بود برای سرنشینان عقب کجا
یوسف
۱۹ فروردین ۱۴۰۴نصف ماشین هایی که دوست داری الان کپی شده لندرور هستن……
الان رو میگم…. نه گذشته رو
Cadillac-V
۱۹ فروردین ۱۴۰۴میشه بگی مثلا زبان طراحی کادیلاک یا جیپ کجاش کپی از لندروره؟ هرچی شرکت آمرکیایی ما دیدیم یه دونه محصولاتشونم شبیه لندرور نبوده، با مدرک اثبات کن
ولی تا دلت بخواد لندرور کپی کرده از آمرکیایی ها از اولین شاسی بلند لوکس که جیپ زد تا اختراعات جنرال موتور که نصفش مال کادیلاکه اینم مدرکش :
https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
ما با مدرک حرف میزنیم
یوسف
۱۹ فروردین ۱۴۰۴بله عزیزم اینم مدارک کپی
https://www.newsweek.com/why-does-every-automaker-want-design-land-rover-1819625
در جواب ماشاالله خان
شرکتی که با 120سال سابقه میآد از شرکت هندی کپی میکنه
خاک عالم برسرش
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴یعنی الان چلنجر ، کوروت ، سیلورادو ، گرند چروکی و …. کپی لندروور هستن؟
منطق اروپایی فنا بهتر از این نمیشه طبیعتا
مزدک
۱۹ فروردین ۱۴۰۴دقیقا مصداق بارز “وقتی در هیچ موردی آگاهی عمیق نداری و در مورد همه چی حرف مفت می زنی”…
https://www.pedal.ir/various/2025-car-sales/
جالبه که این ویژگی ی خاص، بین تمام آدمای بسیار بی سواد و سطحی و تک بعدی مشترکه: اعتماد به نفس بی حد و حصر، در بیان نظرات به شدت بی ربط و مهمل و سخیف!
یعنی خداییش با این تحلیل دقیق و فنی و آکادمیکی، که از قانون تعرفه های تجاری ترامپ ارائه فرمودید، از جان لاک و استوارت میل و فردریش فون هایک و جان مینارد کینز بگیر؛ بیا تا مارتین فریدمن و توماس پیکتی، از منتهی الیه راست و چپ دنیای اقتصاد، همه با هم و یکصدا، هفت بار تکبیر گفته، به احترام مقام شامخ آن جناب در تحلیل و نقد تئوریک نظریه های علم اقتصاد، خبردار ایستاده؛ کلاه از سر برداشتند! حداقل یکم اخبار ببین! مشاور اقتصادی ارشد خود طرف، دیروز باهاش تماس گرفته و گفته در صورت اعمال این قانون، تمامی ستون های اصلی اقتصاد آمریکا به لرزه درمیآد…نکن! چرا درباره ی چیزی که هیچی ازش نمی دونی؛ نظر می دی؟؟؟
برو یک بار دیگه، و اینبار با دقت؛ کامنتی که زیر مقاله ی ادغام مکلارن با شرکت جدید گوردون موری (که با سرمایه ی اعراب حاشیه ی خلیج فارس شکل گرفته) برات نوشتم رو بخون، تا اینقدر توهمات و ندانستگی های حیرت آورت رو؛ درباره ی ادغام ها و جذب سرمایه های شرکت های بزرگ آسیا و اروپا، بهمون یادآوری نکنی…
چه دنیای بی در و پیکری شده، که رقیب محصولات تولیدی کمپانی هایی که توی فاصله ی دهه ی سی تا پنجاه میلادی، بنتلی ۸ لیتری و اسپید ۶، با قدرت های بین ۲۲۰ تا ۳۴۰ اسب بخار؛ و رولزرویس فانتوم ۳، با موتور افسانه ای دوازده سیلندر مرلین، و فانتوم ۴، با همون انجین تاریخی ۶.۵ لیتری هشت سیلندری، که تانک های مشهور آلویس رو هم حرکت می داد، رو می ساختن (همون زمانی که کادیلاک؛ داشت در جهت رویای آمریکایی، و در یک جهان پر از اعتماد به نفس هالیوودی، با موتور وی ۱۶، با حجم ۷.۴ لیتر، که کل توانش ۱۶۵ اسب بخار بود، اوج بنیه ی فنی و مهندسی ش رو نشون می داد، در حالیکه در همون زمان، ژان بوگاتی داشت در دنیای واقعی، از یک انجین هشت سیلندر خطی ۳۲۵۷ سی سی؛ ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیرون می کشید!)، شده یه ماشین کنترلی، که خریداراش اصولا همون تازه به دوران رسیده ها و نوکیسه هایی هستن، که فقط پول دارن، و نه اصالت و درکی از مفهوم اون (چون اگر داشتن، و مثلا بخاطر حفظ محیط زیست؛ قصد خرید خودروی الکتریکی داشتن_که البته خودش احمقانه ترین توجیه خرید جاروبرقی های جدید؛ و از مهمترین نشانه های نوکیسگی هست!_ می رفتن سراغ اسپکتر، که حداقل عمری تاریخ اصیل اشرافی دنبال خودش یدک می کشه، و به جای اون اسکرین های سرتاسری، که داشبورد خودروهای افسانه ای کشور اژدها! رو تداعی می کنه؛ یک تندیس Spirit of Ecstasy روی سینه ش داره، نه محصول ایران خودروی آمریکا! که هنوز داره ی قسط های وام جلوگیری از ورشکستگی ش رو، به حامیان خیرش، در دولت معظم ایالات متحده ی آمریکا پرداخت می کنه!)
اینجا معلوم می شه که مسری ترین بیماری دنیا “نادانی و ناآگاهی” هست! طرف اومده گفته: “همین الانشم کادیلاک اسکالید V رو برو با رقباش یعنی GLS600 و X7 مقایسه کن، از نظر فناوری، از نظر مشخصات فنی و حتی شتاب بهتر از اوناست بهترین شاسی بلند فول سایز دنیا، برای رولزرویس و بنتلی هم کادیلاک سلستیک و سولی هستند”!
اسکالید با موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ؛ که ۶۸۲ اسب بخار قدرت تولید می کنه، از نظر فناوری، بالاتر از مرسدس جی ال اس ۶۳، با موتور ۴ لیتری سوپرشارژ، با ۶۰۳ اسب بخار قدرته!!! یعنی تصور کنید که مهندسین AMG تصمیم می گرفتن، که ۲.۲ لیتر دیگه به حجم موتور سری ۶۳ اضافه کنن! با همین تناسب، رقمی بالای ۸۰۰ اسب بخار!!! این یعنی فناوری و مشخصات فنی برتر کادیلاک…
شتاب اولیه ی مرسدس جی ال اس ۶۳ مدل ۲۰۲۵: ۳.۶ ثانیه
شتاب اولیه ی کادیلاک اسکالاد وی، مدل ۲۰۲۵:
۴.۳ ثانیه
جالب تر اینکه؛ شتاب اولیه ی بی ام و X7 M60i، با انجین هشت سیلندر ۴.۴ لیتری، با تنها ۵۲۳ اسب بخار قدرت: ۳.۸ ثانیه
(مشخصات فنی خودروها، از وبسایت آمریکایی Car&Driver، به نشانی: https://www.caranddriver.com/)
عاشق دقت نظر دوستانم من…
(Ali(chevynova
۲۰ فروردین ۱۴۰۴یه دیسلایک بهت دادم و رفتم مزدک جون
کل کامنتت پر از بغض بود برا همین ارجاعت میدم به تاریخچه خودروسازی امریکا مثل دوزنبرگ که در ۱۹۳۰ موتور ۴۰۰ اسبی میساخت
مزدک
۲۱ فروردین ۱۴۰۴اگه حتی کمی می دونستی! متوجه می شدی که چرا دوزنبرگ رو خودروساز آمریکایی نمی دونن… یعنی الان چون بنز و بی ام و هم توی آمریکا کارخونه دارن، بخاطر دسترسی به بازار مصرف آمریکا، و جلوگیری از رفتن زیر بار تعرفه های تجاری سنگین و هزینه ی حمل و نقل؛ تبدیل شدن به کمپانی های خودروسازی آمریکایی؟؟؟ (البته دلیل مهمتری هم داره! اینکه اگر آمریکایی ها، اون زمان توان تولید خودروی دیگه ای در سطح دوزنبرگ رو داشتن، شک نکن که می ساختن! ولی خوب نمی تونستن؛ چون اونا آمریکایی بودن، آلمانی نبودن…
یک بار تاریخچه ی دوزنبرگ رو بخون، تا متوجه بشی که این داستان هم دقیقا همین طور بوده. این هم کار آلمانی های نابغه بود… راستی! اگه آلمان ها نبودن؛ آمریکا امروز صنایع جدید داشت؟ یا هنوز درگیر راه انداختن خط آهن و الک کردن خاک ته رودخونه هاشون بودن؟
Nismo
۲۰ فروردین ۱۴۰۴واقعا چرا تا وقتی جیپ و کادیلاک هست یکی باید رنجروور بخره؟
مهراد
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اروپا ۱۰۰ ساله مثل زالو چسبیده به آمریکا و از خونش تغذیه میکنه
حالا این کاسبه قمار باز اومده تا این زالوی پیر و کهنه رو از بدن مملکتش جدا کنه
datsun
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اینو اصلا امریکای ها نژادشون اروپایه اون بومی های بینوا رو که سلاخی کردن نسلشون رو برچیدن اگه همین اروپای ها نبود و مهندسای اروپای به اونجا مهاجرت یا مثل مهندسهای ژرمن که ربودن و به اونجا انتقال دادن نبودن آمریکا الان یه قاره مثل افریقا بود
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اونا رو برده گرفتن
اونایی هم که میبینید سیاه پوستن تو آمریکا
اونا بومی اصیلن
اونا هم ک نیستن
اونا مهاجرن
حتی سفید ها که اقامت دایمی دارن
دانیال_Surrey،England
۱۹ فروردین ۱۴۰۴از زمین به آسمون میباره؟!
بعد از جنگ جهانی دوم بیشترین ضربه فرهنگی و اجتماعی و نظامی رو آمریکا به اروپا زد،بعد زالو میشه لقب اروپا.
الانم حرفشون اینه که به اجبار باید محصولات هورمونی و تراریخته بی مزه ی آمریکایی رو جایگزین محصولات ارگانیک خودتون بکنید تا حسابمون صاف بشه.
اروپا باید به خودش بیاد،کشورهای اروپایی بزرگ هر کدوم توانایی دارن به تنهایی ابر قدرت باشن،فقط کافیه به گذشته خودشون نگاه کنن،کاری که لیبرال های آمریکایی اصلا خوششون نمیاد.
و گرنه بخوان باز دنبال روی آمریکا باشن راه به جایی نمیبرن،چون شنیدم دنبال تعرفه 0-0 هستن.
ممد ژانگولر
۱۹ فروردین ۱۴۰۴چرا دارید دعوا میکنید یادتون رفته همین امانوئل مکرون که قیافش عین بچه سوسولاست کافیه قاطی کنه با این میراژها و رافائلها داره صبح صبونشو تو میامی بزنه بعدم عصرونشو تو پیکادلی انگلیس یعنیا کافیه قاطی کنه فرانسرو دست کم نگیرین .هر چی سیاه پوست گردن کلفته تو ارتشش دارن اون گوشه روپایی میزنن منتظر دستورن
مهراد
۱۹ فروردین ۱۴۰۴تریلیون ها دلار وام ( به پول امروز ) برای بازسازی اروپای مخروبه پس از جنگ ( جنگ حاصل از حمله کشور اروپایی به اروپایی های دیگه مثل همیشه ) فقط یه فقره خون مکیده شده توسط این زالوئه
فقط یه نمونه شاهکاره اروپای مستقل رو در تاریخ معاصر امروز نگاه کنید ، المپیک شاهکاره پاریس ؛ چنان فساد اخلاقی درش موج میزد که یک ثانیه از اون رو نتونستم جلوی خونواده تماشا کنم ، نمایشی از طرح و رنگ رنگین کمان ( فقط ۶ رنگ بجای ۷ رنگ )
اروپا فقط همه چیرو بدتر کرده در سالهای اخیر
به زمان آلمان غربی در دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ نگاه کنید چه شکوه و عزمتی و اما حالا قربانگاه سومالیایی ها و افراد آفت جامعه
بریتانیای کبیر هم که رسما شده پاکستان و هندوستان کبیر
اومدن در اوکراین بدون کمک آمریکا موشک بالستیک شکار کنن با سامانه سمپ تی و موشک استر ۳۰ زیرش زایمان کردن و آخر تقصیر رو انداختن گردن نرم افزار اون هم در زمانه پردازش ۶۴ بیت و کامپیوتر ها و نرم افزار کارآمد
دانیال_Surrey،England
۱۹ فروردین ۱۴۰۴تریلیون دلار کمک به اروپا؟
تا جایی که من شنیدم و دیدم برعکس بوده،ثروتمندهای اروپایی تو جنگ سرمایشون رو بردن آمریکا،و اون رو کردن کشور تریلیون دلاری!
فقط نمیدونم چرا بعد از جنگ فقط آمریکا نفع برد و اسراییل.
..
..
بقیه حرفات هم ثابت کردن حرفای من بود که خوشحالم که متوجه شدی.
تمام این چیزایی که میگی مثل dei و حقوق اقلیت ها،blm و سیاست های مرز باز و…آمریکا و شرکت های آمریکایی بودن که اروپایی ها رو مجبور کردن رعایت کنن.
هالیوود هم که قشنگ بازوی تبلیغاتیشون بود تو این قضیه.
یکی از نتایجشو اتفاقا تو عکس سوم این پست میتونی ببینی و البته همون المپیک پاریس که مثال میزنی.
ترامپ هم دنبال تعرفه نیست اصل قضیه چیز دیگس،همون بحث محتاج کردن کامل اروپاس تو قضیه انرژی و مواد غذایی و…
آمریکا سرزمین اروپایی های فراریه که متاستفانه عقده دارن از اجدادشون.
مهراد
۱۹ فروردین ۱۴۰۴دانیال جان سومین لایک آخرین کامنت رو خودم زدم زیر آخرین نظرت ، کسی از من ناراحت نشه من خودروساز اول دنیا رو هم اروپایی میدونم ولی در کل با این نظرات هم زاویه داریم
اروپا با انفعال عمل میکنه ، زیباترین قاره جهان ولی با دولتمردانی فاسد ، هر چه گذشت بدتر شد ، تیغ زدن شرکت های بین المللی شده منبع درآمدشون
آخه این کارا اصلا در شان فی المثل آلمان نیست
من زاویه دارم با اکثر نظرات دوستان در این باره ، پیشاپیش عذرمیخوام
آخرین نظر بنده زیر این مطلب .
nima.jdm
۱۹ فروردین ۱۴۰۴این داداشمون به اروپا گفت زالو یاد اوکراین بدبخت افتادم
اوکراین درس عبرتیه واسه کل دنیا که دوستی و مذاکره با آمریکا آخر و عاقبت نداره
همونطور که آمریکا از پشت به اوکراین خنجر زد
آمریکا به خودشم رحم نمیکنه چه برسه بقیه
ولی خب حرص و طمع زیاد آخرش سر خودشو به باد میده
JDM سابق
۱۹ فروردین ۱۴۰۴بیشترین ضربه رو آمریکا به اروپا بعد از جنگ جهانی دوم زد!!!!
فقط ۱۳ میلیارد وام تو طرح مارشال پلن بعد از جنگ جهانی دوم به اروپا داده شد حالا جدا ازینکه تو نواحی مختلف با گسترش و نفوذ شوروی جنگیدن بماند
حداکثر هزینههای جنگ اکراین هم گردن آمریکا بوده
نگاه به الان ترامپ نکن هیچی نمیتونه کمک های آمریکا به اروپا رو زیره سوال ببره
nima.jdm
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اروپا مثل زالو چسبیده به امریکا ؟
یا آمریکا مثل زالو چسبیده به کل دنیا ؟
ولی به هر حال تاریخ میگه هیچ ابر قدرتی قرار نیست تا ابد باقی بمونه و همه ابر قدرت های ظالم یه تاریخ انقضا دارن…
datsun
۱۹ فروردین ۱۴۰۴آئودی هم ظاهرا توقیف فروش کرد
mehran911
۱۹ فروردین ۱۴۰۴بله داستانی شده
برای آئودی جدای از تعرفهای که اثر گذار هستش مشکل بزرگ تر رقیبی مثل BMW است که فضایی مثل اسپارتانبرگ رو در کارولینایی جنوبی داره و تولیداتش شامل تعرفه “آمریکا” نمیشه و ۲۰۲۴ باز هم از نظر ارزش با صادرات ۱۰.۱ میلیارد دلاری بزرگترین صادر کننده خودرو از خاک آمریکا شد… حالا همین موضوع برای صادرات BMW از آمریکا به چین شده چالش جدید…باید با ۳۴ درصد تعرفه به چین صادر کنه…
چالش این خواهد بود که حتی الامکان تلاش کنن در آمریکا و چین صرفا محصولاتی رو تولید کنن که در همون کشور بازار داره و در بازار کشور مقابل فروش کمتری داره که مجبور به صادر کردن و متحمل تعرفه شدن نشن….تا اوضاع استیبل نشه کاری نمیشه کرد ….
.
ترامپ اومد گفت تو بازی یا من برندهام یا بازی خراب
علی جردن
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ترامپو که همه میشناسین میره یه گوشه واسه خودش دوباره میسازه بازم اصلا مهم نیست واسش آره اصلا مهم نیست واسش میره یه گدشه دوباره میسازه بازم
بیزینس های تراپ همیشه بصورت فوری بازده طراحی شدن و نیاز نیست بازه زمانی بگذره شاید سرمایه برگشت خورد
علی جردن
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ترامپ دنبال درصد و سهم نیست
یه شعاع محدود دایره باشه بتونه شاع دایره رو افزایش بده
اول کار فکر کردن به مبلغ و مزایا و امتیازات به بیزینس من باهوشی مثل ترامپ نمیاد
ترامپ دنبال بینول کردن روابطه بین المللیه
ترامپ به زودی در همه جای دنیا دفتر کار خواهن زد از چین تا آمریکا…
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اروپایی ها سالهاست که روی ماشینهای غیر اتحادیه مزخرفشون تعرفه های بالا میگرن و با این روش محصولاتشون رو میفروشن و قیمت محصولات رقبا بالاتر میره و عملا فروشی نمیکنن
حالا یه مردی به اسم ترامپ اومده و از همون روش بر ضد اروپاییها استفاده کرده
حالا تفاوت چیه؟؟
خودروسازی آمریکا بدون حضور در اروپا هم میتونن پرفروش باشن اما خودروسازان اروپا بدون داشتن بازار آمریکا فلج میشن
این سیاست ترامپ یه مشت محکم تو دهن اون اتحادیه اروپا و خودروسازاشون بود
Khosrow
۱۹ فروردین ۱۴۰۴وقتـی زورت نمی رسه و میفتی به دعوای زرگری / وقتی میدونی داری کله میکنی و قوانین بین الملل رو میکنی توو گل / د ی ک ت ا ت و ر هم منم / چاره ای نداری از وقتی چین خیز برداشته ..
nima.jdm
۱۹ فروردین ۱۴۰۴دقیقا
ترامپ دید زورش به چین نمیرسه اومد تعرفه هارو افزایش داد
متاسفانه امریکا زورش فقط به اروپا و عربستان و قطر و عمان و… میرسه😂
ترامپ اگه عرضه داشت کره شمالی و چین و روسیه رو جمع میکرد
علی جردن
۱۹ فروردین ۱۴۰۴خوش بحال ترامپ و ایلان ماسک زیرا ایشان مالک جهان خواهن شد
nima.jdm
۱۹ فروردین ۱۴۰۴از دست این ایلان ماسک شیاد
علی جردن
۱۹ فروردین ۱۴۰۴یه روز هممون از زمین میریم با ایلان
nima.jdm
۱۹ فروردین ۱۴۰۴سالهاست که ایلان ماسک داره موشک های اسباب بازیش رو با پول مردم هوا میکنه و به هیچ نتیجه ای نمیرسه ، فقط پول ملت بدبخت رو به فنا میده
اینقدر این مسخره بازیشو ادامه میده تا بمیره و هیچوقت رنگ مریخ رو به چشم نبینه
بهتر بود بگی یه روز هممون میریم زیر خاک با ایلان…
Saeedfarshchian
۱۹ فروردین ۱۴۰۴آقا خیلی جالبه
چرا یه سریا اینقدر متعصب هستن رو کشور و جامعه ای که نه مال اونجان نه تابحال از نزدیک دیدن
طرف یجور بحث میکنه انگار صبح به صبح با خانواده سلطنتی بریتانیا تخم مرغ آبپز و اب پرتقالشو میخوره
کامنت هارو خوندم خندم گرفت
nima.jdm
۱۹ فروردین ۱۴۰۴دنیای عجیبی شده
دیگه بنظرم وقتشه آخرالزمان فرا برسه
علی Shelby
۱۹ فروردین ۱۴۰۴آمریکا خودش داره نابود میشه میبینه که داره نابود میشه میخواد همه کشور هارو هم نابود کنه
مهدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۴این Ali(chevynovو کادیلاک وی آنقدر تعصب افراطی روی خودرو های آمریکایی دارن که سهام داران مدیران اون شرکت ها روی شرکت هاشون ندارن آخه یکی نیست بگه چنتا خودرو لوکس آمریکایی تو گاراژ باباتون دارید؟؟!!! که اینجوری ماشاالله ماشاالله میکنی سایتو به گند کشیدی با این دیدگاه های سطح پایینت
هدف مقاله نویسای زحمت کش پدال اینه که مارو از اخبار خودرو ها با خبر کنند نه اینکه یه عده مثل Ali(chevynov بیان با نظرای بچه گانه شون اعصاب بقیه رو خورد کنند
J
۱۹ فروردین ۱۴۰۴توجه نکن. اسکرول کن رد شو
(Ali(chevynova
۱۹ فروردین ۱۴۰۴اکانت اصلیت کدومه؟
پدال
۱۹ فروردین ۱۴۰۴ببینیم و تعریف کنیم.
کیوان
۲۰ فروردین ۱۴۰۴ایران زمان جنگ عراق و افغانستان با امریکا باید پشت دست میبست..هم قیومیت عراق میگرفتیم کم به ماتو۸سال ضربه زدن هم افغانستان میگرفتیم..الان هم نفت عراق وهم تریاک افغانستان دست ما بود…نکردیم..شدیم این….الان فرصت پیدا شده…بیایم به شرکتها دنیا پیشنهاد بدیم…حط مونتاژ تو ایران بزنن…جوان ایرانی کار میکنه…بعد ما صادر میکنیم…همه راضی…الان اکثر شرکتها رو مرز ورشکستگی هست تو اروپا..چین داره دهن اینا رو سروبس میکنه…ما میتونیم ناجی قلبها باشیم…از فرصت پیش امده استفاده کنیم…
امریکا تعرفه گذاشته….ما تو ایران تعرفه رو برداریم….بخدا ..خود خدا هم راضی هست مردم ایران کمی اوکی بشن ۴چیز خوب سوار بشن
nima.jdm
۲۰ فروردین ۱۴۰۴همه ما دوست داریم همچین اتفاقی بیفته
ولی عامریکا نمیزاره
عامریکا چشم دیدن پیشرفت ایران رو نداره متاسفانه و همه جوره میگه یا ایران باید مثل عربستان مال من باشه یا نمیزارم پیشرفت کنید
(هرچند که نمیتونه جلوی ایران رو بگیره ولی کلی گفتم هدفش همینه)
کیوان
۲۰ فروردین ۱۴۰۴فقط۲۰٪گرون کردن دنیا داره میپاشه..ما سالهاست ۱۰۰۰ دزصدی دادیم..واقعا پوست چی رو تنمون هست…بابا جان همون شرکت لندرو بگین بیان باهمون قیمت تولید+۲۰ ما بهش میدیم…مسولین ماهم بخاطر ۱۲ معصوم یک بار گذشت کنن تعرفه نگیرن…بخدا جوونها ماشین خوب سوار بشن….با پول سمند میریم لندرور دو سال کارکرد میگیریم دیگه…بخدا الان بهترین موقعیت هست…به شرکتها زمین اجاره بدیم تو ایران خط مونتاژ بزنن..همه صاحب کار میشن…بعد ما صادر میکنیم..حیف مسولین فکر نمیکنن…بابا جان یک روز فقط یک روز بشینید یک چای بخورید کمی از مغز اسنفاده کنید….این همه شهید دادیم..اخرش پراید….حیفه بخدا…
آرگین
۲۱ فروردین ۱۴۰۴حماقت بزرگ آمریکا وارد نکردن خودرو های ژاپنی یا لااقل ساخت ماشین های با عملکرد ژاپنی ها است. بجای اینا اومده یا آشغال های برقی تولید کرده یا از ماشین های دست دوم اروپایی کپی کرده و یا اومده ماشین های خفن مثل کادیلاک و موستانگ رو که یک زمانی اندازه النترا و سانتافه قیمت داشتن رو با قیمت نجومی اندازه بنتلی و لامبورگینی به فروش می رسونه. اگر هم نه به جای ژاپنی ها حداقل می تونستن ماشین های اقتصادی مثل داچیا، فولکس و یا رنو رو وارد بازار یا گسترش بدن که این آدم های بدبخت آمریکا مجبور نباشند بین ورشکستگی و مرگ یکی رو انتخاب کنند و این نظر شخصی بنده است و اگر مخالفتی دارید جوری جواب ندین که انگار پیام من مثل ده خط فحاشی بنظر برسه. در ضمن توقف صادرات جگوار مشکلی ندارد چون این روز ها بودن و نبودن این شرکت ارزش و فرقی ندارد و از همون ایام قدیم هم جگوار توی آمریکا حاشیه داشته فراوان اما توقف صادرات لندرور مثل کوبیدن میخ آخر تابوت این شرکت است.