شرکت جگوار لندرور اعلام کرد از نام خاطرهانگیز فریلندر در سری جدید محصولات برقی خود استفاده خواهد کرد.
این خودروساز بریتانیایی قرار است نام فریلندر را برای خودروهای جدید خود در بازار چین بکار ببرد هرچند در نهایت این خودروها به سراسر جهان صادر خواهند شد. محصولات جدید جگوار لندرور بر اساس پلتفرمهایی که چری تأمین میکند ساخته میشوند. این برند چینی هماکنون تولید خودروهای لندرور دیسکاوری اسپرت، رنجرور اووک، جگوار ای پیس و نسخههای طویل از سدان های XF و XE را بر عهده دارد. سابقه همکاری جگوار لندرور با چری به ۱۲ سال قبل بازمیگردد و هماکنون نیز شاهد استحکام بیشتر رابطه بین این خودروسازان هستیم. قرار است خودروهای برقی جدید جگوار لندرور در تأسیساتی در شهر چانگشو تولید شوند. جگوار لندرور با انتشار بیانیهای گفته است:
مدل جدید همکاری بین ما و چری باعث استحکام هرچه بیشتر روابط میشود. شرکت چری موقعیت برجستهای در بازار چین دارد و جگوار لندرور هم از میراثی بیرقیب و طراحی سطح بالایی سود میبرد و این امر باعث ایجاد آیندهای روشن برای هر دو طرف میشود
این خودروهای جدید که با برند فریلندر عرضه خواهند شد موقعیت مستقلی نسبت به سبد محصولات فعلی چری و جگوار لندرور خواهند داشت. البته بریتانیاییها همچنان محصولات برقی لندرور را با استفاده از پلتفرمهای ماژولار MLA و EMA برای سایر بازارهای جهانی تولید خواهند کرد و جگوار هم از پلتفرم ویژه JEA برای تولید خودروهای برقی لوکس بهره خواهد برد. مدلهای برقی فریلندر برای توده مردم طراحی و مهندسی خواهند شد و اگرچه در ابتدا فقط مختص بازار چین خواهند بود اما قرار است با گذشت زمان به بازارهای جهانی صادر شوند. آدریان ماردل مدیرعامل جگوار لندرور میگوید:
امروز ما در حال برداشتن این قدم استراتژیک و مهم برای جگوار لندرور هستیم و با این کار تعهد خود به بازار چین و حفظ کسبوکار فعلی را نشان میدهیم. ما معتقدیم همکاری با یکدیگر برای توسعه محصولات جدید در بزرگترین بازار خودروهای برقی دنیا، نوید آیندهای بسیار جذاب را برای چری و جگوار لندرور میدهد
با اینکه هیچیک از طرفین اشارهای به جزئیات فنی این همکاری نکردهاند اما رسانههای چینی میگویند پلتفرمهای موردبحث توسط برند لوکس اکسید ارائه خواهند شد، برندی که میخواهد تا سال ۲۰۲۶ راهی اروپا شود. یکی از این پلتفرم ها با نام M3X شناخته میشود که با همکاری شرکت مگنا توسعه یافته و در شاسی بلندهای اکسید RX و چری فالوین T10 بکار رفته است. پلتفرم یاد شده از قوای محرکه درونسوز و پلاگین هیبریدی پشتیبانی میکند هرچند انتظار داریم محصولات فریلندر فاقد قوای محرکه درونسوز باشند.
جدیدترین قوای محرکه پلاگین هیبرید چری موسوم به سوپر هیبرید، ترکیبی از پیشرانه بنزینی و یک جفت موتور برقی در گیربکس است که چینیها از آن به عنوان اولین نوع در دنیا نام میبرند. همچنین باتری بزرگ موجود در محصولات اکسید نیز شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری در حالت برقی را فراهم میسازد. پلتفرم دوم چری که در دسترس بریتانیاییها قرار خواهد گرفت E0X نام دارد که برای مدلهای برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده توان پیمایش طراحی شده و دارای معماری شارژ ۸۰۰ ولتی است. از هر دو معماری میتوان در کراس اورها و مدلهای سواری استفاده کرد هرچند مشخص نیست برند فریلندر فقط به تولید شاسیبلند خواهد پرداخت یا محصولات دیگری را نیز عرضه خواهد کرد.
تکنولوژی افزایش دهنده توان پیمایش چری میتواند بیش از پیش موردتوجه جگوار لندرور قرار گیرد زیرا این نوع خودروها در چین محبوبیت فزایندهای دارند. از ژانویه تا سپتامبر سال قبل این خودروها رشد فروش ۱۵۷ درصدی داشتهاند و به خانه ۴۰۰ هزار نفر راه یافتهاند. البته پلاگین هیبریدهای سنتی هم محبوبیت زیادی در چین دارند اما میزان رشد فروش آنها به پای مدلهای دارای قوای محرکه برقی با سیستم افزایش دهنده توان پیمایش نمیرسد. این نوع خودرو از اکثر مشوقهای خودروهای برقی برخوردار هستند و درعینحال پیشرانه درونسوز خود را نیز حفظ کردهاند تا شعاع حرکتی بیشتری داشته باشند. جگوار لندرور یکی از چندین خودروساز غربی است که با همکاری برندهای محلی اقدام به گسترش کسبوکار خود در چین میکند. برای مثال میتوان به فولکسواگن اشاره کرد که قرار است با استفاده از پلتفرمهای ژیپنگ چندین خودروی برقی میان سایز را در سال ۲۰۲۶ عرضه کند. برند آئودی هم با پلتفرم سایک خودروهای برقی مخصوص بازار چین را تولید خواهد کرد. در پایان باید گفت لندرور فریلندر یک کراس اور خانوادگی بود که در سال ۲۰۱۶ جای خود را به دیسکاوری اسپرت داد.
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳سو استفاده برای فروش بیشتر
مثل لندروور دیفندر که از دیفندر سگ جون و شاسی مستقل و بسیار تیون پذیر برای آفرود فقط قیافه و اسمش مونده !
۱ تیر ۱۴۰۳سلام پیام سیگاری
اره میدونم تو سیگاری هستی چون کلی فندک داری!!! و من رو کامنت اول ریپلای کردم که نظرم دیده شه و به دستت برسه
:
شوخی کردم بابا تو سیگاری نیستی عصبی نشو خخخ🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂
۱ تیر ۱۴۰۳کاش این رو تو نظر اول پست بعدی میگفتم
FairLady
۱ تیر ۱۴۰۳استفاده از پلتفرم چینی ، برای خود بازار چین توجیه پذیره اما صادر کردنش به بازار جهانی یکم بررسی میخاد
البته لندرور داره حساب شده اقدام میکنه اول چند سالی تو چین میزنه ماشینو . بعد که ضعف های پلتفرم رو شناخت اصلاح میکنه و به بازار جهانی میده
با این کار صرفه جویی خوبی میشه . نام و اعتبار رو لندرور میزاره وسط و سبد محصولاتش رو گسترش میده ، پلتفرم رو هم چری تامین میکنه . دو سر بُرده
car lover
۱ تیر ۱۴۰۳اول تاتا موتورز هند حالا هم چری چین
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳فلک زدگی یا همکاری برای بیشترین سود؟
مسئله این است
FairLady
۱ تیر ۱۴۰۳موتوروان تیتر جالبی زده و گفته فریلندر یه شاسی بلند چینیه (The Freelander Is Back but Not as a Land Rover
Instead, the new Freelander will be a Chinese EV.)
همچنین خبر از تاسیس زیربرند جدید داده که چری و جگوار لندرور سهم ۵۰ – ۵۰ دارن
این فریلندر هم قراره ظاهرا توسط اون زیر برند جدید زده بشه که قیمت کمتری هم داره
https://www.motor1.com/news/723916/land-rover-freelander-return-ev/
PROJECTONE
۲ تیر ۱۴۰۳اولین محصول لندروور پس از همکاری با چری و استفاده از پلت فرم های چری:
لندروور اکسل لندر😂