وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در بازار چین بوده و سدان های زیادی با فاصله بیشتر بین محورها عرضه میشوند. دیگر فرمهای بدنه از خودروها نیز این رویه را در چین دنبال میکنند زیرا بامو X1 طویلتر و مینی ون توران با فاصله محوری بیشتر نیز در این کشور عرضه میشوند. اندکی پس از عرضه مدل XFL، جگوار هماکنون نسخه طویلتر از مدل کوچکتر XEL را نیز ارائه کرده است.
این خودرو که برای پر کردن فاصله بین سدان کامپکت XE و میدسایز XF ساخته شده از طراحی مشابه با نسخه عادی سود میبرد. دربهای عقب بزرگتر نشان دهنده مدل طویلتر بوده و فاصله بین محورها ۱۰ سانتیمتر افزایش یافته و به ۲.۹۶ متر رسیده است که اندکی کمتر از فاصله ۲.۹۶ متری فاصله بین محوری مدل XF است.
این خودرو باید به مصاف رقبایی چون آئودی A4L، بامو 3Li و مرسدس C کلاس L برود. همانند سه رقیب خود، جگوار XEL جدید در چین تولید خواهد شد. شراکت جوینت ونچر چری جگوار لندروور مسئول مونتاژ این خودرو خواهد بود و پیشرانه ۲ لیتری توربو با خروجیهای ۲۰۰ و ۲۵۰ اسبی در آن ارائه خواهند شد.
به منظور استفاده هر چه بیشتر از بدنه طویل شده یک سقف پانورامیک بزرگ نیز روی خودرو نصب شده است. هنوز جزئیات بیشتری دراینباره منتشر نشده اما سدان جادار بریتانیایی شاید دارای سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی عقب با یک جفت تبلت باشد.
احتمالاً این خودرو در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی خواهد شد.
:::فرشاد:::
۲۵ مهر ۱۳۹۶چینیها در حالی شدیدا مشتاق خرید خودروهای طویل هستن که میانگین قد مردانشون فقط ۱۶۶ و زنانشون ۱۵۷ سانته!
Hemichan
۲۵ مهر ۱۳۹۶یکی از آرزوهام اینه که XJ کلاسیک دوباره برگرده
یا حتی XJS