جگوار پس از یک پیشنمایش در ماه گذشته، سرانجام مدل XE SV Project 8 را بهطور رسمی معرفی کرد. این ماشین که توسط بخش خودروهای ویژهٔ جگوار-لندروور یا بهصورت مخفف SVO ساخته شده است میتواند قاتلی برای سدانهای اسپرت آلمانی باشد زیرا به یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ کوئیکشیفت متصل است، این سوپرسدان را ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و نهایتاً امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم میکند.
این ارقامِ عملکردی مشابه سوپراسپرتها بوده و به همین دلیل، جگوار این سدان اسپرت و توانمند را نقطهٔ اوج سدانهای عملکردی دنیا میداند. XE SV Project 8 در بیرون به سپر جلوی فیبر کربنی، کاپوت فیبر کربنی و یک اسپلیتر قابل تنظیم مجهز شده است. تیم SVO همچنین پانلی مسطح در کف خودرو و سپر عقب فیبر کربنی با یک دیفیوزر تهاجمی را نیز نصب کردهاند. دیگر موارد ظاهری برجستهٔ این سوپرسدان بریتانیایی هم شامل رینگهای آلومینیومی ۲۰ اینچی فورجکاری شده و بال عقب قابل تنظیم میشود.
برای تحت کنترل قرار دادن همهچیز، مهندسین جگوار یک سیستم تعلیق کاملاً تجدیدنظر شده با فنرهای سفتتر و دامپرهای متغیر با قابلیت تنظیم دستی را در این خودرو بکار گرفتهاند که میتواند جهت استفاده در پیستها، ارتفاع ماشین را ۱۵ میلیمتر کاهش دهد. XE SV Project 8 همچنین به یک دیفرانسیل الکترونیکی فعال با یک خنککنندهٔ روغن و ترمزهای کربن سرامیکی مجهز شده است؛ بنابراین XE SV Project 8 اولین خودروی جادهای دنیا است که همانند خودروهای فرمول یک در سیستم ترمز آن از سیلیکون نیترید استفاده شده است. علاوه بر این، برای کمک به انتقال تمامی نیروی عظیم ۶۰۰ اسب بخاری این سوپرسدان به سطح مسیر، مطمئناً به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز شده است.
داخل XE SV Project 8 نیز کاملاً به شکل اسپرت ارائه شده است. برای این کار، طراحان یک غربیلک فرمان اسپرت با روکش آلکانترا و تریم فیبر کربنی براق را در این خودرو نصب کردهاند. این سدان اسپرت بهصورت استاندارد با چهار صندلی عرضه میشود اما امکان سفارش پکیج پیست هم برای آن وجود دارد که در این صورت خودرو مجهز به تنها دو صندلی مسابقهای در جلو با کمربندهای چهار نقطهای شده و بجای صندلیهای عقب هم یک رول کیج نصب میگردد.
رئیس بخش خودروهای ویژهٔ جگوار-لندروور آقای «جان ادواردز» در مورد XE SV Project 8 گفته است:
«هدف SVO ساخت خودروهایی است که مرزهای لوکس بودن، عملکرد و توانمندی را درنَوَردند. XE پروژه ۸ نمونهای عالی است که نشان میدهد زمانی که طراحان، مهندسان و متخصصانِ تولید فرصت ساخت یک خودروی اسپرت عالی را بدون محدودیت به دست میآورند، چه اتفاقی میافتد».
از جگوار XE SV Project 8 تنها ۳۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد که همگی از نوع فرمان چپ خواهند بود اما متأسفانه تمام این مزایا و عملکردِ فوقالعاده، ارزان به دست نمیآید چراکه قیمت این خودرو از ۱۵۰ هزار پوند آغاز میشود.
فرشاد سجادیان
۸ تیر ۱۳۹۶اووووف ? طراحیش به خصوص سپرش خیلی خاص و تهاجمیه. توان فنیشم حرف نداره ? خیلی گرونه اما اینو در نظر بگیرین که اولا تولید محدوده، دوما هیچ خودرویی تو کلاس خودش حریفش نمیشه و باید با سوپراسپورتها سر شاخ شه.
Sina
۸ تیر ۱۳۹۶من هنوزم e63 و ام ۳ رو بیشتر از این ترجیح میدم اما اما از موتور دوست داشتنی سوپر شارجر با اون سرمستی خاص خودش با اون زوزهاش اصلا اصلا نمیشه به راحتی گذشت
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۸ تیر ۱۳۹۶من چی بگم.
به قل دوستان اصن یه وضعیه……..
قاتل سدان ها…….
((این ارقامِ عملکردی مشابه سوپراسپرتها بوده و به همین دلیل، جگوار این سدان اسپرت و توانمند را نقطهٔ اوج سدانهای عملکردی دنیا میداند.?))
صدای v8 سوپرشارژر جگوار یکی از بهترین صداهایی دنیای خودروعه که میشه شنید.
حتما گوش کنید.
سراسر اصالت و وحشی گری تو صداش موجوده.?
شدیدا نیازه تا جگوار بره جهنم سبز رو منفجر کنه.
اگه اشتباه نکنم قیمت گرونش شاید به خاطر این باشه که بعضی قطعاتش دست ساز و کیفیت ساخت بسیار بالایی هم داره.
نمیدونم چرا ولی چهرش منو یاده m3 میندازه.هر دو عالین.
فقط چرا هیچ عکسی از داشبوردش نیس؟؟!!
??THE ART OF PERFORMANCE??
Daniel
۸ تیر ۱۳۹۶حاج دانیال چه کرده این جاگوار
انصافا ماشین بی نقصیه
(نمیدونم چرا ولی چهرش منو یاده m3 میندازه.)
منم یاد M3 افتادم وقتی دیدمش. ازنمای عقبی منو یاد M3 نسل قبل که تو Rivelهم بودشزمیندازه.
جاگوار تا اینجا از BMW بهتر عمل کرده و ی الماس زیبا تراشیده.
امیدوارم BMW یه تکونی به خودش بده. انصافا روزا تکراری شدن برام بدون M3 جدید.
همه دارن ی برگه برنده رو میکنن. امیدوارم BMW آس رو هرچه زودتر رو کنه.
Daniel
۸ تیر ۱۳۹۶آقا قبل از اینکه اساتید مسلم و کارکشته زبان انگلیسی بهم حمله ور بشن تصحیح میکنم.
Rivals درسته.
KING 918 (محمدرضا)
۸ تیر ۱۳۹۶ببینید خیلی خوبه ها اما ویژگی های یه سدان رو از بین برده تا به این عملکرد برسه به نظرم اگه مثل پانامرا لوکس و مجلل ولی سریع بود شایسته احترام زیاد و بیشتری بود ……
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۸ تیر ۱۳۹۶سلام برادر دنیل.
نگران نباش برادر.
بزودی ب ام و گرد و خاکی به پا میکنه(اینطور پیش بینی های من شدیدا به واقعیت نزدیکه?)
——————————————————————
محمدرضا جان تو سدان ها پانامرا اصلا حسابش با بقیه جداس.لوکس بودن و بالاترین پرفورمنس و مصرف سوخت و کلا همه چیزای خوب رو با هم داره.
ولی به نظره من بخش sv جگوار-لندروور بیشتر برای رقابت با بخش m ب ام و راه اندازی شده.
به نظرم به این عملکرد رسیده واقعا شایسته احترامه زیادیه.و نمیشه گفت لوکس نیست.
چون هنوز تصویرداخلش کامل نیست.ولی حسه اسپرته بیشتری به آدم میده تا لوکس.
همونطور که گفتم پانامرا اصلا تو یه دنیای دیگه ای.
fara2001
۸ تیر ۱۳۹۶بی همتاس این گربه سرسخت
اشکان
۸ تیر ۱۳۹۶چراغای جلوشو نگا میکنی غم و غصه یادت میره!چقدر خوشگله!این النترا جدید ها هم خدایی از این کپی کردنااا!
مهدي
۸ تیر ۱۳۹۶با سلام
من تو نگاه اول یاد m۳افتادم.چه خروجی داره موتورش با شتاب۳.۳خیلی خوب.دنیا به سرعت در حال پیشرفت.بعد لگن سازای ما ،تیبا رو دارن فنر بلند تر میندازن تا به عنوان شاسی بلند شهری بفروشنش.واقعاً ننگ بر خودرو ساز داخلی.
شایان
۸ تیر ۱۳۹۶هیچ سنخیتی با هم ندارن انگار وصله ناجورن یه سدان لوکس پشتش یه بال نازک گذاشتن و فکشم یکم آوردن پائین به نظرم طراحیش بدجوری نافرم زشت شده
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۸ تیر ۱۳۹۶از این شوخیا با ما نکن دکتر شایان.?(?)
Omid622
۸ تیر ۱۳۹۶خیلی گرونه
من که اگه سدانی با قیمت معقول و شتابی برابر یا سوپر اسپرت بخوام قطعا میرم سراغ دو گزینه بی نظیر بازار که یکی E63s با شتاب۳.۴
و البته قیمتش فک کنم حول و حوش ۹۰ هزار دلار
یا M5 که قراره به تازگی رونمایی بشه
Ghost
۹ تیر ۱۳۹۶اصلا چه ربطی به E و سری 5 داره این رقیب m3 و c63 s
بعدش ام شروع قیمت e63s از 102.000 تاس
احسان
۹ تیر ۱۳۹۶دوستان چند مورد
اولا اینکه بی نهایت زیبا و جذابه و با این عملکرد فنی هم که دیگه خون و خون ریزی به راه میوفته
دوما اینکه خود انگلیسی ها هم یه جورایی اعتراف کرده اند که فرمان سمت راست کار احمقانه ایی است و جای درستش همونیه که استاندارد آلمانها و امریکاییها هستش
و سوم اینکه لطفا نظرتون را بین کادیلاک ATS_V و جگوار XE_S اعلام کنید
کادیلاک ….LIKE
جگوار…….DISLIKE