جگوار اف تایپ SVR میتواند در ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتاً نیز به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. در انتهای این خودرو یک اسپویلر بزرگ فیبر کربنی قرار داده شده که تضمینی برای آئرودینامیک فعال و چسبندگی آن به مسیر است. ترمزهای کربن سرامیکی این مدل هم با هزینه ۱۲ هزار دلاری قابل سفارش هستند که نزدیک به ۱۴ کیلوگرم از ترمزهای معمولی آن سبکتر میباشند.
موتور تقویت شده V-8 به حجم ۵.۰ لیتر و مجهز به سوپرشارژر SVR قادر است ۵۷۵ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار یک گیربکس ۸ سرعته خودکار قرار دهد تا به هر چهار گوشه خودرو روانه شود.
در این میان شاید توجه خریداران در ابتدا چندان به سمت اگزوزهای تیتانیوم-آلومینیومی این مدل جلب نشود اما با استارت و غرش موتور، قطعاً هیجان در اینجا نیز پدیدار میشود. مهندسان جگوار تلاش کردهاند تا یکی از بهترین صداهای اگزوز را برای این گربه وحشی خلق کنند.
بدین ترتیب جگوار با آمیختن علم و هنر برای برجسته نمودن صدای خاص این خودرو، مجموعهای از اسپیکرها، صفحات و میلیونها دانه ریز را در سالنی بدون پژواک قرار داده تا جلوهای بصری از صدای خودرو را به نمایش بگذارد. همزمان با افزایش صدای اگزوز، دانههای ریز با تنوع و فرکانس متناسب با صدا به رقص و جهش در میآیند.
شاید این شیوهای جالب برای تجسم و دیدن چیزی باشد که باید بشنویم و در عین حال این سمفونی هنری جگوار میتواند بسیار هیجانانگیز باشد اما درنهایت در ملاقات با اف تایپ SVR با صدای خالص و بدون کمکهای بصری آن مواجه خواهید شد.
SAEED
۱ شهریور ۱۳۹۶کامنت بی ربط !!!
پدال, فراری پرتوفینو (جانشین کلیفرنیا T) معرفی شد ! :) :)
لطفا مطلبی درموردش آپ کنید. ممنون
https://www.netcarshow.com/Ferrari-Portofino-2018-1024-01.jpg
https://www.netcarshow.com/Ferrari-Portofino-2018-1024-04.jpg
SAEED
۱ شهریور ۱۳۹۶در ضمن اسم California که اسم ایالتی در آمریکاست حذف شده و با اسم Portofino که یکی از زیباترین شهرهای توریستی خود ایتالیاست جایگزین شده.
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶صدای خوبی داره اما بهترین نیست?? صدای خروجی شدیدا روی میزان حسم به یه ماشین، تاثیر گذاره؛ شما بگو فلان ماشین کلا بدنش از طلاست، خدا اسب بخارم قدرت داره. . . تا صداش به دلم نشینه، نمیتونم تمام و کمال ازش لذت ببرم.
پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ
۱ شهریور ۱۳۹۶نظرت کاملا قابل احترامه فرشاد جان.
قرار نیس همه با هر صدایی حال کنن.
من خودم صدای پراجکت 8 رو خیلی دوست دارم.
صدای مک لارن 720s هم نصبت به بقیه ی مک لارن ها دلنشین تره.ولی مک لارن هنوز کار داره تو این زمینه که به فراری برسه.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ شهریور ۱۳۹۶دانیال خبر هایپرکار آریل رو دیدی؟! ساخت همچین خودرویی توسط شرکت کوچیکی مثه آریل کار بزرگیه .0تا250 7.8ثانیه! البته ب نظرم باید روی برد و نهایت سرعتش بیشتر کار میکرد.
پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ
۱ شهریور ۱۳۹۶آره رفیق خوندم.
0 تا 160 هم 3.8 ثانیه.
یه هایپر تمام الکتریکی
فقط نمیدونم چرا نهایت سرعتش فقط 260 تاس.
دلیلشون اینه که کسی با این ماشین سریع تر نمیره!!!!!
فقط تنها ایرادش همین ماکسیمم سرعتشه.
FXXK
۲ شهریور ۱۳۹۶درواقع اینکه مکلارن داره توی مورد صدای موتور به فراری نزدیک میشه خیلی کار بزرگیه !
چون فراری توی این زمینه واقعا کار کرده و ۷۰ سال تجربه پشت صدای موتورای فراریه
اگر بگیم بهتر از فراری توی مورد صدای دلشنین پیدا نمیشه اغراق نکردیم!
Carbonado Aventador
۱ شهریور ۱۳۹۶صداش خوبه و حس یه گربه وحشی رو تداعی میکنه!
ولی خب واقعا خیلی مونده به پای فراری و لامبو برسه!!!
آونتادور
هوراکان
اف12
لافراری
lfa
نیسان GTR
واقعا صدایهای بی نظیری دارن!!!
Alireza.GT86
۲ شهریور ۱۳۹۶لافراری رو صداش رو خیلی نمیپسندم ، همچینی GT-R که به نظرم مثل اکثر پورشه ها صدای خاصی نمیده اصلا! ولی بقیه فوقوالعاده هستن ، صدای اینم خیلی دوست دارم ، ولی اونتادور…!