جگوار

بررسی جگوار XF S اسپرت‌بریک 2018

زمانی که دومین نسل جگوار XF در سال ۲۰۱۶ از راه رسید، چندان سروصدایی به پا نکرد. با این وجود، حرکت به سمت معماری جدید و استفاده از دو موتور چهار سیلندر تازه، باعث شده تا این طور به نظر برسد که XF بازطراحی شده، یک فیس لیفت متوسط را تجربه نموده است.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
عرضه XF اسپرت‌بریک 2018 از اواخر امسال در بازار ایالات متحده شروع خواهد شد؛ آخرین مرتبه‌ای که جگوار موفق به فروش یک مدل واگن در آن کشور شد، به ۹ سال پیش و خودروی X-type مرحوم بازمی‌گردد. آمریکایی‌ها این واگن ۷۱,۴۴۵ دلاری را همانطوری‌که از خوردن مارمایت(نوعی دیزی) لذت می‌برند، دوست خواهند داشت. با ورود اسپرت بریک به آنجا، سگمنت واگن‌های سایز متوسط لوکس، جمع شلوغی را تجربه خواهد نمود. مرسدس E400 و ولوو V90 کراس‌کانتری، دو نمونه حاضر در این کلاس هستند. جگوار امیدوار است تا بتواند به وسیله این خودرو جای پای خود را در این بخش از بازار ایالات متحده محکم نماید.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
در ابتدا، تولید کننده بریتانیایی تنها با یک نوع مشخصه XF S اسپرت‌بریک را روانه آمریکا خواهد نمود. یک پیشرانه V-6 سوپرشارژ، گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سامانه چهارچرخ محرک، مشخصات فنی نمونه صادراتی به امریکا خواهند بود. البته مدل‌های دیگری نیز در صف اخذ گرین کارت آمریکا قرار دارند که مشخصات ایشان بعدا معلوم خواهد شد.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
حرکت XF در جاده‌های بیرون شهری، بسیار دلاورانه بوده و هدایت آن با چاشنی نشاط و سرزندگی همراه است. سیستم تورک-وکتورینگ ترمز پایه، به هدایت این جانور ۱۹۷۳ کیلوگرمی کمک شایانی می‌کند. کنترل بدنه در سر پیچ‌ها مناسب بوده و نشان از وجود رگه‌هایی از مزایای استاد کنترل پایداری اتاق، یعنی F-Pace crossover دارد. چسبندگی مناسب تایرهای تابستانی ساخت کانتیننتال، فراتر از آن چیزی است که مشتریان آمریکایی با تایرهای چهارفصل و رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی تجربه خواهند نمود.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
عملکرد پیشرانه آن‌گونه که از یک موتور سوپرشارژ انتظار می‌رود، سریع و بی‌وقفه نیست و تمام قدرت را به یکباره در اختیار راننده قرار نمی‌دهد. با ضمیمه نمودن کارکرد آهسته گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF در هنگام معکوس کشیدن به کارنامه پیشرانه، جمع نمرات ضعیف جگوار تکمیل می‌گردد. البته عملکرد کلی گیربکس و دقت دنده‌کشی آن در سطح نمونه‌های مشابه به کار رفته در انواع ب‌ام‌و و آئودی است. صدای خروجی از اگزوز نیز مایه بسی نومیدی است، یکنواخت و خسته‌کننده بوده و در دورهای بالای موتور، بسیار غرولند می‌کند.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
این خودرو به تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار تجهیز شده تا هنگام پر نمودن ظرفیت محفظه بار، از کم شدن ارتفاع قسمت عقب خودرو جلوگیری شود. حجم محفظه حمل بار در حالی که صندلی‌های عقب در سر جایشان قرار دارند، به ۹۰۶ لیتر می‌رسد. با خواباندن صندلی‌ها این رقم تا ۱۹۸۲ لیتر قابل گسترش است. صندلی‌های جلو قدری تخت و سفت هستند، تا انجا که در مسافرت‌های طولانی سرنشینان را دچار مشکل خواهند نمود. این مشکل زمانی که بر روی صندلی‌های عقب نشسته باشید، بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. البته میزان فضای پا و سر مناسبی برای بزرگسالان در ردیف دوم وجود خواهد داشت.

جگوار XF S اسپرت‌بریک
کلیه اسپرت‌بریک‌های عرضه شده در ایالات متحده همراه امکانات استانداردی نظیر: سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر نقاط کور و کمک‌فنرهای تطبیق‌یافته، عرضه می‌شوند. از نظر فناوری، امکاناتی مانند موارد ذیل در این خودرو موجود خواهد بود:
اتصال وای فای، سیستم صوتی Meridian و ریموت کنترل مخصوص جگوار. همچنین یک سایه بان سقفی با قابلیت باز شدن توسط اشاره دست، سرنشینان جلو را از تابش بیش از حد نور خورشید از طریق سقف شیشه ای، مصون می‌دارد.


طراحی این خودرو، بی انتهاست، فضای کابین برای چهارنفر بزرگسال مناسب است، استحکام شاسی حین حرکت خودرو بسیار اطمینان بخش است. در بین محصولات جگوار، اسپرت بریک بهترین نمونه در عمل به آرمان های بنیادین این شرکت است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ببخشید کامنتم ربطی ب مطلب نداره، بعضی دوستان در مطلب معرفی ونتیج جدید گفتن ک شبیه مزدا میاتا هس ولی اگه عکس هردو رو با هم مقایسه کنیم هیچ شباهتی وجود نداره!
    با این وجود باید اینو هم اضافه کنم ک طراحی نسل جدید ونتیج قبل از دی بی 10انجام شده ،از طرفی نسل جدید میاتا هم شهریور 93معرفی شده ،با توجه ب رونمایی دی بی 10در آذر 93 میشه نتیجه گرفت هرگونه الهام گرفتن طراحی ونتیج از میاتا غیر ممکنه.
    در آخر هم باید بگم با توجه ب زمان طراحی ونتیج جدید،هر گونه شباهت طراحی چراغ عقبی این خودرو با مدل جدید فیسکر احتمالا اتفاقیه.

    1. فرامرز

      ۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      اون مزدا میاتا که شبیه ونتیج هست نسل ۳ هست که ۲۰۰۵ به بازار اومد و ۲۰۰۸ فیس لیفت شد و تا ۲۰۱۵ که نسل ۴ بیاد فروش میرفت. فیس لیفت ۲۰۰۸ میاتا از نمای جلو خیلی شبیه ونتیج هست. به نظرم استون میتونست طراحی خیلی بهتری برای ونتیج در نظر بگیره

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز میشه بدونم چ شباهتی بین ونتیج جدید و میاتا 2008وجود داره؟!!!
        من ک هیچ شباهتی بین این دوتا نمی بینم.
        باز هم میگم ونتیج جدید طراحی فوق العاده ای داره و شبیه هیچ خودروی دیگه ای نیس

  2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    If you looked at the all-new Aston Martin Vantage and immediately thought it was a production-version of
    James Bond’s DB10 , you’re not alone. However, it was actually the DB10 that took design inspiration from the Vantage.
    Speaking to This Is Money , Aston Martin design chief Marek Reichman revealed that the new Vantage was designed in 2014, before the release of
    Spectre in 2015 starring Daniel Craig and the DB10.

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      دمت گرم داداش بنتلی بابت اطلاع رسانی دقیقت.?
      من که از ونتیج جدید خیلی خوشم اومده.از اون طرح هایی هست که آدم دلش تنگ میشه و دوست داره چند باره ببینه.?

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        ممنون دانیال جان، وااقعا ونتیج جدید خودروی فوق العاده ای هس، دیروز خوندم 80درصد تولید سال اول ونتیج فروخته شده

  3. Kamran

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    عمرا نمیتونه تحدیدی برا E Class و Volvo S90 بشه

  4. Kamran

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    انتخاب من در این سگمنت به ترتیب

    1- S90
    2- E Classe
    3- Serie 5

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      اولا که برادر من v90 نه s90.
      بعدشم عمده ضعفش مربوط به گیربکسه.
      همین e کلاس با توجه به وزنه 2014 کیلوگرمی و طبعا بالاتر نصبت به جگوار شتاب گیری سریع تری داره.
      و یکی از مهمترین نقطه ضعفش تو کار اند درایور گیربکس کندش ذکر شده.
      نقط عطفشم فضای بار زیاد((نصبت به سری 5 هم فضای بیشتری داره)) و اون لذت رانندگی همیشگی جگواره.
      طراحی داخلیشم هم خوبه ولی عالی نیست.((امیدوارم جگوار هر چه سریع ترین نسل بعدی طراحیه داخلیشو با پرچمدارش رونمایی کنه))
      جگوار با این مدل یک رکوردشکنی هم کرده که دوستان میدونن.
      به هر حال برای هر خودروسازی رسیدن به سطح پانامرا کاری بسیار سخته،چه برسه به گرفتن جاش!!!!!
      امیدوارم برادارنsv یه دستی به روش بکشن و یه پکیج پرفورمنس عالی رو ببینیم از این مدل.

  5. Kamran

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    دیسلایکارو 😂

    همه میدونن که سلاطین این سگمنت
    E Class ، S9 ، Serie 5 هستند :))))

    تازه با معرفی مدل جدید ائودی A6 جگوار دیگه
    کلا باید با این سگمنت خداحافظی کنه اررره :)))

    حقیقت تلخه :)

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      برادر من جگوار مدت طولانی از این سگمنت دور بوده،انتظار نداری که یهو بیاد همه رو قورت بده!!!!!
      بعدشم سلطان این کلاس پانامرا هست.
      هنوز سری 5 هم تست نشده.
      حالا شما چه اصراری داری بر اینکه جگوار نمیتونه و …….من متوجه نمیشم.
      الان جگوار از این کلاس خداحافظی کنه شما راحت میشین؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا