جگوار برای اولین بار از کانسپت جدید I-Pace خود در نمایشگاه لسآنجلس سال گذشته رونمایی کرد. حالا این شرکت بریتانیایی قصد دارد I-Pace را به اروپا هم بیاورد و به همین منظور نسخهٔ دیگری از آنرا با رنگ قرمز در نمایشگاه ژنو به نمایش درخواهد آورد. I-Pace یک خودروی مطالعاتی بوده و پیشنمایشی است از اولین خودروی تمام الکتریکی تاریخ جگوار. سازندهٔ بریتانیایی قصد به تولید رساندن این خودرو را دارد که گفته شده در اوایل سال آینده آماده خواهد شد. I-Pace ترکیبی از یک خودروی هوشمند، یک SUV عملکردی و یک خودروی اسپرت پنجنفره را در یک ماشین ارائه خواهد کرد.
این یک پروژهٔ بسیار مهمی برای جگوار است تا جایی که طراح ارشد این شرکت، «یان کالوم» آنرا بهعنوان مهمترین خودرو جگوار از E تایپ به بعد توصیف کرده است. I-Pace در نسخهٔ تولیدی مجهز به یک پکیج باطری ۹۰ کیلووات ساعتی خواهد بود که شبیه باطریهای بکار رفته در تسلا مدل X P90D هستند. این باطریهای آبخنک، در کف خودرو نصب شدهاند که موجب پایین آمدن مرکز ثقل آن میشوند. همچنین I-Pace میتواند با یکبار شارژ کامل این باطریها تا بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.
کانسپت I-Pace به دو موتور الکتریکی مجهز است که هریک در یک محور نصب شدهاند و ترکیب چهارچرخ محرک را برای ماشین ارائه میکنند. خروجی کلی این موتورها ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. اعدادی که برای یک SUV خانوادگی قابلتوجه بوده و آنرا در چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسانند. یان کالوم دربارهٔ این SUV الکتریکی میگوید:
«من در کانسپت I-Pace یک حرکت رادیکالی را برای وسایل نقلیهٔ الکتریکی ارائه کردم. این نشاندهندهٔ نسل جدید طراحی وسایل نقلیهٔ الکتریکی است. I-Pace نمایشی از آیندهٔ طراحی است که ساخت شرکت معتبر جگوار بوده و با DNA آن همسان است. این خودرویی زیبا، با جزئیات پریمیوم و نمادی از صنعت بریتانیا است».
همانطور که گفته شد، جگوار بهطورجدی قصد تولید انبوه این SUV الکتریکی را دارد؛ اما I-Pace حداقل در ابتدا در انگلستان تولید نخواهد شد چراکه در آغاز این خودرو در اتریش توسط Magna Steyr به تولید خواهد رسید. البته ممکن است بعداً بخشی از تولید I-Pace در انگلستان صورت گیرد اما مدیر اجرایی جگوار-لندروور، «Ralf Speth» گفته است که چنین اقدامی در صورتی عملی خواهد شد که دولت محلی برای حمایت از سازندگان خودروهای الکتریکی در انگلستان، سرمایهگذاری ۴۵۰ میلیون پوندی انجام دهد.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
احسان(احسان سابق)
۱۵ اسفند ۱۳۹۵داخلش که خیلی خوبه
peyman
۱۷ اسفند ۱۳۹۵داداش ولا طوفانه??
Efk
۱۵ اسفند ۱۳۹۵از نظر طراحی، سطح ماشین های تولید انبوه لکسوس ازین پیچیده تره حالا چرا لکسوس میتونه این کارو بکنه و جگوار اینو به عنوان کانسپت معرفی کنه واقعا نمیدونم
فرشاد سجادیان
۱۵ اسفند ۱۳۹۵بحث تونستن یا نتونستن نیست، هر شرکتی خط مشی خودشو دنبال میکنه وگرنه ساخت محصولات با طراحی پیچیده، از عهده هر شرکت معتبری بر میاد.
ELEMENTO
۱۵ اسفند ۱۳۹۵جگوار هم داره برقی میشه.
ظاهرش که بی نظیره.