تست گوزن همچنان باعث آشکار شدن ضعفهای خودروی بسیاری میشود این بار نیز نوبت جگوار آی پیس بوده تا یک تست پرحاشیه را پشت سر بگذارد.
شاید برخی افراد بگویند آی پیس مزیت مهمی نسبت به دیگر خودروها دارد زیرا بخش اعظم وزن قوای محرکهی آن در کف خودرو پخش شده و بنابراین مرکز ثقل آن نسبت به برخی خودروهای درونسوز بیشتر است. اگرچه این امر به کراس اوور جگوار اجازه میدهد تا در سر پیچها کاملاً تخت باقی بماند اما تست گوزن اخیر این خودرو نشان داده که مشکلی در سیستم ESC آن وجود دارد.
در تمامی تستهای انجام شده، با چرخش ناگهانی فرمان به سمت راست سیستم کنترل پایداری باعث قفل شدن چرخ جلوی سمت راننده شده و خودرو چندین متر به همین صورت روی زمین میلغزد. به این ترتیب جگوار آی پیس نمیتواند تست گوزن را بدون برخورد به مخروطهای تعبیه شده پشت سر بگذارد.
این یک نتیجهی بد برای هر خودرویی بوده و برای آی پیس به عنوان خودرویی گران و لوکس بدتر است.
شاید از نظر برخی افراد این مشکل به چگونگی برنامهریزی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی آی پیس مربوط باشد. این سیستم باید در چنین سناریوهای رانندگی دخالت کند اما نباید چرخ جلو قفل شده و خودرو از کنترل خارج شود. جگوار فعلاً واکنشی به این تست نشان نداده هرچند توانایی بهروزرسانی از راه دور آی پیس به این معناست که بریتانیاییها میتوانند سیستم ESC را بهروز کنند تا رفتار بهتری داشته باشد.
مهدی
۲۴ مهر ۱۳۹۸انگلیسی های حقه باز
datsun
۲۴ مهر ۱۳۹۸جایزه بهترین ماشین سال ۲۰۱۹ اروپا رو گرفته بود.
Elmiraj
۲۴ مهر ۱۳۹۸این و آئودی e-tron قرار بود model 3 به چالش بکشن ، چندین جایزه گرفتن و اومده بودن تا فروششو به حداقل ممکن برسونن…!!!!
ولی جالب اینجاست که بیخود نبود فروش یک سالشون اندازه یک ماه model 3 نیست…!!!!
شاهین
۲۴ مهر ۱۳۹۸جایزه …
به ما هم موقع مدارس جایزه میدادن اخرش میفهمیدیم والدینمون جایزه رو خریدن و دادن به مدرسه که بهمون بدن دلمون خوش باشه
امیر
۲۴ مهر ۱۳۹۸توخیابون یهو یکی میاد جلوت بعد میپیچی کنزنی بهش ولی میری تو باقالیا…?
جدای از شوخی امیدوارم مشکلش حل بشه
نوید جهرمی
۲۴ مهر ۱۳۹۸از جگوار که اینقدر روی هندلینگ و شاسی کار میکنه همچی نتیجه ای بعید بود. امیدوارم سریع فکر اصلاح باشن.
M3csl
۲۴ مهر ۱۳۹۸شاید راننده چیزی زده بوده
ماشین همش قفلی می زده
داود
۲۴ مهر ۱۳۹۸کاری که برلیانس سر پیچ انجام میده و میفرسته تو باقالیا .
بهراد
۲۴ مهر ۱۳۹۸واقعا؟ همه چرخاش قفل میشه یا یکیش؟
فرزاد
۲۴ مهر ۱۳۹۸این ماشینای انگلیسی از قدیم همشون پر ایراد بودن مثل همین پیکان یا جگوارهای قدیمی که به شکستن سیبک چرخ معروف بودن یا مینی ماینرهای قدیمی که جلوبندیشون بسیار ضعیف بود و زود خراب میشد یا هیلمن های قدیمی که زود فرمان میبرید وچپ میکرد
امیر
۲۵ مهر ۱۳۹۸جگوار xj عموم داشت ک خیلی عالی بود مخصوصا شتابش
۶سیلندر بود
تنها مشکلی ک براش پیش اومد پوسته کارتلش شکست و چون پیدا نشد مجبور شد بجای روغن توش گریس بریزه و با همون وضعیت تا مدت ها کار میکرد!!
کابین راحتی داشت و البته مصرف بالاش(دو باک داشت)!!!
یادش بخیر..