نمایشگاه لسآنجلس امسال میزبان نخستین فرزند تمام برقی جاگوار است: I-Pace مفهومی، که نشانه بارز حرکت این خودروساز به سمت استفاده از قوای فنی الکتریکی به حساب میآید.
یان کالوم (Ian Callum) مدیر طراحی گربه سلطنتی درباره آن میگوید: همچنان بر این باوریم که “جاگوار” بودن تکتک محصولاتمان باید کاملاً مشهود باشد، درنتیجه چهره خانوادگی خودروهایمان را در این مدل مفهومی نیز حفظ کردیم تا همگان بهراحتی بشناسندش. مدیر پروژه، ایان هوبان (Ian Hoban) نیز اینگونه توصیفش میکند: این، سرآغاز یک مسیر تازه است. منطق حکم میکند که با طمأنینه قدم برداریم و با آرامش و دقت به سمت توسعه بیشتر حرکت کنیم.
نمای بیرونی را میتوان شالودهای از مدلهای کنونی کمپانی، بهخصوص F-Pace و F-Type دانست. عدم استفاده از بلوک درونسوز امکان بهرهگیری از سبک طراحی روبهجلو (نقطه مقابل خودروهای غیر برقی که مجبور به اختصاص محفظهای برای پیشرانه خود هستند) موسوم به Cab Forward را برای طراحان فراهم کرده و آنچه که بهعنوان نتیجه نهایی میبینیم، علیرغم زبان طراحی مشابه، کمی متفاوت مینماید. طول هردو اُورهَنگ (Overhang) کوتاه بوده و دماغه شیب رو به پایین دارد. شیشه پرشیب عقب، چراغهای بزرگ و خطوط برجسته ظاهر خودرو را اغراق آلود نشان میدهند. نکته جالب، رینگهای غولپیکر ۲۳ اینچی است که در لاستیکهای ۳۵/۲۶۵ پوشیده شدهاند.
اتاق بسیار فراخ و جادار است. کنسول جلو و فرمان طرح بهروزتری دارند. سقف پانوراما حس نشستن در هوای آزاد را در سرنشین ایجاد میکند. فضای پا با سایر اعضای این کلاس برابر بوده و محفظه بار بزرگی پشت صندلیها تعبیه شده است. اینطور که به نظر میرسد، جوانترین گربه وحشی گزینهای بسیار کارآمد و کاربردی خواهد بود.
همانطور که اشاره کردم، در I-Pace خبری از پیشرانه بنزینی یا گازوئیلی نیست و قوای محرکه از طریق باتریها تأمین میشود. موتورهای برقی تعبیهشده در محور جلو و عقب (هر محور یک عدد) با تکیه بر باتری لیتیوم-یون ۹۰ کیلووات ساعتی که داخل کمپانی توسعه یافته، مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار انرژی و ۷۰۰ نیوتونمتر گشتاور تولید کرده و بهصورت دائمی تحویل هر چهار چرخ میدهند. گفته میشود بیشینه مسافت قابل پیمایش با این مجموعه ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) خواهد بود. بد نیست یادآوری کنم که تسلا با مدل ۳ و شورولت با بولت دقیقاً همین هدف را دنبال مینمایند.
منبع: evo – automobilemag – carscoops
امير علي
۲۶ آبان ۱۳۹۵چقدر خوبه این جگوار
Madjid
۲۶ آبان ۱۳۹۵جلوش دقیقا الگوبرداری از BMW هست.
مخصوصا طرح چراغ های جلو
مجید
۲۶ آبان ۱۳۹۵ارادت ویژه رفیق!
قبول دارم چراغهای جلوش شبیه چراغ های سری 5 نسل جدیده ولی به نسبت کل طراحی اصلا این جوری نیست قوس گلگیر و کاپوت و جلو پنجره ش خیلی متفاوته.اما فکرشو بکن اگه یه همچین مدلی تولید بشه چی میشه!!!!!!!!!!!!مخصوصا برد 500 کیلومتری!
Madjid
۲۶ آبان ۱۳۹۵سلام رفیق ارادت
من فقط جلو و چراغ ها رو عرض کردم
منظورم هم X2 کانسپت بود نه سری 5.
وگرنه از نظر باقی موارد باید بگم طراحیش اصیل و شکیل هست و من تحسینش میکنم.
اما چراغ های جلو به وضوح تقلید از سبک موفق BMW هست
لینک عکسش رو جدا میذارم.
Madjid
۲۶ آبان ۱۳۹۵http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2016/09/BMW-X2-Concept-front-view.jpg
بنتلی
۲۶ آبان ۱۳۹۵داداش آخه کجاش شبیه بی ام و هس؟!…کسی ب جگوار بگه متقلد وااقعا خنده داره!…جگوار همیشه طراحی های زیبا و منحصر ب فردی داره و این یه چیزی نیس ک من بگم …چراغ جلوش هم شبیه بقیه مدلای جگواره
Monster_ALM
۲۶ آبان ۱۳۹۵بتلی جان ایشون همیشه دوست داره یه چیزی گفته باشه…به عکسی که گذاشته توجه کن مثل این میمونه میز بذاری کنار صندلی بگی چون جفتشون پایه دارن پس یکی از اون یکی کپی کرده…کاش حداقل یه چیزی بارش بود.
(new great britain(king mclaren
۲۶ آبان ۱۳۹۵مجید من سه بار دقیق نگاه کردم.
باور کن هیچ شباهتی ندیدم. تنها چیزی هم که شباهت نداره همین چراغ های جلوشه.
یعنی مجید تلاشت رو برای کوچیک جلوه دادن پیشرفت های خیره کننده خودروسازی انگلیس ستایش میکنم.?????
واقعا این طرح جگوار شاهکاره.فقط تنها عیبش وزنشه همین.
واقعا محو زیباییش شدم.
جگوار رو ستایش میکنم به خاطر اینکه بی ادعا ترین خودروسازه اهل جنجال و هیاهو و تبلیغات بیخودی و شایعه نیست.
قرار باشه چیزی رو بسازن میگن.نه عینه بعضی خودورسازها که شایعه درست میکنن آخرش هم میگن ما قرار نیست همچین خودرویی بسازیم.??
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۶ آبان ۱۳۹۵چه استایل زیبایی چه چراغی عجب کابینی ……
چراغ عقب اف تایپ واقعا به این میاد اسم قشنگی هم داره …..
عالی عالی ////
Mardi
۲۶ آبان ۱۳۹۵ازهر نظر(طراحی وفنی) معرکه است
4x
۲۶ آبان ۱۳۹۵چه قدر هماهنگ طراحی شده ایول جگوار روحم رو شاد کردی.
Monster_ALM
۲۶ آبان ۱۳۹۵فوق العاده ست…طراحی ناب انگلیسی تبریک به طرفدارای جگوار
ferrari
۲۶ آبان ۱۳۹۵بسیار زیباست
ASA
۲۶ آبان ۱۳۹۵خیلی زیباست
واقعا زیبا
اون خم روی گلگیر منو داغون کرد
GiUmTeL
۲۶ آبان ۱۳۹۵اون چیزی که من در قالب یه SUV انتظارشو داشتم
به نظر بنده فضای کابین داخلی و نمای بیرونی به شکل فضایی خیلی خودرو رو زیبا میکنه
من که خیلی از این قدم جگوار خوشم اومد
دمت گرم جگوار
بنتلی
۲۶ آبان ۱۳۹۵کالوم گفته طراحی این کانسپتو فقط خودش انجام داده
کاپوتش از کاپوت cx75 الگو گرفته…واااقعا خیلی طراحی زیبایی داره…خود جگوار گفته مدل تولیدیش شباهت زیادی با کانسپتش داره.درست مثه اتفاقی ک برا اف پیس افتاد…ای کاش بتونن وزنشو کمترکنن
نت
۲۶ آبان ۱۳۹۵چه خوشکله این جگوار مخصوصا پشت ماشین و شیشه عقب ماشین .وای خدای من رینگ 23 اینچش حتی از رینگهای کراس اور اینفینیتی هم بزرگتره.داشبوردش خیلی زیبا و ساده است مخصوصا ال سی دی روی داشبورد
علیرضا
۲۶ آبان ۱۳۹۵جگوار یه روزی خودروهای کسل کننده و زشت و قدیمی تولید میکرد اما الان به جایی رسیده که تو بعضی از تستهای سایتای معروف رانندگیش از بی ام و هم اسپرت تر ذکر شده طراحیشم که فوق العادست
نت
۲۷ آبان ۱۳۹۵ولی این کراس اور جگوار کوچیکه .باید یه کم بزرگتر طراحی میکرد مثلا اندازه هیوندای سانتافه اسپرت که بشه بهش بگی کراس اور.ارتفاعش هم باید از سطح زمین بیشتر میکرد تا بزرگتر به چشم بیاد
احمد باقری
۲۷ آبان ۱۳۹۵مثل همیشه، عالی.