نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ : نمایشگاه ژنو میزبان اولین رونمایی رسمی جگوار XFR-S در اروپا هست . البته پیش از این در نمایشگاه لس آنجلس برروی صحنه رفته بود که با استقبال گسترده روبرو شد . تغییراتی که برروی این مدل نسبت به XFR می بینیم حاصل نتایج آزمایش های پیست نوربورگ رینگ است .
مسلما یکی از مواردی که به جذابیت و ارائه ی حسی تهاجمی در این مدل افزوده ، کیت بدنه ی آن است . این کیت با عملکرد آیرودینامیکی فوق العاده اش ۶۸ درصد افزایش نیروی رو به پایین را همراه داشته است . قطعات جدیداز جمله فاسیای جدید ، دیفیوزر و بال عقب جدید و همچنین رکابهایی با طراحی تجدید نظر شده که همگی از فیبرکربن ساخته شده اند باعث شده اند یکی از تهاجمی ترین مدل های جگوار را شاهد باشیم .
برای اینکه این گربه به سریعترین جگوار تاریخ مبدل شود از یک موتور V8 مجهز به سوپرشارژر استفاده شده است که با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر این گربه را طی ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند . با فشردن پدال گاز حداکثر سرعتی که می توان تجربه کرد ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است . کمک دهنده ی پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ های عقب یک جعبه دنده ی ۸ سرعته ی ZF است .
با اضافه شدن یک S قدرت گربه ۴۰ اسب بخار و گشتاورش ۵۵ نیوتن متر نسبت به مدل استاندارد اضافه شده است . سیستم اگزوز جدید یکی از جذابترین صداها را از قویترین سدان تاریخ جگوار به گوش می رساند . از دیگر تغییرات فنی در این مدل می توان به سختی ۴۰ درصدی سیستم تعلیق نسبت به مدل استاندارد اشاره کرد .
حسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۱بقیه مشخصات فنی اش مثل شتاب چه تغییری کرده?
slr722
۱۷ اسفند ۱۳۹۱به به جگوار انگلیسی…اخرشه…
Dinel
۲۰ اسفند ۱۳۹۱با تمام احترامی که برای جگوار قائلم جگوار شرکتی معتبر در امر لوکس سازی نه اسپرت سازی
آین
۱۷ اسفند ۱۳۹۱رک بگم به درد نمیخوره
کماندار
۱۸ اسفند ۱۳۹۱تو خوبی
آین
۱۸ اسفند ۱۳۹۱دروغ نگفتم واقعیته همیشه تلخه این واقعیت
Challenger
۱۷ اسفند ۱۳۹۱جگوار یه اتومبیل فوق العادس که برعکس ماشینای کره ای با اصالته و تو طراحیاش گم نمیشی. طراحی این مدلش هم خیلی زیباست یه سدان پرقدرت که به کلاس سیصدی ها پیوسته
واقعا این گربه رو دوست دارم
hamid
۱۸ اسفند ۱۳۹۱منم جگوار رو دوست دارم، ولی به نظرم با اون اسپویلر دیگه اصالت جگوار رو نداره.
کماندار
۱۸ اسفند ۱۳۹۱رنگشو از کارخونه زامیاد دزدیدن!
سایپا بایس شکایت کنه
خخخخخخخخخخخخخ
hamid
۱۸ اسفند ۱۳۹۱به نظر من اگه اون اسپویلر نبود خیلی بهتر بود. حس میکنم اینجوری دیگه اون اصالت جگوار رو نداره.
احمد.ف
۲۰ اسفند ۱۳۹۱با آنکه شخصا از ماشین های انگلیسی خوشم نمی آید ولی تنها ماشین انگلیسی که دوست دارم همین جگوار XFR-S است. لامصب صدای موتورش خیلی باحاله!
jaguar - ss
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲بازم جگوار همه رو غافلگیر کرد. تو بهترینی.
Mojtaba
۱۹ دی ۱۳۹۲کجای این ماشین سلطنتیه