این جگوار XE فیس لیفت شده است. اولین سدان جمعوجور جگوار پس مدل ایکس تایپ چیزهای دوستداشتنی زیادی دارد اما به عنوان خودرویی که چهارمین سال تولدش را جشن میگیرد، XE نیازمند یک جراحی جدی بوده است. ما برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستیم تا ببینیم که تغییرات اعمال شده چگونه بودهاند.
جگوار اساساً روی موضوعی تمرکز داشته که نگرانی اصلی خریداران این کلاس را تشکیل میدهد: تکنولوژی داخل خودرو. تمامی صفحات نمایش قدیمی XE جای خود را به جدیدترین صفحات نمایش دادهاند.
نتیجهی این کار ایجاد ظاهری زیباتر و احساسی مدرنتر نسبت به هر محصول آئودی یا ب ام و در این بازه قیمتی میباشد. سیستم تاچ پرو Dou جگوار که از مدل آی پیس گرفته شده دارای سه صفحهنمایش میباشد. این صفحات شامل نسخهی ۱۲.۳ اینچی پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی مرکزی و صفحه کوچکتر زیر آن برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و تنظیمات صندلیها میباشند.
XE همچنان از نظر سواری حرفهای زیادی برای گفتن دارد. سیستم تعلیق این خودرو هنوز هم بدترین دستاندازها را با پایداری فوقالعادهای پشت سر گذاشته و حتی رینگهای ۱۹ اینچی سفارشی نیز خللی به تواناییهای آن وارد نمیکنند. اگرچه توانایی عبور از پیچ این سدان بریتانیایی در حد و اندازههای ب ام و سری ۳ نیست اما توازن وزنی و پاسخهای فرمان آن بهتر است.
خودروی حاضر در تست از پیشرانهی ۴ سیلندر دیزلی انجینیوم استفاده کرده است. این پیشرانه قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری داشته و با مدل 320d ب ام و قابلمقایسه است؛ اما جگوار در دنیای واقعی بسیار کندتر است. ب ام و آرامش بیشتری هم دارد. این پیشرانه همانند دیگر قلبهای تپندهی XE به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک ZF متصل شده است. گیربکس یاد شده نرم بوده و تعویضهای خوبی دارد.
با وجود ظاهری جذاب، کابینی هوشمند و نصب برخی تکنولوژیهای نوین، جگوار XE فیس لیفت بیشک خودروی جذابتری در کلاس خود میباشد. این خودرو هنوز هم یکی از بهترین سواریها را داشته و تنها از نظر چابکی و دینامیک سواری قافیه را ب ام و سری ۳ میبازد. رقیب ژرمنی از نظر پیشرانهها نیز برتری محسوسی به جگوار داشته اما خب باید گفت XE در کل خودروی جذابی است.
مشخصات جگوار XE R دینامیک SE D180 AWD
- قیمت: 39475 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 212 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۲۱ تیر ۱۳۹۸انصافا کابینش نسبت به قبل خیلی جذاب ترشده.اونم با طراحی جدید فرمان ودسته دنده جذابش.قبلا این ماشین دسته دنده نداشت که حس میشد یه چیزی کم داره رو کنسول.
MAHDI
۲۱ تیر ۱۳۹۸مجله AUTO CAR بهترین خودروهای لوکس سال 2019 رو معرفی کردکه 10 خودروهستن.
رنجروور
لکسوسLS
آئودی E. tron کواترو
آئودی A8
تسلا مدلS
ب ام و سری7
مرسدس Sکلاس
ب ام و X7
ب ام و سری6 گرن تورزمو
جگوارXJ
Ferrari Fxx K Evo
۲۱ تیر ۱۳۹۸بنازم مرسدس S Class رو که این نسلاش
چندین ساله جزو ۱۰ خودروی ، لوکس جهانه با
اینکه دیگه داره قدیمی میشه نسبت به رقبا
Abbas
۲۲ تیر ۱۳۹۸کابین به همین میگن ساده و تکنولوژیک،بدون شلوغ کاری های اضافه و در عین حال زیبا??