شرکت جگوار لندرور به منظور تولید خودروی جدید در هند از پلتفرم تاتا موتورز استفاده خواهد کرد.
بر اساس اخبار منتشر شده قرار است جگوار لندرور خودروی جدیدی را در کشور هند و با استفاده از پلتفرم تاتا موتورز تولید نماید. این خودرو سال آینده میلادی از راه خواهد رسید و البته بنا به گفته رئیس گروه تاتا، پلتفرم موردبحث در یک محصول سطح بالا و لوکس تاتا نیز بکار خواهد رفت. هر دو خودرو در کارخانه کاملاً جدید در هند تولید خواهند شد و برنامههایی برای صادرات آنها به بازارهای دیگر نیز وجود دارد. رئیس گروه تاتا میگوید:
ما میتوانیم با استفاده از طراحی سطح بالای جگوار لندرور هزینههای تاتا موتورز را کاهش دهیم. پس از آن دو راه متفاوت در پیش گرفته خواهد شد و میزان تولید بالا خواهد رفت تا به این ترتیب سرمایهگذاری روی این پلتفرم جدید توجیه شوند. ما برنامههای بزرگتری برای جگوار لندرور و تاتا موتورز داریم.
البته رئیس گروه تاتا از تائید اینکه خودروی جدید جگوار لندرور با نشان کدام برند عرضه خواهد شد خودداری کرده و همچنین به جزئیات قوای محرکه آن نیز اشارهای نداشته است. البته انتظار نمیرود این خودروی جدید از قوای محرکه برقی استفاده کند چراکه اکثر خودروهای بازار هند از پیشرانههای درونسوز استفاده میکنند. به همین خاطر احتمال دارد خودروی جدید جگوار لندرور ابتدا فقط در بازارهای آسیایی عرضه شود چراکه در بازارهای غربی تمرکز زیادی روی محصولات برقی و هیبریدی وجود دارد.
از طرفی جگوار لندرور به تماس رسانهها درباره محصولات آتی خود پاسخی نداده هرچند باید دانست این خودروساز بریتانیایی قبلاً در کشور هند خودرو تولید کرده و کارخانه خود را در سال ۲۰۱۱ افتتاح نموده است. این کارخانه هماکنون با کیتهای آماده اقدام به مونتاژ محصولات لندرور و رنجرور میکند. بریتانیاییها با تقاضای فزایندهای از جانب بازارهای آسیایی به ویژه چین روبرو هستند و این کشور سال قبل بزرگترین بازار جگوار لندرور بوده و بیش از ۱۰۴ هزار چینی محصولات خودروساز یاد شده را خریداری کردهاند. تقاضای زیاد برای محصولات جگوار لندرور باعث شده بریتانیاییها نام خاطرهانگیز فریلندر را نیز احیا کرده و از پلتفرم چری برای تولید خودرو سود ببرند. فریلندر به سبد محصولات جدید پلاگین هیبرید و برقی تولیدی توسط جوینت ونچر چری و جگوار لندرور در چین اختصاص پیدا میکند. با توجه به قوای محرکه برقی و هیبریدی محصولات فریلندر، برنامههایی برای صادرات این خودروها نیز وجود خواهد داشت.
amirkhanzadeh
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کسایی که این مارک هندی رو نمی شناسند بگم که کارشون تقریبا شبیه چینی هاست ازشون اطلاعات دارم
از طراحی های خودرو های دیگه مثل تویوتا و میتسوبیشی و جیپ کپی می کنند
(Ali(chevynova
۱۹ شهریور ۱۴۰۳من که از ۳ سال پیش مدام میگفتم لندروور و چگوار همون تاتا هستن ولی لوکس تر و تولید محدود تر
اینم اثبات حرفم
((مهندسی اروپایی))
JaMsHiD_R1988
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پرفروش ترین لینکلن در بازار آمریکا چینیه
( تکنالجی آمریکایی )
JaMsHiD_R1988
۱۹ شهریور ۱۴۰۳علی نزار از دست گل های آمریکایی ها بگم
از موتور قوطی نوشابه و پلتفرم دف جلو تو دهه نود و گدایی لینکلن و فورد از چین و ورشکستگی جنرال موتورز توی سال ۲۰۰۹ !
باشه کل بنز چینیه
ولی هیچوقت برای محصولاتش از بی نام و نشون ها کمک نگرقته
ولی فورد چی؟
ماشاالله بزنم به تخته ده تا محصول داره همشم ریبج محصولات چینی
JaMsHiD_R1988
۱۹ شهریور ۱۴۰۳علی اینور دنیا نشستی هیچکسم به کشورمون و خودمون اهمیت نمیده . ته ماشینی که سوار بشیم ، بهترین ماشینی که سوار بشیم پایین ترین نسخه و لو آپشن ترین بنز W212 و بی ام و F90 باشه . بعدا داری سر سهام مرسدس و جگوار و لندرووری که هیچ وقت قرار نیست « ما مردم » سوار بشیم چونه میزنی؟
یا اصالت بی تکرار آمریکن کارز هایی که یکی دوتا بیشتر ازشون اونم فقط توی کیش و قشم نیست رو به رخ میکشی؟
واقعا حال خوبی داری :)
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کی فکرشو میکرد یه زمانی لینکلن بشه چینی؟ کادیلاک بشه چینی؟
من که خیلی وقته گفتم خودروسازی به اسم امریکا وجود نداره، همشون یا چینی ان یا اروپایی
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ما هم فکرشو نمیکردیم بنز و بی ام و پورشه هم چینی بشن
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳موضوع اینه که بنز و بیمو و پورشه هیچ ماشینی با پلتفرم ها و قطعات چین ندارن و شرکت هاشون هم دست چینی ها نیست
از اونجایی که لینک بازی رو خیلی دوست داری این چندتا لینک رو بهت تقدیم میکنم تا روزت ساخته بشه و به دانشت هم افزوده بشه🔥
https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-optiq-suv-is-a-new-ev-only-for-china/
https://www.pedal.ir/dodge/2025-dodge-attitude/
https://www.pedal.ir/lincoln/lincolns-best-selling-vehicle-is-a-chinese-import/
کرگدن باواریا
۱۹ شهریور ۱۴۰۳خدایا شر هند رو از سر جهان کم کن 🤮🙏
ارسلان
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پدال هر روز یه خبر میده در مورد جگوار لندرور….زیاد جدی نگیر! نه پدال منبع هست ، نه سایتهای که ازش کپی میکنه
شاهین
۱۹ شهریور ۱۴۰۳شما خوبی :)
datsun
۱۹ شهریور ۱۴۰۳یه روز میگید خدایا شر هند رو کم کن یه روز میگید لعنت به چین کمونیست یه روز میگید روسیه فلان فلان شده این افکار از کجا میاد؟ دنیای رقابته هر کشوری پیشرفت کرد نوش جونش
Mr wrong
۱۹ شهریور ۱۴۰۳منطق اینا اینه : ما که نمیتونیم پس لعنت به اونایی که میتونن
KAIZEN
۱۹ شهریور ۱۴۰۳من اگه مسئول بودم بجای رقابت با چین و هند، خرد خرد یه درصد کوچیک از صنایعشون رو برای کشور می خریدم. اینطوری کشور منم از رشد اونا سهیم بود. فکر کن ایران با این همه پولی که داره هر سال فقط یک درصد از سهام شرکتهای چینی رو خریده بود الان حداقل 10 درصد صنایع زیرساختی چین دست ایران بود
مشارکت راه مطمئن تر و بی دردسرتریه تا رقابت
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳مردم یک کشوری کاسه لیس غرب هستن .
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳اینم از مهندسی ناب اروپایی😏
خودروسازی انگلیس که به قول دوستانی که اصالت براشون مهمه از دست رفت و سهام اکثر خودروسازان اروپایی در دست چینه و باقی برندهای اروپایی هم به این سرنوشت دچار می شوند.
غرب رو به افوله.
آسیا داره قدرت رو به دست می گیره.
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳غرب رو به افوله خودتون خسته نشدید از این جوک هاتون؟!😂
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳جک نیست واقعیته.
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳در ضمن جناب عالی برای ادعای خودت فکت بیار،من در کامنت بالایی دلیل آوردم که چرا رو به افوله.
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳فقط منجر به اروپا نیست
کمپانیهای امریکایی هم افتادن دست چینیا
مثل دوج چینی
کادیلاک چینی
لینکلن چینی
(Ali(chevynova
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کارلاور
این خزعبلاتی که میگی رو باور هم داری؟ اگه اره که بهت یه تراپی پیشنهاد میدم
راستی سهامدار ارشد بنز کیه؟
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ شهریور ۱۴۰۳راستی سهامدار دودج کیه؟
داداش به خدا من آلمانی فن مشکلی با آمریکایی ندارم هیچ عاشقش هستم
بسه دیگه
من الان خودم آلمانی سوارم هیچ مشکلی هم ندارم باهاش
به تو چه چوب تری فروختن که اینطوری فشاری میشی داداش
BMZ
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ماشالله جان
یه نفر بیاد تو شرکتت سرمایه گذاری کنه بهتره یا دستت پیش چانگان و سایک و فولکس واگن واسه پلتفرم دراز باشه و ماشینای اونا رو ریبج کنی ؟
البته با هوش و درایت شما احتمالا گدایی کردن بهتر از سرمایه گذاریه!
(Ali(chevynova
۱۹ شهریور ۱۴۰۳فقط ایتالیا ، المان
سهامدار دوج کرایسلره از ۱۹۲۵ و سهام کرایسلر بخشیش برای فیاته و مقداری برای دولت امریکا و اتحادیه کارگری امریکا
از ۲۰۱۸ به بعد هم فیات بعنوان صاحب سهام بخشی از گرایسلر با psa شریک شد
سهام بنز ولی ۱۲ درصدش برای جیلی چین هست
(Ali(chevynova
۱۹ شهریور ۱۴۰۳Bmz
بستگی داره چه شرکتی بیاد برای سرمایه گذاری
بنظرت سهامداری سایپا و ایرانخودرو در یک سطحه با سهامداری بنز یا بی ام و؟؟ اگه جوابت اره هست که برای تو هم تراپی تجویز میشه
بنز مغرور با فروش سهامش به جیلی خیلی حقیر شد
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳خزعبل که فقط ماشالاهای بی پایان و حرفای تکراری و بی سر و ته خودت
جیلی 9 درصد سهام بنز رو داره اونوقت تو میگی ارشد؟ بابا تو دیگه کی هستی😂😂
حالا تو بگو سهامدار ارشد جنرال موتورز و کرایسلر و فورد کین؟
افرین چینی ها
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بالاخره هم اروپایی ها چینی شدن هم آمریکایی ها یا فقط آمریکایی ها؟! یاد اون داستان (بنز چینی نیست ولی لینکلن چینیه چون من میگم) افتادم😂
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳معلومه جیلی هست.
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بالاخره هم اروپایی ها چینی شدن هم آمریکایی ها یا فقط آمریکایی ها؟! اول تکلیفت رو با خودت مشخص کن، یاد اون داستان (بنز چینی نیست ولی لینکلن چینیه چون من میگم) افتادم😂
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳یاد خوب داستانی افتادی، داستان اینه که بنز فقط حدود 10 درصد سهامش مال جیلیه و هیچ ماشینی هم با پلتفرم چینی نداره
برخلاف فورد و لینکلن که تماما تحت اختیار چین هستن و با استفاده از پلتفرمها و قطعات اونا ماشین میسازن
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ شهریور ۱۴۰۳دوست عزیز لطفا داستان برای خودت نباف
خودرو های آمریکایی
اروپایی
ژاپنی
و…
همگی از دست این خودرو های ارزان چینی در امان نیستند
ولی دیگران همینطوری نمیشینن تماشا کنن
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳من بارها گفتم که تویوتا با حضور چین شکست نخواهد خورد ولی قطعاً خودروسازان اروپایی در نهایت به مالکیت چین در می آیند.
آمریکا هم که خودشو محدود کرده و در امانه.
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳آره غرب همش رو به افوله سال ۹۵ هم قرار بود شرکت های خودروسازی آمریکایی ورشکسته بشن😂
JaMsHiD_R1988
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بیست سال پیش شر جنرال موتورز و خاندان آمریکایی داشت حذف میشد . دولت بود که نجاتشون داد
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳خب که چی؟؟ خودت داری میگی نجات پیدا کردن دیگه
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳مشخصه که رو به افوله.
الان خودروسازی انگلیس مثل سابق نیست و اونچه که در چنته داره دارای نسب هندی هست.😏
برو مرسدس دهه ۹۰ و ۸۰ میلادی رو ببین.
چرا دیگه خبری از پلیموث و پونتیاک نیست؟
جنرال موتورز هم با صدقه سری دولت آمریکا رو پاش وایساده.
جهان در حال تغییره، خودروساز xمیره yمیاد.
قرار نیست همیشه تو صدر باشی.
ولی اگر تویوتا باشی میتونی تو صدر باشی.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ شهریور ۱۴۰۳دوستان عزیز میبینم همه جمعشون جمعه کسی هم به یاد ما نیست :)
ای کاش دنیا دوباره برگرده به سال های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷
خیلی دنیا خودروسازی قشنگ تر بود
hosen
۱۹ شهریور ۱۴۰۳جگوار و لندروور به چه روزی افتادن که از تاتا پلتفرم میگیرن!
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳اگر مثل دوستانی که حرف از اصالت می زنند فکر می کنید پس الان خودروهای جگوار و لندروور آشغالی بیش نیستند.
علی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳چندتا آدم که معلوم نیست چند سالشونه ریختن اینجا دارن نظر میدن آخه شما در مورد ابر شرکت تاتا چیمیدونن که اون رو لایق دوتا شرکت خودروسازی ورشکسته نمیدونین لندرور و جگوار اکه مالی بودن که ورشکسته نمیشدن از این دست به اون دست نمیشدن که آخر سر تاتا بیاد در حقشون لطف کنه بخرتشون
قاسم
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کشور های پیشرفته هیچ وقت ورشکست نشدن و نمیشن خودرو سازی با تیراژ بالا اصلن براشون اهمیت نداره اونا دارن تکنولوژی میفروشن و حالشا می برن
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳اگر تکنولوژی می فروشند پس چرا دارن از تاتا پلتفرم می گیرند؟؟
nima.jdm
۱۹ شهریور ۱۴۰۳باورم نمیشد یه روز لند رور و جگوار هندی بشه
دیگه اصالتی باقی نمیمونه
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳منم همینو می گم ولی یک عده برای درک این موضوع مقاومت به خرج می دهند .
عیب نداره خودشونو به خواب زدن.
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳اینم از این