جگوار با عرضهی شاسیبلند برجستهی خود یعنی مدل اف پیس ادعا کرده که میتواند شکستی تلخ را به ب ام و X3 و لندروور دیسکاوری اسپورت تحمیل نماید. ما پیش از این مدل ۲ لیتری دیزل این خودرو را آزمایش کردهایم اما مدل داغتر S که دارای پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو دیزل است معادلات را بهطور کامل عوض میکند. اف پیس باید در برابر آقای این کلاس یعنی پورشه ماکان S دیزل قرار بگیرد.
جگوار قرمزرنگ فضا و قدرت بیشتری دارد. ماکان آبیرنگ در نظر برخی افراد اشرافیت و جذابیت بیشتری دارد چراکه نشان پورشه بر پیشانی آن حک شده است به علاوه اینکه بهای ارزانتری دارد. برای برتری در این مقایسه، هر دو خودرو باید توازنی عالی از کاربردی بودن و کارایی را به همراه هندلینگ و عملکرد خوب ارائه دهند. علاوه بر موارد ذکر شده باید شاهد سواری راحت و شاسی سرگرمکننده نیز باشیم.
ظاهر خودرو نیز مهم است اما این مورد شخصی است و کیفیت در این قیمت میتواند تعیینکننده باشد. ذهنیت اسپورتی هر دو خودرو بدیهی است اما کدامیک بهتر به عنوان یک شاسیبلند ممتاز عمل میکند؟
شاخبهشاخ
طراحی
قضاوت دربارهی شاسی بلندهای ردهبالا همانند این دو به ذهنیتها بازمیگردد و جزئیات طراحی جلب توجه کننده هر دو خودرو را بالاتر از رقبا قرار میدهند. کاپوت شیبدار و چراغهای عقب خاص از نشانههای یک پورشه هستند. اف پیس نیز از چراغهای نازک خاص جگوار سود میبرد که نمایی گیرا به این خودرو بخشیدهاند.
این دو خودرو در حالتهای خاص خود میتوانند به عنوان یک آفرودر نیز عمل کنند. ماکان دارای حالت آفرودی است که باعث افزایش ارتفاع سیستم تعلیق بادی آن شده و سیستم کنترل صعود از تپه نیز به عبور این خودرو از مکانهای ناهموار کمک میکند. جگوار نیز از کنترل پیشروی در همهی سطوح و پاسخ تطبیقپذیر به سطوح مختلف برخوردار است که حداکثر چسبندگی ممکن را تأمین میکنند.
ماکانهای جدیدتر از سیستم چندرسانهای ارتقا یافته سود میبرند که توانایی سازگاری با اپل کارپلی را نیز دارند. البته در این بخش تفاوت خاصی بین دو خودرو وجود ندارد اگرچه که جگوار بهصورت استاندارد از سیستم ناوبری ماهوارهای استفاده میکند.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: جگوار اف پیس
اف پیس به اندازهی ماکان در رانندگی تیز نیست اما این دو خودروهای جادهای هستند بنابراین توازن بین چابکی، راحتی سواری فوقالعاده و کارایی واقعی جگوار قابل ستایش است. این خودرو همچنین کاربردیتر بوده و لیست تجهیزات سخاوتمندانهتری نسبت به ماکان دارد و بی دلیل نیست که توجهات زیادی به این خودرو صورت گرفته است.
اشتباه نکنید! ماکان هنوز هم شاسیبلندی فوقالعاده است. اگرچه که این خودرو به اندازهی جگوار تطبیقپذیر نیست اما هندلینگ بینقص ماکان خودرویی درگیر کننده تر برای رانندگی میسازد. تنها سواری سفتتر ماکان آن را در ردهای پایینتر قرار داده است. این خودرو هنوز هم باارزشترین پورشهای است که میتوانید بخرید بنابراین با در نظر گرفتن راندمان چشمگیر، ماکان بهطور باورنکردنیای خوب است.
دیگر گزینهها با بهایی مشابه
جدید: آلپینا XD3
قیمت: ۵۶۴۵۰ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۴۵ اسب بخاری
خودروی دستپروردهی آلپینا انحصاری بوده و جایگزینی مناسب برای دو رقیب محسوب میشود.XD3 سریع بوده اما رینگهای بزرگ آن اگرچه نمایی منحصربهفرد را به خودرو بخشیدهاند اما در عوض از راحتی کابین کاسته شده و بنابراین راحتی آن به اندازهی جگوار نیست.
کارکرده: پورشه کاین S دیزل
قیمت: ۵۰ هزار پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری
اگر کاربردی بودن در حد جگوار میخواهید، اما ترجیح میدهید که نشان پورشه را ببینید، یک پورشه کاین کارکرده میتواند پاسخگوی شما باشد. با پولی در حدود ۵۰ هزار پوند حتی میتوانید نسخهی داغتر S با موتور ۳۸۰ اسب بخاری را با کارکرد پایین بیابید.
جگوار اف پیس ۳.۰ S AWD Auto | پورشه ماکان S دیزل | |
بهای مدل تست شده (پوند) | ۵۹۶۶۵ | ۵۶۳۵۲ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۷۳۱/۲۰۷۰/۱۶۵۲ | ۴۶۹۷/۱۹۲۳/۱۶۲۴ |
پیشرانه | ۶ سیلندر،۲۹۹۳ سیسی | ۶ سیلندر،۲۹۶۷ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۲۹۶ | ۲۵۵ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۷۰۰ | ۵۸۰ |
گیربکس | ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک | ۷ سرعته ی اتوماتیک PDK، چهارچرخ محرک |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۶۵۰ | ۵۰۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۸۸۴ | ۱۸۸۰ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۶.۶ | ۵.۶ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۴۱ | ۲۲۹ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۹/۵.۶/۶ | ۶.۷/۵.۷/۶.۱ |
منبع: autoexpress
مهدی
۱۲ مهر ۱۳۹۵بابا پراید من با این جسته ای که داره شیش تا میزنه
این دوتا با این جسته ی شاسی بلند شون شیش تا میزنن خیلی اند
:)
۱۲ مهر ۱۳۹۵JAGUAR در ساخت شاسی بلند دارای استعداد درخشانی هست ..
PORSCHE در ساخت کوپه ، شاسی بلند ، (پانامرا 4s) ، سوپرخودرو (supercar)
درخشان هست
new great britain
۱۲ مهر ۱۳۹۵جگوار با اولین مدل شاسی بلندش قدم اول رو محکم برداشت.
شکست دادن ماکان کاره آسانی نبود.
از نظره ظاهری واقعا جگوار عجب رخی داره.از نظره داخلی هم فکر کنم یه مقدار پورشه لوکس تره.
تو اکثره زمینه ها هم بهتر از ماکان عمل کرده از اسب بخار و گشتاور بگیر تا مصرف سوخت.
فقط وزنش کمی بیشتر از ماکانه و شتاب ماکان بهتره.
به جز این دور مورد تو بقیه ی موارد برتری قابل توجهی داره.
خدایی تو عکسه چهارمی دقت کنید جگوار چه رخی داره لامصب.واقعا از پورشه خیلی بهتره تو این ضمینه.
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵خداییش قدم خوبی برداشته جگوار شکی نیست
مهدی 911
۱۲ مهر ۱۳۹۵کلا اتو اکسپرس دوست داره انگلیسیارو برنده کنه به عنوان مثال مکلارن 570 رو بهتر از ار8 و 911 معرفی میکنه در حالیکه در کار ان درایو به 911 با امتیاز 185 به 200 میبازه
فقط انگلستان
۱۲ مهر ۱۳۹۵مهدی911 می شه بفرمایید در اینجا از چه نظر پورشه ماکان بهتر از جگواره تکرار می کنم از چه نظر بهتره که تو می خوای برنده اعلام بشه.
new great britain
۱۲ مهر ۱۳۹۵فقط انگلستان جان بعضی ها تا پایه یه مقایسه برند انگلیسی با یه آلمانی میاد فقط انتظار دارن آلمانی برنده بشه.(هنوز دلیلش مشخص نشده)
همین اتواکسپرس چندبار تا حالا آلمانی ها ها رو برنده اعلام کرده در مقایسه با انگلیسی ها. اونوقت تا یه انگلیسی میاد برنده میشه میگن چون اتواکسپرسه از ریشه مشکل داره این مقایسه.
منم سوال فقط انگلستان رو دارم دوستانی که تو این مقایسه پورشه رو برتر میدونن لطفا دلیلشون رو بگن.
من تو جدول هرچی نگاه میکنم برتری نمیبینم.(جز اون دو موردکه بالا که گفتم)
Saied
۱۲ مهر ۱۳۹۵انتخاب من قطعا کاین هستش.
fara2001
۱۲ مهر ۱۳۹۵هردو فوق العاده اند ولی به شخصه جگوار رو به خاطر طراحی برجسته اش ترجیح میدم
Zonda R
۱۲ مهر ۱۳۹۵@.F
بسیار جذاب و خاص
ماکان سردمدار این کلاس هست و پورشه مثل همیشه یه محصول ارزنده رو تولید کرده
اما جذابیت موضوع اینجاست که جگوار برای ساخت اف پیس تماما از ماکان الهام گرفته
و خودشون گفتن برای ساخت محصولمون بهترین این کلاس رو کالبد شکافی کردیم
Ahmadreza
۱۲ مهر ۱۳۹۵جگوار گفته شکست رو به لندرور دیسکاوری اسپرت تحمیل کرده!
خوددرگیری داره این جگوار لندرور؟!
مهدی drift
۱۲ مهر ۱۳۹۵رتبه اول پورشه
رتبه دوم جگوار
اصلا اسم پورشه رو که میشنوم قلبم تند میزنه
Justice
۱۲ مهر ۱۳۹۵بازم جگوارو پورشه ،
قبلا اف تایپ و 911 حالا هم این دوتا،
تنها جایی که واقعا دلم با پورشه هست پانامراست مخصوصا مدل جدید،
کاش لامبو هم شاسی بلندشو ساخته بود اونموقع …
shahin
۱۲ مهر ۱۳۹۵من که خودم عاشق پورشه هستم و در شرایط واقعی اگه الان جفتشون جلوم باشه مطمعنم پورشه رو برمیدارم.اما این مدل جگوار هم واقعا شاهکاره.هیچ عیبی بهش وارد نست
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵افرین به شما
ferrari
۱۲ مهر ۱۳۹۵هردو اتومبیل عالی هستن ولی من جگوار اف پیس روبیشتر دوسدارم
امیرحسین
۱۲ مهر ۱۳۹۵طراحی جگوار خاص تر و زیباتر هست .انتخاب اول جگوار
جالبه یکسری توقع دارن همه جا آلمانی ها برنده باشن وگرنه صد درصد تقلب شده
سينا
۱۲ مهر ۱۳۹۵هر دو از نظر طراحی عالی اند ولی خوب پورشه تو زمینه هندلینگ و پایداری تقریبا حرف اول رو تو دنیا میزنه
یاس ی
۱۳ مهر ۱۳۹۵واقعا هردو عالی هستند فقط بحث سلیقه و علاقه بین این دوتا باعث انتخاب یکی میشه در غیر اینصورت هردو عالین عالی ……… خداییش که اخرشن.
mojtabaaston
۱۳ مهر ۱۳۹۵چرا همه طراحی های جگوار شبیه هم است؟چراغ جلو از XF چراغ عقب از F تایپ دیگه شورشو در آورده
Monster_alm
۱۴ مهر ۱۳۹۵جگوار کم شرکتی نیست و چیزی از پورشه کم نداره واقعا کم لطفی بعضی دوستان از روی متعصب بیش ار حد هست
احمد باقری
۱۴ مهر ۱۳۹۵در همون زمینه طراحی، جگوار، صد برابر بهتره.