جگوار

جگوار تا سال 2025 هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد

بنا به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، جگوار تا سال ۲۰۲۵ هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد. زمانی که این دوران به پایان رسد بریتانیایی‌ها به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهند شد و هدف آن‌ها رقابت با برندهای سطح بالاتری همچون استون مارتین و بنتلی خواهد بود. در اوایل سال جاری میلادی نیز اخبار مشابهی منتشر شده بود و تیری بولور مدیرعامل جگوار درباره برنامه‌های این خودروساز برای حضور در بخش لوکس‌تر بازار صحبت کرده بود. او گفته بود:

ما جایگاه برند جگوار را کاملاً تغییر خواهیم داد. شاسی بلندها مختص برند لندروور خواهند بود و جگوار خود را از شاسی بلندها متمایز خواهد کرد، بسیار متمایز

این خودروساز بریتانیایی سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد پوندی روی توسعه پلتفرمی مخصوص برند خود و برای خودروهای الکتریکی انجام خواهد داد. محصولات جدید جگوار احتمالاً زبان طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به محصولات کنونی خواهند داشت و جری مک گاورن مدیر طراحی جگوار در این خصوص اظهار داشته است:

من از این فکر که به همکارانم کمک کنم تا جگوار را به جایگاهی که شایسته است بازگردانیم لذت می‌برم

جگوار همچنین درباره تصمیمات خود مبنی بر لغو توسعه برخی محصولات کاملاً جدی است. برای مثال نسل جدید XJ کاملاً به مرحله تولید نزدیک شده بود اما مدیران این شرکت سرانجام تصمیم گرفتند این سدان لوکس را به بازار عرضه نکنند. این خودروساز همچنین تصمیم به لغو سرمایه‌گذاری حدود ۱.۴ میلیارد دلاری روی پلتفرم MLA گرفت که دلیل آن تکنولوژی قدیمی این معماری و عدم هماهنگی با اهداف آلایندگی جگوار بود. این تصمیم باعث شد پروژه تولید جگوار جِی پیس نیز به محاق برود. ظاهراً سبد محصولات این خودروساز فقط شامل یک کراس اوور که جایگزین آی پیس می‌شود خواهد بود. مدل‌های اف پیس و ای پیس نیز در خلال دگرگونی جگوار حذف خواهند شد.

جگوار علاوه بر عدم عرضه محصولات جدید تا سال ۲۰۲۵ به آرامی تولید محصولات کنونی را نیز متوقف خواهد کرد و این کار با کاهش میزان گزینه‌های پیشرانه‌ها و تجهیزات صورت خواهد گرفت. بریتانیایی‌ها همچنین می‌خواهند تعداد نیروهای خود را کاهش داده و هزینه‌ها را پایین بیاورند. ظرفیت تولید جگوار تا سال ۲۰۲۶ حدود ۲۵ درصد کمتر از میزان فعلی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (738 ديدگاه)

    پروژه پرخطر و پرچالشی خواهد بود. تغییر ذهنیت بازار نسبت به برند جگوار ساده نخواهد بود و خریداران به این سادگی جگوار رو هم ردیف آستون مارتین و بنتلی به حساب نمیارن. جگوار چندین دهه برندی هم تراز بنز و بی او و بوده و یکباره و در طی سه چهار سال به جایگاه بنتلی ارتقا پیدا نمیکنه. به طور مثال برند فولکس واگن در سال های گذشته به تدریج به برندی گران تر و لوکس تر تبدیل شده و وظیفه تولید خودروی اقتصادی رو یه جورایی به اشکودا واگذار کرده ولی هنوز هم یک برند متوسطه و به تدریج داره به سمت خودروهای گرانتر حرکت میکنه.

    موافقم 17
    1. Nima

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      دقیقا همینه . بنتلى یه شبه بنتلى نشده.
      همون طور که هنوز حتى میباخ هم از نظر خیلى ها به بنتلى نرسیده ، بخصوص توى این موارد که بنتلى ساخت دست هست و سفارشى سازى بیشترى داره و …
      اگر جگوار بخواد توى ۴ سال بشه بنتلى باید نوع تبلیغات ، دکوراسیون نمایندگى ها ، وب سایت ، تمام خط تولید ها (جایگزینى با دست ساز شدن براى خیلى چیزا) ، استفاده از متریال گرونتر ، زیر شاخه سفارشى ساختم مثل مولینر و … رو کاملا دگرگون کنه که توى ۴ سال غیر ممکنه.
      نهایتا بتونن مثل میباخ یکم چوب و چرم و تکنولوژى رو ببرن بالا ولى شخصیت به این راحتیا عوض نمیشه.
      حتى خود بنتلى هم خیلى تلاش کرده به رده رولز رویس برسه اما خیلى باهاش فاصله داره( نمونش همکارى با مولینر)
      مثلا سفارشى سازى هاى جزئى مثل پلاک هایى به نام صاحب خودرو ، چرم دوزى هاى به نام صاحب خودرو ، حالت سوئیت (همون شیشه بین راننده و عقب) و خیلى موارد مثل این رو نداره بنتلى هم .
      منظورم اینه که به این راحتى یه برند شخصیتش عوض نمیشه.

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. سعید(تهران)

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      یه جورایی چاره دیگه ای نبوده، فروش جگوار و ارزش برندش توی این سالها مرتبا کاهش پیدا کرده، حالا یه کمپانی جمع و جورتر و یه برند سطح بالاتر شاید تنها راه نجاتشون باشه، بخصوص این ذهنیت که دیگه توی انگلستان خودروی اقتصادی و معمولی تولید نمیشه میتونه خیلی کمک کنه…

  2. پرنیان

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    نمی‌دونم زیاد حال نمیکنم چون جگوار داره اشتباه بزرگی می‌کنه.

  3. مهدی موتور

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1241 ديدگاه)

    فراری امسال چند تا داد😐😐
    یه خسته نباشید🤣

  4. AMG GT R

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    قشنگ داره تاتا تو آسمون زندگی میکنه
    اگر میخواد ذهنیت بازار رو نسبت به خودش تغییر بده یاد کمکم ذهنیت بازار رو تغییر بده
    اینکار باعث میشه توی دو سه سال اول نا موفق بشه و ضرر کنه

    1. AMG GT R

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1088 ديدگاه)

      امان از کیبورد “یاد” نه “باید”

  5. ARMAN

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جگوارم جگوار قدیم

  6. یک کاربر

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    جگوار برای تاتا موتورز هست و متعلق پارسیان هند هست .

    نکته جالب خودروهای چینی در ایران که مردم ایران سر و دست میشکانند انهم بخشی از سهام و مشارکتش با تاتا موتورز هست . هندی ها و چینی همکاری باهم دارند. الان ولوو هم مال چینی هاست.

    صنعت خودرو در جهان چند ملیتی شده است مرزبندی کشورها از هم سخت تر

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. MR.JD

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (321 ديدگاه)

      اولا که جگوار مال هندی ها و وولو هم مال چینی ها نیست
      به یکی از پدرش میراث هم برسه با این قاطعیت شما نمیگه که چی مال چیه
      با این منطق شما تقریبا همه ی برند های معروف دنیا مال چین هست زیرا حتی محصولات شرکتی مانند اپل و کادیلاک هم در چین تولید ( بخوانید مونتاژ ) میشود
      ((( لزوما تولید کردن چیزی در یک کشور باعث نمیشود که تو بتوانی آنرا مال خود حساب کنی )))
      مثلا با تولید کردن پژو 405 در ایران شما خودروساز محسوب نمیشوی !
      شاید اصلا 100% قطعات آن مال ایران باشد ( که آنهم ایران نیست چینه ) ولی باز هم آن ماشین مال پدری تو نیست که
      متعلق به پژو هست فرانسویه
      اصلا حرفمو بیشتر باز کنم اینو در نظر بگیرید که با عوض کردن آرم شیر با الاغ ( عه شرمنده اسب بود : ) یا گذاشتن نام فارس / پارس / پرشیا و هزاران اسامی فارسی دیگر روی یک محصول فرانسوی ( هرچند اصلا در دنیا از رده خارج باشد بحث این نیست ) آن ماشین نماد کاردانی و باهوشی وزیران فارس نمیشود !
      هیچ عقل سالمی با دیدن مثلا رانا نمیگه عه ماشین ایرانی . یا مثلا با دیدن پژو پارس بگه عه نماد فرهنگ و اصالت آریایی . همه میگن این همان 206 و 405 خودمونه فقط اومدن گنجشک را رنگ کنند به اسم قناری و به ما …
      حالا اینبار محکم تر بگید : کادیلاک چینیه . آیفون چینیه . وولو چینیه . جگوار و لندروور چینیه
      برادر لطف کن یکبار بگو ما خودمون هم چینی هستیم دیگه چه چیزی چینی نیست ؟

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. یک کاربر

        ۱۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (148 ديدگاه)

        دقت کنی من میگم شرکت های چند ملیتی

        اخرش هم گفتم مرزبندی بین اینها سخت شده.

        ما کسی مثل قندچی داشتیم کامیون مک میزد حتی موتور مک میخواست داخلی کنه!

        الان ماشین چینی ۵۰۰ میلیونی در ایران ۱.۵ میلیارد تومان میفروشند برای ما افت کلاس داره بگیم پارسیان هند در این فروش به ایران شراکت دارند! تاتا با چینی ها شریک هستند.

        بعد هم اینو همه میدانیم اکثر قطعات وارداتی چینی هندی ترکیه ای هستند. تولید داخلی بیشتر شعار هست.

        موافقم 1
        مخالفم 1
  7. Sina10

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    یکی از چیزایی که برام خیلی خنده داره اینه که یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین محصولاتشون ( XJ ) به بهانه رسوندن جگوار به جایگاه حقیقیش و اصالت بخشیدن بهش ، حذف کردن!!
    به نظر من جگوار همین الانشم زیادی تو بازار مونده ، ورشکسته بشه این شرکت خیلی براش بهتره
    لندروور خیلی داره بهتر پیش میره نسبت به جگوار

  8. Yasin

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    تا 2025 چخبره 😐

  9. مهردادکمال

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    عجب ریسکی شکست جگوار محتمله

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. ‌...

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (5005 ديدگاه)

    ایران‌خودرو و سایپا هم تا سال ۲۰۲۷ هیچ خودرویی معرفی نمیکنن 😂😂😂😂

  11. Mr_Koenigsegg

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این جگوار ، جگوار سابق نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا