در میان همهی خودروهای جدیدی که در سال ۲۰۱۷ میآیند جگوار XKSS قطعاً قدیمیترین به نظر میآید.
البته این امر به خاطر سن حدود ۶۰ سالهی آن است؛ اما جگوار بهطور رسمی از چیزی که بخش کلاسیک شرکت ۱۸ ماه وقت رویش صرف کرده رونمایی کرده است.
جگوار XKSS نسخهی جادهای مدل دی تایپ که برندهی مسابقات لمانز بوده و باعث به شهرت رسیدن شرکت در بخش خودروهای مسابقهای شد میباشد. ۹ دستگاه از این خودرو برای تولید در سال ۱۹۵۷ برنامه ریزی شده بودند اما در تاریخ ۱۲ فوریه این سال کارخانهی Browns Lane جگوار آتش گرفت. این حادثه خودروهایی که برای تحویل به مشتریان آماده شده بودند را از بین برد. تاکنون تنها ۱۶ دستگاه از XKSS تولید شده است.
9 خودروی نهایی ساخته شده و به مشتریان منتخبی که توانایی پرداخت ۱.۲۴ میلیون دلار داشتهاند فروخته شدهاند. تیم کلاسیک جگوار که مسئول بازنگری ای تایپهای سبکوزن بوده از نو blueprints را برای XKSS خلق کردهاند. برای این کار از اسکنهای خودروهایی که قبلاً ساخته شده بودند به همراه فریم ها و لاستیکهای دانلوپ آن دوران سود برده شده است.
نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری دی تایپ با قدرت ۲۶۲ اسب بخار است. پس چیز بدی نیست. در حقیقت این خودرو بهترین مدل “جدید” سال است.
1.24 میلیون دلار !!!!! خرید این ماشین با این مبلغ هیچ گونه توجیهی نداره …… یعنی با این میزان پول گزینه های بسیاررررررررررررررر عالی وجود داره …. برا عشقه ماشین ها کلکسیون دار ها بیان اینو بخرن حال کنن ….
فقط واسه عشق ماشینای پولدار توجیه داره ی دونه از اینا داشته باشی خاص ترین ماشین دنیا را داری داری با ی تیپ دهه ۵۰ عالی میشه.عاشق صندلیاشم.طراحیش جالبه.حس دونفره ی عمیقی داره 😂😂😂
کینگ عزیز همچین تعجب میکنی که انگار قبلا برخورد نکردی با قیمت گذاری به سبک (((اینگلیسی))). همین الانشم تو تولید کالاهای ((((معمولی ))))که تو پاچه ملت میکنن به اسمه (((خاصه))) . وقتی قدرت رسانه ایی داشته باشی میتونی (((نیسان میکرا)))) رو جای (((مرسدس )))به مردم قالب کنی طوری که خریدار تا آخر عمرش دستمال به دست درگیر تمیز کردن نیسان میکراش باشه و با غرور بگه این خودرو خاصه و هر روز هم میره رو قیمتش و از اینکه نقش دستگاه کارواشو بازی میکنی احساس برتری کنی. بله اینست قدرت ((( به وجود آوردن باوری که وجود خارجی نداره ))) نمونه واضح ((( ساعت ۳۰۰ هزار پوندی داخل بنتلی و قاشق چنگال و جهیزیه همراه ی خودرو ))).ولی در کل ماشین بالا خاص و زیباست و ی جورایی طراحی بیرون خودرو الهام گرفته از ((( حیوانات ماقبل تاریخ و دوزیستان ( قورباغه) ))) میمونه. با تچکر
علی هیچ وقت همچین چیزی نیست من خودم با پول زیاد دادن به بهونه ی خاص بودن یک ماشین مشکل دارم. چون اصلا به ماشین خاص علاقه ندارم، به ماشین یا ساعت یا عینک خاص هم همینطور. دوست دارم شخصیت و موقعیت اجتماعی خاص داشته باشم. واسه همین شاید بهترین ماشینی که یک روز واسه خودم بخرم BMW سری 8 باشه. هیچ وقت پول به اجناس تولید محدود نمیدم.
اما به نظرم ارزش این ماشین ها در ریزه کاری هایی هست که توشون به کار رفته. یک مستند در مورد Pagani Zonda دیدم به همه ی سوالاتم در مورد خودروهای خاص جواب داده شد. طرف میگفت برای طراحی و ساخت زیر صندلی های این خودرو ( زیر صندلی ، نه روی صندلی ) 1 هفته وقت گذاشتم . این ماشین هم مطمئنا کیفیت بالایی دراین زمینه ها خواهد داشت. وگرنه مردم همه پولشون رو دوست دارن. . . . ______________________________________________________ بعدشم یادمه یک روز با اسم “دکتر ماشین” اومدی و به خودروهای آلمانی توهین کردی و گفتی در مقابل امریکایی ها هیچ چی نیستن که ali chevy nova فهمید خودتی و دستت رو شد.
ازون روز بود که فهمیدم فقط میخوای بحث و درگیری درست کنی. برای بحث و حنگ درست کردن باید عضو یک طرف باشی. متاسفانه شما برای خودت یک طرف مستقل درست نکردی و از سمت آلمانی باز ها وارد بحث و دعوا شدی. چون فکر میکنی آلمانی باز ها اکثریت سایتن و ازت حمایت میکنن.
دلیل اینکه اکثر کسایی که میخوان بحث درست کنن و به خودروهای امریکایی و انگلیسی توهین کنن از موضع حمایت از بنز و ب ام و و پورشه وارد عمل میشن ، به نظرم همینه. چون میدونن ماشین های المانی بین عشق ماشین ها شدیدا محبوبن و 70 تا 80 درصد کاربرای سایت عشق آلمانن. از طرفی مردم ایران هم به خاطر ظلمی که انگلستان و امریکا و فرانسه در طول تاریخ بهشون کردن و آلمان نکرده ، نسبت به آلمان و خودروسازی آلمان بسیار علاقه و محبت دارن.
برای همین هر کس میخواد بحث راه بندازه و جلب توجه کنه و از طرفی مورد حمایت بخشی از کاربرای سایت باشه از موضع حمایت از غول های آلمانی وارد میشه و بقیه رو تحقیر میکنه. همین کارش باعث میشه افرادی مثل Ali chevy nova از روی ناراحتی بیان و به خودروهای آلمانی اهانت کنن و منم چون آتیشم تنده جواب بدم و دلخوری پیش بیاد.
تا حالا فقط یک نفر رو دیدم که برای جلب توجه متوجه این موضوع نشده و مستقل عمل کرده. اون شخص هم احمد باقری بوده که گیر دادن به پورشه رو انتخاب کرد. البته برای بعضی ها حمایت کاربران و لایک گرفتن اهمیت نداره و برعکس دلشون میخواد بیشتر مورد توجه قرار بگیرن ، برای همین به خودروهای آلمانی گیر میدن.
انگلیسی بازا مکلارتون تو برنامه گرند تور سوسک شد ????? انقدر بد بود که راننده حرفه ای تو تمرین کنترلشو از دست داد رفت تو شن ماسه ها علاوه بر این جرمی می خواست درگ بزاره کلی دکمه او drs نمیدونم چیچیو باید فعال میکرد اما فراریو پورشه با یک دکمه آماده بودن البته جگوار خوبه اونم بخاطر مدیریت خوبه هندی ها وگرنه اینم اگه مثل مکلارن خالصانه کار خود انگلیسیا بود حرفا واسه زدن نداشت
هیچ وقت تو زندگیت راجب مردم تا ثابت نشده زود قضاوت نکن.مطمئنا شک و تردید در وجود همه انسانها هست ،ولی چیزی که راجب من گفتی کذبه و وجود خارجی نداره. ضمنا من ۱۰۰۰ بار گفتم مولتی فکر میکنم و سعی میکنم از رو عدالت صحبت کنم ،قضاوت با شماست . در ضمن من یک ایرانی هستم و افتخار میکنم .من و شما تا صبح راجب برندهای دلخواهمون بحث کنیم نه چیزی به نفع خودمون میشه نه اونا ، پس بیاییم تا اونجا که جا داره راجب واقعیتها صحبت کنیم . حال آنکه خوشمون بیاد یا نیاد. من از اینکه بعضی کشورها با قدرت رسانه ایشون ی ماشین معمولی رو جای خاص و ویژه تو پاچه مردم میکنن متنفرم همین.حرف زیاد دارم برای گفتن ولی متاسفانه اهل تایپ و حاضر جوابی نیستم. با تچکر
ای خدا تا کی بعضی ها میخوان مک لارن رو مسخره کنن.?? با شه اصلا پورشه و فراری خدا. مک لارن هم یه شرکتی که هیچی نداره و داره میمیره.?? جناب ایکس 5 میشه یکم در مورده این کامنتتون بیشتر توضیح بدین.(البته جگوار خوبه اونم بخاطر مدیریت خوبه هندی ها وگرنه اینم اگه مثل مکلارن خالصانه کار خود انگلیسیا بود حرفا واسه زدن نداشت.)
ایکس 5 الان حرفت چ ربطی ب موضوع داشت؟! خوووبه منم بگم تو یه درگ دیگه مکلارن پورشه رو سوسک کرد؟…ولی هیچ وقت اینو نمیگم چون معتقدم هر سه تاشون فوق العادخ هستن و نمیشه قاطعانه نظر داد کدوم بهتره…درضمن جگوار لندرور فقط سهامدارش تاتا هس و هیچ نقشی در مدیریتش ندارن…مدیریتش دسه خود جگوار لندروره…جالبه ک بدونی همین جگوار لندرور سال پیش باعث ب سود رسیدن تاتا شده! وگرنه سود تاتا منفی میشد!…در ضمن فک میکنی سهامدارای شرکتای آلمانی همشون آلمانین؟!…دوست عزیز یکم منطقی صحبت کن…
شرمنده آقای بنتلی ولی این جوابو با کسایی بودم که به لامبورگینی میگن تراکتور ساز یا میگفتن فولکس بودجه بوگاتیو بده مکلارن میترکونه والا ما که دشمنی نداریم خودشون شروع کردن حالا ممکنه این وسط یه سری انگلیسی دوست دیگه باشن که ناراحت شن ولی من منظورم با اونا نیستم راجبه ربطشم بگم که ربط داشت اونم این بودکه چون جگوار انگلیسیه تا بخواد یه خبر از مکلارن بیاد ممکنه چند وقت طول بکشه تا اون موقعه ام شیرنیه ای پیروزی کم میشه از قدیم میگن تا تنور داغه نونو باید چسبوند
X5 جان داداش گلم. از حمایت و کامنت محبت آمیزت متشکرم. نیاز نیست به خاطر لامبورگینی ( حتی 1 درصد ) خودتو درگیر بحث و درگیری کنی. من ازت تشکر میکنم. کاملا میدونم منظورت با کیه. ولی ما همه با هم دوست و رفیقیم. نیاز نیست درگیر بحث بشیم. لامبورگینی به اندازه ای قوی هست که نیاز یه حمایت های من و شما نداشته باشه و از سخنان دوستان لطمه نبینه.
کینگ این اولین خودرویه سوپر اسپرت خیابانی بود اونوقت توجیهی نداره این قیمت.؟؟?? لابد اگه پورشه بود خیلی قابل توجیه و افتخار بود.?? چه میدونم.لابد تو درست میگی.
کینگ عزیز الان دقیقا چرا توجیه نداره؟! …این خودرو اولین سوپر اسپرت بوده و نسخه جاده ای خودروی مشهور دی تایپ هس…نسخه های کلاسیکش ک الان موجود هس الان قیمت بسیااار بالایی دارن… تعداد این خودرو هم خییلی کمه…جالبه بدونی ک قبل رونمایی این نه تا فروخته شدن…پس زیاد نگران نباش!…من نمیدونم چرا بعضیامون مردم دنیارو خنگ و عقب مونده فرض میکنیم ک همش شرکتای انگلیسی دارن سرشون کلاه میزارن…دس بردارین این حرفای الکیو…پیر شدم توی این سایت…
بنتلی عزیز و ngb جان من نمیگم این ماشین بده یا نه اقا این خوب به تمام معنا اصلا شاهکار زمان خودش چرا قیمتش باید بیشتر از 1 میلیون دلار باشه چرا ؟؟؟؟ چه پورشه چه فراری چه لامبو چه بنز برای من فرقی نمیکنه کلا این قیمت های نجومی بیخودی روی ماشین گذاشته میشن طرف میره تو قبر یه جنازه ماشین گیر میاره میان دستی سر روش میکشن و داد و بی داد این قهرمان 300 سال پیش بوده رکورد سرعت 50 تا رو ثبت کرده و فلان فلان و یه عده کارشناس هم میان خب این بذارید 50 میلیون دلار !!!! میگی چرا اخه ////؟؟؟؟ یه عده میان شما نمیدونید این چیه این گوهر گران بهاس این مرده زنده میکنه این ادم شفا میده قیمتش هم منطقیه همینه دیگه به خدا هیچ چیز دیگه ایی نیست ……… بنتلی جان فدات شم هیچ کدوم از مردم دنیا هم نمیان این جنازه رو بخرن فقط 16 نفر از کلکسیون دارها میان میخرن و چند سال دیگه میفروشن 3 میلیون دلار ….. مگه نه هیچ ادم با عقلی که 1 میلیون دلار جمع کرده واس ماشین نمیاد اینو بخره چون خنگ و عقب مونده نیست و لافراری میخره چشم همه رو درمیاره لذتشو میبره به اون جگوار نگاه هم نمیکنه والا بی تعارف ……. حالا چه جگوار کلاسیک چه پورشه کلاسیک قیمت نجومی ….. فرقی نمیکنه
اقا مجید با احترام فراوان من خودم با علی مخالفم که همش میگه قاشق چنگال ولی این حرفی که گفتی دو نکته داره اول اینکه بیشتر مردم امریکایی دوست دارن و میشه اینو توی مناطق ازاد دید و دوم اینکه شما خودت از این روش مظلوم نمایی استفاده میکنی و با اینکه ایتالیایی دوست داری از پورشه تعریف میکنی یه چند تا لایک بگیری
شما هر جور دوست داری فکر کن. برای من نه مهم بوده و نه هست. _______________________________________________________ در ضمن خودت حرف خودت رو در 3 خط کامنت 2 بار نقض میکنی !!!! 😂😂😂😂😂😂😂🔫🔫🔫🔫🔫🔫
اگر امریکایی باز ها در اکثریتن ( نمیدونم شاید باشن) خب من میام همش از ماشین آمریکایی مثل شورلت طرفداری کنم تا بیشتر لایک جمع کنم دیگه. کاری که با آئودی میکنم و کامنت هایی که براش میذارم رو برای فورد میذارم تا اکثریت سایت ( به قول شما ) ازم خوششون بیاد و به قول شما لایک جمع کنم.
وقتی به من میگی تو از پورشه طرفداری میکنی یعنی خودتم میدونی عاشقان پورشه (که نماد خودروسازی آلمانه) خیلی زیادن در این سایت. ولی کتمان میکنی و میگی آلمانی ها در اقلیتن.
. کلا درگیری با خودت 👌👌👌👌 .
لایک جمع کردن کار بچه هاست. من هیچ وقت به کامنت خودم لایک ندادم. تا حالا با 3300 کامنت شاید 30 بار از لایک و دیسلایک استفاده کردم. عمدتا هم لایک . بویژه وقتی کسی یک تیکه ی باحال به خودروسازان داخل میندازه.
برادر گرامی توجه کن امریکایی اکثریت ولی بعدش المانی بازا بیشترین طرفدار رو دارن در نتیجه اگه از هر دو طرف بدگویی کنی اوضاعت خراب میشه خیلی واضح گفتم نیازی به نقیض گویی نبود
در ضمن اسم سوپراسپرت های محبوب مثل لامبورگینی یا فراری یا پاگانی یا mclaren یا … به تنهایی برای جمع کردن لایک 99 درصد کاربرای سایت کافیه. هر چند حرفت کلا خیلی خنده دار و بی معنی بود.
یه چندتا افتخار کمپانی جگوار رو براتون میگم. -ماشین های تولیدی جگوار چندین بار جزء سریع ترین ماشین های دوران بودن. از جمله xk120 در سال(1950) همین xkss تو سال 57 و شاهکاری به اسم xj220 و…….. ماشین های جگوار همیشه جزء زیبا ترین ماشین ها انتخاب میشه(نمونش اف تایپ در سال 2013) و همینطور انزو فراری e تایپ رو به عنوان زیباترین ماشینی که ساخته شده معرفی کرده ***The most beautiful car ever made***و…………. ساخت سوپر اسپرت xj13 با یه موتور 12 سیلندر و 5 لیتر حجم با 500 اسب بخار قدرت. و صفر تا 100 فقط 3.4 ثانیه(که برای خیلی از خودروسازهای امروز هم رویاس) ساخته شده در سال 1966. دلم نمیاد چندتا ویژگیه e تایپ رو نگم. این ماشین طی یک نظر سنجی که انجام شد در صدر تاپ اسپرتهای ده ی 60 انتخاب شد(در سال ۲۰۰۴ توسط مجله Sports Car International ) در ماه مارس ۲۰۰۸ طبق نظر سنجی انجام شده در روزنامه The Daily Telegraph این اتومبیل در صدر لیست یکصد اتومبیل زیبای جهان قرار گرفت . این ماشین یکی از اولین اتومبیل هایی بود که از قوانین هوا فضا یا آئرو داینامیک در این ماشین به طور گسترده استفاده شد.(البته جگوار اولین شرکتی بود که از دهه 50 به کمک مهندس هوا فضا “مالکوم سایر” (Malcolm Sayer)پیشرو در استفاده از تونلهای باد برای آزمایش خصوصیات آئروداینامیکی خودروها ش بود.)(مالکوم سایر مهندس هوافضا بود و از اوایل سال 52 به این شرکت پیوست) e تایپ همچنین از سیستم تعلیق انحصاری شرکت جگوار (Independent rear suspension) استفده میکرد که تو زمانه خودش شاهکار بوده. این ماشین از ترمز دیسکی درهر چهار چرخ استفده میکرد. و……………….. حالا میریم سراغ بقیه افتخارات شرکت جگوار. —————————————————————— پیشرانه معروف 6 سیلندر خطی جگوار(xk) معروف به قابلیت اطمینان بالا و طول عمر بالا. جگوار با این پیشرانه چندین بار پیاپی رتبه اول مسابقات لمانز رو به دست اوورد.البته این پیشرانه به قدری خوب بود که در وسایل نقلیه ی دیگه مثل تانک-نفربر-خودورهای راداری و……… استفاده میشد. گفته شده در صورت نگهداری خوب این موتورها بدون تعمیر چیزی حدود 200،000 مایل کار میکرده(نزدیک به383 هزار کیلومتر)(دوستان درست گفتم به کیلومتر؟)اونم تو دهه ی 50 و 60!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جگوار به همراه شرکت دانلوپ(Dunlop) اولین شرکت هایی بودن که ترمز دیسکی رو برای خودروها اختراع کردن و جان میلیون های انسان رو حفظ کردن.اولین خودرویی که این نوع ترمز رو استفاده کرد در دنیا جگوار C-Type بود. همینا رو داشته باشید تا بعد میام بیشتر میگم.??
همین کارتون درسته. این شد فضای علمی. منم خیلی درگیرم وگرنه ان شا الله میخوام در اینده با یک سلسله کامنت !! شما رو با تاریخ و عظمت لامبورگینی و آئودی آشنا کنم.
خواهش میکنم علی نوای عزیز و به قل فقط انگلستان کادیلاک سوار. من جگوار رو خیلی زیاد دوست دارم شاید حتی بیشتر از مک لارن. مطمئنم اگه بخواد بازم میتونه یه هایپرکار بسازه در حد xj220 . البته cx-75 متاستفانه هیچوقت بهتولید انبوه نرسید.
فدات داداش اگه فقط انگلستان به من گفته کادیلاک سوار که دمش گرم من ارزوم کادیلاکه بخصوص سویل سرمه ای رنگ که دیونشم اما پول یه نمونه تمیزش رو ندارم من به شورولت سواری هم راضی هستم و خدا رو 100000 بار شکر میکنم
این ماشین جزئیات خیلی خوبی داره مثلا صندلی ها و شاید بهتره بگم تودوزی و همچنین همونجوری که تو متن اشاره شد حتی لاستیک هاش بر اساس لاستیک های دانلوپ اون موقع ساخته شدن!همین ریزه کاری ها هستش که باعث میشه قیمت ماشین بالا و تولیدش سخت و محدود باشه!!!!به هر حال این گربه بریتانیایی خیلی زیبا و چشمگیره!!!!!!!!!
حالا رفیق اینو بیشتر به خاط موتورش نمیخرن برای اینکه 60 سال پیش قهرمان لمانز شده میخرن خدایی 50 هزار دلار بذارن می ارزه :-) والا …… کدوم با عقلی اینو میخره جز یه کلکسیون دار اونم برای گرون فروختن در چند سال بعد ….. چه پورشه چه جگوار کلاسیک قیمت نجومیشون هیچ توجیهی نداره ………….
به خدا سرم میشه خواستم یه شوخی با اهل فن کرده باشم. هر وقت اسم جگوار به گوشم می رسه یاد این جمله میافتم. ( i love that jag but I drove it to fast ) استیو مک کوئین
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱ آذر ۱۳۹۵1.24 میلیون دلار !!!!!
خرید این ماشین با این مبلغ هیچ گونه توجیهی نداره ……
یعنی با این میزان پول گزینه های بسیاررررررررررررررر عالی وجود داره …. برا عشقه ماشین ها
کلکسیون دار ها بیان اینو بخرن حال کنن ….
Mehdi TuRbO
۱ آذر ۱۳۹۵فقط واسه عشق ماشینای پولدار توجیه داره ی دونه از اینا داشته باشی خاص ترین ماشین دنیا را داری داری با ی تیپ دهه ۵۰ عالی میشه.عاشق صندلیاشم.طراحیش جالبه.حس دونفره ی عمیقی داره 😂😂😂
ونوم
۱ آذر ۱۳۹۵اتفاقا برا همچین ماشین باحالی 1.24 ارزش داره چون چند وقت بعد قطعا بالای پنج قیمت میخوره و در صورت استفاده هم پا به پای اسپرتهای الان میاد
علي
۱ آذر ۱۳۹۵کینگ عزیز همچین تعجب میکنی که انگار قبلا برخورد نکردی با قیمت گذاری به سبک (((اینگلیسی))). همین الانشم تو تولید کالاهای ((((معمولی ))))که تو پاچه ملت میکنن به اسمه (((خاصه))) .
وقتی قدرت رسانه ایی داشته باشی میتونی (((نیسان میکرا)))) رو جای (((مرسدس )))به مردم قالب کنی طوری که خریدار تا آخر عمرش دستمال به دست درگیر تمیز کردن نیسان میکراش باشه و با غرور بگه این خودرو خاصه و هر روز هم میره رو قیمتش و از اینکه نقش دستگاه کارواشو بازی میکنی احساس برتری کنی. بله اینست قدرت ((( به وجود آوردن باوری که وجود خارجی نداره ))) نمونه واضح ((( ساعت ۳۰۰ هزار پوندی داخل بنتلی و قاشق چنگال و جهیزیه همراه ی خودرو ))).ولی در کل ماشین بالا خاص و زیباست و ی جورایی طراحی بیرون خودرو الهام گرفته از ((( حیوانات ماقبل تاریخ و دوزیستان ( قورباغه) ))) میمونه.
با تچکر
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵علی هیچ وقت همچین چیزی نیست
من خودم با پول زیاد دادن به بهونه ی خاص بودن یک ماشین مشکل دارم.
چون اصلا به ماشین خاص علاقه ندارم، به ماشین یا ساعت یا عینک خاص هم همینطور.
دوست دارم شخصیت و موقعیت اجتماعی خاص داشته باشم.
واسه همین شاید بهترین ماشینی که یک روز واسه خودم بخرم BMW سری 8 باشه.
هیچ وقت پول به اجناس تولید محدود نمیدم.
اما به نظرم ارزش این ماشین ها در ریزه کاری هایی هست که توشون به کار رفته.
یک مستند در مورد Pagani Zonda دیدم به همه ی سوالاتم در مورد خودروهای خاص جواب داده شد.
طرف میگفت برای طراحی و ساخت زیر صندلی های این خودرو ( زیر صندلی ، نه روی صندلی ) 1 هفته وقت گذاشتم
.
این ماشین هم مطمئنا کیفیت بالایی دراین زمینه ها خواهد داشت.
وگرنه مردم همه پولشون رو دوست دارن.
.
.
.
______________________________________________________
بعدشم یادمه یک روز با اسم “دکتر ماشین” اومدی و به خودروهای آلمانی توهین کردی و گفتی در مقابل امریکایی ها هیچ چی نیستن که ali chevy nova فهمید خودتی و دستت رو شد.
ازون روز بود که فهمیدم فقط میخوای بحث و درگیری درست کنی.
برای بحث و حنگ درست کردن باید عضو یک طرف باشی.
متاسفانه شما برای خودت یک طرف مستقل درست نکردی و از سمت آلمانی باز ها وارد بحث و دعوا شدی.
چون فکر میکنی آلمانی باز ها اکثریت سایتن و ازت حمایت میکنن.
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵.
دلیل اینکه اکثر کسایی که میخوان بحث درست کنن و به خودروهای امریکایی و انگلیسی توهین کنن از موضع حمایت از بنز و ب ام و و پورشه وارد عمل میشن ، به نظرم همینه.
چون میدونن ماشین های المانی بین عشق ماشین ها شدیدا محبوبن و 70 تا 80 درصد کاربرای سایت عشق آلمانن.
از طرفی مردم ایران هم به خاطر ظلمی که انگلستان و امریکا و فرانسه در طول تاریخ بهشون کردن و آلمان نکرده ، نسبت به آلمان و خودروسازی آلمان بسیار علاقه و محبت دارن.
برای همین هر کس میخواد بحث راه بندازه و جلب توجه کنه و از طرفی مورد حمایت بخشی از کاربرای سایت باشه از موضع حمایت از غول های آلمانی وارد میشه و بقیه رو تحقیر میکنه.
همین کارش باعث میشه افرادی مثل Ali chevy nova از روی ناراحتی بیان و به خودروهای آلمانی اهانت کنن و منم چون آتیشم تنده جواب بدم و دلخوری پیش بیاد.
][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][
تا حالا فقط یک نفر رو دیدم که برای جلب توجه متوجه این موضوع نشده و مستقل عمل کرده.
اون شخص هم احمد باقری بوده که گیر دادن به پورشه رو انتخاب کرد.
البته برای بعضی ها حمایت کاربران و لایک گرفتن اهمیت نداره و برعکس دلشون میخواد بیشتر مورد توجه قرار بگیرن ، برای همین به خودروهای آلمانی گیر میدن.
X5
۱ آذر ۱۳۹۵انگلیسی بازا مکلارتون تو برنامه گرند تور سوسک شد ????? انقدر بد بود که راننده حرفه ای تو تمرین کنترلشو از دست داد رفت تو شن ماسه ها علاوه بر این جرمی می خواست درگ بزاره کلی دکمه او drs نمیدونم چیچیو باید فعال میکرد اما فراریو پورشه با یک دکمه آماده بودن
البته جگوار خوبه اونم بخاطر مدیریت خوبه هندی ها وگرنه اینم اگه مثل مکلارن خالصانه کار خود انگلیسیا بود حرفا واسه زدن نداشت
علي
۱ آذر ۱۳۹۵هیچ وقت تو زندگیت راجب مردم تا ثابت نشده زود قضاوت نکن.مطمئنا شک و تردید در وجود همه انسانها هست ،ولی چیزی که راجب من گفتی کذبه و وجود خارجی نداره. ضمنا من ۱۰۰۰ بار گفتم مولتی فکر میکنم و سعی میکنم از رو عدالت صحبت کنم ،قضاوت با شماست . در ضمن من یک ایرانی هستم و افتخار میکنم .من و شما تا صبح راجب برندهای دلخواهمون بحث کنیم نه چیزی به نفع خودمون میشه نه اونا ، پس بیاییم تا اونجا که جا داره راجب واقعیتها صحبت کنیم . حال آنکه خوشمون بیاد یا نیاد. من از اینکه بعضی کشورها با قدرت رسانه ایشون ی ماشین معمولی رو جای خاص و ویژه تو پاچه مردم میکنن متنفرم همین.حرف زیاد دارم برای گفتن ولی متاسفانه اهل تایپ و حاضر جوابی نیستم.
با تچکر
(new great britain(king mclaren
۱ آذر ۱۳۹۵ای خدا تا کی بعضی ها میخوان مک لارن رو مسخره کنن.??
با شه اصلا پورشه و فراری خدا.
مک لارن هم یه شرکتی که هیچی نداره و داره میمیره.??
جناب ایکس 5
میشه یکم در مورده این کامنتتون بیشتر توضیح بدین.(البته جگوار خوبه اونم بخاطر مدیریت خوبه هندی ها وگرنه اینم اگه مثل مکلارن خالصانه کار خود انگلیسیا بود حرفا واسه زدن نداشت.)
بنتلی
۱ آذر ۱۳۹۵ایکس 5 الان حرفت چ ربطی ب موضوع داشت؟! خوووبه منم بگم تو یه درگ دیگه مکلارن پورشه رو سوسک کرد؟…ولی هیچ وقت اینو نمیگم چون معتقدم هر سه تاشون فوق العادخ هستن و نمیشه قاطعانه نظر داد کدوم بهتره…درضمن جگوار لندرور فقط سهامدارش تاتا هس و هیچ نقشی در مدیریتش ندارن…مدیریتش دسه خود جگوار لندروره…جالبه ک بدونی همین جگوار لندرور سال پیش باعث ب سود رسیدن تاتا شده! وگرنه سود تاتا منفی میشد!…در ضمن فک میکنی سهامدارای شرکتای آلمانی همشون آلمانین؟!…دوست عزیز یکم منطقی صحبت کن…
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵علی جان
من فقط نظرم رو گفتم.
راستش چیزی هست که حس کردم.
قصدم ناراحت کردنت نبود.
ولی اون قضیه ی دکتر ماشین خیلی بو میداد !!!
X5
۱ آذر ۱۳۹۵شرمنده آقای بنتلی ولی این جوابو با کسایی بودم که به لامبورگینی میگن تراکتور ساز یا میگفتن فولکس بودجه بوگاتیو بده مکلارن میترکونه والا ما که دشمنی نداریم خودشون شروع کردن حالا ممکنه این وسط یه سری انگلیسی دوست دیگه باشن که ناراحت شن ولی من منظورم با اونا نیستم راجبه ربطشم بگم که ربط داشت اونم این بودکه چون جگوار انگلیسیه تا بخواد یه خبر از مکلارن بیاد ممکنه چند وقت طول بکشه تا اون موقعه ام شیرنیه ای پیروزی کم میشه از قدیم میگن تا تنور داغه نونو باید چسبوند
X5
۱ آذر ۱۳۹۵منظور از اون جمله یعنی همه عواملش تا سهمداراش مدیراش همه انگلیسی باشن
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵🌼🌺🌻🌹🌷🌷🌹🌻🌺🌼🌺🌻🌹🌷🌹🌻🌺🌼🌺🌻🌹🌷🌹🌻🌺🌼🌺🌻🌹🌷🌹🌻🌺🌼
X5 جان
داداش گلم.
از حمایت و کامنت محبت آمیزت متشکرم.
نیاز نیست به خاطر لامبورگینی ( حتی 1 درصد ) خودتو درگیر بحث و درگیری کنی.
من ازت تشکر میکنم.
کاملا میدونم منظورت با کیه.
ولی ما همه با هم دوست و رفیقیم.
نیاز نیست درگیر بحث بشیم.
لامبورگینی به اندازه ای قوی هست که نیاز یه حمایت های من و شما نداشته باشه و از سخنان دوستان لطمه نبینه.
عزیزی.
بازم متشکرم.
پیروز و سربلند باشی.
X5
۱ آذر ۱۳۹۵قربونت داش مجید ❤❤❤
(new great britain(king mclaren
۱ آذر ۱۳۹۵کینگ این اولین خودرویه سوپر اسپرت خیابانی بود اونوقت توجیهی نداره این قیمت.؟؟??
لابد اگه پورشه بود خیلی قابل توجیه و افتخار بود.??
چه میدونم.لابد تو درست میگی.
بنتلی
۱ آذر ۱۳۹۵کینگ عزیز الان دقیقا چرا توجیه نداره؟! …این خودرو اولین سوپر اسپرت بوده و نسخه جاده ای خودروی مشهور دی تایپ هس…نسخه های کلاسیکش ک الان موجود هس الان قیمت بسیااار بالایی دارن… تعداد این خودرو هم خییلی کمه…جالبه بدونی ک قبل رونمایی این نه تا فروخته شدن…پس زیاد نگران نباش!…من نمیدونم چرا بعضیامون مردم دنیارو خنگ و عقب مونده فرض میکنیم ک همش شرکتای انگلیسی دارن سرشون کلاه میزارن…دس بردارین این حرفای الکیو…پیر شدم توی این سایت…
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱ آذر ۱۳۹۵بنتلی عزیز و ngb جان
من نمیگم این ماشین بده یا نه اقا این خوب به تمام معنا اصلا شاهکار زمان خودش چرا قیمتش باید بیشتر از 1 میلیون دلار باشه چرا ؟؟؟؟
چه پورشه چه فراری چه لامبو چه بنز برای من فرقی نمیکنه کلا این قیمت های نجومی بیخودی روی ماشین گذاشته میشن
طرف میره تو قبر یه جنازه ماشین گیر میاره میان دستی سر روش میکشن و داد و بی داد این قهرمان 300 سال پیش بوده رکورد سرعت 50 تا رو ثبت کرده و فلان فلان و یه عده کارشناس هم میان خب این بذارید 50 میلیون دلار !!!! میگی چرا اخه ////؟؟؟؟ یه عده میان شما نمیدونید این چیه این گوهر گران بهاس این مرده زنده میکنه این ادم شفا میده قیمتش هم منطقیه
همینه دیگه به خدا هیچ چیز دیگه ایی نیست ………
بنتلی جان فدات شم هیچ کدوم از مردم دنیا هم نمیان این جنازه رو بخرن فقط 16 نفر از کلکسیون دارها میان میخرن و چند سال دیگه میفروشن 3 میلیون دلار …..
مگه نه هیچ ادم با عقلی که 1 میلیون دلار جمع کرده واس ماشین نمیاد اینو بخره چون خنگ و عقب مونده نیست و لافراری میخره چشم همه رو درمیاره لذتشو میبره به اون جگوار نگاه هم نمیکنه والا بی تعارف …….
حالا چه جگوار کلاسیک چه پورشه کلاسیک قیمت نجومی ….. فرقی نمیکنه
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵.
به احترام این ماشین از روی صندلیم بلند میشم. ❤❤❤
ونوم
۱ آذر ۱۳۹۵اقا مجید با احترام فراوان من خودم با علی مخالفم که همش میگه قاشق چنگال ولی این حرفی که گفتی دو نکته داره اول اینکه بیشتر مردم امریکایی دوست دارن و میشه اینو توی مناطق ازاد دید و دوم اینکه شما خودت از این روش مظلوم نمایی استفاده میکنی و با اینکه ایتالیایی دوست داری از پورشه تعریف میکنی یه چند تا لایک بگیری
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵ونوم جان :
من و مظلوم نمایی ؟؟!؟؟؟!😲😲😲
وات ؟؟؟!؟!!!
فکرت مسمومه. کاریش هم نمیتونی بکنی.
من چند بار قضیه ی علاقم رو توضیح دادم
دیگه نمیدونم باید با چه چکشی روی این میخ آهنی بکوبم تا در سنگ فرو بره !!
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵شما هر جور دوست داری فکر کن.
برای من نه مهم بوده و نه هست.
_______________________________________________________
در ضمن خودت حرف خودت رو در 3 خط کامنت 2 بار نقض میکنی !!!! 😂😂😂😂😂😂😂🔫🔫🔫🔫🔫🔫
اگر امریکایی باز ها در اکثریتن ( نمیدونم شاید باشن) خب من میام همش از ماشین آمریکایی مثل شورلت طرفداری کنم تا بیشتر لایک جمع کنم دیگه. کاری که با آئودی میکنم و کامنت هایی که براش میذارم رو برای فورد میذارم تا اکثریت سایت ( به قول شما ) ازم خوششون بیاد و به قول شما لایک جمع کنم.
وقتی به من میگی تو از پورشه طرفداری میکنی یعنی خودتم میدونی عاشقان پورشه (که نماد خودروسازی آلمانه) خیلی زیادن در این سایت. ولی کتمان میکنی و میگی آلمانی ها در اقلیتن.
.
کلا درگیری با خودت 👌👌👌👌
.
لایک جمع کردن کار بچه هاست.
من هیچ وقت به کامنت خودم لایک ندادم.
تا حالا با 3300 کامنت شاید 30 بار از لایک و دیسلایک استفاده کردم.
عمدتا هم لایک . بویژه وقتی کسی یک تیکه ی باحال به خودروسازان داخل میندازه.
__________________________________________________________
با احترام فراوان.
قضیه ی میخ اهنی و سنگ هم یک ضرب المثل هست
ناراحت نشی
ونوم
۱ آذر ۱۳۹۵برادر گرامی توجه کن امریکایی اکثریت ولی بعدش المانی بازا بیشترین طرفدار رو دارن در نتیجه اگه از هر دو طرف بدگویی کنی اوضاعت خراب میشه خیلی واضح گفتم نیازی به نقیض گویی نبود
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵در ضمن اسم سوپراسپرت های محبوب مثل لامبورگینی یا فراری یا پاگانی یا mclaren یا … به تنهایی برای جمع کردن لایک 99 درصد کاربرای سایت کافیه.
هر چند حرفت کلا خیلی خنده دار و بی معنی بود.
(new great britain(king mclaren
۱ آذر ۱۳۹۵یه چندتا افتخار کمپانی جگوار رو براتون میگم.
-ماشین های تولیدی جگوار چندین بار جزء سریع ترین ماشین های دوران بودن.
از جمله xk120 در سال(1950) همین xkss تو سال 57 و شاهکاری به اسم xj220 و……..
ماشین های جگوار همیشه جزء زیبا ترین ماشین ها انتخاب میشه(نمونش اف تایپ در سال 2013) و همینطور انزو فراری e تایپ رو به عنوان زیباترین ماشینی که ساخته شده معرفی کرده ***The most beautiful car ever made***و………….
ساخت سوپر اسپرت xj13 با یه موتور 12 سیلندر و 5 لیتر حجم با 500 اسب بخار قدرت. و صفر تا 100 فقط 3.4 ثانیه(که برای خیلی از خودروسازهای امروز هم رویاس) ساخته شده در سال 1966.
دلم نمیاد چندتا ویژگیه e تایپ رو نگم.
این ماشین طی یک نظر سنجی که انجام شد در صدر تاپ اسپرتهای ده ی 60 انتخاب شد(در سال ۲۰۰۴ توسط مجله Sports Car International )
در ماه مارس ۲۰۰۸ طبق نظر سنجی انجام شده در روزنامه The Daily Telegraph این اتومبیل در صدر لیست یکصد اتومبیل زیبای جهان قرار گرفت .
این ماشین یکی از اولین اتومبیل هایی بود که از قوانین هوا فضا یا آئرو داینامیک در این ماشین به طور گسترده استفاده شد.(البته جگوار اولین شرکتی بود که از دهه 50 به کمک مهندس هوا فضا “مالکوم سایر” (Malcolm Sayer)پیشرو در استفاده از تونلهای باد برای آزمایش خصوصیات آئروداینامیکی خودروها ش بود.)(مالکوم سایر مهندس هوافضا بود و از اوایل سال 52 به این شرکت پیوست)
e تایپ همچنین از سیستم تعلیق انحصاری شرکت جگوار (Independent rear suspension)
استفده میکرد که تو زمانه خودش شاهکار بوده.
این ماشین از ترمز دیسکی درهر چهار چرخ استفده میکرد.
و……………….. حالا میریم سراغ بقیه افتخارات شرکت جگوار.
——————————————————————
پیشرانه معروف 6 سیلندر خطی جگوار(xk) معروف به قابلیت اطمینان بالا و طول عمر بالا.
جگوار با این پیشرانه چندین بار پیاپی رتبه اول مسابقات لمانز رو به دست اوورد.البته این پیشرانه به قدری خوب بود که در وسایل نقلیه ی دیگه مثل تانک-نفربر-خودورهای راداری و………
استفاده میشد.
گفته شده در صورت نگهداری خوب این موتورها بدون تعمیر چیزی حدود 200،000 مایل کار میکرده(نزدیک به383 هزار کیلومتر)(دوستان درست گفتم به کیلومتر؟)اونم تو دهه ی 50 و 60!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جگوار به همراه شرکت دانلوپ(Dunlop) اولین شرکت هایی بودن که ترمز دیسکی رو برای خودروها اختراع کردن و جان میلیون های انسان رو حفظ کردن.اولین خودرویی که این نوع ترمز رو استفاده کرد در دنیا جگوار C-Type بود.
همینا رو داشته باشید تا بعد میام بیشتر میگم.??
(ali (CHEVY NOVA
۱ آذر ۱۳۹۵دوست من بریتانیای کبیر خوشحالم که میبینم اینقدر اطلاعات از کمپانی مورد علاقت داری و درموردش اینقدر تحقیق کردی و اون رو برای سایرین میگی
افرین
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵همین کارتون درسته.
این شد فضای علمی.
منم خیلی درگیرم
وگرنه ان شا الله میخوام در اینده با یک سلسله کامنت !! شما رو با تاریخ و عظمت لامبورگینی و آئودی آشنا کنم.
(new great britain(king mclaren
۱ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم علی نوای عزیز و به قل فقط انگلستان کادیلاک سوار.
من جگوار رو خیلی زیاد دوست دارم شاید حتی بیشتر از مک لارن.
مطمئنم اگه بخواد بازم میتونه یه هایپرکار بسازه در حد xj220 .
البته cx-75 متاستفانه هیچوقت بهتولید انبوه نرسید.
(ali (CHEVY NOVA
۱ آذر ۱۳۹۵فدات داداش
اگه فقط انگلستان به من گفته کادیلاک سوار که دمش گرم من ارزوم کادیلاکه بخصوص سویل سرمه ای رنگ که دیونشم اما پول یه نمونه تمیزش رو ندارم
من به شورولت سواری هم راضی هستم و خدا رو 100000 بار شکر میکنم
مجید
۱ آذر ۱۳۹۵این ماشین جزئیات خیلی خوبی داره مثلا صندلی ها و شاید بهتره بگم تودوزی و همچنین همونجوری که تو متن اشاره شد حتی لاستیک هاش بر اساس لاستیک های دانلوپ اون موقع ساخته شدن!همین ریزه کاری ها هستش که باعث میشه قیمت ماشین بالا و تولیدش سخت و محدود باشه!!!!به هر حال این گربه بریتانیایی خیلی زیبا و چشمگیره!!!!!!!!!
GOD BLESS AMERICA
۱ آذر ۱۳۹۵حالا من هی بیام بگم خرید ماشینهای اروپایی هیچ توجیهی نداره شما هم باور نکنید.
بفرمائید تحویل بگیرید:
موتور 6 سیلندر 3.4 لیتری فقط 262 اسب بخار قدرت !!!!
قیمت 1.24 میلیون دلاری !!!!
خدایا همون کوروت و وایپرم آرزوست. ;-)
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱ آذر ۱۳۹۵حالا رفیق اینو بیشتر به خاط موتورش نمیخرن برای اینکه 60 سال پیش قهرمان لمانز شده میخرن
خدایی 50 هزار دلار بذارن می ارزه :-) والا ……
کدوم با عقلی اینو میخره جز یه کلکسیون دار اونم برای گرون فروختن در چند سال بعد …..
چه پورشه چه جگوار کلاسیک قیمت نجومیشون هیچ توجیهی نداره ………….
GOD BLESS AMERICA
۲ آذر ۱۳۹۵به خدا سرم میشه خواستم یه شوخی با اهل فن کرده باشم.
هر وقت اسم جگوار به گوشم می رسه یاد این جمله میافتم.
( i love that jag but I drove it to fast
)
استیو مک کوئین