جگوار

جگوار XE 300 و XF 300 اسپرت با قدرت 300 اسبی معرفی شدند

هنوز هم باور اینکه جگوار پس از سه سال آینده خودروی درون‌سوز تولید نخواهد کرد سخت است اما این برند بریتانیایی که تحت مالکیت تاتا موتورز هند است به وضوح عدم تولید خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۲۵ به بعد را اعلام کرده است. تا تحقق این هدف، محصولات کنونی جگوار از قوای محرکه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی استفاده خواهند کرد تا آلایندگی و مصرف سوخت کمتری داشته باشند. پس از ارائه اف پیس با قوای محرکه هیبریدی ملایم و نسخه اسپرت، سدان های XE و XF نیز تغییرات مشابهی را تجربه کرده‌اند.

علیرغم اینکه چندین سال از حضور این دو سدان در بازار می‌گذرد اما همچنان ظاهر شیکی دارند. XE و XF هم‌اکنون با نسخه ۳۰۰ اسپرت در بازار اروپا معرفی شده‌اند یعنی جایی که شما می‌توانید نسخه کاربردی‌تر اسپرت بریک واگن را نیز انتخاب کنید. در قلب این سه خودرو پیشرانه ۲ لیتری توربوی خانواده انجینیوم با قدرت ۳۰۰ اسب بخار قرار گرفته است. گشتاور این پیشرانه هیبریدی ملایم نیز به ۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد.

مدل XE 300 اسپرت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیه‌ای دارد درحالی‌که مدل XF 300 اسپرت دو دهم ثانیه کندتر است زیرا بدنه‌ای بزرگ‌تر و سنگین‌تر دارد. هر دو خودرو حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارند. نیروی تولیدی پیشرانه هم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

جگوار این خودروها را با رینگ‌های ۲۰ اینچی دارای طرح‌های متفاوت می‌فروشد. سدان های XE و XF را می‌توان با چندین رنگ بدنه روغنی و متالیک از جمله دو رنگ سطح بالا با نام های خاکستری کارپتیان و نقره‌ای سیلیکن سفارش داد. در کابین XE تریم آلومینیومی دیده می‌شود درحالی‌که XF به تریم چوب مزین شده است. هر دو خودرو از سطح فلز برای پدال‌ها و شیفترها سود می‌برند.

درست همانند دیگر محصولات جگوار، این دو خودرو از کنترل صوتی آمازون الکسا استفاده کرده‌اند. مالکان خودروهای کنونی نیز می‌توانند به‌روزرسانی از راه دور را برای استفاده از آمازون الکسا دریافت کنند. جگوار قیمت ۴۲۳۴۵ پوندی برای XE، قیمت ۴۷۷۳۰ پوندی برای XF سدان و قیمت ۴۹۰۰۵ پوندی را برای XF اسپرت بریک در نظر گرفته است. با هزینه‌های بیشتر می‌توان سقف پانورامیک کشویی را برای مدل‌های سدان سفارش داد. مدل استیشن هم از سقف پانورامیک ثابت برخوردار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    لامصب این تب الکتریکی ها
    تمام معادله ها رو زیرو رو کرد

    موافقم 25
  2. تحت پیگرد

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    طراحی قدیمیه

    موافقم 2
    مخالفم 41
  3. کافر مقدس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    جگوار دهه 90کجا الان کجا

    خوده استون و جگوار و بنتلی و… کم انجین خوب نداشتن 12سیلندر میزدن تا انجین با زاویه های متفاوت cosworth کم انجین و قطعات خوب نمیساخت. کازوروت همین الان حتی برای استون مارتین والکری یک چیزایی میزنه

    https://www.cosworth.com/capabilities/performance/

    ولی هیچ کمپانی تنوع قطعات ش مثل borgwarner نیست از گیربکس و دیفرانسیل و.. میزنه تا هزار چیز متفاوت مشتری هاش از فولکس هستن تا تویوتا و هرچی غول نام دار
    https://www.borgwarner.com/technologies/light-vehicles

    گویا امروزه مثل قدیم تو انگلیس ماشین ساختن نمیصرفه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خداروشکر حداقل جاگوار به سمت اون مانیتورهای یکپارچه مسخره نرفته
    اصالت به این میگن

    موافقم 24
    مخالفم 1
  5. Jdm باز

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    سه سال دیگه، هیچ جگوار بنزینی تولید نمیشه😞

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. behnam-84

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    هنوز هم بعد از سالها زیباست آنقدری که جگوار برای طراحی تلاش می‌کنه برای بهبود کیفیت و دوام ماشین هاش تلاش نمی کنه البته مدیرانشون گفتند که دارند برای بهبود کیفیت تلاش میکنند که امیدوارم بتونند این مشکل رو حل کنند.

  7. Sina10

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    اولین باری که جگوار ماشین های قدیمی تر به سبک تایپ اس رو رها کرد و سراغ نسل مدرن جگوار ها رفت ، امید ها بسیار بسیار زیاد بود برای موفقیت اش در مقابل آلمانی ها
    نمیدونم کم کاری بود یا موضوع دیگه ای ، وضع اینجوری که انتظار میرفت پیش نرفت
    از نظر طراحی و یا مشخصات فنی هنوزم شباهت های زیادی با اولین جگوار های مدرن دارن
    البته شباهت ظاهری اصلا چیز بدی نیست ، اتفاقا به نظر از این نظر خیلی خوب شد ، جگوار ها همیشه زیبا بودن اینو همه میدونیم
    این شباهت های فنیه که نباید باقی بمونه و همچنین شباهت های کیفیتی و رضایت مشتری که باید خیلی بهتر میشد و نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا