جگوار

جگوار به شکار ژرمن ها می‌رود

زمانی که جگوار مدل X تایپ را در سال ۲۰۰۱ و تحت لوای فورد وارد بازار کرد، کمتر کسی می‌توانست موفقیتی برای این مدل که چهره XJ قدیمی و توانایی‌های فنی متوسط فورد را داشت، در برابر سدانهای آلمانی که این بخش بازار را تحت سلطه خود داشتند، متصور گردد. اما حالا در سال ۲۰۱۴ و با مالکیت هندی جگوار، هنوز این رؤیا زنده است.

2016 Jaguar XE
۲۰۱۶ Jaguar XE

پس از دیدن تیزری از جگوار XE سدان در نمایشگاه ژنو و دیدن عکس‌های جاسوسی از این مدل در حال تست، به نظر می‌رسد عزم جگوار برای رقابت با رقبای آلمانی جزم‌تر شده باشد. با این وجود شاید انتظار یک مدل خاص و ویژه را نباید از XE داشته باشیم. این مدل احتمالاً وارث جلوپنجره XJ با عرض بیشتر و بدنه عضلانی‌تر و کشیده‌تر از XF خواهد بود.
فضای داخل کابین هم آشنا خواهد بود از سایر مدل‌های جگوار مخصوصاً مدل امروزی‌تر F-Type الهام گیری خواهد شد.

jaguar-xe-prototype-spied-drifting-on-ice
استفاده از چهارچوب آلومینیومی کمک می‌کند تا صرفه‌جویی مناسبی در وزن صورت گیرد که منجر به عملکرد بهتر و اقتصادی‌تر خودرو خواهد شد. در بخش انتقال نیرو هم گزینه‌های مختلفی را می‌توان انتظار داشت از جمله موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری و نمونه V6 و البته یک نسخه ویژه XE-R با موتور شش سیلندر سوپر شارژر و یا هشت سیلندر.

آیا این گربه جدید کاونتری می‌تواند حریف قدری برای آلمانی‌هایی چون بنز کلاس C، ب ام و سری ۳ و آئودی A4 و یا لکسس IS ژاپنی باشد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا بی ام و

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    این جوجه انگلیسی میخواد جلو آلمان و ژاپن رو بگیره نه نمیتونه الان ماشین سازای اصلی جنگشون شروع شده و جگوار نباید خودشو قاطی جنگ کنه

    1. احسان(احسان سابق)

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2870 ديدگاه)

      شما چند بار تستش کردی؟

    2. خاوری مزراتی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      حواست باشه به جگوار توهین نکن روی اون هم اسم حیوان نذار… جگوار سالاره

      1. شایان

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        جگوار خودش اسمه حیوونه

      2. پسم

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        سوتی بدی بود..باهاتون همدردم

    3. رضا

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      ماشینای انگلیسی همیشه خاص هستند هرچند که از لحاظ تکنولوژی به پای آلمانیها نمیرسن که کاملا مشخصه ولی دلیل نمیشه از پیش بازنده بدونیمش
      مطمئنن این مدل طرفداران و خریداران خاص خودش رو داره
      مثل استون مارتین

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        احمد رضا . احسان . رضا . شاهین . خاوری . توروخدا بحث اینو

        نکنید .

        شایان و احمد رضا ، خداییش جگوار خودروساز خوبیه . ماشیناش

        واقعا خاصه . ولی خب مثل المانی ها خبر ساز نیست . ولی اینو

        بدونین ، که در کیفیت چیزی از المانی ها کم نداره .

        تنها برندی که من در خودروسازهای انگلیسی قبول دارم همین

        جگواره . واقعا خاصه . درسته که مثل بنز و ب ام و ائودی ،

        تنوع موتور نداره ، ولی در موتورهای 8 سیلندر ، پا به پای

        المانی ها میاد . خلاصه هرکدام مشتری خاصه خودشو داره .

        من خودم طرفدار دو اتیشه ی المان و محصولاتشم . حتی اگر چرت و

        پرت باشه .

        ولی خداییش دیگه جگوارو خاک تو سر نکنید .

        1. شاهین

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          میلاد جان با اینکه من به تازگی نظر میدم ولی خداییش تعصب بی مورد ندارم.بیشتر بی ام و و لامبورگینی رو دوست دارم که اونم علاقه ی شخصی هستش نه تعصب بیجا.
          قبلا هم گفتم “تعصب بی مورد آفت قضاوت است.”
          ماشین خوب رو باید دوست داشت مهم نیست که متعلق به کدوم کشور یا کمپانی باشه.

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . حرف شما کاملا درسته ، من اشتباهی اسم شمارو

          اوردم . عذرخواهی میکنم . ببخشید .

        3. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          خواهش میکنم میلاد جان.سرور مایی شما.
          راستی میلاد جان راجع به فراخوان های جنرال موتور که بحث داشتین یه مطلب تو پست F150 گذاشتم.اگه وقت کردی بخون.ارادت.

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود شاهین جان . فعلا دارم جواب بعضی هارو میدم . به

          اونجا رسیدم چشم .

        5. شاهین

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          ضمنا 30 ساله شدن BMW M5 رو به طرفداران خودروهای آلمانی و خصوصا بی ام و دوستان تبریک میگم! :)

        6. شایان

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          باشه میلاد جان من به احترام شما دیگه از این تاریخ و ساعت بحثو ادامه نمیدم هرچند میدونم که یه سری میان … میگن ولی ایراد نداره بذار از دله داغونشون بگن تا خالی شن ولی اینو بدونن باید تک تک برندهایه دنیا بیان به آلمان مالیاتشونو بدن تا بتونن از تفکرات و طراحاشون استفاده کنن

        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          شایان جان من دونه دونه حرفاتو قبول دارم .

          موضع من هم از اسمم مشخصه .

          یک زمان من هم مثل شما بودم . شاید خیلی خیلی قویتر .

          البته نه در تاریخ . به قدری با احساس و پر انرژی

          نظر میدام ، که دوستانم بهم میگفتند . ولی خب یکسری

          ها فقط حرف بی پایه میزنند ، که از همه چی سیر میشی .
          نمیان قانعت بکنند ، حرف بی پایه و بی اساس بهت

          تحویل میدن . ازتم میخوام که به جیمیل من سر بزنی :

          ((( MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM )))

      2. Zonda R

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        @.F
        استون رو نمیشه نه از لحاظ قیمت
        نه از لحاظ تیراژ
        نه از لحاظ کیفیت
        با جگوار مقایسه کرد
        فقط وجه تشابهشون اینه که هر دو انگلیسین

  2. مک میسل فقط المان فقط فولکس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    مارک هندی-انگیلیسی میخواد جلو المانو بگیره؟؟؟؟؟؟خنده داره… شتر در خواب بیند پنبه دانه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. Zonda R

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      هندی _انگلیسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟
      پس لامبورگینیم مارک المانی _ایتالیاییه حتما:-o

      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        یعنی چون جیلی ولوو رو خریده پس ولوو چینی سوءدیه؟؟؟

  3. شاهین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    جگوار شکارچی که توسط ژرمن ها شکار خواهد شد! :)

  4. مک میسل فقط المان فقط فولکس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    بچه ها من چطوری میتونم برای خودم عکس ماشینی بذارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. زیگما

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      گراوتارو بزن و وارد بشو
      اکانت بساز و عکس هم اضافه کن
      ترجیحا با فیلترشکن همه اینکارارو بکن

  5. زیگما

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    هیچ ربطی به کشور سازندش نداره
    باید صبر کرد و دید چه کار میکنه

  6. مک میسل فقط المان فقط فولکس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    اتفاقا ربط داره زیگما جان خیلی هم ربط داره قبلا انگیلیس ماشین تولید میکرد الان باید رقابتو داد دست المان ها

    1. زیگما

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      ربطی نداره
      کلیت اون صنعت ورشکستست ولی دلیل نمیشه نتونه خودروی خوب بسازه
      در ضمن
      شما از کجا فهمیدی به آلمان رقابتو داده?
      خودروساز های اصلی انگلیس ،خودرو های معمولی تولید میکردن. بعد این کمپانی ها رقابتو به کدوم کمپانی ساده ساز آلمانی باختن? تنها ساده ساز المانی جهانی vw هست.
      که اونم فروشش در کشور های توسعه یافته در حال کاهشه!! فقط تو بازار های داغون با ماشین های بی ایربگش تونست موفق بشه
      میبینی که خودروساز های بریتانیایی ،صنعتشون رو به المان ها واگذار نکردن و کلیت این موضوع اشتباهه
      خودروساز های بریتانیایی فقط به خاطر مشکلاتی مثل اتحادیه های کارگری،اتوماسیون و سلیقه خاص محوری از بین رفتن
      خواهشا اگر در مورد چیزی اطلاعی ندارید ، اونو به سود المان تموم نکنید چون همیشه زیگما و زیگما مانند هایی هستند که واقعیت رو بگن!
      الان امین و میلاد و … میگن نه تو اشتباه میگی ما درست میگیم
      این داستانو حفظ شدم دیگه….

      1. مک میسل فقط المان فقط فولکس

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        نگفتم واگذار کردن ولی دیگه همه ی دنیا فهمیدن که بریتانیا تو صنعت خودروسازی در برابر غولی مثل المان کم اورده……….
        ایا اون موقع که جنزال موتور شکست خورد لطمه ای به فولکس که همکارش بود.خورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ولی به صنعت بریتانیا چنان ضربه ی
        محکمی خورد که مجبور به فروختن شرکت محبوبی مثل جگوار به هند بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        چند بار باید توضیح بدم دیگه خسته شدم…..
        المان الان حرف اولو تو کل دنیا تو خودرو میزنه

        1. زیگما

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          چه ربطیییییی به بریتانیا داره?
          میگی “ولی به صنعت بریتانیا چنان ضربه ی
          محکمی خورد که مجبور به فروختن شرکت محبوبی مثل جگوار به هند بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟”
          مگه صنعت بریتانیا مالک جگوار بوده که مجبور شد بفروشدش?????????
          مگه جگوار به کشور هند و دولتش فروخته شده? ذهن های شما همش درگیر کشور هست.
          جگوار تحت تملک فورد (و نه صنعت بریتانیا) به تاتا موتورز فروخته شد(و نه به دولت هند!)
          خدایا به من صبر بده…..این چند وقته خیلی صبر کردم. صبر دونم خالی شده…..

        2. خاوری مزراتی

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1100 ديدگاه)

          منم موافق زیگمام… چه ربطی به بریتانیا داره… واقعا باید برا بحث کردن، هدف و چارچوب مشخص باشه… هی آلمان.انگلیس. آمریکا .ژاپن .کره و …
          درچارچوب حرف بزن جانان من

      2. شایان

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        اصلا خودروسازهایه بریتانیایی در شان آلمانها نیستن حداقل یه تنه کامل باهاشون فاصله دارن چون انگلیسی ها قدرت طراحی و تفکر مهندسی و نوآوریه آلمانها رو در طول تاریخ نداشتن و ندارن و نخواهند داشت عزیزم این ماله ژنشونه در ضمن wv هیچوقت خودرو هاشو بی کیفت نمیسازه و بازاراشم کشورهایه داغونه نیستن و نخواهند بود پائینترین بازارشون چینه که اونم الان واسه خودش خدایی داره میکنه و در ضمن ایبرگ چه ربطی داره به تکنولژی ساخت یعنی الان همه ماشینهایه انگلیسی با ایبرگن و wv ماشین بدون ایبرگ میسازه لطفا یخورده فکرتو باز کن و باعث خنده دیگران نشو

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          من نمیدونم چرا به خاوری دیس دادن . حرفش کاملا درسته .

          بعدشم اقای زیگما ، بیشتر حرف های شما درسته ولی چنتاش

          کاملا غلطه .

          فولکس واگن فروشش فقط در امریکا بده . البته چند وقت

          دیگه خوب میشه . اون به خاطر این بود که فضای داخلی

          فولکس پاسات در مقابل رقباش ، کوچکتر بود . اگر هم

          فروش فولکس خوب بشه ، مسلما به پای تویوتا نمیرسه .

          ولی فولکس واگن تو چین همه برندهارو قبضه کرده .

          به هیچ برندی حتی بنز و ب ام و ، اجازه نفس کشیدن

          نمیده . فولکس فقط در امریکا بازارش بده . اگرنه

          بقیه جاها مثل نقل میفروشه .

          ماشین بدون ایربگ هم به زور به کشوری نداده . متناسب

          با تیپ و کلاس ماشین امکانات ماشین بیشتر و کمتر

          میشده . ادعاهای شمارو در هیچ کجا نخوندم و ندیدم .

          همه ی ماشین ها با توجه به استاندارد کشور ها مجهز

          میشن و به بازار اون کشور راه پیدا میکنند .

          حرف الکی نزن . این 1000 بار .

        2. زیگما

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          شایان خیلی زشته یه المان باز اسم فولکس واگن رو اشتباه بگه
          vw صحیح است.
          wv غلط است برادر المان پرست!
          ایمنی خودرو های یک خودروساز نشانه اهمیت جان انسان ها برای آن کمپانی است…..
          بازار های فولکس واگن در امریکا خیلی کوچیکه و رشدش در این بازار منفیه!!
          در بازار اروپا هم شاهد رشد منفی فولکس واگن هستیم
          فولکس واگن این رشد سالیانه رو فقط از کشور های جهان سوم و دوم داره…..
          ذره ای از حرفام اشتباه نبود و نیست

        3. زیگما

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          میلاد رشد فروش فولکس در اروپا هم منفیه….خبرش همین چند وقت پیش رفت روی سایت
          در ضمن
          ایربگ نداشتن خودرو های فولکس نشان از اهمیت نداشتن جان انسان ها برای این کمپانی . اهمیت ایربگ و ای بی اس در نجات جان انسان ها بر کسی پوشیده نیست
          قوانین ایمنی هم حتما نباید وجود داشته باشند
          مثلا نمیتوان گفت چون در فلان کشور قانون ایمنی کار نیست پس کارگران نباید کلاه ایمنی داشته باشند!
          این موضوع فولکس واگن های بی ایربگ و ای بی اس وقتی آشکار میشود که بازار هایی مثل برزیل و مکزیک و بخصوص اکوادور به طور سنتی بازار غالب(قالب?) برای فولکس هست و مردم اجبارا انتخاب هایشان به محصولات فولکس محدود است.
          درست مثل ایران و محصولات پژو که اجبارا به مصرف کننده تحمیل شده

        4. شایان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          ببخشید vw در ضمن زیگما من هیچوقت آلمان پرست نبودم و نیستم فقط دارم حقیقتو برایه برخی دوستان که نمیخوام بدونن میگم پرستیدن فقط اذعان خداونده شما هم برایه یه غلط املایی نمیخواد بگی دانشمنده قرنی حالا بعده عمری ما یه غلط املایی داشتیم گیر بده بهش تازه اونم انگلیسی بوده نه فارسی

        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          اولا که شایان داره با انگشت به تو ماه و نشون میده ،

          تو نوک انگشتشو نبین ، ماهو ببین .

          دوما که ترمز abs و ایربگ به قیمت تمام شده ی خودرو

          میافزاید . مطمئن باش که در کنار اون مدل ها ، ماشین

          هایی با ترمز abs و ایربگ وجود خواهند داشت .

          10000 بار گفتم که هنوز در یکسرس کشور ها اجباری

          نشده . در پست های قبلی مثال مزدا 232 را هم زدم .

          در ضمن فولکس بیتل فقط در امریکا 5.5 میلیون خریدار

          داشته . پس نگو ضعیف عمل کرده در امریکا .

          فولکس فقط در برابر کمری و کرولا کم اورده . نه

          مدلهای دیگه .

          مطلبشم در همین پدال هست .

          بعدشم وقتی که فولکس کومبو در برزیل به خاطر نداشتن

          ایربگ از رده تولید خارج شد ، به قدری هوادارنش

          اعتراض کردند که فولکس یک داشبورد جدید با ایربگ

          برای ان طراحی کرد و تولیدش دوباره از سر گرفته شد .

          این هم محض اطلاع شما :

          هم امریکا . هم المان . هم ژاپن .

          پس بیخودی به فولکس گیرنده .

          خودروهایی که ستاره ندارند

          ستاره نداشته باشد، نمی‌خرند. در سال 2008 فورد هاچ‌بک‌ کا از آزمون ایمنی NCAP اتحادیه اروپا 4 ستاره گرفت، اما نمونه کاملا مشابهی که در برزیل تولید می‌شود فقط یک ستاره دریافت کرده است.

          به نقل از دنیای اقتصاد، فورد پذیرفته که این خودرو در برزیل با تجهیزاتی نه چندان به روز تولید می‌شود، اما می‌گوید امکان ارتقای این تجهیزات تا پیش از سال 2015 وجود ندارد.
          این وضع در مورد نیسان مارس هم صادق است؛ خودرویی که در آزمون ایمنی 2 ستاره دریافت کرده و مدل مشابه آن که با قیمتی مشابه و به نام میکرا به بازار اروپا عرضه می‌شود 4 ستاره. نیسان می‌گوید از منظر ایمنی این دو خودرو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و معیارهای متفاوت NCAP در نقاط مختلف دنیا موجب اختلاف در نتیجه شده است. ادعایی که آلخاندرو فوراس، مدیر فنی NCAP رد می‌کند و می‌گوید «روش‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرایطی که خودروها تحت آن بررسی می‌شوند هیچ تفاوتی با اروپا ندارد.»

          فولکس واگن هم از این انتقادات برکنار نبوده است. خودروساز آلمانی در پاسخ می‌گوید معیارش برای استحکام بدنه خودروهایش، فارغ از آنکه در کجا تولید می‌شوند، همیشه ثابت بوده است.

          فولکس واگن می‌گوید تعداد نقاط اتصال قطعات بدنه خودروهای تولیدشده‌اش در برزیل درست برابر با نمونه‌های دیگرش در دنیاست و همواره از فولادی قوی برای ساخت بدنه استفاده کرده است.

          فولکس واگن همچنین می‌گوید از سال 1998 این فرصت را به مشتریان خودروی گل داده که تیپی را انتخاب کنند که دو ایربگ در جلو دارد، اگرچه حاضر نشده توضیح بدهد تابه‌حال چند مشتری چنین تقاضایی داشته‌اند.

          وضع خودروهایی که قرار نیست به خارج از آمریکای لاتین صادر شوند به مراتب بدتر است. سلتا ساخت جنرال موتورز پنجمین خودروی پرفروش در برزیل است که پس از آنکه در آزمون ایمنی درهایش از جا کنده شدند و سقفش به شکل V از وسط نصف شد و فروریخت، تنها یک ستاره دریافت کرد.

          پاسخ جنرال موتورز هم همان است: خودروهایش مطابق با قانون و ضوابط ایمنی کشور برزیل تولید می‌شوند.

          حقیقت اما این است که اغلب خودروها در برزیل فاقد ابتدایی‌ترین ملاحظات ایمنی‌اند؛ فولاد شکل‌دهنده بدنه کیفیت بالایی ندارد، تعداد نقاط اتصالی که خودرو را محکم و یکپارچه نگه می‌دارند کافی نیست و امکانات و تجهیزات تولید قدیمی و کهنه‌اند.

          مارسیلیو آلوز، مهندس و استاد دانشگاه سائو پائولو می‌گوید: هزینه برق معادل 20 درصد هزینه ساخت یک خودرو است. اگر در مصرف آن صرفه‌جویی کنید یعنی از هزینه‌ها کم کرده‌اید. قطعات یک خودرو به کمک جوش الکتریکی در نقاط اتصال به هم محکم می‌شوند و هرچه تعداد این نقاط کمتر باشد، انرژی الکتریکی و در نتیجه هزینه کمتری صرف می‌شود.

          یکی از خطرناک‌ترین نقاط خودرو هنگام تصادف از روبه‌رو فرمان آن است. اگر بدنه ضعیف و سیستم فرمان شکننده باشد به هنگام برخورد، فرمان به آسانی و به شدت به سینه راننده برخورد می‌کنند و در اغلب موارد به مرگ یا حداقل جراحت شدید منجر می‌شود.

          از سوی دیگر هر خودروی استاندارد و ایمن دارای مناطقی است که انرژی ناشی از برخورد را جذب و از شدت تصادف می‌کاهند. خودروهایی که در برزیل ساخته می‌شوند از این نظر هم در مضیقه‌اند.
          به نظر می‌رسد راه‌حل اصلی در تصویب فوری قوانین جدی و سختگیرانه در باب ایمنی خودرو و دقت و نظارت بر اجرای آن از سوی خودروسازان است.

          دولت برزیل در سال‌های اخیر برای شکوفایی صنعت خودرو به موقع وارد عمل شده و با اعمال تصمیماتی همچون تغییر نرخ تعرفه یا مالیات گام‌های مثبتی برای رونق صنعت خودروی این کشور برداشته است، اما اصل اساسی ایمنی و سلامت رانندگان و سرنشینان، همچون کشورهای لاتین همسایه یا کشورهای آسیایی و آفریقایی در برزیل مغفول مانده و به گمان کارشناسان جلوگیری از سیر صعودی تلفات رانندگی در برزیل نیازمند دخالت فوری دولت و قانون‌گذاران است.
          .

          زیگما دیگه چه حرفی برای گفتن داری ؟؟؟

          خود امریکا هم اقرار کرده .

          اینقدر الکی به المان و فولکس گیر نده .

        6. خاوری مزراتی

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (15 ديدگاه)

          بذا حال کنن ملت میلاد جان.. من میخام دیس رو یه جا بالای سر ببرم
          زنده باد مخالف من

        7. Zonda R

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          @.F
          بازار داغون
          با
          بازار غیر داغون فرقش چیه؟؟؟

        8. شایان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          زیگما من تا حالا غلط املایی نداشتم در کامنتهام چون هر وقت میخوام کامنت بذارم یه دور چک میکنم بعد میذارم حالا اینهمه غلط املایی دارن ولی کسی روشون نمیاره اونوقت من من بخاطر یه حرفه انگلیسی که اونم جابجا شده شدم نادان آلمانها واقعا جالبه wv با vw والا تشخیصشم سخته چقدر نکته سنجی چطوری متوجه شدی من نمیدونم

        9. زیگما

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          مگه من گفتم ماشین های جی ام ایمنه?
          من میگم ماشین های فولکس ایربگ ندارن هنوز در برخی از کشور ها
          یعنی موقع تصادف جمجمه شما با جسم سختی به نام فرمان برخورد میکنه و احتمالا اگه سرعت بالای 80 باشه مغزت منفجر میشه !
          فروش فولکس واگن در امریکا به تنهایی افتضاحه
          طی ماه های اخیر مدام کاهش فروش داشته
          اون فولکس بیتل هم که اینقدر فروخته، در سال های طلاییش این مقدار فروخته ، گذشته برای من اهمیتی نداره.
          مهم الانه که دومین خودروساز بزرگ دنیا یا شاید هم سومین، در هیچ بازار کشور های پیشرفته ، موفق نیست….
          ساخت خودرو های بدون ایربگ و سیستم ای بی اس در قرن 21=…..
          ببین این فولکس واگن برای رسیدن به فروش بیشتر دست به چه کار هایی میزنه…..!برای چند صد دلار کمتر هزینه کردن حاضره از جون مصرف کننده بگذره…..
          میلاد اگه تا ابد هم بحث کنی، من فولکس رو به خاطر کم کاریش در ایمنی،به باد انتقاد میگیرم . و چه بهتر که کش ندی این بحث رو ،چرا که برند های محبوبت بیشتر زیر سوال میرن

      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        من هم حرف زیگما . هم مک میکسل و هم خاوری و شایان و قبول

        دارم .

        ببینید ، من تو دنیا مدیریت قوی مثل تویوتا و المانی ها

        ندیدم .

        ولی خب هر خودروسازی در طول حیاتش پستی و بلندی ، فراز و

        نشیب داره ، مهم اینه که چه جوری بتونه ازین مخمسه جون سالم

        به در ببره . جگوار هم خودروساز خوبی بود . ولی خب در یک

        دوران به برشکستگی نزدیک شد . اون هم به خاطر عدم تنوع در

        طراحی . دقیقا مشکلی یک زمان ب ام و و بنز داشتند . اما خب

        مدیریت قوی باعث شد که دوباره از برشکستگی فاصله بگیرند .

        ولی اینو مطمئن هستم که اگر جگوار و لندروور تحت مالکیت

        فولکس قرار بگیرند ، فروششون دوبرابر خواهد شد . تجربه اینو

        نشون داده که فولکس تمام زیرمجموعه هاشو با خودش بالا میکشه .

        همشون رو به حد عالی میرسونه . نه به خاطر اینکه المانیه .

        چون مدیریتش ، فوق حرفه ایی است .

        دقیقا نقطه ی مقابل جنرال موتورز که گند میزنه به خودروسازها .

        ژاپنی ها هم که هیچ وقت علاقه ایی که به خریدن برند های دیگر

        تمایل نشون ندادند . .

        1. چاپلو

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (487 ديدگاه)

          خدایا این المانیا چی از جون بقیه میخوان.
          من حاظرم لندروور و جگوار نابود بشن ولی زیر پرچم فولکس واگن نرن

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          تعصبی برخورد نکن .

          یک جنس خوب رو هرکسی نمیتونه مدیریت کنه .

          کار را باید بدهند به کاردان . چاپلو جان شما چرا

          جوش میزنی ؟؟؟

          المانیا چیزی نمیخوان .

          بعدشم برای المانیا چه بهتر که یک رقیبشون از گردونه

          خارج بشه . دروغ میگم ؟؟؟

  7. احمدرضا بی ام و

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    نمیتونه بابا آخه این میخواد آلمانی ها و ژاپنی هارو شکست بده

  8. شاهین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    پدال تو که مارو شرمنده کردی با مطالب جذابت.یه لطفی هم بکن یه مطلب راجع به Honda CBR1000 بذار.دستت درد نکنه.

  9. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    همونطور که انگلیس از آلمان قوی تره ، جگوار هم از رقیب های آلمانیش جلوتره

    1. شاهین

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      دوست عزیز تعصب بی مورد آفت قضاوت است.

    2. شایان

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1340 ديدگاه)

      انگلیس در چه زمینه ای از آلمان قوی تره؟فقط یکیشو بگو فقط یه چیزشو تا حداقل از رویه شکم یه حرفیو نزده باشی

      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        از لحاظ نظامی که آلمان رو میزاره زیر بغلش ، ماشین های لوکس انگلیسی خیلی قوی تر از آلمانیان و خاص ترند ، از لحاظ سیاسی انگلیس قوی تر از آلمانه

        1. شایان

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          اوهو اهو دیگه نگو دارم میترکم از خنده اصلا دلم نمیخواد بگم که آلمان بزرگترین تولید کننده سلاح و تجهیزات نظامی در اروپاست و دومین در جهان فقط اون تجهیزات و برایه خودش استفاده نمیکنه و میفروشه اونم فقط بخاطر اینه که مردمه آلمان نمیخوان قدرت نظامی آلمان خیلی زیاد باشه تا یه جوری بخوان بگن که ما از لحاظ نظامی نمیخوایم قوی بشیمو… که الان جاش نیست بحث کنم همچین میگی میذاره جیبش که یه لحظه فکر کردم ارتش ناپلئون در حاله جهانگشایه انگلیس حتی از کشوری مثل هند هم از لحاظ نظامی ضعیفتره در پاسخ به سیاست هم بگم که انگلیس کله سیاستش رویه رسانشه همون رسانه هایی که جنابعالی هرشب از ساعت فلان تا فلان میشینیو برنامه ها و اخبارشو دنبال میکنیو و فکر میکنی از لحاظ سیاسی چیزی داره که سخت سخت در اشتباهی لابلایه اون برنامه ها فرهنگ و سیاستشونو بهتون دیکته میکنن تا شما فکر کنی انگلیس کشوری قوی و با سیاستیه که این توهمو با رسانه هاشون دارن فقط به چند کشور جهان که حتی اونارو به خوراک انگلیسی تشبیه میکنن و میشناسن مردمشو و تا حالا هم ازشون خوب کولی گرفتن میندازن تویه ذهنشون الان سیاست رویه پول میچرخه که بازم آلمانها ثروتمندتر و غنی تر از انگلیسیها هستن پس نتیجه میگیریم حرفی نزن که کسی واسش جواب داشته باشه رویه شکم چیزی نگو در مورد اتومبیلم که اصلا با شما بحث نمیکنم

        2. شایان

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          به قول یکی از سیاست مدارایه انگلیسی مردم ایران تنها مردمانی در جهان هستن که هنوز انگلیسو ابر قدرت میدونن ادامه جوابم به شما در کامنت قبلی بود

        3. Ehsan

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1243 ديدگاه)

          محمد جان از لحاظ نظامی بیشتر دستاوردهای نظامی مدیون آلمان هاست مانند 1_ ساخت زیر دریایی 2_ ساخت موتور جت 3_ ساخت موشک بالستیک و . . .
          از لحاظ سیاسی هدایتگر اصلی حال حاضر اتحادیه اروپا انگلا مرکل صدراعظم آلمانه که ناشی از اقتصاد قدرتمند این کشوره ، اما در مورد خودروهای لوکس انگلیسی مثل اینکه مالک اکثر این برنده ها اکنون آلمان ها هستند

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود بر تو احسان جان .

          من هم متن شمارو کامل میکنم :

          ((( من چنتا مثال میزنم که ربطی به خودرو نداره شاید چند تا از بچه های پدال مثل من به مسایل نظامی علاقه داشته باشند که بدونن من چی میگم اولین موشک سوخت جامد دنیا مال المان اولین جنگنده با موتور جت مال المانه مسلسل ام-جی 42 که بهترین مسلسل جنگ جهانی دوم مال المانه تانک ابرامز ام1 امریکایی توپ 120م م بدون خان ساخت راین متال لمان روشه بهترین تانک دنیا تو مجله جنگ افزار تانک لءوپارد 2 المانه یکی از پر کاربرد ترین توپهای ناتو توپای بوش مستر ساخت المانه بهترین زیر دریایی دیزل الکتریک کلاس متوسط نه فول سایز جهان مال المانه این تکنولوژی المانه .

          موفق باشید .

        5. Just germany

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          ازنظر نظامی، اقتصادی، صنعتی، که آلمان برتره الان اتحادیه اروپا همش چشمشون به آلمانها هستند توفوتبالم آلمان سه بر هیچ جلوه لوکس انگلیسی حتما رولزرویس زیر bmwوبنتلی زیر فولگس منظورته

    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      انگلیس تو چی از المان قویتره هان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      منو عصبانی نکن . جگوار تو چی جلوتره ؟؟؟

      تو انگلیسی ها فقط جگوار . ولی تو به من بگو تو چی جلوتره ؟؟؟

      کیفیت ؟؟؟ طراحی ؟؟؟ ایمنی ؟؟؟ مصرف سوخت ؟؟؟ پیشتاز بودن ؟؟؟

      فروش ؟؟؟ مدیریت ؟؟؟ چی ؟؟؟ من نمیدونم تو به من بگو .

      انگلستان هیچی نداره . جز استعمار . استثمار . مفت خوری . سر این کشور

      و اون کشور کلاه گذاشتن . سیاست واسه ادمهای ضعیفه .

      ولی المان نون بازوشو میخوره . نون صنعتشو میخوره . چشم به مال و

      منابع کشوری ندوخته . حقوق و سرمایه ی یک کشورو هاپولی نمیکنه . به

      مردمش ظلم نمیکنه .

      برای انگلیس همین بس که خودروساز هاش سهامشون دست المانی هاست . همین

      بس که اقتصادشون پایین تر از المانه . همین بس که استون حاضره سود

      خودشو بده به بنز ولی از تکنولوژی المان استفاده کنه .

      میباخ در زمان خودش از بنتلی و رولزرویس و …. خیلی جلوتر بود .

      اینم برای اطلاع شما :

      از سال 2008 که بحران مالی ، از امریکا اغاز شد و سپس به اروپا

      کشیده شد ، کشورهای اروپایی ناچار شده اند بر هزینه های رفاهی

      به نسبت تولید ناخالص داخلی بیفزایند . در انگلیس ، ازسالهای

      اولیه هزاره جاری بر شمار دریافت کنندگان کمک دولتی افزوده

      شد ، به طوری که حجم کمک های بیکاری ، مسکن و مستمری طی 13

      سال از 18/6 درصد تولید ناخالص داخلی به 23.7 درصد رسیده است

      که فقط از امریکا امریکا و پرتغال و ایرلند و اسپانیا بیشتر

      است . اما المان در همین مدت فقط 1.5 درصد تولید ناخالص پ

      داخلی به هزینه های رفاهی اضافه کرد .

      ((( یعنی المان 1.5 درصد . )))

      ((( انگلیس 5 درصد )))

      اضافه شدن هزینه های رفاهی ضرورتا به معنای بهبود کیفیت

      خدمات نیست ، بلکه از افزایش شمار خدمات گیرندگان ناشی میشود .

      اما در 3 سال گذشته ، بیشتر کشورهای غربی ناچار شدند

      کمربندهارا محکم تر ببندند . المان ظرف این 3 سال ، 3/4 درصد

      تولید ناخالص ملی از هزینه های رفاهی خود کاست و سوئیس 7

      درصد .

      بر اساس امار در انگلیس از سال 2008 ، قیمت ها سالانه 3 تا 4

      درصد افزایش یافته . اما افزایش دستمزد ها در حد 1 تا 2 درصد

      بوده . در نتیجه دستمزد واقعی بین سال های 2008 تا 2012 حدود

      8/5 درصد کاهش داشته است .

      ((( روزنامه ی همشهری . یکشنبه . 13 بهمن ماه .)))

  10. مهدی ف

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بازم وقتی دست خود انگلیسی هابود خوب بود ولی حالاکه هندی ها توش دخالت دارند دیگر اصیل نیست باید از این به بعد فقط با ماشینهای کره ی و فرانسوی مقایسه شوند

    1. Zonda R

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      یعنی تو ساخته
      لامبورگینی
      که المان دست داره
      لامبورگینی دیگه اصیل نیست؟؟؟!!!

  11. امید

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    باید صبر کرد و دید ولی پورشه ائودی بنز اینا هر کدومش یه کشورن برا خودشون

  12. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    اینا احتمالا 200 سال اینده به تکنولوژی المان میرسن.

  13. شایان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1340 ديدگاه)

    انگلیس در هیچ زمینه ای از آلمان جلوتر نیست محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان آلمانی ها اصلا انگلیسی ها رو در شان خودشون نمیبینن که بخوان ازش پائینتر باشن ولی انگلیسی ها همیشه باهاشون دشمنن چون همیشه ازشون شکست خوردن و بهشون توهین میکنن چون انسانهایه ضعیفین اینو هم دیدم و هم تجربه کردم شما وقتی با یه انگلیسی حرف میزنی انگار شما قاتل پدرشونی و از هر 10 کلمشون 2 3 تاش فهاشیو … هست ولی وقتی با یه آلمانی صحبت میکنی وقار و شخصیت و اصالت ازش میباره تویه اجرای قانونم اصلا انگلیسی ها در حد آلمانی ها نیستن دقیقا برعکس تصورات جنابعالی و بعضی از دوستان انگلیسی ها اصلا اصالت ندارن ماشیناشونم مثل خودشون تبل تو خالین

    1. Zonda R

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      رنجرور
      استون مارتین
      مکلارن
      اینا طبل تو خالین واقعا؟؟

      1. مک میسل فقط المان فقط فولکس

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        در برابر عضم المان واقعا توخالی ان من درباره ی انگیلیس مطلبی ندارم ولی درباره ی امریکا و المان و فرانسه تو ماشین انقد اطلاعات دارم که بتونم جواب بعضی انگیلیس پرستارو بدم……..
        الان باید قبول کنن همه که المان تو صنعت خودرو حرف اولو میزنه

        1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          مورگان ، جگوار ، بنتلی ، مکلارن ، لندروور ، استون مارتین طبل تو خالی شدن بچه ها
          :D
          باشه بابا فولوکس واگن خوبه پس که بدون ABS و ایربگ ماشین میده دست مردم …. در ضمن همه اینو میدونیم که قدرت خودروسازی دنیا الآن دست ژاپنه نه آلمان ، غرب زدگی هم حدی داره به امام هشتم

        2. شایان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          محمد آره تبل تو خالین البته توشون خالی نیست چون مهندسی و طراحیه ماهارانیه آلمانها اونو ساخته خوده برندش که اصلا تبلم نیست که بگیم تو خالیه یا پر! یادت باشه نفس این ماشینا با نفسه آلمانها زندست والا با یابو سازهایه وطنی زیاد فرقی نمیکرد میدونه که آنگلوساکسونها کند ذهنتر از اونین که بخوان طراحی کنن

        3. شایان

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          جالبه مدیرعامل شرکت استون مارتین یه آلمانیه دکتر بز(bez) انگلیسی ها بدون آلمان نفسشونم درنمیاد واقعا که بعضی ها… از ماست که بر ماست

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          محمد تو داری مورگانو با چیا مقایسه میکنی ؟؟

          برندی که هر 2 سال یکبار خبرساز میشه !!!

          مورگان خودرویی در حد گامپرت المانه . چرا یه حرف

          بیخود میزنی ؟؟؟

          بعدشم همینکه فولکس و ب ام و ، از تزریق پول به

          شرکتهای رولزرویس و بنتلی خودداری کنند ، از گشنگی

          مردن . در ضمن رئیسشون هم المانی ها هستن و

          مدیریتشون دست المان هاست .

          اگر خودروسازهای موفقی بودن ، هیچوقت واگذار نمیشدن .

          نه سهامشون و نه مدیریتشون .

          جگوار و لندروور از زمانیکه تحت پوشش تاتامتورز قرار

          گرفت ، جفتشون داشتن از مشکلات طراحی از گدونه خارج

          میشدن .

          استون مارتین هم که نسخش پیچیده شد .

          مکلارن هم قسمتی از سهامش دست بنز و قسمتیش هم دسا ب

          ام و است . مکلارن F1 هم نیمی از موفقیتش مدیون

          موتور ب ام و است . در ضمن شما شرق زده هتی .

          من طرفدار کشورم ایران هستم . ولی در صنایع اول

          المان و بعد کشورهای دیگه .

          بعدشم حرف منطقی در مورد سیاستهای فولکس واگن و

          محصولاتش در کل دنیا بزن .

          اگر محصولات فولکس در کشورهایی بدون ترمز ABS و

          ایربگ هست ، بدون که از ایران پایین تر هستند .

          نه کشورهای جهان اول و دوم .

          تو خودت در ایران هستی و از مشکلاتش با خبر هستی .

          ببین اون کشور ها دیگه چقدر داغون هستند .

          بعدشم ماشین فولکس و به زور به کسی ندادن .

          مثل اینکه یادت رفته تا همین سال 85 مزدا 232 تیپ 1

          بدون ترمز ABS و ایربگ بود . فولکس اینجور ماشیناشو

          در کشورهای بسیار فقیر افریقایی که وارداتشون

          ماشینهای دست دوم کشورهای دیگر است .

          تا یکی یچیزی میگه ، زود حرفشو قرقره نکن .

          برو تحقیق کن . مطالعه کن .

          فولکس در کشورهای فقیر ماشیناش چنتا تیپ داره .

          بعدشم اگر حرف هنر و قدمت و اصالت و … باشه که

          ایران حرف اولو میزنه . حرف صنعت باشه ، امریکا و

          ژاپن و المان حرف اول و میزنند .

          وقتی هم که کشور من در یکسری چیزها حرفی برای گفتن

          نداره ، و نمیشه چیزیشو با جاهای دیگه مقایسه کرد ،

          ترجیح میدم خارجیشو انتخاب کنم . به این نمیگن غرب

          زدگی . تعصبی برخورد نکن .

          ژاپن هم در خودرو حرف اولو نمیزنه . هر خودرو هر

          برندی در یک چیز بالاتره .

          بعدشم اگر المان شکست خورد ، موش ازمایشگاهی بمب اتم

          امریکا نشد . خودتو بد تر ضایع میکنی با این حرفا .

          من چند باری مطلب در مورد جنگ جهانی دوم در مجله ی

          دانستنیها خودنم .

          تمام حقایق رو نوشته بود .

          اگر در اپارت هم بری ، انگلیسی هم بلد باشی ، میتونی

          سخنان هیتلر و استالین و .. را متوجه بشی و علت

          نجنگیدن انگلیس در روز را با المان متوجه بشی .

          بعدشم همون انگلس در جنگ جهانی دوم رودست بزرگی از

          امریکا خورد که حد نداشت .

    2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مطمعنی که انگلیسی ها از آلمانی ها شکست خوردن؟؟؟؟ جنگ جهانی دوم ؟؟؟؟ وقتی که انگلیس آلمان رو به زانو در اورد

      1. Alireza

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        آلمان و انگلیس هر دوشون قدرت های بزرگ جهانن و اصلا قابل مقایسه نیستن فقط تفاوت توی روش و نوع قدرتشون هست و این که انگلیس اصلا توی اتحادیه اروپا نیست که بخواد اونجا پستی داشته باشه چون نیازی نداره واسه همینه که پول رایجشم عوض نکرده. درسته که آلمان تو ماشین و کلا صنعت میشه گفت به همراه آمریکا صدر جدولن ولی از اون طرفم سیاستی که انگلیس داررو هیچ کشورینداره واسه همینه که کشورایی مثل استرالیا، کانادا وکشورای دیگه تحت سلطنت ملکه انگلستانن، اشتبا برداشت نکنید اگه کشوری عرضه ی حکومت و خدمت کردن بهملت خودشم نداشته باشه دلیل بر استثمار بودن انگلیس نداره و شک نکن هیچ کشوری بهتر از انگلیس وارد نمیشه بحث نجات پرستی ام باز ماله هر ملتیه حتی سنی های پاکستانیم نسبت به ما نژاد پرستن یا اینکه درباره هولو کاست و داستانای جنگ جهانی.دوم و که نازیها اسرایی که اکثرا یهودی بودن و مینداخته تو اتاقای گاز و تنور اتش را نمی دونید!! پس بجای اینکه مثلا نقد و ایراد بگیریم اول از همه باید چطوری بتونیم قدم در راه همچین کشوراییبزاریم و تفکر جهان سومی که مرکزش ایرن و ایرانیه متاسفانه که بگم منم جز همین خراب شده ام و از خود دور کنیم که البته با توجه به چیزایی که دیدم و شما هم دیدید زیاد امیدی ندارم ولی حداقلش اینکه هر کسی می تونه خودشو از این شرایط که الان هر جای دنیا اسم از ایران میاد بحث Mass Destruction Veapon و Terorism و Hardline Islamist میاد وسط که تو بهترین حالت اگه خیلی پرفکت و تاپ باشیم بازم اون افتخارو غرور کشورتو نداری بعد همه اینارو بزار رو اینور ترازو و کشورایی مثله انگلیس و محکوم می کنیم!!!!!!!!!!!!!!!؟

      2. شایان

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        ههههههههه خنده دار ترین حرفی که گفته شده و من شنیدم هیچ جا اینو نگو که انگلیس آلمانو به زانو دراورد حتی اگه اینو به به بچه هم بگی به ریشت میخنده حتی ارتش بریتانیا و آمریکا هم نتونستن جلویه آلمان دربیان اونی که ارتش آلمانو به زانو درآورد سرمایه سیبری بود و اگرم یکی مدعی باشه که آلمانو شکست داده باشه اونم اتحاد جماهیر شوروی و ارتش سرخ هست چون از 876 لشکر آلمان 780 لشکر در جبه شوروی میجنگیدن پس لطفا خودتو مزحکه دیگران نکن

        1. شایان

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          ببخشید جبهه اینو نوشتم واسه دوستانی که مویه سفید و از ماست میکشن بیرون!

    3. چاپلو

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (487 ديدگاه)

      باور کن جک سال رو گفتی الان المان ها شدن خرس مهربون و انگلیسی ها قاتل خونخوار هرکسی میدونه کی بود که جنگ جهانی رو شروع کرد کشوری مس المان اگه قدرت دستش بیافته تمام دنیا رو تصرف میکنه پیشتر قصد تصرف نظامی داشت حالا تصرف صنعتی تا حالا با چنتا المانی حرف زدی که میگی انگلیسی ها توهین میکنن ولی المانا خوبن از یه المانی یه سوال بپرس از انگلیسی هم بپرس انگلیسی جوابتو حتما میده ولی المانی احتمال اینکه جوابتو بده خیلی کمه
      انگلیس اصالت نداره پس چرا المان با اصالت اومد بنتلی و رلزرویس رو خرید؟!!
      جز فروش بیشتر به خاطر اسمشون چه قصد دیگه ای داشته؟!! میخواست یه شرکت رو از ورشکستگی نجات چرا نرفت سراغ پونتیاگ یا کلی از زیر مجموعه های جی ام
      غلط املایی تم درست کن فحاشی نه فهاشی

      1. شایان

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        شما نمیخواد به من بگی از کی سوال کنم فکر کنم 5 سال زندگی در آلمان و سفرهام به لندن و بیرمنگام بخاطر تحصیلاتم در مورد تاریخ اروپا حداقل برایه من یکی خیلی چیزارو اثبات کرده همین برایه من کافیه چیزاهایی رو دیدم و شنیدم و تجربه کردم که اگه هزاران بار اینارو بگم بازم امثال جنابعالی و یه تعداد چون خوب شستشویی مغزی شدی توسط رسانه هاشون نمیخواین بفهمین و درک کنین بازم حرفه خودتونو میزنید پیشنهاد میکنم یه سفری به آلمان و انگلستان برید و تمامیه سوالاتتونو اونجا ازشون بپرسی تا شاید بخوای قبول کنی در ضمن بالاخره بعد دو سه سال یکی ازمون غلط املایی گرفت که البته پیش میاد بهت تبریک میگم!

        1. نریمان

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (125 ديدگاه)

          این بحث ها چیه میکنید ، آقای چاپلو و شایان خان ، هر دو کشور مردمان خاص خودشان را دارند ، بنده بواسطه شغلم در پروژه های نفتی هم با آلمانها کار کردم و هم انگلیسیها و هم کشورهایی همچون هلندیها ، ژاپنی ها ، ایتالیائیها و این اواخر چینیها ، انگلیسیها واقعا پوفیوزند ، آلمانیها نژادپرست پرکار ، هلندیها از ما تنبل تر ، ژاپنیها کل خر و مغرور ، ایتالیائیها دروغگو و دودره باز ، چینیها خرکار و مطیع و کره ایها غیرقابل اعتمادند و اما ما ایرانیها با عرض پوزش همه این توانمندیها رو یکجا با هم داریم بغیر از پرکاری و تلاش

  14. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    جگواار خودرو ساز قابلیه
    ولی قطعا ائودی و بی ام و و…..
    بیکار وای نمیستن که شکار شن

  15. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خدایا مردم ایران را از شر ایران فرغون و سایپا نجات بده…
    تا کی حسرت ای خدا

  16. مک میسل فقط المان فقط فولکس

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    نه لپ تاپ دارم زیگما………..kasraa.0000@gmail.com

  17. علی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    درسته که اینگیلیسی ها به گرد پای المانم نمیرسه
    ولی نباید فراموش کرد که جگوار سال به سال
    محصولات بهتری تولید میکنه مک لارن هم همینطور
    امسال شاهد رقابت نزدیک مک لارن p1
    و برترین های ایتالیا یعنی لامبور ونوو ، لافراری
    بودیم
    پس نباید انگلیس هارا دست کم بگریم

  18. جگوار

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلطنت سازان انگلیسی عرض ادب و احترام. من فکر میکنم اینجا احتیاج به انتی ویروس داره. نظرات بیمورد زیاد شده. در ضمن عوام سازان دقت کنند قبل گذاشتن کامنت شستن دستها فراموش نشه. اینجا حرمت داره

  19. autoclassic

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بزودی شاهد افتتاح نمایندگی جگوار در تهران خواهیم بود https://www.facebook.com/autoclassic

  20. نریمان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    چرا در هر فروم ، بحثها به حاشیه کشیده میشه ، تو یه کشور جهان سوم نشستیم که حتی نمیتونیم پول نفتمون رو بگیریم و 50 درصد جامعه حتی خواب پراید رو هم نمیتونند ببینند و ما داریم درباره آلمان و انگلیس باهم مشاجره میکنیم ، مسلما تکنولوژی دنیای امروز مدیون سه کشور آلمان ، انگلیس و آمریکا بواسطه جنگ جهانی دوم هست و دو کشور آلمان و انگلیس سرآمد خودروسازی بودند ، بنده خودم ماشینهای انگلیسی رو قبول دارم و احترام میذارم ولی خودروهای آلمانی برترند ، با اینحال بنده با پرستیژ موجود در طراحی خودروهای انگلیسی بیشتر حال میکنم ،
    در مورد مالکیت برند خیلیها همان گونه که ام جی را بواسطه فروش آن به سایک چین ، چینی مینامند ، جگوار و رنج روور را هم هندی میگویند که بنده با این نظر مشکل دارم چراکه اساس خلقت و مهندسی این خودروها هنوز انگلیسی هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا