جگوارلندروور-رنجروور

معرفی صفحات لمسی بدون تماس جگوار لندروور

جگوار لندروور مدعی است صفحات لمسی بدون تماسی را برای کاهش شیوع باکتری‌ها و ویروس‌ها ساخته است. این خودروساز بریتانیایی که صفحات یاد شده را با کمک دانشگاه کمبریج توسعه داده اظهار می‌دارد این سیستم‌ها باعث بهبود ایمنی خواهند شد زیرا تمرکز راننده روی جاده خواهد بود.

تکنولوژی موردبحث از هوش مصنوعی و حسگرهایی برای پیش‌بینی جایی که انگشت کاربر روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد استفاده کرده و بنابراین نیازی به تماس انگشت با صفحه نخواهد بود. بریتانیایی‌ها می‌گویند تست‌های آزمایشگاهی نشان داده این تکنولوژی می‌تواند برهمکنش راننده با صفحه لمسی را تا ۵۰ درصد کاهش داده و همچنین شیوع باکتری‌ها و ویروس‌ها نیز کاهش یابد.

جگوار لندروور معتقد است این تکنولوژی در ماه‌ها و سال‌های آینده ارزش‌های خود را نشان خواهد داد زیرا مشتریان تأکید بیشتری روی خودروهای ایمن‌تر و پاک‌تر خواهند داشت.

و این برند مدعی است تکنولوژی صفحات لمسی بدون تماس به رانندگان اجازه خواهد داد تا زمان بیشتری را روی جاده تمرکز کنند. جگوار لندروور افزوده رانندگان در صورت استفاده از تکنولوژی‌های کنونی مجبور به نگاه کردن به صفحه‌نمایش هستند که این باعث افزایش ریسک تصادف می‌شود.

پروفسور سیمون گادسیل که عضوی از دپارتمان مهندسی دانشگاه کمبریج است می‌گوید:

صفحات لمسی و دیگر صفحات برهمکنشی از محبوبیت بالایی در روزگار کنونی برخوردار هستند اما استفاده از آن‌ها در زمان حرکت سخت بوده و فرقی نمی‌کند که شما در حال رانندگی باشید یا بخواهید در زمان دویدن موزیک موردعلاقه خود را تغییر دهید. ما همچنین می‌دانیم برخی پاتوژن ها از طریق این سطوح منتقل می‌شوند بنابراین تکنولوژی یاد شده می‌تواند به کاهش ریسک چنین مواردی کمک کند.

لی اسکرایپچاک که متخصص فنی برهمکنش انسان و ماشین در جگوار لندروور است می‌گوید این تکنولوژی می‌تواند در دیگر بخش‌ها و همچنین صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

او می‌گوید:

از آنجایی که کشورهای جهان کم‌کم محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا را کاهش می‌دهند بنابراین می‌دانیم که مشتریان زیادی از صفحات لمسی استفاده خواهند کرد. قطارها، بلیت‌های سینما، خودپردازها، فرودگاه‌ها و… به این صفحات مجهز هستند. تکنولوژی لمس پیش‌بینی پذیر باعث حذف نیاز به تماس با صفحه‌نمایش شده و می‌تواند ریسک شیوع ویروس یا باکتری را کاهش دهد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یکاش ما هم میتونستیم با این کار کنیم ولی حیف ما از این تکنولوژی ها دور هستیم

    1. یانکی

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2352 ديدگاه)

      علکی سختش میکنن.همین سایپا مطمعن دید ضبط صوت ممکنه تو رانندگی حواس پرتی بیاره حذفش کرد.یا حساب کردن شاید پراید تو تصادف ضحش کنده بشه و وقتی رانندها میان پایین راننده متخاصم بردارتش بزنه تو صورت طرف مقابل کلا حذفش کردن.والا با این نوناشون

  2. محمد

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یک سوال داشتم ایا میشه با صحفه نمایش داخل خودرو بازی هم کرد

    1. آرمان

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (147 ديدگاه)

      تو تسلا میشه

  3. ممد ژانگولر

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    به نظرم کار سختیه
    تا بیایی متمرکز بشی رو منو ها یهو دیدی دندونای آسیابت کف دره را لمس خواهند کرد
    سقوط ?

  4. meysam

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    عالیه
    هنوز یک سال نشده کرونا اومده ولی باعث ایجاد یه تکنولوژی عالی شده که تا حالا نبوده

  5. Hadi

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    این تکنولوژی که مال ۴ سال پیش بیمره که تو سری ۷ معرفی شد ?

    1. AMIR-REZA

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (330 ديدگاه)

      بله تو بی ام و سری هفت هست ولی اون با این یه تفاوتایی داره مال بی ام و فقط مال کم یا زیاد کردن صدای سیستم صوتی بود که فک کنم با چرخوندن دست تو هوا به سمت راست صدا زیاد و بلعکس صدا کم میشد (ویدیو هاش از تست و بررسی بی ام و سری هفت که این ویژگی رو داره موجوده….)

  6. - A M I R -

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    معمولا تکنولوژی هایی از این دست به جای این که راننده رو روی جاده متمرکز نگه دارن، حواسشو پرت میکنن. چون اکثرا به طور درستی فرمان هارو اجرا نمیکنن و راننده باید بخش زیادی از تمرکزش رو بذاره تا گزینه مورد نظرش رو انتخاب کنه.
    با تجربه ای که داشتم، موقع رانندگی بهترین وسیله کنترل سیستم سرگرمی ماشین موس فیزیکیه.

  7. Sajjad

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    ولی بازم هیچی دکمه نمیشه

    1. ارشیاsvj

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      البته که نمیشه.

  8. زیزیگولو

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    یادش بخیر وقتی بچه بودیم صفحات لمسیو تماسای تصویری از راه دورو ……….. اینجور چیزا رو فقط تو فیلمای علمی تخیلی میدیدیم و الآن یه چیز خیلی عادیو روتین شده

  9. AMG///

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    ینی چی تو هیچی نگی اون خودش عوض شه
    اینو که مرسدس می هم داره ک
    جگوار مث اینکه خواب بوده

  10. ارین

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    همچنان متنفرم از اینکه همه چیز ماشین بره تو مانیتور مثلا چرا باید تنظیمات دمای توی کابین از طریق مانیتور ماشین کنترل بشه واس همین موارده که هنوز که هنوز عاشق کابین پانامرای نسل قبلم پر از دکمه پر از تجملات اصلا عشقه این لامصب

  11. ماکان

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . هرچه خودروها دکمه های فیزیکی شان در کابین خودرو کمتر شود از یک لحاظ بهتر است و آن هم اینکه وقتی موارد زیادی را از طریق لمس کردن و یا استفاده از حالت اشاره تنظیم کنیم حس پیشرفته تر بودن و مدرن تر بودن به همه ی مان دست می دهد .

  12. ماکان

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سیستم خیلی خوبی ساختند .

  13. محمد حسین

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    دیگه اسمش صفحه لمسی نیست که
    میشه صفحه اشاره ای !!

  14. ارشیاsvj

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    تقریبا مثل همون کینکته.(کینکت که میدونین چیه؟!)??

  15. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اینکه حواس راننده رو بیشتر پرت میکنه!

  16. امیر.عارف

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    میگم تصور کنید، اگه فلاشر تو مانیتور باشه و یکدفعه تو اتوبان ماشینهای جلویی ترافیک درست کرده باشند و بخواهید فلاشر را روشن کنید (چه شود) یعنی دنیا رو روی دور کند هم بزاری بازم نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا